Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin omani olisi parin kolmen sentin madalluksella paremman näköinen, mutta näillä ikävän kuoppaisilla teillä ja jyrkillä parkkiliuskoilla täällä Ateenassa tarvitsisi maasturin maavaran...
 
demos, mitäs olet tykännyt TT:stä? Itsellä tarkoitus hommata coupe-malli jossain vaiheessa.
 
Ostin tuon roadsterin koeajamatta. Ekan kerran istuin rattiin, kun ajoin sen ulos kaupasta... Tuo vanha malli on ollut ihan kiva roadsterina, meteliä se pitää, ratisee ja natisee kuopissa, mutta on aika jäykkä koriltaan muuten. Hauska mutkaisilla rantateillä, jossa on hyvä pinta. Tuskainen kuoppaisilla tai röpelöisillä alustoilla. Pitää ääntä yli 130kmph nopeuksissa ja ei siksi ole kovin hyvä pitkänmatkan auto, vaikka olen sillä ajellut Brysselistä Bretagneen puolessa päivässä ja Brysselistä Milanoon yhden päivämatkan aikana. Täällä Ateenassa pisimmät kertakeikat ovat olleet vain luokkaa 300-400km.

En ole edes ollut coupen kyydissä, joten en osaa sanoa, millainen se on - en tiedä vanhasta enkä uudesta. Yhdellä kaverillani oli vanhan mallinen coupe, piti kovasti, mutta takapenkit olivat lähinnä nimelliset.

Suurimmat ongelmat TT:ssä ovat olleet sähköpuolella. Moottorin varoitusvalot, vilkut, lamput jne. ovat reistailleet. Turbo on hajonnut kerran ja vaihdettiin takuuseen/leasing-sopimuksen perusteella. Nyt keväällä vaihdoin mittaritaulun, kun bensamittari ja vedenlämpömittari olivat hajonneet. Kuulostaa paljolta, ja onkin... 67K km ja kaikki tuo. Kertaakaan ei ole tosin tielle jättänyt.
 
Ok, kiitän! Pitääpä käydä koeajamassa tuo peli. Pari kertaa olen sisällä istunut ja muistan ainoastaan sen, että takapenkit ovat lähinnä kauppakassien kuskaamiseen.
 
Citroen Xsara Picasso tuossa alla tällä hetkellä, hurahtanut ranskalaisiin seuraavaa kiikarissa -05 C5.
En oikein tiedä miten tällaiseen autoon voi "hurahtaa"... riippuu tietenkin mitä tarkoittaa hurahtamisella :wtf:

800px-Citroen_Xsara_Picasso_front_20070928.jpg

Kuvan auto erikoisvarustein

CB4_1032903_1_271012.jpg
picasso3_166_214.jpg


:urjo:
 
Hurahtunuthan sitä on oltava tuon takia. Eipä silti, minullakin on herkkä kohta sielussani ranskalaisautoille - edellinen menopeli on 406 coupe V6-koneella ja sillä oli todellakin kiva tehdä matkaa.
 
Nyt on sitten auto vaihtumassa. Tällä hetkellä on vielä se tässäkin ketjussa mainittu MB C200CDI vm 2000, mutta maanantaina tuli laitettua uusi auto tilaukseen.

Nykyään tulee ajettua pääsääntöisesti lyhyehköjä matkoja kaupungissa, joten auto vaihtuu pienempään.

Eli, tulossa on MB A170, 2009 malli, eli se tänä vuonna esitelty.
Varusteita otin siihen ihan mukavasti, yksi hauska on esim. portaaton automaattivaihteisto.
Tulee siihen sitten myös sadetunnistinta tuulilasinpyyhkijöille, Avantgarde pakettia jne.

Kuvia ei luonnollisestikaan vielä omasta autosta ole, kun saan sen vasta loka-/marraskuussa, mutta suunnilleen tältä tulee näyttämään:
2009-Mercedes-A-Class-3.jpg


Värikin on mulla tuo sama, kun halusin välillä jotain muutakin kuin niitä ihan yleisempiä :)
 
:offtopic: IMO tuo sadetunnistin ehkä paskin keksintö sitten kondomin

Kondomihan on ihan mainio keksintö ja kyllä tuo sadetunnistinkin ihan kiva on tälläisessä maassa, jossa "sataa harvoin" :D

Kyllähän sitä ilmankin pärjää, mutta se nyt oli yhdessä ottamassani varustepaketissa mukana, joten sellainenkin nyt sitten tulee.
 
paskin keksintö
Ainaki -05 Mondeon Businessissä todella toimiva. 8 tunnin ajon aikana ehkä 2 krt pyyhkäsee turhaan(eli ilman sadetta, joku hiukkanen siihen tunnistimelle menny, riippuu tuurista), eikä tarttee olla joka ohittajan kohilla olla viiksessä kiinni. Reagoi tosi nopeaan. Tosin ite pitäsin silti ilmastointia tärkeämpänä "mukavuus"-varusteena
 
Ainaki -05 Mondeon Businessissä todella toimiva. 8 tunnin ajon aikana ehkä 2 krt pyyhkäsee turhaan(eli ilman sadetta, joku hiukkanen siihen tunnistimelle menny, riippuu tuurista), eikä tarttee olla joka ohittajan kohilla olla viiksessä kiinni. Reagoi tosi nopeaan. Tosin ite pitäsin silti ilmastointia tärkeämpänä "mukavuus"-varusteena
sikahyvä niin vähenee "turha" räpläys. vähän niinku manuaalinen ilmastointi vs automaattinen. toinen alkaa vituttaa alkuhuuman jälkeen (vaikka tietenkin parempi ilmastoinnilla kuin ilman)
 
Tosin ite pitäsin silti ilmastointia tärkeämpänä "mukavuus"-varusteena

Mulla on nykyään kolme "pakollista" varustetta:
Ilmastointi, automaattivaihteet ja vakionopeudensäädin.

Tossa tulevassa autossa on ilmastointi vakiona ja kun otin automaattivaihteet niin siihen settiin kuuluu myös vakionopeudensäädin.
 
OT mutta pakko taas ihmetellä.

1960 Cadillac Eldorado:
Sähköikkunat, Vakionopeudensäädin , automaattinen valojen vaihtaja jne jne.
Ja sitten 2000 mallin Cliossa ei oo sähköikkunoita? :lol2:
 
Meikäläisen -87 Sunnyä löytyy vuoden nuorempana alkuperäisilmastoituna, yllättäen, jenkeistä :D
 
olin kaverin isän 320 (uuden) kyydissä vähä aikaa sitten ja siinä oli sadetunnistin ja vitutti mua oikeesti ihan sairaasti. Välillä taivaalta tippui vaan muutama pisara vettä, ja se pyyhkäisi ne pois, sulat pyyhki vinkuen muuten kuivaa lasia, miettikää jos siina on vaikka hiekkaa päällä niin se on heti jälet siinä. en ikinä osta autoa missä sadetunnistin, tai ainakin heitän sen hemmettiin :piis:
 
OT mutta pakko taas ihmetellä.

1960 Cadillac Eldorado:
Sähköikkunat, Vakionopeudensäädin , automaattinen valojen vaihtaja jne jne.
Ja sitten 2000 mallin Cliossa ei oo sähköikkunoita? :lol2:
Ainahan noissa jenkeissä on ollu... Eri merkit panostaa hiukka eri asioihin. Renaultilla tulee ehkä turvallisuus yms hömpötys ykkösenä ja jenkeissä mukavuus.
 
Ainahan noissa jenkeissä on ollu... Eri merkit panostaa hiukka eri asioihin. Renaultilla tulee ehkä turvallisuus yms hömpötys ykkösenä ja jenkeissä mukavuus.
Ja Cliolla tähdätty ehkä hieman eri asiakaskuntaan kuin Eldoradolla. Melkeinpä luulisin, että hinta näyttelee melko suurta osaa esim. Clion varustelutason puutteessa. Se auto on kuitenkin tarkoitettu lähinnä työmatkapeliksi edullisella hankintahinnalla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom