Millasia autoja teillä on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Focus ST vaihtui pari viikkoa sitten RS:ään.

image.jpg
image.jpg

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
E46 BMW 323Ci Coupe vaihtui viime viikolla -07 Audi A4 Avantiin (2.0TDI automaattilaatikolla).
Audi vaihtui 3kk takaperin Hyundai ix35:n. 2012, 184hv dieselillä ja nelivedolla. Saa olla mun käyttöauto seuraavat vuodet, korkeammalla maavaralla varustettua nelikkoa kun kuitenkin töiden takia tarvin.

Paremmalle puoliskolle ostin Focuksen kuukausi sitten.

Ja tänään itselleni joululahjan ja ensi kesän lelun, Mazda MX-5 -99, 48 tuhatta mailia ajettu:

mazda1.jpg
mazda3.jpg

Chevrolet fleetside 454ss 7.4 litran koneella vuosimallia 1990 on ollut käytössä siitä asti kun kortin sain. Sain auton isältäni 18-vuotis syntymäpäivälahjaksi ja oli tuota ennen isälläni käytössä jonka isä osti käytännössä uutena eli auto oli vuoden ollut esittelykäytössä.
Todella varma ja hyvä peli ja näitä löytyykin yli miljoona kilometriä ajettuna. Omassa autossa vain 760k mittarissa.

Chevrolet fleetside 454ss 7.4 litran koneella vuosimallia 1990 on ollut käytössä siitä asti kun kortin sain. Sain auton isältäni 18-vuotis syntymäpäivälahjaksi ja oli tuota ennen isälläni käytössä jonka isä osti käytännössä uutena eli auto oli vuoden ollut esittelykäytössä.
Todella varma ja hyvä peli ja näitä löytyykin yli miljoona kilometriä ajettuna. Omassa autossa vain 760k mittarissa.

Tärkeimmät eli kuvat puuttuu ;)

Paljon on kilsoja noin nuoreksi jenkiksi :D

Kulutus varmaan infernaalinen. Tohon aikaan valmistajat jenkeissä ei kyllä tajunnut tai välittänyt hyötysuhteesta yhtään. Järjettömän kokoisia moottoreita ja halpaa bensaa. Rontti 200 pollee ja 7.4 litran kone :D

Kuluttaa järjettömästi, mutta ei kule mihinkään.

Kulutus varmaan infernaalinen. Tohon aikaan valmistajat jenkeissä ei kyllä tajunnut tai välittänyt hyötysuhteesta yhtään. Järjettömän kokoisia moottoreita ja halpaa bensaa. Rontti 200 pollee ja 7.4 litran kone :D

Kuluttaa järjettömästi, mutta ei kule mihinkään.

Tais olla pitkälti vakuutussyistä ja polttoainekriisin takia, kun 60-70-luvun vaihteessa tehot ja tehoilmoitukset kääntyivät laskuun. Samasta peruskoneesta ilmoitettiin jo vuonna -70 LS7 versiona 465 hv ja 830 Nm vääntöä, mutta noiden tehoilmoitusten epäillään olleen alakanttiin. 450 hv:n LS6 versio riitti 1600 kilon Chevellessä 13.07 aikaan varttimaililla. Tuosta 90-luvun versiosta ilmoitettiin enimmillään 255hv ja 549 Nm. Vuonna -70 puristussuhde oli 11:1. 90-luvun versiossa se oli jotain 7.9-8.75:1 väliltä. Lisäksi tbi-ruisku oli melkoisen alimitoitettu, kannet ahtaat ja nokka mieto. 7,2 s 0-96 km/h ja se varttimaili 15.8 s. Tuohon aikaan Testarossa meni 0-100 km/h 5s ja varttimaililla sen 13s. Mun mielestä tuolla ois pärjännyt hyötyajoneuvoksi aikalaistensa seurassa ihan kivasti. ;) Laatikossa ei ollut ylivaihdetta ja se vaikuttaa melkoisesti kulutukseen.

Tässä vielä jotain, miten tuota 454 tbi -konetta voi herätellä.

http://tbichips.com/?page_id=87

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on koirankuljetusautona vanha 328 bemari farkku ja muuten ajelen Mersun SLK. Mersu on jo vanha, oon yrittänyt löytää uudempaa mutta löytyy vain sillä pikkukoneella.

Zone-sarja -42%

Kaverilla on tommonen kiiltävän musta ja ~600hp. Mukava peli..

20861934_10213271851448934_3237611443211064087_o.jpg Kuvassa meidän talouden autot:

Emännän Kia Sportage -05
Mun 49 tuhatta mailia ajettu -99 Mazda Miata
Ja mun -12 Hyundai ix35 joka vaihtuu lauantaina -16 valkoiseen Volvo V60 Cross Countryyn, nelikko toki. Polestar ohjelma ja Nanolex pinnoite laitetaan heti ja jotku kivat valkoiset kiekot alle.

Käyttökokemuksia mazdasta? Muutaman vuoden ajan ollut harkinnassa jo, vielä en ole ostanut.
Ihana auto, rakastan tuota laitetta. Ihan huikea ajettava ja kääntää varmasti päitä. Radallakin oon käyttänyt ja hauskaa on, ainut mitä kaipaisin on lukkoperä jota ei tuossa oo mut tulee kyllä vielä. 1.8 litran 140hv tekniikalla on.

Varmatoiminen ja tekniikka halpaa. Alustaa ja jarruja menee toki mut niin muissaki autoissa.

Mulla on tuossa TA Technixin coil-overit ja oon tykänny. Alla Barzetta Grottesco 15" kiekot 195/50R15 kumeilla. Ilmanotto on tehty uusiksi ja perjantaina ruuvaan kiinni rei'itetyt jarrulevyt, Greenstuff jarrupalat ja teräspunosletkut, orkkisjarrut on nimittäin paskat. Takavaimennin vaihtuu silloin myös MX5Partsin vaimentimeen.

Vielä tän kesän/syksyn aikana tulee alle Toyon tai Yokohaman striittirenkaat ja pelleille Nanolexin pinnoite. Pohjaan uudet massat niin pysyy hyvänä niinku on tähänki asti pysynyt, oon auton toinen omistaja.

Viikonloppuna Porsche päivittyi ei uudempaan, mutta hieman hätäisempään versioon.

Koitan kompensoida hiilijalanjälkeä "uudella" 250tkm rullatulla patteriautolla. Tasan 57km työmatkaa suuntaansa ja range riittää just (näillä keleillä), joku 1500km ajettu nyt ja bensaa on päässyt palamaan kokonaista 1.5 litraa. :D

20170809_073325.jpg

Tässä uusin tulokas. Korrekin ammattilaissarjan pinnoite pinnassa, hieno tuli! Alla Etabeta Tettsut Inox White vanteet 19" kokoisina.

Ens viikolla tulee Nanolexin pinnoite Mazdan pintaan, saa nähä miten eroaa ominaisuuksiltaan.

Liitteet

• received_10203699978256490.jpeg
    received_10203699978256490.jpeg
    314,5 KB · Katsottu: 490
Koitan kompensoida hiilijalanjälkeä "uudella" 250tkm rullatulla patteriautolla. Tasan 57km työmatkaa suuntaansa ja range riittää just (näillä keleillä), joku 1500km ajettu nyt ja bensaa on päässyt palamaan kokonaista 1.5 litraa. :D

Eli 250tkm ajettu ja akun kapasiteetti ei ole käytännössä hiipunut yhtään? Aika hyvin. Mitä olet muuten tykännyt?
Tarvinnee käydä Ampera laittamassa kanssa. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom