• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM Hotmail blockannut koko palveluntarjoajan verkon. Jos et saa vahvistusmailia, mailaa mike at pakkotosto.com nimimerkkisi

Millasia autoja teillä on?

• Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu
aa sori aika harvoin tulee pakkiksella käytyy..

täällähän minä alpeilla sveitsistä itään ja saksasta etelään..:)

Ajattelinpa nyt kirjoittaa tähän kun täälläkin monessa paikassa haukuttu opelia niin vähän puolustustakin... Itse oon nyt ajanut viimeisillä 4:llä g-astralla mitä ollut, n. 450tkm. Noin 200t ajettuja ostanut, myynyt pois siellä 300-350tkm tienoilla ja hommannut taas vähemmän ajetun. Yhden isomman konerempan teettänyt ja pienempiä juttuja tehnyt itse. Hintaa tulee tälle n. 11-12v autoilulle ehkä 6000e noin, kun ei bensoja ja veroja mukaan laske. Oon kyllä tuohon hinta/mukavuus -suhteeseen hyvin tyytyväinen, kun ei noihin lukuihin kovin monella autolla kyllä pääse. G-astra on kuitenkin helwetin kiva auto ajaa jos samassa hintaluokassa vertailee. F olisi toki vieläkin kestävämpi vekotin.

Ikä
46
Kaupunki
Helsinki
G-astra on kuitenkin helwetin kiva auto ajaa jos samassa hintaluokassa vertailee. F olisi toki vieläkin kestävämpi vekotin.
Mulla oli G-astra, oli todellakin mukava ja yllättävän hiljainen kabiini, ei ollu mitään ongelmia. Sitten sain työsuhdeautona uuden H-astran, ajoin Lapista takasin ja ihmettelin kun illalla kotona korvat vinkuu, niin ettei unta saa. Tajusin miten järkyttävä melupesäke se oli G-astraan verrattuna vähänkään karkeammalla asfaltilla. Irrotin sisustaa ja laitoin bitumeja pyöräkoteloihin, oviin ja taakse enemmänkin, ei auttanu juurikaan. Kesikset tai kitkat, sama juttu.. F-astrasta en tiedä, mutta H-astra kannatta skipata mun kokemuksen perusteella.

Mulla oli G-astra, oli todellakin mukava ja yllättävän hiljainen kabiini, ei ollu mitään ongelmia. Sitten sain työsuhdeautona uuden H-astran, ajoin Lapista takasin ja ihmettelin kun illalla kotona korvat vinkuu, niin ettei unta saa. Tajusin miten järkyttävä melupesäke se oli G-astraan verrattuna vähänkään karkeammalla asfaltilla. Irrotin sisustaa ja laitoin bitumeja pyöräkoteloihin, oviin ja taakse enemmänkin, ei auttanu juurikaan. Kesikset tai kitkat, sama juttu.. F-astrasta en tiedä, mutta H-astra kannatta skipata mun kokemuksen perusteella.
Ok, kiinnostava kuulla tällainen käyttökokemus. F-astrahan on g:hen verrattuna toki aika karun tuntuinen ajettava (ainakin minun mielestäni), mutta tekniikka on vielä 8v G:henkin verrattuna melkoista ikiliikkuja -osastoa. Ja varmaankin halvin korjattava auto mihin olen itse törmännyt (no kokemusta ei kyllä ole juuri kuin opeleista ja volvosta + muutamasta muusta merkistä vähän). Eli jos joskus pitää löytää auto äärimmäisen halpaan ylläpitoon, niin itse miettisin silloin 8v f-astraa missä pellit hyvät.

jos joskus pitää löytää auto äärimmäisen halpaan ylläpitoon, niin itse miettisin silloin 8v f-astraa missä pellit hyvät.
Juu, kyllähän noilla F-koppaisilla parikymmentä vuotta ajaa uudesta, mutta kun viimeisinkin on 1998-mallia niin alkaa olla hyväpeltisen löytäminen Suomesta aikamoinen mahdottomuus.

Löytyykö enää mistään jonkun eläkepapan kerran kuussa tapahtuvia kauppareissuja varten lämpimässä tallissa säilömää yksilöä?

Juu, kyllähän noilla F-koppaisilla parikymmentä vuotta ajaa uudesta, mutta kun viimeisinkin on 1998-mallia niin alkaa olla hyväpeltisen löytäminen Suomesta aikamoinen mahdottomuus.

Löytyykö enää mistään jonkun eläkepapan kerran kuussa tapahtuvia kauppareissuja varten lämpimässä tallissa säilömää yksilöä?
Kyllähän niitä löytyy, toki jos haluaa että on jossain itseä lähellä myynnissä, niin voi joutua hetken kyttäämään. sitten kun on semmosia 50-150t ajettuja, niin toki niistä usein koitetaan nyhtää aika kova hinta kun semmonen pulpahtaa myyntiin (tai kova ja kova, ei nyt toki mahdolliseen käyttöikään nähden kova mutta...). Kurkkasin äsken nettiautoa, niin kyllähän esim. omilla kriteereilläni (e-suomi, kilsat max 200t paikkeilla, 8v kone, ei isompia ruosteita näkyvissä) löytyi joku 5+ kpl f-astroja mitä voisi heti mennä katsomaan, jos ois hankinta ajankohtainen... Sillä 200t ajetullakin kuitenkin ajaa tod näk sen 150t vielä aika huokeasti...

Ikä
37
Sisustakin on ihan siisti jos mittaristoa ei lasketa
Pakko tulla kertomaan mitä olen tässä tuon Priuksen kanssa huomannut. Olipa tuosta mittariston ulkonäöstä ja futuristisuudesta mitä mieltä tahansa, niin se on tullut selväksi, että se on ihan helvetin paljon parempi kuin tavallisen auton ratin taakse piilotettu mittaristo. Joka autossa pitäisi olla tuollainen. Se on oikeasti paljon luonnollisemmassa paikassa kun siihen tottuu ja sen vilkaiseminen käy nopeammin ja samalla katse pysyy joten kuten tiessä. Lisäksi ratin puolat tai sun omat kädet ei peitä sitä ikinä vaikka miten veivaat rattia. Mä en ole aiemmin edes ymmärtänyt, että tämä viimeinen voi olla joku ongelma, mutta nyt kun olen tuolla ajanut ja joudun tavallisen auton puikkoihin, niin tuo pääsee vituttamaan.

Ajattelinpa nyt kirjoittaa tähän kun täälläkin monessa paikassa haukuttu opelia niin vähän puolustustakin... Itse oon nyt ajanut viimeisillä 4:llä g-astralla mitä ollut, n. 450tkm. Noin 200t ajettuja ostanut, myynyt pois siellä 300-350tkm tienoilla ja hommannut taas vähemmän ajetun. Yhden isomman konerempan teettänyt ja pienempiä juttuja tehnyt itse. Hintaa tulee tälle n. 11-12v autoilulle ehkä 6000e noin, kun ei bensoja ja veroja mukaan laske. Oon kyllä tuohon hinta/mukavuus -suhteeseen hyvin tyytyväinen, kun ei noihin lukuihin kovin monella autolla kyllä pääse. G-astra on kuitenkin helwetin kiva auto ajaa jos samassa hintaluokassa vertailee. F olisi toki vieläkin kestävämpi vekotin.
Opelien haukkumista kuulee tietysti sellaisten suusta joilla sellaista ei ole ikinä ollut. Eikä kuulemma tule. G-Astra on ollut ehkä paras auto mitä mulla on ikinä ollut. Niitä on ollut meidän perheessä kaksi ja toinen niistä on vielä tälläkin hetkellä. Toisaalta paskin auto mitä mulla on ikinä ollut, oli myös Opel, mutta noin keskiarvona kokemus kyseisestä merkistä on selvästi positiivinen.

S225T

Mode
Kaupunki
Helsinki
Vaihdettiin viime syksynä kantakaupunkiin soveltuvampaan vehkeeseen. Ajot tosi vähissä kun molemmat päästään 100% paremmin sporalla duuniin, eli auto saattaa helposti olla koko arkiviikon ajamatta - joten mitään järkkysummia ei autossa viitsi pitää kiinni.
Kuten konepellistä näkyy, pelkkä Cooper, ei S. Hauska auto ajaa mutkatiellä, vaikkei tehot häikäisekään - ja kaupungissa ja epätasaisuuksilla kuin kivireki.. mutta niinhän auton pitääkin olla! Ja melko paljon mukavampi kadunvarsiparkin kanssa kuin aiempi, reilun metrin verran pidempi kosla..tuolla pääsee moneen rakoon mihin muut ei voi jättää.

Hämää muuten toi kuva, ikkunoissa ei todellakaan ole mitään kaameita ilmanohjaimia, vaan yläreunan vaaleampi on heijastus :D

Mini.jpg

apulus

TheAlphaSquad
Vaihdettiin viime syksynä kantakaupunkiin soveltuvampaan vehkeeseen. Ajot tosi vähissä kun molemmat päästään 100% paremmin sporalla duuniin, eli auto saattaa helposti olla koko arkiviikon ajamatta - joten mitään järkkysummia ei autossa viitsi pitää kiinni.
Kuten konepellistä näkyy, pelkkä Cooper, ei S. Hauska auto ajaa mutkatiellä, vaikkei tehot häikäisekään - ja kaupungissa ja epätasaisuuksilla kuin kivireki.. mutta niinhän auton pitääkin olla! Ja melko paljon mukavampi kadunvarsiparkin kanssa kuin aiempi, reilun metrin verran pidempi kosla..tuolla pääsee moneen rakoon mihin muut ei voi jättää.

Hämää muuten toi kuva, ikkunoissa ei todellakaan ole mitään kaameita ilmanohjaimia, vaan yläreunan vaaleampi on heijastus :D

katso liitettä 148110
Kaunis laite.

IMG_20180408_145339510.jpg

Pellin al 6.0L V8, pientä laittoo tehty; pakosarjat, katit, putkisto, softa, kevyt vauhtis ja järeempi kykä laitettu. Peräst löytyy kunnollinen lukko ja laatikkona toimii sama 6 pykäläinen manuaali, joka löytyy mm. Dodge Viperistä ja Dodge Challenger SRT Hellcatista.

Opelien haukkumista kuulee tietysti sellaisten suusta joilla sellaista ei ole ikinä ollut. Eikä kuulemma tule. G-Astra on ollut ehkä paras auto mitä mulla on ikinä ollut. Niitä on ollut meidän perheessä kaksi ja toinen niistä on vielä tälläkin hetkellä. Toisaalta paskin auto mitä mulla on ikinä ollut, oli myös Opel, mutta noin keskiarvona kokemus kyseisestä merkistä on selvästi positiivinen.
Onko sulla sitten useammastakin automerkistä kokemusta kerta G Astra paras auto mikä sulla on ikinä ollut?

Mulla on kans -08 astra, farmari, 1,9 dieselkoneella. Mun piti löytää edullinen ja luotettava perheauto ja tuo on kyllä ollut just sitä. Eihän siinä mitään luksusta ole, mutta mukavaa kyytiä ja kiihtyy sen verran nätisti, että maantieohituksissa pärjää. Jouset on pitänyt uusia ja yks sähköikkuna ei toimi, mutta muuten ei ole ollut moitittavaa toiminnassa. Kilsoja tulee 30 tkm vuodessa nykyisillä ajoilla. Vaihdan kyllä bensa-autoon jos työmatka lyhenee, mutta siihen asti mennään tuolla.

Ikä
37
Onko sulla sitten useammastakin automerkistä kokemusta kerta G Astra paras auto mikä sulla on ikinä ollut?
Ei ihan hirveästi. Kolme Opelia, yksi Pösö, yksi Skoda ja yksi Toyota. Emännällä on ollut kaksi Opelia ja Renault. Eihän sitä muuten voi parhaaksi haukkua millään osa-alueella, mutta se oli mulla monta vuotta, eikä siinä ollut ikinä mitään vikaa.

jussi666

VIP
Ikä
47
Eilen tuli haettua Outlander PHEV. Pelkällä sähköllä autokaupasta kotiin 23km / n.85-90km/h ja yön aikana tankkaus seinästä ja taas aamusta äänettömästi sähköllä duuniin. :)

katso liitettä 148141

Pellin al 6.0L V8, pientä laittoo tehty; pakosarjat, katit, putkisto, softa, kevyt vauhtis ja järeempi kykä laitettu. Peräst löytyy kunnollinen lukko ja laatikkona toimii sama 6 pykäläinen manuaali, joka löytyy mm. Dodge Viperistä ja Dodge Challenger SRT Hellcatista.

Pakkiksen historian hienoin auto.

tota noin tekis miel toteuttaa elinikäinen haave ja lisätä tähän nykyisen kotimaan nimeen pari kirjainta ja vaihtaa Austria Australiaksi.
Huikee peli.

Tällee tulotason noustua tekis mieli laittaa Porsche, mutta kattellaa ensi vuonna sitten sitä.. ;) vaikea perustella kahta autoa kun yksin asuu, ja nykyisellä just tullu 8000km mittariin ja 5kk ikää.
996 tai mahdollisesti kaimaani.. niitä nyt eniten kuolattu. 997 on aika kallis pelkäksi kesä-autoksi..

Pakkiksen historian hienoin auto.

tota noin tekis miel toteuttaa elinikäinen haave ja lisätä tähän nykyisen kotimaan nimeen pari kirjainta ja vaihtaa Austria Australiaksi.
Huikee peli.

Tällee tulotason noustua tekis mieli laittaa Porsche, mutta kattellaa ensi vuonna sitten sitä.. ;) vaikea perustella kahta autoa kun yksin asuu, ja nykyisellä just tullu 8000km mittariin ja 5kk ikää.
996 tai mahdollisesti kaimaani.. niitä nyt eniten kuolattu. 997 on aika kallis pelkäksi kesä-autoksi..
Thanks! (y)

Täällä tulee kyllä helposti ikävä niitä sun naapurista löytyviä autobahneja kun noita ajonopeuksia kyylätään vähän turhan tiukkapipoisesti...

apulus

TheAlphaSquad
Just autokaupat sovittiin, ens viikon loppupuolella pihaan tulee vaimon Qashqain tilalle Mazda CX-5 2,2 litran 175hv dieselillä, nelivedolla, nahkajakkaroilla ja Bosen hifeillä.

Muita autoja löytyy Mazda MX-5 NB kesän avoautokeleihin ja mun Volvo V60 Cross Country D4 AWD '16 joka saa myös lähikuukausina väistyä vähemmän ajetun ja taloudellisemman nelikon tieltä.