Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Ja kaikista hölmöimmät dissaa citymaastureita sillä perusteella, että mihin maasturia cityssä tarttee. Ikäänkuin maasturin ainoa pointti olis maastokelpoisuuden paremmuus normaaliin verrattuna. Nimenomaan maasturit on ykkösiä kaupungissa, varsinkin joku hybridi, jossa mennään sähköllä osa ajosta. Näkee paremmin, kulkee talvella paremmin, on tilaa enemmän jne. Mut toki jos kaikilla olis maasturit, niin näkyvyys nollaantuisi siinä sitten.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma Jeeppi oli kyllä kova talvella, täällä Hokkaidossa lunta nimittäin riittää. Hokkaidossa muuten suurin osa autoista on nelivetoja ja etelämmässä etu/takavetoja. V8 Land Cruiserit on kovaa valuuttaa täällä. Yakuza-wannabeet tuunaa isoa vannetta jne. Ihan hienoja.
 
Tokiossa kyllä komeita autoja riitti, isoista sedaneista maastureihin. Mut en nähnyt yhtään kunnolla tuunattua driftaus-vekotinta. Panameraa ja AMG:ta oli kadut väärällään. Tokiossa ei taida lumi jäädä koskaan maahan, jotta siellä nelarille mitään isompaa käyttöä olisi.
 
Ei täällä muuten näy liikenteessä juuri ollenkaan driftauskikottimia nyt kun ajattelee. Aika marginaalista on ainakin täälläpäin se ja muutenkin taitaa driftausjengit olla jossakin vuorilla ajelemassa keskustan sijaan.
Ja ei Tokiossa lunta juurikaan näe, vetinen talvi.
 
Tää threadi vahvistaa mun havaitsemaa käsitystä siitä että bemari on suomen yleisin auto. Joskus laskenu että päässy noin puol kilsaa kotipihasta eteenpäin ni vastaan tullu neljä bemaria.
 
Pätee niin kauan kuin ollaan liikkeessä. Mutta kun sen auton pitäisi parkkeeratakin.
Ja silloin juurikin, tervetuloa Helsinkiin talvella. Jengi on kyllä aivan vitun pihalla.

talvi+lumi+katu+helsinki+2.2.2010


muokattu_64647_blur_porche1330581066-943aee9-1.540x405.jpg
 
Ja silloin juurikin, tervetuloa Helsinkiin talvella.

Hauskoja kuvia, mutta kannattaa kuitenkin muistaa realiteetit. Kuvan mukaisia olosuhteita lienee Helsingissä max. 10pv vuodessa, kun taas loput 355pv parkkeerausongelmien pääsyynä on tilanpuute. Sitten taas 70% maasturikuskeista ei tohdi riskeerata autoaan ja tehdä tuollaisia Cayanne-parkkeerauksia, ja lopuista 30%:sta jotka tohtivat, 75% saa itsensä jumiin kun hanki petti ja auto jäi pohjasta kantamaan. :)

Ei silti, hyvin varustellut (city)maasturit on kyllä mukavia ajettavia ja näkyvyys on hyvä, mutta puhtaaksi kaupunkiautoksi en sellaista ottaisi. Etenkin parkkihalleissa tuo liikakoko on hanurista.

smart.jpg
 
Maasturit tehty stadin talveen.
Esim täälä perseessä kirkkonummella pärjää ihan hyvin normi kipolla joka vetää kahella kiekolla.
Kaikki aurattu semi aikataulussa ja lumet viety pois.

Heitäppä joku munakippo kallion sivukujalle ja anna muhia yks viikonloppu :D

Onneks nyt itellä sellanen ettei teitä tarviis edes aurata.
Mutta en yhtään ihmettele miks porukka tykkää cittareista cityssä.
 
Hauskoja kuvia, mutta kannattaa kuitenkin muistaa realiteetit. Kuvan mukaisia olosuhteita lienee Helsingissä max. 10pv vuodessa, kun taas loput 355pv parkkeerausongelmien pääsyynä on tilanpuute.

Kannattaa tosiaan muistaa ne realiteetit. Viimeset kolme talvea olleet suhteellisen lumisia joten kuvan mukaiset olosuhteet olleet n. 50-100pv, riippuen alueesta. Toiset alueet aurataan päivittäin, toiset kerran kuukaudessa. Jos on niin perseaukinen ettei oo varaa paikkaan/halliin niin eipä varmaan oo varaa katumaasturiinkaan.
 
10 päivää on ihan paskapuhetta. Kun sitä lunta tulee, niin kaupunki auraa tyhjille paikoille sitä ja joka päivä paikat vain vähenevät. Keskustassa ihan helvettiä etenkin Etelä-Helsingissä.

Pääsee kohta taas nappailemaan kuvia stadin kaduista kun tulee lunta kunnolla.

ps. tosta Smartin parkista tulee lappu ikkunaan.
 
Onkohan nämä stadin lumettomuudesta pulisevat käyneet joskus stadissa? Mä möin maasturin pois kun en tarvinnu sitä ku ne harvat kerrat käydessäni stadissa. Täällä pohjosessa paitsi aurataan tiet ennenku me/te heräätte, on myös parkkipaikkoja niin paljon ku tarvitaan.
 
Onkohan nämä stadin lumettomuudesta pulisevat käyneet joskus stadissa? Mä möin maasturin pois kun en tarvinnu sitä ku ne harvat kerrat käydessäni stadissa. Täällä pohjosessa paitsi aurataan tiet ennenku me/te heräätte, on myös parkkipaikkoja niin paljon ku tarvitaan.

Espoossa ei ainakaan auraus toimi niin täällä on maasturi ihan tarpeellinen. Vaikka lunta on tullu kaks päivää putkeen niin joskus on joutunut siihen kolmanteen päivään odottamaan että joku tulee auraamaan. Ne vissiin venaa että se sade lakkaa, turha sitä on auraa jos lunta tulee vaan lisää kuitenki?
 
Jänniä nuo erot kyllä. Joissakin paikoissa (varsinkin kaupungin palkkaamat yksityiset) auraavat ihan jatkuvasti vaikkei lunta oikein oliskaan. Noh, tottakai kun saavat sitten laskuttaa kaupunkia. Ja joissakin sitten (töissä kaupungin omat auraajat?) eivät auraa vaikka olis tosiaan tullut parikin päivää putkeen sitä lunta taivaalta.
 
10 päivää on ihan paskapuhetta. Kun sitä lunta tulee, niin kaupunki auraa tyhjille paikoille sitä ja joka päivä paikat vain vähenevät.

Kun en Helsingissä asu, niin täytyy myöntyä ja todeta että kai tuollaisia päiviä voi olla enemmänkin. Tosin täytyy ihmetellä millainen kehitysmaan aurauskalusto siellä on käytössä kun ei lumesta selvitä. Ei se lumi ole ongelma muissa Suomen suurkaupungeissakaan.

Silti en itselleni laittaisi isoa maasturia puhtaasti kaupunkiautoksi. Vaikka noita lumimyrskypäiviä olisi 50x vuodessa, niin edelleen 315 päivää vuodessa menisi auton mittoja kiroillessa. Eikä siitä citymaasturista hirveästi iloa ole ainakaan tuossa ensimmäisen kuvan tilanteessa kun auto on nokkapeltiä myöten auralla pakatun lumen alla peitossa. Itsekin tullut todistettua kuinka Volvo XC60 jäi näennäisesti olemattoman lumikinoksen vangiksi ja lopulta omalla etuvedolla vedettiin se sieltä pois. Oli hieman vastaava tilanne mihin tämä linkin X5:n oli joutunut Stuck BMW X5 - YouTube

Selvähän se on että korkea maavara ja neliveto on talvella mahtavia ominaisuuksia vaikkeivat ihmeisiin pystykään. Siinä mielessä jokin todella pieni citymaasturi voisi olla hyvä kompromissi ulkomittojen ja etenemiskyvyn osalta kaupunkiautoksi. Jokainen toki ajaa sellaisella autolla mistä nauttii, olipa se sitten viisimetrinen SUV tai kaksipaikkainen Smart.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom