Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
12 litraa vienyt nyt kaupnkiajossa

Jotain tuommosta pelkäsinkin :D Tuo oma s80 D5 koneella ja automaatilla syö tässä oulun keskustapyöritykses ~9litraa diisseliä.. Eli ei paljoakaan eroa ja pikkasen eriluokan moottorit :D Seuraavan autoon sitte varmaankin siis joku mukava bensakone, ei ajamisen hinta siitä juurikaan kasva, vähä ajavalla välttämättä ollenkaan..
 
Onhan tuo ihan kohtuullinen hinta, kun joudutaan kuitenkin maalaamaan iso alue verrattuna vaurioihin. Esim. jos ovissa on listat ja korjattava paikka listan alapuolella niin koko alue menee maalaukseen, että ei tulisi sävyrajoja näkyviin. Ei mitään fakta tietoa, mutta kohtuu varma oon, että näin se menee :D Vertailuks oma pappamopon maalaus tais olla pikkasen vajaa 500€ ja homma sisälsi aika paljon pohjatöitä, kun kyllästyin käsin hiomiseen ja 60-luvun mopossa kun on peltiä ihan kohtuullisesti.
 
kiitos, ja mallihan on 550i xdrive

On kyllä älyttömän hieno peli, onnea! :) Mahtaako auto olla jenkeissä tai sieltä tuotu kun siinä on nuo keltaiset huomiovilkut keulassa? Suomen lisävero kohtelee muutenkin noita isoja bensoja niin reilusti, että eikai niitä täällä kukaan osta. :D Varsinkin kun diesel-mallit on nykyään myös niin hyviä. Saako muuten kysyä miksi päädyit tuohon malliin M5:n sijaan - hintaerohan ei varmaan ole enää kovin suuri, vai onko?

Niistä hyvistä bemarin dieseleistä puheenollen, itse tein hiljan yhden elämäni parhaista päätöksistä kun vaihdoin harmaan diesel farmari 3-sarjalaisen kuvan punaiseen.
http://sdrv.ms/1bDUqXV
 
On kyllä älyttömän hieno peli, onnea! :) Mahtaako auto olla jenkeissä tai sieltä tuotu kun siinä on nuo keltaiset huomiovilkut keulassa? Suomen lisävero kohtelee muutenkin noita isoja bensoja niin reilusti, että eikai niitä täällä kukaan osta. :D Varsinkin kun diesel-mallit on nykyään myös niin hyviä. Saako muuten kysyä miksi päädyit tuohon malliin M5:n sijaan - hintaerohan ei varmaan ole enää kovin suuri, vai onko?

Niistä hyvistä bemarin dieseleistä puheenollen, itse tein hiljan yhden elämäni parhaista päätöksistä kun vaihdoin harmaan diesel farmari 3-sarjalaisen kuvan punaiseen.
http://sdrv.ms/1bDUqXV

Kiitos! Auto on jenkeissä, täällä missä asun tulee lunta välillä reilusti joten halusin nelikon. Hintaero alkaen hinnoilla M5 vs 550ix on n.30 tuhatta dollaria
 
Häh? Ei kyllä taatusti ollu tossa corollassa vikaa. Sille piti vaan antaa kenkää, ettei kuski kuole vitutuksen ja hävetyksen yhteisvaikutukseen.

No melkoista rallia oot ajanut :D

Jos vaikka katsotaan Spritmonitorista tai Tankkaus.comista Corolloita 1.3 litraisella ruiskukoneella, niin suurin osa on ajellut alle 8 litran keskikulutuksella (jopa alle kuuden litrankin) iästä ja mallista riippumatta. Vain yhdessä on yli 10 litran keskikulutus huonoilla syöttötiedoilla. Että on kyllä täysin paskapuhetta väittää kyseisellä koneella olevan rollan vievän 12 litraa satasella ellei kyseessä ole pari yksittäistä tankillista tammikuun pakkasilla kaupungissa pätkäajoa kylmällä koneella.

Ja jackassin auto kyllä kelpaisi itsellekin. Komea peli ja vetotapa oikea.
 
Kiitos! Auto on jenkeissä, täällä missä asun tulee lunta välillä reilusti joten halusin nelikon. Hintaero alkaen hinnoilla M5 vs 550ix on n.30 tuhatta dollaria

Tuosta tykkään kyllä jenkeissä että kovalla työllä pystyy oikesti saavuttamaan kohtalaisen omaisuuden jolla voi sitten unelmiaan vähän toteutella. "Leppoisia" kilometrejä ;)
 
Tuo 550ix on kyllä aika peto autoksi. Joskus taannoin törmäsin sattumalta tähän videoon netissä.
Näyttäis poistuvan aika hätäsesti rikospaikalta tuokin tarvittaessa. :D En tiedä sitten kuka hullu omaa autoaan tuolla tavalla lähettää paikaltaan. Videossa taitaa olla asialla ruottalaiset..

edit: Mikä on muuten highway patrollin suhtautuminen, jos vahingossa lipsahtaa vauhti tuonne 2 markan tienoille?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
No melkoista rallia oot ajanut :D

Jos vaikka katsotaan Spritmonitorista tai Tankkaus.comista Corolloita 1.3 litraisella ruiskukoneella, niin suurin osa on ajellut alle 8 litran keskikulutuksella (jopa alle kuuden litrankin) iästä ja mallista riippumatta. Vain yhdessä on yli 10 litran keskikulutus huonoilla syöttötiedoilla. Että on kyllä täysin paskapuhetta väittää kyseisellä koneella olevan rollan vievän 12 litraa satasella ellei kyseessä ole pari yksittäistä tankillista tammikuun pakkasilla kaupungissa pätkäajoa kylmällä koneella.

Niin tai näin. Ajelin autolla 60-70 tkm yhteensä ja kuiteista laskettuna keskikulutus vaihteli 9-12 litran välillä. Kilsoja satunnainen määrä. Hyvin se mun mielestä kävi ja kukku.
 
Halpaa ku saippua!

Kakkosautoa etsimässä ja 2010-2012 vm:n passat cc kiikarissa, Ruotsista katellut. Törkeän halpaa Suomeen verratuna.
170hp diisseli, automaatti ja neliveto + nhat+navit jne. 75-90 tkm menneitä, pyynnit siinä 16-18te luokkaa. Tohon verot sen 7500e niin kokonaishinta max 25000e. Vastaavat Suomessa 37-40000e. Eipä tarte miettiä mistä hakee kun ovat vielä Ruotsiin tarkoitettuja eli lämppärit, akut talvenkestäviä. Siinä jää sit 12-15 donitsia bensaa/naftaan.
 
Kakkosautoa etsimässä ja 2010-2012 vm:n passat cc kiikarissa, Ruotsista katellut. Törkeän halpaa Suomeen verratuna.
170hp diisseli, automaatti ja neliveto + nhat+navit jne. 75-90 tkm menneitä, pyynnit siinä 16-18te luokkaa. Tohon verot sen 7500e niin kokonaishinta max 25000e. Vastaavat Suomessa 37-40000e. Eipä tarte miettiä mistä hakee kun ovat vielä Ruotsiin tarkoitettuja eli lämppärit, akut talvenkestäviä. Siinä jää sit 12-15 donitsia bensaa/naftaan.
Tuosta lähtee alle 30t€:jahas:
Tosin on 140heppainen
Volkswagen Passat CC 2,0 TDI 103kw BTE 4-Motion Highline Coupé 2010 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
En tiedä sitten kuka hullu omaa autoaan tuolla tavalla lähettää paikaltaan.
Hyvinhän toi lähettää, jarrua vasten kerää lähtökierroksia ja ahtimille painetta jo etukäteen, niin ei tarvitse odottaa jalan nostoa jarrulta kaasulle ja moottorin "heräämistä".
 
Kyllähän tuollainen 550i helposti täällä Jenkeissäkin maksaa yli $80k uutena eli ei se halpa ole täälläkään. Auto hienolla moottorilla, mutta jos sellaisen suht koht uudehkona aikoo Suomeen uittaa, niin kalliiksi tulee verojen kanssa eikä siinä mielessä ole "kannattavin" malli tuoda Suomeen muuttoautona.
 
Kyllähän tuollainen 550i helposti täällä Jenkeissäkin maksaa yli $80k uutena eli ei se halpa ole täälläkään. Auto hienolla moottorilla, mutta jos sellaisen suht koht uudehkona aikoo Suomeen uittaa, niin kalliiksi tulee verojen kanssa eikä siinä mielessä ole "kannattavin" malli tuoda Suomeen muuttoautona.

Mitään tuoreempaa autoa ei muutenkaan kannata jenkeistä uittaa eurooppaan. Pieniä teknisiä eroavaisuuksia siellä täällä jotka saattaa harmittaa siinä vaiheessa kun merkkihuollon myyjä toteaa suu kuolassa että "jaa sulla on USA-malli, tää maksaa 1000x enemmän kun pitää tilata erikseen".
 
photo 1.jpg

Vaimolle tuli myös uusi kärry. 2014 35i
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom