Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
WP_000775.jpg


penkitys2.jpg


penkkilappu.jpg


Aattelin että tollane kevyt ja nopee Escortti olis iha sairaan hieno ja sitte tein sellasen. 234hp/340nm @ 0,7bar, 880kg auto. Ihan sopivan raikas :hyvä:

Enempi tarinaa penkkireissusta.
 
Ison diiselin etuja. Pääsee vakkarilla hyvää vauhti-kulutus suhteella. :)

_small.jpg


Yleensä tuo vakkari on 125:n kohdalla motarilla, koska se gepsin mukaan on 119-121 vauhti. Piti vain kokeilla miten kulutus eri nopeuksissa vaihtelee.
 
Ison diiselin etuja. Pääsee vakkarilla hyvää vauhti-kulutus suhteella. :)

_small.jpg


Yleensä tuo vakkari on 125:n kohdalla motarilla, koska se gepsin mukaan on 119-121 vauhti. Piti vain kokeilla miten kulutus eri nopeuksissa vaihtelee.

Mikäs pirssi toi on ?
 
Joo, isolla diisselillä on kyllä hyvä ajella kovaakin, eikä kulutus päätä huimaa tuntia kohti.

matkaan1.jpg
 
Mikäs pirssi toi on ?

A6 3 litranen tdi

edit. Toisaalta taas kun lähtee kaupunnissa ripeästi aina liikkeelle, niin kulutusta saa näppärästi epämielusampaan suuntaan kukkaroa ajatellen.

tankilla ajeltu nyt semmosta 650km - 1000km... Eli eroja saa kaasujalalla aikaan, vaikka ei yli 120:ä ajelekaan.
 
A6 3 litranen tdi

edit. Toisaalta taas kun lähtee kaupunnissa ripeästi aina liikkeelle, niin kulutusta saa näppärästi epämielusampaan suuntaan kukkaroa ajatellen.

tankilla ajeltu nyt semmosta 650km - 1000km... Eli eroja saa kaasujalalla aikaan, vaikka ei yli 120:ä ajelekaan.

Joo, ei ole vaikea saada menemään tuota 13 litraa vaikka keskinopeus olisi 30-40kmh :D :D
 
A5 muuten erinomainen, mutta nuo vanteet on liikaa..

Samaa mieltä. En oo koskaan ymmärtäny megasuurien vanteiden funktiota. Huonontaa ajettavuutta, etkä ees nää niitä juuri koskaan. Enkä tiedä näyttääkö hyvältäkään.


vitustako mä silti tiiän huonontaako vai parantaako A5:n ajettavuutta. Hieno auto.
 
Lähinnä ulkonäköä mietin. Ärsyttää kun aikaisemmin mielestäni tyylikkään herrasmiehen valinnat kuten juuri A5, E46 M3 jne on aina viiden vuoden viiveellä turkkilaisten käsirahattomalla 60kk-rahoituksella otettuja tuning-kulkupelejä. First world problems, I have one.
 
Lähinnä ulkonäköä mietin. Ärsyttää kun aikaisemmin mielestäni tyylikkään herrasmiehen valinnat kuten juuri A5, E46 M3 jne on aina viiden vuoden viiveellä turkkilaisten käsirahattomalla 60kk-rahoituksella otettuja tuning-kulkupelejä. First world problems, I have one.

Ihan rehellisellä 10 vuoden pankkilainalla toi on ostettu ja kun laitto vielä kämpän pantiks ni sai ihan kohtuulliset ehdotkin :rock:

Ajettavuus ihan huippuluokkaa, tosin vasta alustasarjan asennuksen jälkeen. Paitsi jos ajelee mukulakivillä :D Tietty joutuu aika varovasti menee suomen teiden epätäydellisyyksien kohdilla, kaikennäkösii reikii tiessä meinaan

Ulkonäöstähän voi aina olla montaa mieltä, ittee ainaki miellyttää. Onhan noita orkkispelejä tai alkup osilla laiteltuja tuolla pilvin pimein mut ei niistä ainakaa itel rupee yhtää jöpöttää. Tosin oisin halunnu semmoset Vossenin cv3 mutta ei ihan budjetti riittäny..

Ja kerran oon nähny renkaat pyörimässä ku ajoin toisella autolla perässä, siitä riitti iloa moneksi viikoksi :hyper:

Mutta joo kukin tyylillään, respect!

image.jpg
 
^Onko kenelläkään käytännön kokemusta tuollaisista nykypäivän pussijousisysteemeistä? Onko ihan anaalista vs. normaali matala kierrevieteri + laatuiskari?
 
Kulutus kiinnostaa suunnilleen ämmiä ja 70v appiukkoja. Mitä ihmettä on tapahtunut terveen heteroseksuaalille tehojen ja ajo-ominaisuuksien tavoittelulle? Tuntuu että nykyään joka jukka on paisuvaiset turvoksissa jostain parin litran per 100km säästöstä.

Laskekaa ny joskus oikeasti kuinka paljon maksaa 2013 bensapihi korkeapainetuplaturbo vs. vuoden 2006 suurimman litratilavuuden old school bensaturbo. Sitten pistäkää siihen Exceliin kuinka monen kymmenen vuoden bensat saa tuolla hintojen erotuksella. Ja sitten miettikää kumpikohan kannattaa ostaa ja kummallakohan on mukavampi ajella.

Ah ne tehot. Usein mietin mitä se audikuski miettii päästäessään hana pohjassa vihreellä valolla ja polttaakseen kerätyn liike-energian seuraavissa punaisissa kitkaksi.

Tein kyllä laskelmat ennen Priusta ostaessa. Tajusin ettei tässä mitään säästä. Se äänetön sähköllä ajaminen oli vain liian makeeta. Oon kattelut Punaisen Lokakuun Metsästyksen liian monta kertaa skidinä.

Capt. Marko Ramius (Sean Connery): "But today the game is different. We have the advantage. It reminds me of the heady days of Sputnik and Yuri Gagarin when the world trembled at the sound of our rockets. Now they will tremble again - at the sound of our silence. The order is: engage the silent drive.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom