Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Prius 2009. Viiva on 10 tankin keskiarvo.

Yhdysvaltain viranomaisten ilmoittama kulutus (4,7l/100km) täsmää aika hyvin mun kesäkulutukseen. EU:n luvulla (4.0l/100km) ei ole yhteyttä todellisuuteen.

Tossa lyhkäsen reissun keskikulutus. Eikä ole mitään ekoja, hybridejä tai akkuja autossa. Turbo ja bensa määrää! Kyllä ne saksalaiset osaa!

kulutus.jpg


Ei varmaan ihan tohon asetu vuositasolla kuitenkaan.... vähällä menee! 6L vähemmällä kuin entinen Dieseli.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Köh.. Kattelin huvikseen päivänä ajoista (työmatkat, kierros kaupungilla, motaria ja taajamaköröttelyä)..12,5l/100km :D
 
Mitäs vittua nää tälläset on missä näkee kulutuksen? Ite huomaan vaan että lompakko on aina liian tyhjä. Nyt lähtis muuten halvalla mieserotii... laitonta vissiin, joo, unohdetaan tämä.
 
330dA 5.8l/100km

Muija lähinnä ajellu töihin ja käyty kaupassa.
 
Tossa lyhkäsen reissun keskikulutus. Eikä ole mitään ekoja, hybridejä tai akkuja autossa. Turbo ja bensa määrää! Kyllä ne saksalaiset osaa!

kulutus.jpg


Ei varmaan ihan tohon asetu vuositasolla kuitenkaan.... vähällä menee! 6L vähemmällä kuin entinen Dieseli.

Enemmän tuo Skoda vie mitä Mitsu, kun huomioit että Skodassa vetää vain yksi rengas. Talvi tulee kohta ja siinä vaiheessa kiroilet kurjaa elämää etuvetos kanssa.
 
Tossa lyhkäsen reissun keskikulutus. Eikä ole mitään ekoja, hybridejä tai akkuja autossa. Turbo ja bensa määrää! Kyllä ne saksalaiset osaa!

Tsekkaas muutaman kerran tankatessa mikä on oikea keskikulutus, ja mitä ajotietokone silloin näyttää. Ainakin kaverin Polossa oikea kulutus on lähes puoli litraa enemmän kuin ajotietokoneen näyttämä. Se on jo prosentuaalisesti aika suuri kusetus ajotietokoneelta. Noh, vaikka tohon puoli litraa lisäisikin, niin on se silti kelpo lukema :)
 
Tossa lyhkäsen reissun keskikulutus. Eikä ole mitään ekoja, hybridejä tai akkuja autossa. Turbo ja bensa määrää! Kyllä ne saksalaiset osaa!

kulutus.jpg


Ei varmaan ihan tohon asetu vuositasolla kuitenkaan.... vähällä menee! 6L vähemmällä kuin entinen Dieseli.

Kuvassa näkyvä D7 viittaa diesel koneeseen. Keskinopeus 87 viittaa helppoon maantieajeluun. Lämpö 22.5 viittaa optimaaliseen lämpötilaan. Lisäksi ajotietokoneen mittaus on usein muutaman desin optimistinen.

Mun data on kokonaan pumpulta ja sisältää kaikki ajot viimeisen 40tkm:n ajalta. Siis kaikki talven kaupunkiajot pakkasella muutama kilsa kauppaan ja takaisin jne. Palataan asiaan kun sulla on esittää muutakin kun toi rekan perässä ajelu myötätuulessa ;).

Ai niin mulla oli 3vuotta siitten volkkari. Kone remppa tuli 60tkm:n kohdalla (sylinterin mäntä lauennut ja koko kone jouduttiin pistään uusiksi). Oli tosi halpa keikka. Sitten huollon jono oli vielä kuukausi. Siinä vaiheessa päätin että mitään pommeja ei tähän taloon tule. Miksi ajan Toyotalla? Koska se liikkuu. Sakemannit... noh on niillä kavaa ajaa jos ei satu olemaan huollossa.
 
Kulutus kiinnostaa suunnilleen ämmiä ja 70v appiukkoja. Mitä ihmettä on tapahtunut terveen heteroseksuaalille tehojen ja ajo-ominaisuuksien tavoittelulle? Tuntuu että nykyään joka jukka on paisuvaiset turvoksissa jostain parin litran per 100km säästöstä.

Laskekaa ny joskus oikeasti kuinka paljon maksaa 2013 bensapihi korkeapainetuplaturbo vs. vuoden 2006 suurimman litratilavuuden old school bensaturbo. Sitten pistäkää siihen Exceliin kuinka monen kymmenen vuoden bensat saa tuolla hintojen erotuksella. Ja sitten miettikää kumpikohan kannattaa ostaa ja kummallakohan on mukavampi ajella.

t. 13l/100km normipyörityksessä :D
 
Kuvassa näkyvä D7 viittaa diesel koneeseen. Keskinopeus 87 viittaa helppoon maantieajeluun. Lämpö 22.5 viittaa optimaaliseen lämpötilaan. Lisäksi ajotietokoneen mittaus on usein muutaman desin optimistinen.

Mun data on kokonaan pumpulta ja sisältää kaikki ajot viimeisen 40tkm:n ajalta. Siis kaikki talven kaupunkiajot pakkasella muutama kilsa kauppaan ja takaisin jne. Palataan asiaan kun sulla on esittää muutakin kun toi rekan perässä ajelu myötätuulessa ;).

Ai niin mulla oli 3vuotta siitten volkkari. Kone remppa tuli 60tkm:n kohdalla (sylinterin mäntä lauennut ja koko kone jouduttiin pistään uusiksi). Oli tosi halpa keikka. Sitten huollon jono oli vielä kuukausi. Siinä vaiheessa päätin että mitään pommeja ei tähän taloon tule. Miksi ajan Toyotalla? Koska se liikkuu. Sakemannit... noh on niillä kavaa ajaa jos ei satu olemaan huollossa.

Hyvin pädetty, mutta viittaako myös 8000 asti ylettyvä kierroslukumittari dieseliin?
 
Hyvin pädetty, mutta viittaako myös 8000 asti ylettyvä kierroslukumittari dieseliin?

Ja miksi helvetissä mittaristossa palaisi joku moottorin tyyppi, jos tolla nyt haettiin sitä, kun Vollella esim. on noita D3-D5 koneita. Jatkokysymyksenä vielä, että miten automaateissa ilmoitetaan normaalimoodissa eteenpäin vievä vaihde ja montako vaihdetta löytyy tuoreesta DSG:stä? ;)
 
Hyvin pädetty, mutta viittaako myös 8000 asti ylettyvä kierroslukumittari dieseliin?

Häh? Kiertääkö nyky kiisselit muka 8000 asti? :wtf:

IronMindiltä hyvä posti. Nykyään moni on valmis maksamaan kymmeniätuhansia litran tai jopa puolen pienemmästä kulutuksesta. Huoltoja eikä hanlintahintoja paljon katota. Tuttu vaihtoi Audin Bemmiin huoltohintojen takia, häviten litran kulutuksessa :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom