Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllähän tuo löytö oli tuo ooppeli ja pitäis kestää vielä pitkään ajella :D Eikä oo mittaria ruuvattu, se on vaihdettu uuteen 42tk kohdalla ja nyt uudessa mittarissa 57tkm. Jos tuota itsellä pitäis kolme vuotta eli sen ajan kun opiskelut jatkuu ja sitten myis veljelle joka saa 3 vuoden päästä kortin :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aikanaan meni -02 w211:n maalaamiseen 4000 e... toi vuosimalli kertoo sen, että facelift kyseessä...

Tuota kerros miten sä tästä faceliftin väännät.. 02 näki päivänvalon W211-korimalli E-Mersusta sedanina, farmari tuli vasta 03.
Aiemmat on W210 malleja, eli 'Väyrysiä'.
 
1075604_10151628708069221_1210957119_o.jpg


On rattivaihteet ja urheilualusta ja kova katto ja what not. Auton nimi on Seppo.
 
Painoa kuskin kanssa noin 800kg, auto on alle 120cm korkea ja tehoa vakiona 82hp, Brabus-mallissa 101hp. Lastulla saa ~120hp, mutta siinä kohtaa kandee ostaa varalle vaihtomoottoreita (1000-2000 eurolla saa).

Paikaltaan lähtiessä ekan sekunnin aikana ei tapahdu paljoa, sen jälkeen ottaa ahtopainetta ja meno on tosi hauskaa. Viheltelee ja puhisee hienosti. Mielestäni Roadsterilla on hauskempi ajaa kuin esim. uusikoppaisella Mersun CL:llä.

Kun nää ei nykyään maksa paljoa mitään, niin vaikka kakkosautoksi on aivan mainio. Vakuutukset 0,7 litran koneen ansiosta ihan olemattomat ja myös verot on pienet, kun on pienet CO2-päästöt.

Tässä on lastutettu ratarenkailla varustettu smartti mutkaisella mäkitiellä pistämässä pataan 911-porscheja ja Imprezoja, saa aika hyvän fiiliksen miltä tuolla ajaminen tuntuu:



Jos tuo vakiomallin 82hp teho tuntuu käsittämättömän vähältä, niin 1600kg autossa 164hv on jo ihan pätevä määrä ja siinä kohtaa teho/paino-suhde on about sama. Tää on mun toinen Roadster-Coupe, edellisellä meni vuosi ja 10tkm ilman mitään ongelmia. Käytettynä hankittu sekin aikoinaan.

Kandee muuten ehdottomasti ostaa sellainen, jossa on rattivaihteet F1-tyyliin. Paljon hauskempi kuin tuo vaihdekepin nakuttelu eestaas.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tästä voi kyllä olla montaa mieltä

Noissa Roadstereissa on kaikissa samanlainen kolmiportainen sekventiaalivaihteisto kertojalla (=6 vaihdetta), joten se keppivaihde toimii ihan samalla lailla anyway, oli ne rattiläpyskät tai ei. Useimmat haluaa ne läpyskät, joten jälleenmyyntiarvoa ajatellen läpyskällinen on parempi vaihtoehto jos on kaksi muuten identtistä autoa.

Mun mielestä se ratin nakuttelu eestaas on vähän vaivalloista, kun sitä saa vispata lyhyiden välitysten takia koko ajan, kun taas rattivaihteilla se on yksi hauskimmista jutuista mitä voi tehdä housut jalassa, kun voi pihautella turbosta vihellyksiä juuri sopivaan aikaan ottamatta käsiä ratista. Jos ei oo rattivaihteita, ajan smartilla käytännössä aina automaattimoodilla. Siitäkin on kokemusta ~6 vuoden ajalta, tosin fortwolla.

Onhan toi Roadster ihan hillittömän hauska ilman rattivaihteitakin, mutta ne antaa omasta mielestäni sen viimeisen silauksen ajonautintoon.
 
..ex-kollega osti kesällä Pösön ja levis kytkin ja turbo yhtä aikaa. Käytetty auto toki, mutta kuukausi kulunu kaupasta. Kauppa makso vaan 30% kuluista. Kalliin rempan jälkeen turbo korkkas vielä kahdesti syksy aikana. Ne meni jonkun takuun tms. piikkiin. Oon muuten pienessä :kippis1:

Molemmat on Kiisseli-Pösöjen tyyppivikoja. Itse olin onnekas ja selvisin pösön turbolla 180tkm:n asti kun toisilla ne on hajonnut jopa 20tkm välein. Kytkin eikä Fap (tyyppivika myös) ehtinyt korkata ennen murheen siirtoa muille. :P
 
volle.jpg

Tuommosella vollerolla tulee ajeltua. Ei mikään ihmeellinen peli, mutta ajaa asiansa kulkupelinä. Madallusjouset tarkoituksena laittaa ensi kesänä, kun nyt on hieman keulivan näköinen noilla uusilla 17'' vanteilla.
Opiskelut kun alkaa nyt syksyllä niin jää tuon auton laittaminen taustalle(lue: ei rahaa). Maalipintakin aika hävettävässä kunnossa, mutta onhan tuo jo 17 vuotta vanha auto...eikä pinnasta päätellen ikinä myllytetty :D
Ideoita olisi kyllä miten laittaa, mutta tuo finanssi puoli jarruttaa menoa aika mukavasti..:(
 
Ideoita olisi kyllä miten laittaa, mutta tuo finanssi puoli jarruttaa menoa aika mukavasti..:(

Älä laita mitenkään, huollat vaan. Muutaman vuoden päästä sua vituttaa noihin vanteisiinkiin tuhlattu raha.

Hyvä perusauto on, itsellä ollut tuon korinen turbo vm. 2002.
 
Älä laita mitenkään, huollat vaan. Muutaman vuoden päästä sua vituttaa noihin vanteisiinkiin tuhlattu raha.

Hyvä perusauto on, itsellä ollut tuon korinen turbo vm. 2002.

Juu, ei tuota oo tarkoitus hirveästi laitella. Madallusjouset nyt siihen vielä laitan ja maalipinnan myllytän itse ensi kesänä. Autoa kuitenkin tarkoitus pitää semmoiset 5-6 vuotta ellei ihan totaalisesti leviä käsiin, kun ei tuolla oo ajettu kuin 150 tkm.. Ellei sitten jotain mahti palkkaista kesätyötä satu saamaan...:rolleyes:
 
Juu, ei tuota oo tarkoitus hirveästi laitella. Madallusjouset nyt siihen vielä laitan ja maalipinnan myllytän itse ensi kesänä. Autoa kuitenkin tarkoitus pitää semmoiset 5-6 vuotta ellei ihan totaalisesti leviä käsiin, kun ei tuolla oo ajettu kuin 150 tkm.. Ellei sitten jotain mahti palkkaista kesätyötä satu saamaan...:rolleyes:

Myllytyksen lisäksi mielestäni paras ulkonäön parannus tällä hetkellä olisi noiden maalaamattomien muoviosien palauttaminen mustaksi. Ainakin autoglymin bumper care on toimivaa tavaraa.
 
Tämmönen Skeida tuli laitettua ompelukoneen moottorilla (140hp 1.4tsi DSG). Yksi pyörä kerrallaan vetää, sekin väärässä päässä autoa... No kai tolla pärjää? Helvetin kiva/hyvä tolla on kuitenkin ajaa :)

IMG_6140.jpg


IMG_6144.jpg
 
Nyt on varmaan pakko ostaa elämän eka tuulipuku.
Onneksi toi vihreä hanska on vaihtunut sentäs hopeiseksi.
 
3 vetoa contentawarnes brussilla photarilla ja läks rekkari poies. Voi ku ois hienoa, kun sais suomessakin ajella ilman tota eturekkaria. Monet kaarat näyttäs paremmilta.

_small.jpg
 
Prius 2009. Viiva on 10 tankin keskiarvo.

Yhdysvaltain viranomaisten ilmoittama kulutus (4,7l/100km) täsmää aika hyvin mun kesäkulutukseen. EU:n luvulla (4.0l/100km) ei ole yhteyttä todellisuuteen.

12541630.jpg
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom