Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Richard75 sanoi:
Yö meni sitten ajellessä öisessä Helsingissä...
Tässä Hietaniemen rantaa.
V8:n uskomaton voima vetää hiljaseks :worship:

Jumalaut Riku! Aivan loistava peli! :worship: :kateellinen:... Millon pääsee ajelulle?

/me toteaa Carinansa "tavis-autoksi" ja masentuu... eipä paljon täällä juhlita.. Tai no eipä ole ainakaan Derbyä enää :rolleyes:
 
Minun autoni:

Opel Kadett 1.3
Nissan Almera 1.6
Volvo V50 T5 (2,5 turbo)

Volvo tosin saapuu vasta syyskuussa. Kuukausi sitten kun tilasin auton, mietin myös Audi A4 turboa. Kuitenkin päädyin Volvoon, koska se päihitti Audin hinnassa ja tehoissa.
 
ZannaZ sanoi:
Jumalaut Riku! Aivan loistava peli! :worship: :kateellinen:... Millon pääsee ajelulle?

/me toteaa Carinansa "tavis-autoksi" ja masentuu... eipä paljon täällä juhlita.. Tai no eipä ole ainakaan Derbyä enää :rolleyes:
No, lohduta itseäsi sillä, että tommosen ökyauton käyttökulutkin on aika ökyä. Kun Riku ostaa Audiinsa uuden kesärengassatsin, niin samalla rahalla saisi jo ostettua melkein kokonaisen 1.6 -92 Carinan!

Tai yhdellä Audin tankillisella sinä ajat Carinallasi kivan Hki-Oulu-Hki tripin!

:D

Edit: Itsekin Rikulle vähän kade... :nolo:
 
Hommasin kanssa alkuvuodesta Audin itselleni (A6 2.8 V6 quattro 4d Autom.)
Kiva peli ajella, mutta huomasin että ei ole oikein kiva käyttää ns. "city-autona", kun parkkipaikat kortilla ja bensaa kuluu kaupunkiajossa ton myllyn ja automaattiboxin kanssa enemmän kuin laki sallii (on siis oma auto) > vaihdan pienempään.
 
foobari sanoi:
No, lohduta itseäsi sillä, että tommosen ökyauton käyttökulutkin on aika ökyä. Kun Riku ostaa Audiinsa uuden kesärengassatsin, niin samalla rahalla saisi jo ostettua melkein kokonaisen 1.6 -92 Carinan!
:
Hieno auto Rikun V8 audi. Auton ostoa ei voi perustella järkisyillä tai on ostettava Corolla korolla. Se vähän lohduttaa rengashommassa, että leveitä pinnoitettuja saa yllättävän halvalla. Ajattelin ainakin ostaa itselle seuraavat 205/50/16 kumit pinnoitettuna. Niissähän on takuukin, jos lähtee kuoret, niin saa uudet tilalle.
 
Renkaista vielä että esim 17" koossa on jo 600 euron hintaluokassa valinnanvaraa. Ohan sekin iso kasa rahaa, ainakin jos vertailee 13" kokoluokan gummien hintoihin :jahas:

Niin ja on tosiaan hieno Audi, tuolla erottuu liikenteessä :)
 
treenaisko sanoi:
Se vähän lohduttaa rengashommassa, että leveitä pinnoitettuja saa yllättävän halvalla.
Jos autoaan, varsinkin suorituskykyistä sellaista, aikoo ajaa ns. aktiivisesti ja muutenkin kuin suoraa tietä tai vain siirtäytyä paikasta A paikkaan B, ei tollaset uusiorenkaat tule kysymykseenkään. Laatu valitettavasti maksaa kumeissakin. Sporttiauto joillain pinnoitetuilla kiinanrenkailla on vähän sama kuin kuin kananjaloilla varustettu lihaksikas yläkroppa... :rolleyes:
 
Manuel sanoi:
Faijalle tuli viime viikolla xc 90 d5. Olis T6 ollu niin asiaa, ei toi diisseli vaan oikeen potkase. :rolleyes: No pihanpyöritysajokokemuksella paha sanoa, mutta muutaman kuukauden kulutua pääsee kunnolla lainaileen. :)


Tiedätkös että virittämällä tuohon D5:een saa vallan perkeleesti lisää vääntöä ja siten myös tehoa. Varo vaan ettei lipeä. :D
 
Richard75 sanoi:
Yö meni sitten ajellessä öisessä Helsingissä...
Tässä Hietaniemen rantaa.
V8:n uskomaton voima vetää hiljaseks :worship:

Onko mitä vuosimalla, ja haluatkos kertoa paljon odotat veroja tulevan (näytti olevan tuontipeli...)? Ja pakko kysyä myös että mitä "vikaa" olisi ollut 2.7 Biturbossa :D ?
 
BS1 sanoi:
Onko mitä vuosimalla, ja haluatkos kertoa paljon odotat veroja tulevan (näytti olevan tuontipeli...)?

En tiedä Rikun peleistä mutta 2000 vuoden S6 avantille, 4.2 litran koneella, oli veropäätöksessä luvattu veroja 18415€, ajokm.54, verotusarvo 63500€.
Saksassa 95 vuoden S6 avanti maksaa halvimmillaan n.7900€...

Mobile.de antaa 2000 vuoden S6 avantille hintaa n.20 000€ joten saman verran tulee Suomessa veroja kuin mitä saa Saksassa autosta maksaa :jahas:

Suomessa esim. Tampereen Rinta-Joupissa on tällä hetkellä v. 2000 Audi S6 4.2V8 QUATT 340HV, jolla on hintalappu 59 900€. Siitä voi laskea sitten jokainen ite, paljonko säästää kun tuo auton Saksasta.
Mun mielestä aika paljon.

Saksan tuonti = :thumbs:
 
foobari sanoi:
Jos autoaan, varsinkin suorituskykyistä sellaista, aikoo ajaa ns. aktiivisesti ja muutenkin kuin suoraa tietä tai vain siirtäytyä paikasta A paikkaan B, ei tollaset uusiorenkaat tule kysymykseenkään. Laatu valitettavasti maksaa kumeissakin. Sporttiauto joillain pinnoitetuilla kiinanrenkailla on vähän sama kuin kuin kananjaloilla varustettu lihaksikas yläkroppa... :rolleyes:

Tätä olen vähän miettinyt, jos kahteen samanlaiseen autoon ostaa samalla rahalla toiseen 185 leveät uudet ja toiseen 205 pinnatut, niin veikkaan kuitenkin, että pinnatuilla tehtäisiin parempia kierrosaikoja radalla. Pinnatun renkaan valmistushan ei juuri eroa uuden renkaat paistosta kuin rungon osalta. Monessa pinnatussa on matkittu Michelin tai Nokia kuviota.

Muutenkin olen huomannut, että renkaissa merkistä maksetaan liikaa. Olen ostanut monta satsia Hankook halpoja renkaita ja hyvin ovat toimineet kovemmassakin ajossa. Jotkut taxikuskitkin ovat siistyneet käyttämään Hankookeja.
 
treenaisko sanoi:
Tätä olen vähän miettinyt, jos kahteen samanlaiseen autoon ostaa samalla rahalla toiseen 185 leveät uudet ja toiseen 205 pinnatut, niin veikkaan kuitenkin, että pinnatuilla tehtäisiin parempia kierrosaikoja radalla.

Mitenkäs vesiliirto-ominaisuudet? Pito märällä tiellä? Rengasmelu? Renkaiden kesto?
 
Noita vähän erikoisempia kesärenkaita kannattaa tilata suoraan saksasta niin tulee halvemmaksi.
M3:ssa nyt takana 255/35 R18 michelin pilot sportit jotka saa saksasta suunnilleen puoleen hintaan suomen hintoihin verrattuna. Ens kesää varastossa oottelee goodyearin eagle f1:set samaa kokoa saa nähdä onko mistään kotoisin.
Kannattaa matalaprofiilisten renkaitten kanssa olla tarkkana paineitten kanssa ettei pääse liian alas ja vaurioita renkaita/vanteita...
 
Mitsu Lanser 1.6 glxi vm.-94 aj. 140.000
 

Liitteet

  • Mitsu.jpg
    Mitsu.jpg
    14,6 KB · Katsottu: 514
treenaisko sanoi:
Tätä olen vähän miettinyt, jos kahteen samanlaiseen autoon ostaa samalla rahalla toiseen 185 leveät uudet ja toiseen 205 pinnatut, niin veikkaan kuitenkin, että pinnatuilla tehtäisiin parempia kierrosaikoja radalla.
Älä veikkaa ainakaan isoa summaa! Mielenkiintoinen testi tuo kyllä olisi...

treenaisko sanoi:
Pinnatun renkaan valmistushan ei juuri eroa uuden renkaat paistosta kuin rungon osalta. Monessa pinnatussa on matkittu Michelin tai Nokia kuviota.
Muuttujia on valitettavasti enemmän, pinnatuissa ei ole minkäänlaista tietoa tai takuuta siitä, minkälainen plötkörunko siellä nätin paistopinnan alla möllöttää, parhaassa tapauksessa saa vielä erilaiset tai eritavalla kuluneet/väsyneet rungot autonsa renkaisiin, kivaa. Lisäksi tosiaankin se kuvio on ainoa yhdistävä tekijä, käytetyllä kumiseoksella on ratkaiseva osuus pitoon, aivan kuin renkaan runko ja sen vahvuus ja dynaamiset ominaisuudet vaikuttavat ajotuntumaan.


treenaisko sanoi:
Muutenkin olen huomannut, että renkaissa merkistä maksetaan liikaa. Olen ostanut monta satsia Hankook halpoja renkaita ja hyvin ovat toimineet kovemmassakin ajossa.
On mullakin pinnattuja nakkeja joissain ruhonsiirtämisvälineissä ollut, ja siinä tehtävässä ovat hyvin hommansa hoitaneet.



foobari sanoi:
Jos autoaan, varsinkin suorituskykyistä sellaista, aikoo ajaa ns. aktiivisesti ja muutenkin kuin suoraa tietä tai vain siirtäytyä paikasta A paikkaan B, ei tollaset uusiorenkaat tule kysymykseenkään. Laatu valitettavasti maksaa kumeissakin.

treenaisko sanoi:
Jotkut taxikuskitkin ovat siirtyneet käyttämään Hankookeja.

:D My point exactly! Itse ainakin sivuttaispidon rajamailla seikkaillessa mieluummin käytän autooni sopivaa laaturengasta kuin että antaisin jonkun arvaamattoman kääretorttusiivun hoitaa samaa hommaa. Taksilla taas kännikansaa kuskatessa ne sivuttaiset G-voimat ei ole kovin lähellä yhtä...
 
batbug sanoi:
Mulla on yhtä "vanha" Aspen. Tosin 360cid. :)

Oikeeta Rautaa löytyy täältäkin. -69 Cadillac CDV 472cid
Yli 2tn paino ja 375hp takaavat että soppa maistuu.
Talvella sitten nilkutellaan vanhalla DKV:llä...eiku BMW:llä.
 
Tällä hetkellä alla on Volvo V70 T5 vm. 2000

punttiantti sanoi:
M3:ssa nyt takana 255/35 R18 michelin pilot sportit jotka saa saksasta suunnilleen puoleen hintaan suomen hintoihin verrattuna. Ens kesää varastossa oottelee goodyearin eagle f1:set samaa kokoa saa nähdä onko mistään kotoisin.

Itellä meni just toisin päin. Ajoin muutaman vuoden F1 225/45 17" rilloilla ja nyt alla on mainitsemasi Misukat. Ainakin allekirjoittaneen etuvetoisen rimpulan alla nuo Misukat toimii huomattavasti paremmin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom