Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Alla Mazda 3 '04 jo parisen vuotta. Ihan kelpo "paikasta A -> B" -auto. Miinuksena sanoisin melun korkeammissa nopeuksissa, on aika huima jopa kesärenkailla.

Hajonnutta tähän mennessä imutiivisteet ja kytkimen paineasetelma. Nyt mystisesti toisen takavalojen (vilkut+muut) kuvun sisällä irronnut (ei damagea, eli ei iskua missään kohtaa) punainen pyöreä "kansi"/kupu itse takavalosta.

Nyt on Mazda alla, ja kaikinpuolin tuntuu ja vaikuttaa hyvältä autolta. Itselleni auto onkin vain paikasta A -> B -auto, joten tuntuu hyvältä tämä vaihdos =) Toivottavasti vikoja ei tule paljon... Kerron kuitenkin tuosta Rellusta..

Renault Laguna 1.8, vm.-04, ajettu 57000km. Viimeisen 9kk aikana huoltoja tehty yli 3500€ edestä, mokoma paska hajoaa koko ajan. Edelliset viat kun saa korjattua, seuraava iskee. En oo ikinä ennen nähnyt/kuullut vastaavaa tapausta, autolla kuitenkin aika vähän ajettu. En enää ikinä osta Renaultia, enkä varmaan kyllä mitään muutakaan ranskalaista. Eli tämä vaihdos minkä tein, ai että olen tyytyväinen! :D Mahtavaa, pääsin mokomasta roskapaskarakkineesta eroon
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt on Mazda alla, ja kaikinpuolin tuntuu ja vaikuttaa hyvältä autolta. Itselleni auto onkin vain paikasta A -> B -auto, joten tuntuu hyvältä tämä vaihdos =) Toivottavasti vikoja ei tule paljon...
Juu, on se auto mullakin ns. pakosta mallia "paikasta A->B", kun opiskelen edelleen ja ihan täyspäiväiseen työhön en ole vielä siirtynyt.

"Paikasta A->B" -auto ei ole tyyppiä mitä oikeasti haluan, mutta kun rahasta on kiinni niin ainoa järkevä vaihtoehtohan se on. Turha muusta tinkiä jonku oikeasti kiinnostavan auton takia, kun kuitenkin kyse sinänsä "turhasta" asiasta vaikka todellisuudessa toisikin joka ikiseen pieneenkin ajomatkaan ylimääräisen buustin näin pääkopan kannalta.
 
Ripeellä siisti Civicci :kippis1:

Emäntä sillä suurimman osan ajelee:puntti:
Itse ajelen tuolla "matkalehmällä":D
Kyllä alusta voi autoissa olla erilainen.
Hondassa on aika mieletön toi alusta vakioautoksi, lähes "ratamainen" alusta ja kyllä sen sitten mukavuudessa huomaakin:jahas:
Aivan järkyttävät rengasäänet nastoilla tuossa Civicissä jos V70 vertaa.
 
Lentokenttäajoissa saa yleensä sen mailin nopeuden tutkalla. Monella vielä oma/laina gps vehje mittaamassa kiihtyvyyksiä jne. Monikaan "järkevä" auto (järkevä ei vastaa esim 800+hp volvoja jne) ei niissä kyllä omiin lopullisiin huippuihinsa yletä, matka loppuu auttamatta kesken.

Tätä mä itsekin meinasin, en usko et omakaan kulkine kerkee tolla matkalla kelata huippuja. :(
 
Tätä mä itsekin meinasin, en usko et omakaan kulkine kerkee tolla matkalla kelata huippuja. :(

Kyllä tuo 1600-1800m riittää auton kun auton huippuihin;)
Toki jos kiihdyttää kuin 70v pappa kiihdytyskaistalta motarille, niin silloin se luultavastin vaatii jo 10-15km matkan:D
 
Kyllä tuo 1600-1800m riittää auton kun auton huippuihin;)
Nyt olet kyllä väärässä, ei varmasti kiihdy kaikki autot tuossa matkassa huippuihin vaikka olisi Ritari Ässä kuskina.
Eihän ;)

Realistisia esimerkkejä latoen voisi mainita että Bugatti Veyron Super Sportin 0-431 km/h (kesiverto max) kelaa vähän pidempään kuin 1.8 km. :)
 
Uskon kyllä, jos näen muidenkin autojen lukemia :) Tuosta ihan mielenkiinnosta haluaisin nähdä linkin, että kauan siihen tosiaan menee. Voisi kuvitella, että viimeisen 10km/h nopeuden lisäys kestäisi suhteettoman kauan.
 
Uskon kyllä, jos näen muidenkin autojen lukemia :) Tuosta ihan mielenkiinnosta haluaisin nähdä linkin, että kauan siihen tosiaan menee. Voisi kuvitella, että viimeisen 10km/h nopeuden lisäys kestäisi suhteettoman kauan.
Tästä voit katsella kiihdytyksen:
http://www.youtube.com/watch?v=z8zYDBU4Bqw

Katso kauan se kiihdytys sinne 430+ kestää, ja kun miettii että tuon auton 0-300 aika on 14.6 sekuntia, ja 0-400 alle 50 sekuntia (50 sec on normi Veyronille), niin auto painaa 300-400 km/h ~35 sekunnin ajan plus vielä toi 400+ kestää paaaaljon pidempään suhteessa.

EDIT:

Tunnissa on 3600 sekuntia, ja tuo 300-400 kestää sen about 35 sekuntia. 3500/35=~102.
300-400 keskiarvo eli 350 jaettuna ~102 kertoo että pelkästään tuon 300-400 aikana auto liikahtanut 3.5 km.
 
Sorry, kun en huomioinut tuota Bugattia:D
No, tyypillisesti tulee aina pikkasen liioiteltua;)
Mutta ei noissa nopeusajoissa montaa Bukattia oo ollut:D
 
Nopeusajoissa tuollaiset teoriassa 300+ nopeuksiin yltävät vakioautot (ferrarit+äkäsemmät porschet) on pääsääntöisesti haterien muistikuvieni mukaan ajaneet tuollaisia ~280 vauhteja siihen 1600-1800m matkalle tutkattua nopeutta.
 
Tästä voit katsella kiihdytyksen:
http://www.youtube.com/watch?v=z8zYDBU4Bqw

Katso kauan se kiihdytys sinne 430+ kestää, ja kun miettii että tuon auton 0-300 aika on 14.6 sekuntia, ja 0-400 alle 50 sekuntia (50 sec on normi Veyronille), niin auto painaa 300-400 km/h ~35 sekunnin ajan plus vielä toi 400+ kestää paaaaljon pidempään suhteessa.

EDIT:

Tunnissa on 3600 sekuntia, ja tuo 300-400 kestää sen about 35 sekuntia. 3500/35=~102.
300-400 keskiarvo eli 350 jaettuna ~102 kertoo että pelkästään tuon 300-400 aikana auto liikahtanut 3.5 km.

No siis itse laskeskelin noita lukemia kanssa päässä ja päädyin vastaaviin tuloksiin, mutta en luottanut omiin laskelmiini :D
 
Käytössä -86 caprice 6.2l:n diissellimoottorilla ja käyttämättömänä pontiac grand prix -93, joka täytyis hukata jollekkin.
Tonnin pintaa lähtis, vinkvink ;)
 
Joo ei kyl kerkee pikkuvireillä oleva Evo huippuihin noilla lentokenttäsuorilla, noin 250km/h voi päästä.

Milläs tuollainen viritetty V40 voi kelata tuolla matkalla yli 300km/h jos Neliveto Evo ei pääse kuin 250km/h:wtf:
Meinaan etuvetoinenhan se V40 on,ellei tuota kyseistä yksilöö ole muokattu 4vetoiseksi:jahas:
Etuvetoisena varmaan hukkaa tehoja tuohon sutimiseen jonkin verran jos sieltä paukkuja riittää yli 300km/h loppunopeuksiin?
No taas mentiin ohi aiheen:rolleyes:
Monena vuonna pitänyt mennä itekkin tuonne kokeilemaan, mitä tuo 600satku kulkisi noin virallisestin;)
 
Yhdestä lentokenttävedosta incar kuvaa. Ei oikein tahdo vakiomittariston lukemat riittää.




Moottori on 1.9, ahtoja aika riskisti. Kiertää muikeat 9000rpm.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Yhdestä lentokenttävedosta incar kuvaa. Ei oikein tahdo vakiomittariston lukemat riittää.

Olen aina ihmetellyt, että jos on varaa ja tietotaitoa rakentaa tuollainen moottori, niin miksi ihmeessä se on pitäny tunkea etuvetoisen volvon koriin? Luulis, että parempaan runkoon laitettuna olisi "turvallisempikin" kentällä ja siviilissä. No, onhan se päheetä kun kauppakassivolvo kulkee kolmea sataa...mutta silti ihmettelen.

edit: mahtaa olla renkaat hauskassa kunnossa kun nopeusmittari hyppää sekunnissa jotain 120->180. :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom