Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä BMW on jäänyt auttamattomasti jälkeen tuossa vapari-villityksessään. En tajua, mikä päähänpinttymä niitä siinä jumitti. Kuitenkin merkillä edistyksellistä tekniikkaa, innovaatioita ja laatu kunnossa, niin mikä helvetti ne sai jäämään ajastaan jälkeen. Bensaturbot ollut arkipäivää jo pienen ikuisuuden. Saabilla toki noin 25 vuotta pidempään kuin muilla ;) Bemarilla on ollut turbot vain sellaisissa super-malleissa, joihin normi kansalaisella ei ole varaa.

BMW on mielestäsi jäänyt ajasta jälkeen, aika rankka väittämä. Ei ne turbomoottorit kuule autuaaksi tee. BMW:llä ollut turbot supermalleissa, missä hemmetin supermalleissa on ollut ahtimet? Ai silloin kun BMW otti formuloissa 1,5 litrasesta motista 1500hv, jo 80-luvulla, missä Saabbi oli silloin? Samaa kuin sanoisi että miksi Ferrari tai Lambo käyttää vaparikoneita, kun muilla valmistajilla on jo ahtimet urheiluautoissaan? Onhan heilläkin tietotaitoa varmasti riittämiin ja nehän voisivat ottaa yli 1500hv laitteistaan ja olla ylivoimaisesti nopeimpia urheiluautoja maailmassa http://www.youtube.com/watch?v=eJ9qDSPXo2g

Tuosta voit katsoa miten monesti Saabin turbomoottorit on palkittu ylivoimaisuudestaan ja ajanhermolla olemisestaan :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Ward's_10_Best_Engines


BMW muuten toimittaa Saabille bensaturbomoottoreita vuodesta 2012 eteenpäin, joten voit nyt sitten ajella sinäkin Bemarin valmistamalla motilla ja kehua Saabin turbomoottoreita :hyper:

http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/automerkit/artikkelit/saab-saa-bmwn-turbo-bensiinimoottorit-vuodesta-2012.html

Nykyisillä päästömääräyksillä turbomoottoreita tullaan lisäämään, se on selvä. Saavathan formulatkin taas takaisin pienet turbomoottorit, viherpiiperoiden takia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hey hold joor horses. Ei nyt noin kauheita herneitä tarvinnu vetää. Ja jos nyt vormulalinjalle lähdet niin kohta tulee joku suututtamaan sua vielä lisää koska muistaakseni bmw ei ole edes 15 menestykseimmän tallin joukossa. Ja kysymykseen missä saabi oli silloin ja silloin niin ota huomioon että vertailet 1900-luvun alussa perustettua merkkiä ja siitä puoli vuosisataa myöhemmin laajennettua merkkiä. Vähän sama kun mä kysyisin missä on bemarin kuorma-autot :D Ja kyllähän sitä aina auton voi jonkun toisen tekemän tilaston perusteella ostaa. Meinaat ilmeisesti kohta vaihtaa Priukseen tai johonkin muuhun tuhannesti palkittuun autoon? Ja niimpä valitettavaa tuo bemarinmottien toimittaminen, mutta jos sillä yrität kertoa että ko. toimenpiteeseen on valittu markkinoiden parhaan vamistajan moottorit, niin tarkoittaako tämä sitä että nyt kun BMW:kin alkaa valmistamaan etuvetoja niin he olisivat jotenkin huomanneet että takavedot ovat osoittautuneet surkeiksi? No joo tää nyt lähti ainakin sun osalta tälle paremmuusosastolle joten mä vetäydyin keskustelusta. Niin kun jo edellä mainitsin niin BMW on hyvä merkki, ei siitä pääse mihinkään, mutta sun puheista nyt paisto oikeen kunnon äpärämäisyys ja halveksunta (veikkaampa) että merkkiä kohtaan jota et ole koskaan ees omistanut ja jolta oot kentällä ottanut niin monesti pakokaasut hyttiis että oot jo F1wiki-linkit heittäny valmiiksi kirjanmerkkeihin että voit sitten todistella muille jotain, tosin en tiedä mitä? Ei siin, koita nyt pysyä hengissä ja terveenä.
 
Se on yksi ja sama millä autolla siellä ajetaan, mutta kannattaa tulla selittämään vasta sitten erimerkkien tekniikoista minulle, jos niistä on kunnolla oman käden kokemusta. Näitä GTI lehdestä tietonsa imeviä jannuja alkaa olla jo muutenkin liikaa, enkä tarkoita nyt sinua powder;). Saabbeja, volvoja ja monia muita merkkejä olen omistanut ja rakentanut, ihan myös työkseni. Omassa tuttavapiirissä on turbosaabbeja ja volvoja rakenneltu moneen lähtöön, itse en vain ole noista etuvetoisista pahemmin perustanut. Se on vaan väärä luulo että nuo pikkukoneiset kestää nipussa sen minkä kestää ihan tehtaan suunnittelun pohjalta, kyllä niihin joudutaan tekemään aikamoisia parannuksia että saadaan se mailin veto kestämään. Lähtökohtaisesti vaan bemarilla on parempia moottoreita lähteä tekemään nopeaa autoa mailin matkalle. Voidaan tehdä oma ketju yhden mailin haasteelle, jossa keskustellaan näistä asioista. Minulta saa kyllä maximum respektit kaikki joiden auto maililla yli 300 menee, sen on kuitenkin kovaa jo se. Omat intressit on tällä hetkellä enemmän rata-ajossa kuin suoraan vetämisessä. Kyllähän se polte olisi joskus tehdä suorallekkin kulkine, mutta katsotaan milloin on sen aika.

Menihän nuo hurrikuljettimet vuoden viimeisessäkin vetotapahtumassa ihan kohtalaisesti.

Lappeenrannan lentokenttäajot 4.9.2010

313kmh Saab 9-3
304kmh Chevrolet Corvette
296kmh Volvo 850 Farmari
290kmh Nissan 300zx Z32
289kmh Toyota Supra mk4
280kmh Chevrolet Corvette C5
 
Menihän nuo hurrikuljettimet vuoden viimeisessäkin vetotapahtumassa ihan kohtalaisesti.

Lappeenrannan lentokenttäajot 4.9.2010

313kmh Saab 9-3
304kmh Chevrolet Corvette
296kmh Volvo 850 Farmari

Tässä kyseinen biili
http://www.garaget.org/?car=164450
[video]http://www.garaget.org/video/ow3zdxhzaka0[/video]


ja takas topicciin

93SS 1.9TiDS vm.2008 kulkineena täällä, musta tottakai
 
Tässä nykyinen
baassi.jpg


ja tässä vanha, vielä käytössä :P
RACE.jpg



Laita kuva saabistas! :)
 
^ ei näy mitään
 
Hirveän säätämisen jälkeen löytyi uudet kumit alle tänään. Autoksi tuota ei taida viitsiä sanoa, mutta ihan ok. "kulkuneuvo"

20110124_002.jpg


Honda accord coupe v6 vuodelta 2003. Liikahtaa kuin peruna rasvatulla peltikatolla vaikka kumijalka on automaattilaatikolla varusteltu. Ihan mukavasti myös löytyy extroja kuten kattoikkunaa, nahkapenkkiä sun muuta. 6 cd vaihtaja näin spotifyn ja fm lähettimien aikakaudella tuntuu typerältä :)

20110124_001.jpg
 
Aadi on aato. Joo eli, Audi S3 vm -00. Hyvin liikkuu ja kun neljäpyörää vetää, mukava hakea se paalupaikka aina valoissa ohituskaistalta. Jos kukaan ei oo edessä kiillottamassa tietä.
 
Honda Civic (sport) HB -08. Mukava "kivireki". :D
 
Saab 9-3 Turbo Sport -99 kevyesti piristettynä. Varusteita ja tehoa ihan kohtuullisesti, tehokas etuveto on tosin varsinkin talvella aika perseestä.
 
Aadi on aato. Joo eli, Audi S3 vm -00. Hyvin liikkuu ja kun neljäpyörää vetää, mukava hakea se paalupaikka aina valoissa ohituskaistalta. Jos kukaan ei oo edessä kiillottamassa tietä.

Neliveto rokkaa kyllä. Käyttis aadissa vain etuveto ja varsinkin liukkailla aika jallitusta se liikkeelle lähtö...ja kesäautolla ei tarviikun vähän sössiä tai pikkusen pölyä tai hiekkaa niin vähintään tuplaantuu todellinen kiihdytysaika....kuivallakin.
http://www.youtube.com/watch?v=9vGI4H8Qhbo
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom