Millasia autoja teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja toni the rookie
  • Aloitettu Aloitettu
En jaksa Googlettaa, ja kaikki mutuilua mitä joskus asiasta luin... mutta hyvin karkeasti sanottuna eikös suuret hevosvoimat suhteessa painoon vaikuta kiihtyvyyteen (väännön kanssa), mutta samoilla hepoilla painavampi laite pääsee pitkälti samoihin maksimeihin mutta paljon hitaammin. Ties vaikka tuo suburbani ois kiihtyny 10 minuuttia tonne ~240. Toki ilmanvastus ja kitka vaikuttaa, ja siten tehot ei enää riitää kiihdyttää korkeampiin nopeuksiin... mutta hyvin karkeasti sanottuna paino ei niinkään lyö vastaan huippunopeudessa, vaikkakin vaikuttaa vähän mutta epäsuorasti.

Kutakuinkin näin. Toki paino vaikuttaa huippuihin, mutta loppupeleissä melkoisen vähän, lähinnä kitkaan. Mutta kiihtyvyyteen painon vaikutus on paljon rajumpi. Sanotaanko, että omaa Porschea saa painaa kohtalaisen aikaa että sen vähän vajaa 300hp puskee auton 250 mittarinopeuteen, ja jos se painaa alle 1500kg niin yli 3tonnin autolla saattaa mennä hetki sitä vauhtia keräillessä.

On noissa ameriikkalaisissa koslissa ollu mittari monesti vaan 85mph asti vaikka auto kulkis yliki 250km/h ettei se sinänsä vielä kerro asiasta mitään

Ok. Jänniä nuo ameriiikkalaiset.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rekisteriote muuten ilmoittaakin 456 hevosvoimaa :D
Olen sekoittanut KW heppoihin. Eli tässä on 340kW :rock:

Englanninkielisessä ohjekirjassa muuten sanotaan että tässä on moottorissa "big block" Mitä tuo tarkoittaa?

BTW. Tässä on mittari vaihdettu koska ohjekirjan mukaan mittari olisi vain 100MPH asti jos nyt oikein ymmärrän tätä kirjaa.

Big block= isolohko. Eli tossa on ns. viimeisen sukupolven isolohkomotti, nykyäänhän GM ei enää laita sitä tuotantomalleihin.
Tuota mittarihommaa ihmettelin itekin, kun en ole ikinä nähnyt subbaria jossa olis ollu mittarissa lukemia noin pitkälle..
 
Kiitos.
Osaatko sanoa mitä tuo isolohkomotti tarkoittaa? googlella en löytänyt juuri mitään.
 
Rekisteriote muuten ilmoittaakin 456 hevosvoimaa :D
Olen sekoittanut KW heppoihin. Eli tässä on 340kW :rock:

Englanninkielisessä ohjekirjassa muuten sanotaan että tässä on moottorissa "big block" Mitä tuo tarkoittaa?

BTW. Tässä on mittari vaihdettu koska ohjekirjan mukaan mittari olisi vain 100MPH asti jos nyt oikein ymmärrän tätä kirjaa.
"Oho" Pieni ero vaan... :lol2:

Big block vaan meinaa että on isompi ihan fyysisesti ja tilavuudeltaan. Sehän on yleismaailmallinen termi jo melkeinpä. Yleensä tarkoitetaan että big block on sen auton mallistossa se isompi kone (tai yks isommista)...


Kutakuinkin näin. Toki paino vaikuttaa huippuihin, mutta loppupeleissä melkoisen vähän, lähinnä kitkaan. Mutta kiihtyvyyteen painon vaikutus on paljon rajumpi. Sanotaanko, että omaa Porschea saa painaa kohtalaisen aikaa että sen vähän vajaa 300hp puskee auton 250 mittarinopeuteen, ja jos se painaa alle 1500kg niin yli 3tonnin autolla saattaa mennä hetki sitä vauhtia keräillessä.
Näin epäilin, kun muistan joskus asiaa pitkään lukeneeni.
 
Kiitos.
Osaatko sanoa mitä tuo isolohkomotti tarkoittaa? googlella en löytänyt juuri mitään.

Karkeasti jaoteltuna alle 6 litran koneet on pikkulohkoja ja yli 6 litran on isolohkoja. Koskee siis jenkkikaseja tämä. Ilman mitään stroukkauksia.
Moottorilohkon koosta puhuttaessa käytetään noita termejä small block ja big block. Eli pikkulohkot ja isolohkot.

Tämä on hieman hankala selittää ihmiselle joka ei ole noihin ameriiiikan motteihin perehtynyt:piis:
 
Yhtään mollaamatta, on jollain tavalla aika huvittavaa, että 496 kuutiotuuman vortec-järkäleellä varustetun mosteriauton omistaja ei tiedä mitä tarkoittaa isolohko:D
 
Yhtään mollaamatta, on jollain tavalla aika huvittavaa, että 496 kuutiotuuman järkäleellä varustetun mosteriauton omistaja ei tiedä mitä tarkoittaa isolohko:D

Pitänee ottaa huomioon että vielä 3kk sitten ajelin köyhänä Corollalla. :D
Muutenkaan en ole bensantankkasta enempää ennen autoista tiennyt kun ei ole niin kiinnostanut. Aina ollut oikeastaan liikunta se kiinnostuksen ainut kohde sekä palautuessa videopelit ja elokuvat.
Tämän auton myötä on alkanut pikkaisen kiinnostus heräämään.
 
Tämän auton myötä on alkanut pikkaisen kiinnostus heräämään.

Kantsii äkkiä vaihtaa takas siihen Corollaan jollet halua toista harrastusta mikä viekin sitten kaikki rahat.... :D
 
Kantsii äkkiä vaihtaa takas siihen Corollaan jollet halua toista harrastusta mikä viekin sitten kaikki rahat.... :D

Liian myöhäistä. Olen jo rakastunut.
 
Liian myöhäistä. Olen jo rakastunut.

Otan osaa :D Vähä vajaa 10 vuotta jenkkiautoja harrastaneena voin sanoa että tuut menettämään hermos, kaikki rahas, vapaa-aikaa ei enää ole jollet väkisellä pidä vapaata jne ;) MUTTA, saathan sä vastineeksi auton mikä vie helvetisti bensaa, on tosi kankea ja kömpelö, toimii sillonku haluaa, kaverit vittuilee että noin iso moottori ja silti noin vähä tehoa ja kyselee paljo se kuluttaa, että sen Avensis ei vie ku 5 litraa sataselle ja silti siinä 1.3 litrasessa koneessa on yli 100hv jne ;) Niin no vielä lisäksi toki sitten miehekästä/rentoa cruisailua (siis sillonku toimii) ja varsinki ne isolohkon höplätykset minkä arvoa ei voi edes rahassa mitata :worship:
 
Rekisteriote muuten ilmoittaakin 456 hevosvoimaa :D
Olen sekoittanut KW heppoihin. Eli tässä on 340kW :rock:
Mitä sille koneelle oikein on tehty, että voimaa on saatu melkein 40% enemmän kuin vakiona? Ja ihan mielenkiinnosta, millä tuo huippunopeus on mitattu? Toi kaksi ja puolisataa kun vaan kuulostaa niin älyttömältä vauhdilta vakiokoneiselle autolle, jollainen tuo sinunkin auto on jos samalla tavalla kulkee kuin tuossa postaamassasi videossa.

Mun auto on kohtalaisen lähellä Subbaria koon, ilmanvastuksen ja muun osalta, eikä sillä ole toivoakaan päästä edes kahtasataa. Viimeksi kun GPS:llä mittailin, se kulki vähän vajaat 170km/h, se tosin ylämäkeen. Silloin voimaa oli joku 300hp/1000Nm, eli tehot kutakuinkin samaa luokkaa kuin vakiossa 8.1 Vortecissa.

Mutta äkkiähän joku fiksu laskisi kuinka paljon tehoa tarvittaisiin että tuolla ilmanvastuksella 250km/h olisi mahdollista rikkoa. Välitysten pitäisi tuohon nopeuteen melko ongelmitta riittää, 3.73 perillä ja 31 tuumaisilla renkailla (tossa varmaan sitä kokoluokkaa) koneen pitäisi kiertää joku 4300-4500 tuossa 250km/h vauhdissa.
 
Mitä sille koneelle oikein on tehty, että voimaa on saatu melkein 40% enemmän kuin vakiona? Ja ihan mielenkiinnosta, millä tuo huippunopeus on mitattu? Toi kaksi ja puolisataa kun vaan kuulostaa niin älyttömältä vauhdilta vakiokoneiselle autolle, jollainen tuo sinunkin auto on jos samalla tavalla kulkee kuin tuossa postaamassasi videossa.

Mun auto on kohtalaisen lähellä Subbaria koon, ilmanvastuksen ja muun osalta, eikä sillä ole toivoakaan päästä edes kahtasataa. Viimeksi kun GPS:llä mittailin, se kulki vähän vajaat 170km/h, se tosin ylämäkeen. Silloin voimaa oli joku 300hp/1000Nm, eli tehot kutakuinkin samaa luokkaa kuin vakiossa 8.1 Vortecissa.

Mutta äkkiähän joku fiksu laskisi kuinka paljon tehoa tarvittaisiin että tuolla ilmanvastuksella 250km/h olisi mahdollista rikkoa. Välitysten pitäisi tuohon nopeuteen melko ongelmitta riittää, 3.73 perillä ja 31 tuumaisilla renkailla (tossa varmaan sitä kokoluokkaa) koneen pitäisi kiertää joku 4300-4500 tuossa 250km/h vauhdissa.

Sulla tais olla avolava joten ilmanvastus on sen takia aika paljon suurempi, ellei sitten ollut se lava katettuna. Kaipa noi 340kW sitten puskee jo suburbaninkin noihin nopeuksiin :D
 
Oishan tuo mukava nähdä noita Pakkislaisten autojakin välillä. Eikä vaan lukea kuinka jengi jaksaa epäillä, että kulkeeko jonkun auto 250km/h vai ei.:rolleyes:


Ja ei, mulla ei ole omaa autoa, joten en viitsi itse tänne kuvia postailla!:D
 
Joo. Heatseekkerin rasseista ois mukava nähä kuvia. Vai onko niitä jo jossain? Tai sit sillä ei edes oo mitään jenkkejä, höpisee vaan :rolleyes: ;)
 
Ei kai sille mitään ole välttämättä tehty, toi tehokkain 8100 Vortec puskee 450hv. http://vortec8100.com/
Tuo on vielä justiinsa se 340kW minkä MikaT2 kertoi.

Onko se nyt kuitenkaan niin hurjaa enää noilla lukemilla...

Muistan kun 16 vuotta vanha Bemarin rutku (uutena tehot ~215 tjsp ja painoakin aika hurjasti) kulki sen 250. Toki ilmanvastusta lisää rekassa reippaasti, kitkaa, ym, mutta tehojakin vajaa tuplat... ja tosiaan jos välitykset kunnossa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom