Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
-88 sedan Corolla löytyy täältä, 1.3 kaasarikoneella! Tehoja löytyy... :(
Milläs tuollainen viritetty V40 voi kelata tuolla matkalla yli 300km/h jos Neliveto Evo ei pääse kuin 250km/h:wtf:
Meinaan etuvetoinenhan se V40 on,ellei tuota kyseistä yksilöö ole muokattu 4vetoiseksi:jahas:
Etuvetoisena varmaan hukkaa tehoja tuohon sutimiseen jonkin verran jos sieltä paukkuja riittää yli 300km/h loppunopeuksiin?
No taas mentiin ohi aiheen
Monena vuonna pitänyt mennä itekkin tuonne kokeilemaan, mitä tuo 600satku kulkisi noin virallisestin;)
Evossa vahtia rajoittaa jatkuva neliveto / kova ilmanvastus. Myös laatikko tai välitykset eivät ole tehty huippuja ajatellen.
Voisin melkein lyödä vetoa, että se on juuri sen takia, että sinä ja moni muu saatte ihmetellä. Miltäs kuulostaa, jos joku tulee kertomaan, että mun Skyline ottaa yli 300 km/h? Ihan kiva, mutta ketään ei oikein kiinnosta. Entäs kun joku kertoo, että sen etuvetoinen farmarivolvo ottaa yli 300km/h? Johan riittää ihmettelyä ja kummastelua. Sehän siinä juuri on se juttu. Ei pelkästään vauhti, vaan se millä se on tehty. Vedä sinä sillä Hayabusallas reilu 300 mittariin, niin minäpä rakentelen pappatunturin ja teen saman, niin saatan saada aika paljon enemmän huomiota. Tai sitten en rakentele, mutta ajatusleikkinä.Olen aina ihmetellyt, että jos on varaa ja tietotaitoa rakentaa tuollainen moottori, niin miksi ihmeessä se on pitäny tunkea etuvetoisen volvon koriin? Luulis, että parempaan runkoon laitettuna olisi "turvallisempikin" kentällä ja siviilissä. No, onhan se päheetä kun kauppakassivolvo kulkee kolmea sataa...mutta silti ihmettelen.
Voisin melkein lyödä vetoa, että se on juuri sen takia, että sinä ja moni muu saatte ihmetellä.
Ai, Tepe on naapurikunnasta?Eikun tänne Joensuuhunkin sitten ajamaan ens kesänä kellä laitteet kulkee. Sairastahan se on että mennää Saabin ja Volvon paskoilla yli 3 markkaa ja varsinkin se että kestävät nipussa.
Eikun tänne Joensuuhunkin sitten ajamaan ens kesänä kellä laitteet kulkee. Sairastahan se on että mennää Saabin ja Volvon paskoilla yli 3 markkaa ja varsinkin se että kestävät nipussa.
Ai, Tepe on naapurikunnasta?
Pitänee tulla koittelemaan onko Bemmin pakosarjat menny jo aivan tukkoon Saksan keikan jälkeen. No, siinähän ne aukee. Ehtisköhän chipata vielä...
Eikun tänne Joensuuhunkin sitten ajamaan ens kesänä kellä laitteet kulkee. Sairastahan se on että mennää Saabin ja Volvon paskoilla yli 3 markkaa ja varsinkin se että kestävät nipussa.
"Hieman" se kateus sieltä pilkottaa ;) Koita ottaa jostain vakiotehtaan bemmistä samat tehot kun saabi antaa niin sulla on käsissäs monasti levinnyt kolmikirjain ku Saapas mennä porskuttaa. Lentskaritekniikkaa kato :D
Puhkooko joensuun kenttä autonrenkaita samaan tahtiin kuin mopon? Mopolla kumit täynnä jotain harjakoneen metallisiahaituvia joka vedon jälkeen.
Missä noista ilmotellaan? Ei tule autopalstoja seurattua, niin mitään hajua milloin noita autojen tapahtumia on, kun mopolla tullu vaan ajeltua kentällä. Jämsässä ja Lappeenrannassa tietenkin on "yleinen tapahtuma", mikä tarkoittaa tuntikausia jonoissa.. Tosin kuuleman mukaan Jämsä oli erinomaisesti organisoitu männä vuonna, ettei tarvinnut jonotella.
En ole kuullut että kenelläkään olis puhkonut renkaita, puhdas pintainen kenttä on aina ollut. Ilmotellaan kesäkuun loppupuolella ja yleensä heinäkuun ekana viikonloppuna pidetään ensimmäiset ajot. Tuonne tulee ilmoitus kesäkuun lopulla milloin ilmoittautuminen auki http://www.speedconcept.fi/speedparty tai sitten liityt Speedpartyn facebook sivuille, niin tulee sinne infoa sitten varmasti kun ilmottautuminen aukeaa.
Pitää yrittää seurata sivuja, mutta jos heinäkuun alussa on, niin väliin jää, muuten voisi tulla kokeilemaan kulkeeko auto yli 200.
Mopon renkaissa on tosiaan aina joensuunkentällä semmosia sentin mittasia "teräsharjan" haituvia, useampiakin renkaita on kuulema kotimatkoilla ajojen jälkeen tyhjentynyt.
Ei ole kateutta moisiin vessoihin. Tunnen kyllä hyvinkin näitä autojen tekijöitä ja kyllähän se fakta on että suurin osa vehkeistä on aina levällään syystä tai toisesta kun pitäisi lähteä vetämään. Litratehot kun alkaa olla yli 300hv/litra, niin kyllä siinä Göranin pojan rakentamista moteista ja voimansiirrosta kysytään kestävyyttä, vaan sitkeitä ovat pojat rakentamaan. Jos itse lähden mailille autoa rakentamaan, niin silloin pyöriltä löytyy nelinumeroinen luku ja aihiokin mistä lähdetään tekemään on sitten myös sen mukainen. Omasta nykyisestä vakiotehtaan bemmistä löytyisi tarvittaessa helposti reilusti enemmän löylyä kuin noista kentällä pörräävistä Saabeista ja varmasti myös kestäisi nipussa. Moni vaan ei tajua että noista vanhemmista laitteista on useat rakennettu todella pienellä budjetilla ja kaverit tekee itse osia ja on tietotaitoisia rakentajia, eikä tilailla kalliita erikoispalikoita ja asennuteta niitä alanliikkeissä paikoilleen. Esim. videolla näkyvä sukulaispojan kolmoskopan supra on rakennettu pienellä budjetilla, mutta kulkee kuitenkin vanhaks japsiromuksi ihan kivasti ;)
Hyvä automobiili se bimmerikin on, ei sitä voi moittia, mutta hieman ehkä ihmetyttää että mihin sieltä konepellin alta on jääneet turbot? tuppaa jo melkeen Fiiatillakin olla luksusmallissaan fööni. Vai joko tehdashappi bemareita on?