Millaset vanteet teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kinpin
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Elikkä niiden vakio vanteiden ja renkaiden vaihtamisella vakiosta haetaan sporttisia ajo-ominaisuuksia vauhdikkaaseen ajoon ja samalla menetetään ajomukavuutta. Lisäksi ulkonäköseikat tietysti. Normaalissa rauhallisessa ja rajoitusten mukaisessa ajomukavuutta painottavassa autoilussa vakiot toiminee pääsääntöisesti hyvin. Mutta on ne vakiorenkaat selvästi lötköt äkkitilanteissa, suositusta kovemmat rengaspaineet saattavat parantaa tilannetta kun aika alhaiset ovat nuo suositukset, suositusten mukaisilla paineilla vakio renkaat näyttävätkin jo vähän tyhjiltä/lötköiltä ja selvästi hyllyy ees taas joskus nopeissa mutkissa...tosin se kertonee siitä että nopeutta on silloin paljon/liikaa niille nakeille.
 
Elikkä niiden vakio vanteiden ja renkaiden vaihtamisella vakiosta haetaan sporttisia ajo-ominaisuuksia vauhdikkaaseen ajoon ja samalla menetetään ajomukavuutta. Lisäksi ulkonäköseikat tietysti. Normaalissa rauhallisessa ja rajoitusten mukaisessa ajomukavuutta painottavassa autoilussa vakiot toiminee pääsääntöisesti hyvin. Mutta on ne vakiorenkaat selvästi lötköt äkkitilanteissa, suositusta kovemmat rengaspaineet saattavat parantaa tilannetta kun aika alhaiset ovat nuo suositukset, suositusten mukaisilla paineilla vakio renkaat näyttävätkin jo vähän tyhjiltä/lötköiltä ja selvästi hyllyy ees taas joskus nopeissa mutkissa...tosin se kertonee siitä että nopeutta on silloin paljon/liikaa niille nakeille/teille.

Juurikin näin.
 
Eli tälläset
00_left.jpg

exotic_z03.jpg

exotic_w00.jpg

exotic_u02.jpg

exotic_r05.jpg

exotic_r03.jpg

http://images.google.fi/imgres?imgu.../images?q=hyper+forged+hf105r&hl=fi&sa=N&um=1[
 
Kysyinkin aikaisemmin, enkä saanut vastausta (voi olla, että prayer on kyllästynyt mun vittuiluun ja laittanut ignoreen) mutta mitens noi halvat replicat eroavat oikeista? Siis muutenkin kuin hinnan puolesta. Itse ostin jotkut halvat bmw M6 vanteiden replicat enkä ainakaan viime kesänä niiden käyttäytymisen puolesta huomannut eroa. Eli eivät ravistaneet, olleet kierot tms...

Elikkäs tällaisilta näyttävät
51jTq7UkLZL._SL500_AA280_.jpg
 
Talvella BSA 363 8x18
IMG_7157.webp

ja kesällä New RS4 replicat
ehal90.jpg
 
Kysyinkin aikaisemmin, enkä saanut vastausta (voi olla, että prayer on kyllästynyt mun vittuiluun ja laittanut ignoreen) mutta mitens noi halvat replicat eroavat oikeista? Siis muutenkin kuin hinnan puolesta. Itse ostin jotkut halvat bmw M6 vanteiden replicat enkä ainakaan viime kesänä niiden käyttäytymisen puolesta huomannut eroa. Eli eivät ravistaneet, olleet kierot tms...

Elikkäs tällaisilta näyttävät
51jTq7UkLZL._SL500_AA280_.jpg


Eihän nyt mitkään uudet vanteet ravista tms. replicat on vaan painavammat ja hajoavat helpommin, näin yleisesti sanottuna. Laatu maksaa, vanteissakin.
 
Niin, mutta ei ne ravista kyl ne sen verran tasapainoon saa. Eikä oo valmiiks kieroja, muutenhan takuu kattaa. Painoja tosiaan halvoissa monestikin hirveä rivi, osasyyllinen voi kylläkin olla itse tasapanoinottaja.
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
osasyyllinen voi kylläkin olla itse tasapanoinottaja.
Juu tasapainottaja on tehnyt työnsä huonosti, jos painoja menee paljon. :jahas:
Tasapainottaja lyö sinne just sen mitä kone näyttää, eikä siinä ole tasapainottajan taidoilla mitään merkitystä. Sen homman osaa vaikka koulutettu apina. Tietysti joskus painoheittoa saattaa saada hieman pienemmäksi, kun pyöräyttää rengasta vanteella 180 astetta. Jos ei auta, niin sinne menee se paino mikä menee, eikä siihen auta vaikka olisit maailman paras tasapainottaja.
 
Eikä oo valmiiks kieroja, muutenhan takuu kattaa.
Eli kiero vanne ei ole kiero jos uuden saa takuuseen? Melko mielenkiintoinen logiikka, ton mukaanhan autoihinkaan ei tule takuuaikana ollenkaan vikoja kun ne korjataan takuuseen. Kyllähän se kiero vanne vituttaa vaikka uuden saisikin takuuseen, oma sohlaamisensa siinä vaihtamisessa kuitenkin on. Sitä en tiedä että kuinka usein mitkäkin vanteet on kieroja, mutta ilmeisesti vanteidenkin kohdalla saa semmoiset mistä on maksanut.
 
Eihän nyt mitkään uudet vanteet ravista tms. replicat on vaan painavammat ja hajoavat helpommin, näin yleisesti sanottuna. Laatu maksaa, vanteissakin.
Eli on odotettavissa, että menevät helpommin rikki? Tulihan noita raavittua jo viime kesänä kanttareisiin mutta nohevana poikana hioin reunat kuntoon ja laitoin lakat päälle ja matka jatkuu. Eivät vieläkään täristele tai ravistele. Mutta suosin mieluusti noita replicoita juurikin sen vuoksi, ettei vituta läheskään niin paljoa jos raaputtelee niitä vaikkapa kanttareisiin (ts. ovat halpoja).
 
No onpas täällä nyt nasevia kommentteja paikalla, oikein uhalla yritetään ymmärtää väärin eli kerrataan. Todellakin on tasapainottajalla merkitystä, jos laitat pikkasenkaan väärään kohtaan sen painon, heti heittoa ja rumba jatkuu. En jaksa nyt tarkemmin selvittää, mutta veli tekee työkseen ja muutenkin noiden tasapainotusongelmien takia on tullu tapeltua useita kertoja. On tietenkin vanne kiero, jos se on kiero vaikka olisi uus. Mä tarkotin sitä, että uudet on erittäin harvoin kieroja, oli ne sit euron tai tuhannen euron vanteet. Menikö nyt perille? Ja tottakai ne takuujutut on aina todella syvältä, nyt itsekin paraikaa tappelen yhdestä asiasta. :curs:
wnha, niitä vanteita ei kannata kanttareihin rouhia, ei ainakaan ole kuulunut mun tapoihin tässä 13vuoden ajeluiden aikana. Oli ne sit halvat tai kalliit, mua vituttas joka tapaukses, jos vanteet johonkin osus. Noita halvemmat vs kalliimmat vanteiden laatueroilla taas tarkoitin sitä, että halvat menee kieroks helpommin(eikä minkään kanttarin takia) jos vedetään vauhdilla esim. pieneen reikään tiessä.
 
Todellakin on tasapainottajalla merkitystä, jos laitat pikkasenkaan väärään kohtaan sen painon, heti heittoa ja rumba jatkuu.
Puhut nyt rengasasentajan kanssa. Teen sitä työkseni. Sitä painoa ei voi laittaa väärään paikkaan, jos teet niin kuin kone käskee. Ensin pyöritetään koneessa ja laitetaan kiinni ne painot mitä kone pyytää. Sitten pyöritetään uudestaan ja kone näyttää onko vielä heittoa vai ei. Hommaa jatketaan niin kauan, että heittoa ei ole. Se todellakaan ei ole tasapainottajasta kiinni, jos vaan kiinnostaa tehdä työnsä kunnolla. Saahan sinne heittoa jäämään, mutta se on tahallista.
 
Mites sit selität tän? Mulla oli uudet vanteet(ei halpikset) ja uudet kumit(ei halpikset) ja rengasliike tasapainotti ne. No auto täristi ja ei kun uudelleen tasapainotettavaks. Nyt tulikin sit ihan älytön rivi painoja EIKÄ VIELÄKÄÄN SE RAVISTAMINEN LOPPUNUT! Vein tutulle tasapainotettavaks, repi kaikki painot irti ja seno, et tehdäänpä homma niin kuin se olisi pitänyt tehdä alun alkaenkin. Tulos; ei tullut painoja juuri lainkaan eikä auto enää täristänyt. Kyllä tässä oli asentajalla osutta asiaan.
 
:
wnha, niitä vanteita ei kannata kanttareihin rouhia, ei ainakaan ole kuulunut mun tapoihin tässä 13vuoden ajeluiden aikana. Oli ne sit halvat tai kalliit, mua vituttas joka tapaukses, jos vanteet johonkin osus.
Juu, en mä niitä huvikseen rouhikaan mutta matalat renkaat, leveät vanteet, pienet parkkivälit ja kiire ovat vain vanteiden kannalta huono yhdistelmä.
 
Mites sit selität tän? Mulla oli uudet vanteet(ei halpikset) ja uudet kumit(ei halpikset) ja rengasliike tasapainotti ne. No auto täristi ja ei kun uudelleen tasapainotettavaks. Nyt tulikin sit ihan älytön rivi painoja EIKÄ VIELÄKÄÄN SE RAVISTAMINEN LOPPUNUT! Vein tutulle tasapainotettavaks, repi kaikki painot irti ja seno, et tehdäänpä homma niin kuin se olisi pitänyt tehdä alun alkaenkin. Tulos; ei tullut painoja juuri lainkaan eikä auto enää täristänyt. Kyllä tässä oli asentajalla osutta asiaan.
Todennäköisesti se sun tuttus pyöräytti sitä kumia vanteella. Vanteella ja kumilla on kummallakin omat tasapainoheittonsa, ja jos ne sattuu osumaan samaan kohtaan, niin tuloksena on suuret painoheitot. Sama pätee pystyheittoon. Eli siinä on saattanut olla pystyheittoakin, joka ei tasapainotuksella korjaannu. Tämäkin korjaantuu joskus sillä, kun pyöräyttää rengasta vanteella. Toinen juttu on sitten renkaan muokkaimet joilla puristetaan rengasta muotoonsa.

Kumpikaan näistä ei liity suoraan siihen tasapainotushommaan, koska pyörähän kuitenkin on tasapainossa silloin kun kone niin näyttää, vaikka siihen menisi kilo painoja. (Jos kone on kunnossa.)

Siinä vaiheessa kuitenkin voi alkaa syyttää hiukan tasapainottajaa, jos pyörässä on suuri pystyheitto, eikä tasapainottaja ole tehnyt sille mitään. Ainahan sitäkään ei voi korjata, että saattahan olla, että asentaja yritti korjata tilanteen, mutta ei siinä onnistunut.

Yleensä siis kun pyörät on tasapainotettu ja ne täristää heti tai melkein heti, on kyseessä taas sellainen asia, että rengas ei ollut asettunut vanteelle ihan niin kuin se olisi halunnut, vaan teki sen vasta auton alla pyöriessään. Ja / tai samalla rengas muokkaantui. Tähäni ei tasapainottajalla ole oikein muita keinoja kuin painottaa taas uudestaan, kun asiakas tulee siitä valittamaan.

Niin, sitä yritän sanoa, että asentajahan niitä pyöriä ei oikeastaan tasapainota, vaan kone. Asentaja vain lyö ne painot, mitä kone käskee. Ja jos pyörä ei ole tämän jälkeen tasapainossa, se ei ole asentajan vika, ellei sitten ole lyöty tahallaan vääriä painoja.

Edit: Eli sanotaan nyt näin: Jos puhutaan pelkästä painoheitosta ja asentaja tietää yhtään mitä tekee ja kone on kunnossa, niin koneelta lähtiessä pyörä on tasapainossa kun kone näyttää sen olevan ok. On siellä painoja sitten 10 g tai 150 g. Sen jälkeen tapahtuviin asioihin jotka saattavat muuttaa tasapainotusta, ei voi vaikuttaa.

Olen kyllä nähnyt pyöriä mitkä joku kädetön amisapina on painottanut. Niissä on painoja siellä täällä ympäri vanteen kehää. Se on ruman näköistä, mutta todennäköisesti pyörä on siltikin ollut tasapainossa, kun se on koneesta irrotettu.

Edit2: Niin, piti vielä sanoa, että silloin kyllä asentaja on joko kädetön tai laiska, jos se ei osaa tehdä tärinän aiheuttajalle mitään. Eli korjata painoheittoa tai pystyheittoa. Mutta joskus vain tulee vaikeita pyöriä vastaan, jotka eivät meinaa vitullakaan lopettaa täristämistä. Yksi tapaus mulla oli sellainen, että vaihdoin Corvetteen renkaat ja painotin ne. Asiakas tulee takaisin ja valittaa, kun täristää. Lyön koneeseen kiinni ja tuloksena on ihan vitulliset painoheitot, vaikka äsken kaikki oli kunnossa. Päästän ilmat pois, painan renkaan irti vanteelta ja pyöräytän. Painotan uudestaan ja lyön renkaat kiinni. Asiakas tulee takaisin kun täristää vieläkin. Heitin koneeseen kiinni ja painoheittoa taas ihan vitusti. Hokasin, että kyseessä on toi sanomani renkaan asettuminen ajossa, joten pyöräyttämistä ei voinut harkita. Löin vaan ne painot jotka kone käski ja laitoin pyörät kiinni. Asiakas tuli takaisin ja sanoi, että nyt ei täristä. Eli kolmas kerta toden sanoi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom