- Liittynyt
- 20.8.2006
- Viestejä
- 17 775
Noissa keski euroopan kitkoissa vaan on sitten sitä talvipitoa yleensä yhtä paljo ku kesärenkaissa. Ja kesällä ovat paskat ajaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Elikkä niiden vakio vanteiden ja renkaiden vaihtamisella vakiosta haetaan sporttisia ajo-ominaisuuksia vauhdikkaaseen ajoon ja samalla menetetään ajomukavuutta. Lisäksi ulkonäköseikat tietysti. Normaalissa rauhallisessa ja rajoitusten mukaisessa ajomukavuutta painottavassa autoilussa vakiot toiminee pääsääntöisesti hyvin. Mutta on ne vakiorenkaat selvästi lötköt äkkitilanteissa, suositusta kovemmat rengaspaineet saattavat parantaa tilannetta kun aika alhaiset ovat nuo suositukset, suositusten mukaisilla paineilla vakio renkaat näyttävätkin jo vähän tyhjiltä/lötköiltä ja selvästi hyllyy ees taas joskus nopeissa mutkissa...tosin se kertonee siitä että nopeutta on silloin paljon/liikaa niille nakeille/teille.
Kysyinkin aikaisemmin, enkä saanut vastausta (voi olla, että prayer on kyllästynyt mun vittuiluun ja laittanut ignoreen) mutta mitens noi halvat replicat eroavat oikeista? Siis muutenkin kuin hinnan puolesta. Itse ostin jotkut halvat bmw M6 vanteiden replicat enkä ainakaan viime kesänä niiden käyttäytymisen puolesta huomannut eroa. Eli eivät ravistaneet, olleet kierot tms...
Elikkäs tällaisilta näyttävät
Kyllä niissä vanteissakin voi ton tyylisiä valmistusvikoja olla. Halvoissa luonnollisesti esiintyy enemmän. Ei välttämättä mitään huomattavaa kieroutta, mutta suuria painoheittoja voi olla.Eihän nyt mitkään uudet vanteet ravista tms.
Juu tasapainottaja on tehnyt työnsä huonosti, jos painoja menee paljon. :jahas:osasyyllinen voi kylläkin olla itse tasapanoinottaja.
Eli kiero vanne ei ole kiero jos uuden saa takuuseen? Melko mielenkiintoinen logiikka, ton mukaanhan autoihinkaan ei tule takuuaikana ollenkaan vikoja kun ne korjataan takuuseen. Kyllähän se kiero vanne vituttaa vaikka uuden saisikin takuuseen, oma sohlaamisensa siinä vaihtamisessa kuitenkin on. Sitä en tiedä että kuinka usein mitkäkin vanteet on kieroja, mutta ilmeisesti vanteidenkin kohdalla saa semmoiset mistä on maksanut.Eikä oo valmiiks kieroja, muutenhan takuu kattaa.
Eli on odotettavissa, että menevät helpommin rikki? Tulihan noita raavittua jo viime kesänä kanttareisiin mutta nohevana poikana hioin reunat kuntoon ja laitoin lakat päälle ja matka jatkuu. Eivät vieläkään täristele tai ravistele. Mutta suosin mieluusti noita replicoita juurikin sen vuoksi, ettei vituta läheskään niin paljoa jos raaputtelee niitä vaikkapa kanttareisiin (ts. ovat halpoja).Eihän nyt mitkään uudet vanteet ravista tms. replicat on vaan painavammat ja hajoavat helpommin, näin yleisesti sanottuna. Laatu maksaa, vanteissakin.
Puhut nyt rengasasentajan kanssa. Teen sitä työkseni. Sitä painoa ei voi laittaa väärään paikkaan, jos teet niin kuin kone käskee. Ensin pyöritetään koneessa ja laitetaan kiinni ne painot mitä kone pyytää. Sitten pyöritetään uudestaan ja kone näyttää onko vielä heittoa vai ei. Hommaa jatketaan niin kauan, että heittoa ei ole. Se todellakaan ei ole tasapainottajasta kiinni, jos vaan kiinnostaa tehdä työnsä kunnolla. Saahan sinne heittoa jäämään, mutta se on tahallista.Todellakin on tasapainottajalla merkitystä, jos laitat pikkasenkaan väärään kohtaan sen painon, heti heittoa ja rumba jatkuu.
Juu, en mä niitä huvikseen rouhikaan mutta matalat renkaat, leveät vanteet, pienet parkkivälit ja kiire ovat vain vanteiden kannalta huono yhdistelmä.:
wnha, niitä vanteita ei kannata kanttareihin rouhia, ei ainakaan ole kuulunut mun tapoihin tässä 13vuoden ajeluiden aikana. Oli ne sit halvat tai kalliit, mua vituttas joka tapaukses, jos vanteet johonkin osus.
Todennäköisesti se sun tuttus pyöräytti sitä kumia vanteella. Vanteella ja kumilla on kummallakin omat tasapainoheittonsa, ja jos ne sattuu osumaan samaan kohtaan, niin tuloksena on suuret painoheitot. Sama pätee pystyheittoon. Eli siinä on saattanut olla pystyheittoakin, joka ei tasapainotuksella korjaannu. Tämäkin korjaantuu joskus sillä, kun pyöräyttää rengasta vanteella. Toinen juttu on sitten renkaan muokkaimet joilla puristetaan rengasta muotoonsa.Mites sit selität tän? Mulla oli uudet vanteet(ei halpikset) ja uudet kumit(ei halpikset) ja rengasliike tasapainotti ne. No auto täristi ja ei kun uudelleen tasapainotettavaks. Nyt tulikin sit ihan älytön rivi painoja EIKÄ VIELÄKÄÄN SE RAVISTAMINEN LOPPUNUT! Vein tutulle tasapainotettavaks, repi kaikki painot irti ja seno, et tehdäänpä homma niin kuin se olisi pitänyt tehdä alun alkaenkin. Tulos; ei tullut painoja juuri lainkaan eikä auto enää täristänyt. Kyllä tässä oli asentajalla osutta asiaan.