Millaset vanteet teillä on?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kinpin
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
kt5_0904_387.jpg


Artec_RH_Topline_AA_9Jx17kuva2.jpg


tuommoiset kierrokset löytyy, toiset vielä paketissa ja toiset kesän ajetut... molemmat 8,5x18" ja 9,5x18" :)
 
Mahtaako olla mitään toivoa löytää jostain skodaan orggis peltivanteita 1 kpl?

Eli Octavia 1:sen peltivanne? Siinähän on todennäkösesti jako 5x100, mikä on sama kun samanikäisissä volkkareissakin, tuumakoko voi olla 14,15 tai 16. Sitten vaan klikkaa Pakkiksen etusivun banneria autopurkaamot.com, klikkaa sieltä octavian osat ja tadaa http://www.autopurkaamot.com/varaosahaku/?m=19,606&k=33

Sitten todetaan, että D.Yates on profiilinsa mukaan Tampereelta, otetaan puhelin käteen ja soitetaan Kangasalan autopurkaamoon, maksetaan vanteesta tiukan tinkimisen jälkeen ehkä 15e ja se oli siinä:dance:

Tuolta voi kanssa kysyä, vaikkei netin mukaan osaa oliskaan -> http://www.hameenautopurkaamo.fi/

Ja jos oikeen jaksaa nähdä vaivaa niin käy läpi huuto.netin, nettivaraosan ja vannehaku.fi mutta todennäköisesti joutuu ostamaan neljä vannetta.
 
Mistä tietää, että vanteet on riittävän "kestävät" omaan autoon? Kyse on siis maasturista, kokonaispaino ~2700kg ja silloin tällöin perässä 3500kg kärry, voiko ostaa ihan mitkä vanteet vaan missä jako sopii kohdalle? Onko vanteille samantyyppistä kantavuusluokitusta kun renkaille on?
 
No siinä sun maasturissa on vissiin perus 6x139 pulttijako, jota ei missään henkilöautoissa ole.
Joten, tästä johtuen 99% tuon jaon vanteista on tehty maastureihin, ja täten kestämään:D
 
No siinä sun maasturissa on vissiin perus 6x139 pulttijako, jota ei missään henkilöautoissa ole.
Joten, tästä johtuen 99% tuon jaon vanteista on tehty maastureihin, ja täten kestämään:D

Juuh, yksi pultti on vähemmän siinä kotterossa. Millaisia vanteita on Eta Betan vanteet? Tettsuja pitäis saada tolla jaolla 18-tuumasina.
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mistä tietää, että vanteet on riittävän "kestävät" omaan autoon? Kyse on siis maasturista, kokonaispaino ~2700kg ja silloin tällöin perässä 3500kg kärry, voiko ostaa ihan mitkä vanteet vaan missä jako sopii kohdalle? Onko vanteille samantyyppistä kantavuusluokitusta kun renkaille on?
Kyllähän vanteillekin kantavuus ilmoitetaan. Tarvittavan kantavuuden määrää akselimassat, eli kannattaa ne vilkaista ennen vannekaupoille lähtöä. Mun autossa taka-akselimassa on 2760kg ja sopivalla jaolla löytyy 2000lbs kantavuudellakin olevia vanteita, eli melkein tonnin jäisi vajaaksi kantavuus.
 
Vanteet on kesärenkaissa ne mitä sitikan tehtaalta oli laitettu vakiona ja sama talvikumeissa mitä veholla oli täällä aikanaan laitettu. Olisko nuo vakiovanteet pitäny vaihtaa toisiin ja ennenkaikkea miksi kun hyvin on pelannu nuokin tähän asti vai minkä syyn takia näitä vanteita tarvii edes miettiä sen enempää?
 
ihanko tosissas tollasta kysyt? että miksi vanteita vaihdetaan tehtaan jäljiltä? ei saatana!!
 
Samaa itekin ihmettelen. Vaihdetaan siistien alkuperäisten tilalle tollasia isoja ja rumia. Painavatkin kuin perkeleet, ei voi tehdä hyvää ajo-ominaisuuksille.
 
Samaa itekin ihmettelen. Vaihdetaan siistien alkuperäisten tilalle tollasia isoja ja rumia. Painavatkin kuin perkeleet, ei voi tehdä hyvää ajo-ominaisuuksille.
Kuulostaa aika pahasti sarkasmilta, koska kukaan ei voi olla noin pihalla.

Mutta:
Halpisvanteet yleensä painaa ihan saatanasti ja sen kyllä huomaa ajossakin. Mutta on olemassa myös kevyitä vanteita jotka ei paina sen enempää kuin vakiovanteetkaan, vaikka olisivatkin vähän isommat. Ulkonäkösyistähän niitä hyvin pitkälti vaihdetaan. Ei kukaan jaksa ajella viistoistatuumasilla.

Ja ajo-ominaisuudethan paranee sitä mukaa kun heittää isompaa vannetta alle. Ajomukavuus huononee, mutta ajo-ominaisuudet paranee ehdottomasti. Vakiorenkaat kun on monissa autoissa sellaiset saatanan muljut, että vituttaa heti kun sellaisilla joutuu ajamaan. Sen renkaiden löysyyden tosiaan huomaa heti, kun on vähänkin jäykemmillä ajanut.
 
Ja ajo-ominaisuudethan paranee sitä mukaa kun heittää isompaa vannetta alle. Ajomukavuus huononee, mutta ajo-ominaisuudet paranee ehdottomasti.

En kyllä itse sitä ihan noin yleistäis. Tarviiko normiajossa muka vetää mutkissa niin kovaa että jotkut 35 profiilin renkaat ja kisajäykkä alusta on tarpeellinen? No eihän sitä tarvii.
 
Itsellä 13'' peltivanteet ja ihan hyvin niilläkin eteen päin pääsee saattaa jopa mutkaankin ajaa aika hurjaa kyytiä. Talvirenkaat ovat vaan prkl samankokoisilla vanteilla jolloin mittarinnäyttämä vaihtuu aika paljon. no tuleepahan samalla lisää maavaraa talveksi.

Yleisesti ottaen yli 17'' vanteet normaalihenkilöautossa herettävät itsellä lähinnä myötähäpeää. Tuskin ne insinöörit sielä autotehtaallaan tahallaan huonosti ajettavia niistä autoista tekee vaan valitsevat ne järkevimmät vanteet. Tuo perus hyllyvä ajotuntuma ei myöskään niistä autoista ainakaan ole kadonnut mitä olen itse ajanut vaikka on mitkä vanteet alla tulee vain sellainen teennäisen sporttinen tuntuma kun ratti vetelee mihin sattuu ja alusta on paljon pintakovempi kun renkaat eivät jousta ollenkaan.
 
Yleisesti ottaen yli 17'' vanteet normaalihenkilöautossa herettävät itsellä lähinnä myötähäpeää.

Jaa, no en muuta tiedä mutta ainakin omassa 2006 mallisessa jaappanilaisessa on 18" ihan oletusasetuksena tehtaalta tullessa (ei siis lisävarustelistalta ruksattu). Alle 17" ei edes pysty laittamaan...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom