- Ikä
- 42
Jonkunverran on tullut saleilla käytyä, ja pari päivää on nyt tutustuttu tämän paikan antiin FAQ:n ja Search:n avulla. Ajatelmissa tehdä massanlisäysohjelma, mutta haluisin kysellä muutamista seikoista.
Ensinnäkin, treeniohjelmasta. Tarkoitus olisi käydä 3-4 viikossa salilla, joten minkälaista ohjelmaa lähtisitte rakentamaan? On käynyt ajatuksia että tekisi 2-jaksoisella treenillä keskimäärin kropan kaksi kertaa puolessatoista viikossa, tai 3-jakso / 4-jakso systeemillä. Mitä haittoja / etuja näistä on?
3-jaksosysteemiin olen ajatellut vähän seuraavaa:
1. selkä + habat
2. lepo
3. rinta + olkapää + ojentaja
4. lepo
5. jalat + vatsa
6. lepo
7. lepo (mahd aerobinen liikunta, luistelu / lenkkeily)
Miltä kuulostaa?
Ja sitten tuon liikkeistä.
Perusliikkeitä:
Selkä: maastaveto
habat: hauiskääntö tangolla / painoilla, scott-penkki
rinta: penkki / vinopenkki
olkapää: pystypunnerrus painoilla / tangolla
ojentaja: ranskalainen penkki / kapea penkki
jalat: kyykky, prässi
vatsa: jalkojennosto, vatsalauta, vatsakone
Mitä muita "apuliikkeitä" tähän voisi ottaa ja millä sarjoilla / toistoilla?
Sitten vielä. Tällähetkellä painoa on noin 65 kiloa, ja tarkoitus olisi saada massaa rutkasti lisää. Syön melkopaljon, ravinnosta olen melkohyvin perillä, tulee paljon proteiinia / hiilareita, mutta kannattaisiko vielä ostaa joku massanlisääjä tai itse ostaa proteiineja / hiilareita ja sekoittaa näitä keskenään? Jos suosittelette jotain lisäravinteita, mitkä olisi hyviä? Palautusjuomana mulla on jo reco2:sta. Kiitoksia kun jaksatte näin aloittelijoillekin antaa panostusta.
Ensinnäkin, treeniohjelmasta. Tarkoitus olisi käydä 3-4 viikossa salilla, joten minkälaista ohjelmaa lähtisitte rakentamaan? On käynyt ajatuksia että tekisi 2-jaksoisella treenillä keskimäärin kropan kaksi kertaa puolessatoista viikossa, tai 3-jakso / 4-jakso systeemillä. Mitä haittoja / etuja näistä on?
3-jaksosysteemiin olen ajatellut vähän seuraavaa:
1. selkä + habat
2. lepo
3. rinta + olkapää + ojentaja
4. lepo
5. jalat + vatsa
6. lepo
7. lepo (mahd aerobinen liikunta, luistelu / lenkkeily)
Miltä kuulostaa?
Ja sitten tuon liikkeistä.
Perusliikkeitä:
Selkä: maastaveto
habat: hauiskääntö tangolla / painoilla, scott-penkki
rinta: penkki / vinopenkki
olkapää: pystypunnerrus painoilla / tangolla
ojentaja: ranskalainen penkki / kapea penkki
jalat: kyykky, prässi
vatsa: jalkojennosto, vatsalauta, vatsakone
Mitä muita "apuliikkeitä" tähän voisi ottaa ja millä sarjoilla / toistoilla?
Sitten vielä. Tällähetkellä painoa on noin 65 kiloa, ja tarkoitus olisi saada massaa rutkasti lisää. Syön melkopaljon, ravinnosta olen melkohyvin perillä, tulee paljon proteiinia / hiilareita, mutta kannattaisiko vielä ostaa joku massanlisääjä tai itse ostaa proteiineja / hiilareita ja sekoittaa näitä keskenään? Jos suosittelette jotain lisäravinteita, mitkä olisi hyviä? Palautusjuomana mulla on jo reco2:sta. Kiitoksia kun jaksatte näin aloittelijoillekin antaa panostusta.