Millaiset hiukset mimmeillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sabine
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kävinpä tässä kampaajalla ja ajattelin kirjoitella hiusasioista.

Itsellä on nyt tumman mahongin väriset hiukset joissa vaaleampia vivahteita. Leikkaus kerroksittain, edestä vähän lyhempi ja takaa yltää lapojen alle.

En aiemmin käynyt juuri kampaajalla, mutta vuosi sitten keksin leikkauttaa tukan kerroksittain. Nyt olen aivan ihastunut, kun hiukset on 100 kertaa helpommat laittaa kuin tasapitkät hiukset, jotka ylsivät puoleen selkään. Inhosin sitä, kun tukkaan ei saanut mitään ilmavuutta.

Oikeasti mun hiukset on jotensakin keskiruskeat, siis mitättömän väriset.

Mulla on oikeesti tumman, tumman ruskeat mutta mustiksi olen vuosia värjäillyt. Pitkät, paksut ja häiritsevän yliterveet nuo on :D
Suorat, eikä esim kiharru millään.

Tällä hetkellä syvän punaiset. Vähänkään kosteampi keli niin kihartuu miten tahtoo. Aamulla kun ne laittaa jotensakin mielestään hyvin niin tunnin päästä ne harottaa jo vähän joka suuntaan. Jos jotain positiivista tahtoo keksiä niin ei ainakaan tule tylsää tuon tukan kanssa :D

Mullakin on aika taipuisat hiukset, ja kun on kerroksia myös kaartuvat kauniisti. Huono homma on se, että toiselta sivulta sisäänpäin ja toiselta ulospäin. Ois föönillä töitä aamuisin jos viittis laittaa, ehkä kerran viikossa laitan ;)

Mullakin on aika taipuisat hiukset, ja kun on kerroksia myös kaartuvat kauniisti. Huono homma on se, että toiselta sivulta sisäänpäin ja toiselta ulospäin.

Samoin! Hiuksia on siis PALJON, kampaajan pääasiallinen tehtävä onkin leikata kerroksia pois rankalla kädellä joka toinen kuukausi. Pituus on tällä hetkellä tämmönen pitkähkö polkka. Väri ikioma, keskiruskea, sävy harmahtava tai punertava valosta riippuen. Tykkään kovasti. Raidat ois pop, mutta oon säästökuurilla...

Pesun jälkeen annan hiusten kuivua melkein kuiviksi (ei kestä kauaa, tosi lasimaista kuitua tämä pörröpää), föönillä vähän ilmavuutta puhaltelen. Sit vahaa ja kilo hiuskiinnettä, kestää hyvänä myös pyöräilykypärän aiheuttaman rasituksen. :evil: Ihan putipuhtaina mun hiukset on tosi löllöt, liukkaat ja lattanat. Yök.

(ei kestä kauaa, tosi lasimaista kuitua tämä pörröpää)

Mulla kanssa lasimaiset hiukset. Kun hinkkaa hiuksia sormien välissä toisiaan vasten kuuluu kivaa ritinää :)

Hiukseni ovat luonnonkiharat, punertavanruskeat aidosti ja pitkät, yli olkapäiden. Tykkään kyllä useimmiten vaikkakin jossain vaiheessa inhosin kiharuutta mallin vuoksi (suorat otsikset on aika toivoton haave). Pidän hiuksistani useimmiten vapaina ja sellaisina kun ne nyt pesun jäljiltä sattuvat asettumaan. Joskus kihartelen tasaisemmaksi tai sitten suorista, tätä kuitenkin aika harvoin.

Tällä hetkellä aika vaalean ruskeat hiukset, alta värjätty tummemmaksi ja leikattu hieman kerroksittain. Hemmetin ohuet ja vaikeasti laitettavat.

Vähänkään kosteampi keli niin kihartuu miten tahtoo. Aamulla kun ne laittaa jotensakin mielestään hyvin niin tunnin päästä ne harottaa jo vähän joka suuntaan.

Sama homma, ja noi kiharat onkin sitten hankalampi saada asettumaan aloilleen^^ Mutta auta armias jos vaikka kihartimella yrittää vääntää niin ei, ei varmasti pysy hiukset mitenkään, ei edes minkään tököttien avulla.

Tarkoituksena ois nyt varata kampaajalle aika ja yrittää keksiä jotain näille hiuksille, että pysyisivät vähän paremmin siten miten ne on laitettu.

Puoleen selkään, piikkisuorat, tummanruskeat (oma väri), paitsi latvasta ~15-20 cm vähän punertavaa. Etupuolelta ovat vähän lyhyemmät, muutama vuosi sitten oli ihan kunnon otsatukka ja sitä olen kasvatellut pois. Rintoihin asti ylettyvät suunnilleen.

Mulla oli jotain 8 vuotta musta tasapitkä tukka, 2006 muistaakseni laitoin 2 värinpoistoa ja tummanpunaiseksi. Viime keväästä olen antanut kasvaa ilman värejä, pari kertaa olen laittanut sellaisen kevytsävytteen ettei näkynyt se kestovärin raja niin pahasti. Nyt olen päättänyt olla enää koskaan värjäämättä kestovärillä. Kun tukka on taas kunnolla tasapitkä voin harkita jotain sävytettä tai raitoja.

Oma väri on hyvä, tumma (kuten ripset ja kulmakarvatkin) ja viihdyn tasapitkässä parhaiten. Sopivan paksu, vaikka laineista tai kiharoista onkin turha haaveilla. Tällänen katu-uskottava metallipiiska, saa helposti siististi kiinni eikä vaadi erikoisesti tehohoitoja.

Paholainen meni minuun, ja sai minut leikkaamaan edestä pitkän, takaa lyhyen, pätkityn, platinan valkoiseksi raidoitetun lesbo/katupoikatukan. Hiusten latvalinja menee tuossa leukaperissä... Perkele. Nyt reilu parisen viikkoa saksimisesta vituttaa. Miksei mulla juolahtanut mieleen, että tällä ruumiinrakenteella lyhyt tukka saa näyttämään ihan jätkältä? Oikeastaan tää tukka on nyt ihan samanlainen kuin yhdellä pojalla, johon olin ihan huumassa kakarana. Nyt menee saksifirma boikottiin, tämä saa kasvaa ainakin vuoden, sitten käyn napsauttamassa tän tasapitkäks ja annan kasvaa pitkäksi. Vaaleaa väriä mun päähän ei myöskään laiteta enää ikinä. Nih.

Sabinan kanssa samoilla linjoilla mennään, eli mulla on myös tumman mahonginruskeat tuonne vähän lapojen alle ylettyvät kerroksittain leikatut hiukset.

Mulla on todella paksut hiukset, mikä on aina ollut ongelmana hiustenlaitossa. Mun tukassa ei mitkän hennot hiusnipsut ja -napsut pysy. Siksi vaihtelun vuoksi leikkasin tukkani viime elokuussa kerroksittain ja melko lyhyeksi (johonkin olkapäiden kohdalle suunnilleen). Mulla hiukset kasvaa todella nopeasti ja on nyt jo puolessa vuodessa kasvanut samaan mittaan, kuin mitä se oli ennen leikkausta. Itsellä on hiustenlaitto jotenkin helpompaa kun hiukset on leikattu kerroksittain. Eikä pääkään tunnu niin raskaalta:D

Oma väri on joku vaaleanruskeanharmaan-välimaasto, jossa on taipumus punertavaan vivahteeseen. Nyt kuitenkin oon jo viimeiset kolme vuotta pitänyt hiukseni tummanruskeana/tummanpunertavana. Välillä oon myös laittanut lisäksi vaaleaa raitaa.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Vaaleaa väriä mun päähän ei myöskään laiteta enää ikinä. Nih.

Olisit nähnyt mut sen värinpoiston jälkeen. Ensimmäiset 30 cm vitivalkoista, sitten epämääräisen kusenkeltaista noin 10 cm ja loput oranssia/vaaleanpunaista. Tämä oli kesällä, ja rusketun erittäin nopeasti. Näytin yli-ikäiseltä ruotsalaiselta aerobic-ohjaaja-pissikseltä, joka on nukahtanut solariumiin. Ei enää ikinä. Kuljin sen pari viikkoa huivi tai hattu päässä, mitä odottelin että hius lepää ennen väriä. Hyi hyi hyi.

Tarkoitus oli siis sanoa, että sympatiaa täältä sinne. I feel your pain!

itellä on yleensä kuparin väriset, luonnon kiharat hiukset, joista tykkään kun ovat leikattu puoleen kaulaan. sitä pidemmäks kun kasvaa niin ei enää kiva.

Mulla on luonnostaa vaaleat maantienharmaat hiukset, nyt ne on värjätty useamman vuoden ajan tummanruskeiks. Hiukset on luonnonkiharat ja mitä lyhyemmät sen kiharemmat. Eli hiusten pituus on tälle hetkellä puolessa selässä ja leikkaus on aika tasanen. Hiukset on karheet ja ohuet, mutta onneks ees näyttää kiharuuden takii paksuilta :D

Jonkin verran olkapäitten alapuolelle tummanruskeaa (oma väri) piikkisuoraa, kohtalaisen hamppuista ja harvaa hiusta. Leikattu muistaakseni kerroksittain joskus vuosi sitten. Värjäsin tummanruskealla joskus puoli vuotta sitten, hyvä värivalinta oli kun ei rajat näy.

Ruskeat, suorat, pitkät, aina kiinni. Tai melkein aina. Aurinko vaalentaa osittain päältä kesällä, muttei koskaan raidoiksi asti. On ollut joskus yläasteella/lukion alussa lyhyetkin, mutta en taitaisi enää jaksaa sitä laittamista. Ja kun nytkin luullaan takaa päin mieheksi vähintään kerran kuussa, niin miten sitten jos ei olisi edes sitä ponihäntää!:eek:

Mustaa, pitkää ja suorta jouhta löytyy täältäkin. Mustaan olen jämähtänyt jokunen vuosi sitten ja viihdyn siinä varsin hyvin. Välillä kokeilin jotain raitavirityksiä, mutta näin pitkässä tukassa ne ei oikein toimi.

Kertaalleen laitatin myös permanentin, kun aattelin, että raaskin sitten leikata lyhkäsen mallin, kun saan hiukset ensin sillä permiksellä huonoon kuntoon. Ja eikös mitä, mitään ei tapahtunut ja tein sitten vielä ite suoristuspermiksen jollain k-marketin Tukkataika-aineella ja lopputuloksena oli suorat, kiiltävät hiukset.

Ehkä kerran vuodessa käyn kampaajalla leikkuuttamassa reilusti pois pituudesta, ja sitten ne vaan kasvaa. Viime viikonloppuna oli pakko hieman ite siistiä, kun meinaa jäädä hiukset jo housujen vyötärön sisään. Olis ehkä taas vuotuisen kampaajakäynnin aika...

Ikääkin alkaa kyllä olemaan jo sen verran, että johan sitä pitäis jo nyt viimeistään semmonen lyhyt "vaimotukka" leikata :)

75519137_o.jpg

75519141_o.jpg

Vaalean ruskeat, mustaa/ruskean eri sävyjä raitoina.
Takkuinen (en perustu harjoista :rolleyes:), puolipitkä, kerroksittain leikattu ja vähän ylipitkä otsis.

Oma värini on ruskea, mutta hiukseni ovat vaaleiksi värjätyt. Ulottuvat ehkä lapaluihin.
Tuntuvat välillä hankalilta, hiuksia on liikaa, ja lisäksi ne ovat luonnostaan erittäin taipuisat/kihartuvat, menee paljon aikaa niiden laittamiseen ..

Kuitenkin pidän hiuksistani:)

Täällä on aito blondi, jolla on aina väriä päässä.

6 viikon välein käyn kampaajalla ja joka kerta haiventen väri muuttuu:D
Tällä hetkellä väri on platinablondi höystettynä violetilla efektillä, joka sijoittuu oikean ohimon kohdille.. Blondina ajattelin pysytelläkin hetken, kun muutos syksyn tumman ruskeasta vaati hiuksilta paljon.. Pituus ja malli ovat aikas lähellä Vappu Pimiän kampausta ja häneltä myös matkittu :worship:
Kasvatusprokkis käynnissä, kun on ikävä pitkiä hiuksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom