Millainen tietokone pelaamiseen/ynnä muuhun "turhanpäiväiseen"?

Millainen tietokone pelaamiseen/ynnä muuhun "turhanpäiväiseen"? vinkkiä ja linkkiä kehiin.En ole mikää tietokoneiden ihmelapsi....kiitos jo etukäteen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos et halua käyttää aikaa "ATK":hon (eli vianmetsästykseen, driverien päivittelyyn, käyttöjärjestelmän paikkailuun jne.) vaan vaikka siihen pelaamiseen, niin osta hyvä ihminen pelikonsoli äläkä tietokonetta. Jos taas Windowsin uudelleenasennus 73:tta kertaa kolmelta aamuyöllä kuulostaa kehittävältä harrastukselta, niin osta tietokone, erillisinä osina.

Dopey puhuu totta, niin on hermot mennyt Windowssin ja laitteiden yhteensopimattomuuksien kans.

Kummiski kun Fallout3 tulee niin on uus kone ostettava... huoh..

Jos et halua käyttää aikaa "ATK":hon (eli vianmetsästykseen, driverien päivittelyyn, käyttöjärjestelmän paikkailuun jne.) vaan vaikka siihen pelaamiseen, niin osta hyvä ihminen pelikonsoli äläkä tietokonetta. Jos taas Windowsin uudelleenasennus 73:tta kertaa kolmelta aamuyöllä kuulostaa kehittävältä harrastukselta, niin osta tietokone, erillisinä osina.

Ei totakaan nykyään ole joutunut tekemään pitkään aikaan, ainakaan XP pron 64-bittistä versiota en ole joutunut kertaakaan asentelemaan uusiksi.

jep.. ei se winkkari oikeesti niin huono ole mitä jotkut puhuu. johtuneeko siitä ettei osaa käyttää? :)

mut asiaan.. jos ei välitä hinta/laatusuhteesta niin nuo valmispaketit on monesti hyvinkin toimivia. niissä on (ainakin suurimmassa osassa) sellaset osat mitkä varmasti toimii keskenään. itse kasaamalla voi helposti aiheuttaa sen että kone kaatuilee milloin mistäkin syystä, koska on valittu vääränlaiset osat jne..

kannattaa vertailla hintoja ja jos mahdollista niin kannattaa kysyä joltain tutulta paketeissa olevista osista ettei maksa ihan älyttömyyksiä jostain turhasta. kannattaa myös kysyä ristiin eri liikkeissä toisen liikkeen tarjouksesta.. siitäkin voi selvitä jos joku yrittää jotain ihan tuubaa myydä, jos siis ei itse tajua mitään noista..

Millainen tietokone pelaamiseen/ynnä muuhun "turhanpäiväiseen"? vinkkiä ja linkkiä kehiin.En ole mikää tietokoneiden ihmelapsi....kiitos jo etukäteen

Osta jostain joku ~600e valmispaketti. Pääset helpoimmalla. Pyydä joku ammattimies tarkistamaan komponentit.

Ainakin Win XP toimii ihan perkeleen luotettavasti nykyään. Jos jollain ei pysy kone pystyssä on käyttäjässä vikaa. Palomuuri on yks asia jos ei ole kunnossa ni se kone ei toimi kauaa. Ja sit syytetään helposti käyttöjärjestelmää. Parin vuoden välein kun tyhjentää kovon ja laittaa sydeemit uusiksi niin se toimii 99% varmuudella.

Osta jostain joku ~600e valmispaketti. Pääset helpoimmalla. Pyydä joku ammattimies tarkistamaan komponentit.

Ainakin Win XP toimii ihan perkeleen luotettavasti nykyään. Jos jollain ei pysy kone pystyssä on käyttäjässä vikaa. Palomuuri on yks asia jos ei ole kunnossa ni se kone ei toimi kauaa. Ja sit syytetään helposti käyttöjärjestelmää. Parin vuoden välein kun tyhjentää kovon ja laittaa sydeemit uusiksi niin se toimii 99% varmuudella.

Jos valmispaketeilla tarkoitetaan fujitsun yms. valmistajien valmispaketteja, niin en suosittele. Niissä on usein systeemit suunniteltu toimimaan vain ko. kokoonpanolla. Esim poweri on mitotettu integroidun näyttiksen käyttöön, eikä minkään monsteripeliohjaimen. Ja toisaalta kotelokin on usein aika ahdas.

Paras ratkaisu olisi ehkä lueskella foorumeita kuten www.muropaketti.com:n bbs ja www.jathardware.com:n bbs (tosin jatin näyttösuosituksia voi joutua ihmettelemään). Kun lukee riittävästi "Mikä K0n3 mun kandeis hommaa!!" ketjuja, niin alkaa selkiytymään, että minkä tasoisia osia kannattee hommailla.

Jos liikkeestä ostaa täysin räätälöidyn koneen, niin kokoaminen ja perustestaus maksaa jonkun 30-40e, eli ei kovin paljon.

Ja mitä tulee käyttöjärjestelmän valintaan, niin windows on oikeestaan ainoa mahdollinen pelikoneessa. Ja sitä ei oikeesti joudu asentelemaan uudestaan tuon tuosta. Itsellä toiminu vuoden päivät täysin moitteettomasti. Kohtahan joutuu jokatapauksessa vaihtamaan windows vistaan :)

Jos valmispaketeilla tarkoitetaan fujitsun yms. valmistajien valmispaketteja, niin en suosittele. Niissä on usein systeemit suunniteltu toimimaan vain ko. kokoonpanolla. Esim poweri on mitotettu integroidun näyttiksen käyttöön, eikä minkään monsteripeliohjaimen. Ja toisaalta kotelokin on usein aika ahdas.

Tätä powerihommaa mä vähän ihmettelen, kun monesti puhutaan että pitää olla nykyaikaiselle kokoonpanolle riittävän tehokas virtalähde. Noh, olihan mulla, kunnes meni paskaksi, ja nyt koneessa on kiinni 350W halpisvirtalähde, ja kaikki toimii moitteettomasti. Vissiin tää kokoonpano ei tarvinnutkaan sitä 450 wattista.

Tätä powerihommaa mä vähän ihmettelen, kun monesti puhutaan että pitää olla nykyaikaiselle kokoonpanolle riittävän tehokas virtalähde. Noh, olihan mulla, kunnes meni paskaksi, ja nyt koneessa on kiinni 350W halpisvirtalähde, ja kaikki toimii moitteettomasti. Vissiin tää kokoonpano ei tarvinnutkaan sitä 450 wattista.

Konehan kuluttaa virtaa eri rasitusasteilla eri tavalla. Komponenteille on ilmoitettu max. virran kulutus ja näin ollen on helppo laskea kaikkien komponenttien kuluttama virta maksimaalisessa käytössä yhteen ja mitottaa poweri tämän virta-arvon mukaan.

Yleinen suuntaus on valita hieman ylitehoinen poweri. Se on vaan ikävää, jos ostaa jossain tilanteessa riittämättömän powerin ja se alkaakin kesken pelisessioiden pätkimään. Powereitakin on laadultaan niin paljon erilaisia. Itsellä on käytössä Nexus 350W ja on kestänyt ylikellottelut yms. tilanteet vaivatta.

Joo, mutta sitä mä vähän ihmettelin kun jengi sanoi ettei 350W riitä tälle mun kokoonpanolle. Kyllä mä ymmärrän sen että kannattaa olla hieman ylimääräistä tehoa ettei tule yllätyksiä ja voi surutta lisäillä komponentteja..

Joo, mutta sitä mä vähän ihmettelin kun jengi sanoi ettei 350W riitä tälle mun kokoonpanolle. Kyllä mä ymmärrän sen että kannattaa olla hieman ylimääräistä tehoa ettei tule yllätyksiä ja voi surutta lisäillä komponentteja..

Sehän siinä on ettei jengi tiedä mitä puhuu. "Kamulla on 500w ja sen kone toimii tosi hyvin ni mäki ostan sit". Vaikka ei todellakaan ole tarvetta. Kannattaa mielummin panostaa sen virtalähteen laatuun kun sokeesti tiirailla niitä watteja.

Jos sulla on 2 tehokasta näytönohjainta, raid järjestelmä, 6 kotelotuuletinta, 12 makeeta lediä valasemassa koneen sisustaa ja 8 tulostinta koneen jatkeena ni ymmärrän että kone tarvii vähän enemmän juissia.

jep.. ei se winkkari oikeesti niin huono ole mitä jotkut puhuu. johtuneeko siitä ettei osaa käyttää? :)
Jos ei ole Windows/Mac/Linux PC:n kanssa ongelmia, se johtuu vain siitä ettei käytä vehjettä riittävän monipuolisesti. Vain tosikäyttäjät on kusessa.

Sitten kun on palomuurit, koodekit, kamerat, graffakirjastot, driverit, virransäästöt, kellotukset, lämmöt ja muut oikein timmissä kunnossa niin ongelmia on viimeistään siinä, miten kännykän kanssa saa muodostettua uPnP yhteyden automaattisesti tai miten toiseenkin kämpän telkkariin saa streaming serverillä TV-kuvan.

Ja sitten kun joku hommeli ei futaa niin projektin loppu loittonee yleensä nopeammin kuin mitä kellossa kulkee viisarit eteenpäin.

Nimim: PC-konffausta vuodesta 1983, aloittaen IBM:n alkuperäisellä.

juuh.. no onhan noita itsekkin tullut säädettyä mutta ongelmilta on säästytty. ehkäpä juuri ne virittelyt sitten on mennyt hieman persiilleen jos ei kerta toimi? kannattaa miettiä myös sitä vaihtoehtoa.. enkä nyt tarkoittanut juuri sinua tuossa aikaisemmassa kommentissa.. monesti se vaan on niin että käyttäjässä on myös sitä vikaa. en myöskään väitä että winkkari olisi virheetön..

En tule säästämään virtalähteessä sen jälkeen kun virtalähde poksahti ja vei näyttiksen mukanaan :) Oli kiva vaihdella osia ja kokeilla mistä johtuu. Vois tosiaan harkita sitä konsolia joskus...

Back
Ylös Bottom