Millä vakuuttaa äitille ettei palautusjuoma ole vaarallinen terveydelle?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oi voi nilzinator... Oota vaan sitä päivää ku mutsis huomaa että oot juonu alkoholia :D Tai mutsis yllättäis sut pössyttelemästä jotai kannabis HUUMETTA!

Hoh, kun itse aloin lisäravinteita käyttämään niin olin jo muuttanut pois kotoa mutta joskus joulun aikaan porukoilla lomaillessa olin ottanut tietenkin "säkit" mukaan ja sain osaksi vanhempien huolenpitoa...mutta pienen keskustelun lopputuloksena oli se että isäni kovana urheilijana kävi itsekin ostamassa heraa ja maltoa että palautuu vähän paremmin puntti/hiihto/juoksu/pyöräilyn jälkeen :) Äitini pistin juomaan proteiinia ja jahka sairaanhoidon koulutuksen saanut siskoni hieman valaisi asiaa siitä mitä proteiinit on niin loppui se ihmettely :)

Näyttäkee poijaat tuosta äitimuoreille fotoa, niin eiköhän tajua.;)

gregval-778692.jpg

Siis järkipuhe ei auta? Kuullostaa siltä että äitisi ei luota sinun harkinakykyysi, joka loukkaisi ainakin itseäni suuresti. Jos näytät todisteita (tutkimuksia, lääräkeiden artikkeleita jne.) niin hänekin on näytettävä vasta todisteita saadakseen väittämänsä läpi. Ja mainitse että sitä lähde kritiikkiä saa myös käyttää siellä oikeassa elämässä.

Jos järkipuhe ei auta niin tässä on vielä kaksi vaihtoehtoa miten tilanteen voi hoitaa :P.

1. Ei se teiniangsti ole leffojen keksimää. Eli jos äiti/isä ei halua kuunnella järki puhetta niin teatraalinen syöksy ulos huoneesta ovet paukkuen, tämän jälkeen kaikki kohtaamiset tapahtuvat mp3-soittimen kuullokkeet korvilla. musiikki täysillä (esim. My Chemical Romance). Mut ne ranteitten viiltelyn saa jättää pois :D

2. Ala pelleilemään asian kanssa. "Nyt meen syömään niitä hormooneja", "tästä lähtien en syö mitään muuta ku näitä...", "Hormoonit on kyl niin hyvii, haluuksäki maistaa?" Eiköhän ne jossainvaihees hajoo tohon ja jättä sut rauhaan :P.

Ylimääräinen proteiini kuormittaa sisäelimiä, kun keho ei voi käyttää niitä hyödyksi mielin määrin. Tärkeää onkin laskea ja pitää kirjaa ruokavaliosta, niin tietää paljonko tarvii (tai ei tarvi) ottaa lisäravinteita.

Turha on turhaa ja rahaa niihin menee, jos syö muuten säännöllisesti ja terveellisesti noin 3h välein. Sitten jos on HC-mies ja haluu kehittyä niin perkeleesti, niin ei muuta ko roinat kehiin.

Jokaisen kroppa on yksilöllinen.

Aloittelijan kannattaa ainakin aluksi syödä monipuolisesti/terveellisesti/usein ja treenata puhtaasti ja kunnolla....luulisin

Tässähän kai onkin osittain porukalla menny sekasin käsitteet lisäproteiini ja ylimääräinen proteiini.
tosta en tidä mitään sanoa mitä ylimääräinen proteiini tekee elimistölle, mutta eihän kaikki lisäproteiini ole automaattisesti ylimääräistä vaan nimenomaan korvaavaa. Eli jätetään se pihvi syömättä ja otetaan tilalle protskua jauheena. Jää rasvat sun muut epäterveelliset ainesosat syömättä ja läskit pysyy paremmin kurissa.

Tuossa oli kerrankin hauskaa salilla kun eräs vanhempi (+40) ukko tuli kaljamahoineen kyselemään, että syönkö lisäravinteita? Sanoin, että välillä joo niin alkoi saarnaamaan, ettei kannata kun hänellekin tuli tämmönen vatsa kun niitä aikoinaan söi. Nykysin hän syö vaan rahkaa iltasin.

Muistan aikanaan, kun itse hankin omilla rahoillani ensimmäiset weiderin munanvalkuiasproteiinipillerit, joita aamuisin jauhoin morttelilla ja sekoitin viiliin. Mutsini kanssa käytiin silloin jonkinlainen keskustelu "mömmöistä", joka siis johtui täysin yksinkertaisesti siitä ettei tietoa ollut. Tabut luokiteltiin meidän kotona silloin suoralta kädeltä vaarallisiksi mömmöiksi. En tarkalleen muista mitä sanoin argumenteikseni, mutta niitähän mä popsin eikä vanhemmilla ollu vaihtoehtoja. Muistaakseni äitini lopulta itse totesi että onpa hänellä kunnon pojat kun eivät ryyppää vaan käy salilla.

Tietämättömyys siis vaivaa sairaanhoitaja äitiäsi. hän ei yksinkertaisesti tiedä noista jauhoista hölkäsen pöläystä ja hän haluaa suojella sinua. Tässä hän valitettavasti on väärässä. Lisäravinteet eivät ole vaarallisia ja niitä käyttävät miljoonat ja miljoonat ihmiset maailmassa.

Ehkä hän voi tiedostaa asian, mutta ylpeys ei anna periksi myöntää että oli sittenkin väärässä. Syö niitä palkkarijauhoja ihan rauhasssa. Kuulostaa kuitenkin siltä että sinulla on äitisi kanssa hyvät välit, joten voitte varmasti keskustella vielä asiasta. Melkein jopa suosittelen tämän tredin näyttämistä hänelle.

Ole muuten ylpeä äitistäsi joka oikeasti välittää sinusta paljon ja on huolissaan terveydestäsi. Kaikilla ei varmasti ole noin hyvin asiat.:)

Bisleyltä ehkä järkevin postaus koko ketjussa. Eli tietämättömyyttä tuo on ja kevyt ignore auttaa ehkä parhaiten. Toki jos keskusteluvälit noin muuten on hyvät, voi kokeilla esim. Anssin tutkimusten luetuttamista.

Ja jos nyt ihan sotimiseksi menee, niin sitä rööki-kalja korttia voi mielestäni ihan hyvällä omallatunnolla käyttää. ;)

Itsellä ei onneksi ole näitä ongelmia ollut. Päinvastoin, eka protupurkki jonka näin kaupan hyllyn ulkopuolella oli äidilläni. Sillä on kilpirauhasen vajaatoimintaa (vai oliko liikatoiminta, en muista) ja se ei sitten niin millään mainaa saada tarpeeksi safkaa alas jottei laihtuisi (ja on siis hoikka koko ajan) ja joku lääkäri sille joskus vuosia sitten suositteli lisäproteiinia. Taisi olla joku US Bulk tai vastaava merkki jota ainakin joskus myytiin.

Tämä nyt ei ihan sama juttu ole, mutta vyksi tuttu vääntää äitinsä kanssa siitä kun sen mielestä 16 vuotiaalle kovasti viime vuosina pituutta kasvavalle ja urheilevalle nuorelle riittää pari leipäpalaa maitolasin kanssa aamuin illoin, lautasellinen kouluruokaa ja kotona yksi lämmin ateria päivässä. Tämä 16 vuotias on nyt jotain 190 cm pitkä ja painaa jotain 70 kiloa, on laihtunut useamman kilon eikä oikein urheilukaan nappaa kun ei yksinkertaisesti jaksa. Äiti tietää tässäkin kaikesta kaiken ja kukaan ei saa tulla neuvomaan.

Bisley sanoi:
Muistaakseni äitini lopulta itse totesi että onpa hänellä kunnon pojat kun eivät ryyppää vaan käy salilla.
Samaa sanovat minunkin vanhempani. "Ei se juo eikä käy bileissä, se ryypää vaan heraa ja kurittaa rautaa salilla."

Tos on muuten et se on hyvä et ihmiset välittää. Varsinkin on otettua jos joku välittää kunnol. Monel kun näin ei välttämättä ole.

Täälläkin oma äiti mainitsi semmoisista hikirannenauhoista et niitä ei kannata pitää ettei sydän räjähdä ja tuu sydänveritulppaa. Ja muuta tommosta :D... lähinnä hymyilyttää

No mä syön edelleen muorin mielestä mömmöjä ja hormoneja, jo yhdeksättä vuotta putkeen. Itse kuitenkin syö femisoijaa ja kyselee käsipainotreenivinkkejä. Ujo ristiriita jutuissa?

Tuossa tulikin jo esille, että "mitä jos ne laittavatkin niitä kiellettyjä aineita salaa siihen pusseihin". Tuohon kohtaan on helppo vastata, että ei noilla hinnoilla voi olla mitään horkkuja jauhoissa. Tai itsehän vastaisin että "hyvä, ei tarvii lähteä ulkomailta hakemaan".

Ei "kuormita" sen enempää kuin muutkaan makroravinteet.

Olenko verrannut kuormituksen määrrää johonkin muuhun ravinteeseen?
Asian ydin oli vain se, että turhaa ei kannata syödä. Lisäravinteet käyttöön sitten, kun on ensin laskenu sen kulutuksensa/tarpeensa.

Mä olen todella ylpeä äidistäni. Iän myötä häntä on alkanut tosissaan kiinnostaa lihasmassan säilyttäminen, ja on upeeta kun hän panostaa siihen. :piis:

Äippä, joka kuitenkin liikkuu harvasen päivä (salia ja spinningiä) on alkanut kokeilemaan erilaisia proteiinilisiä, jottei ainakaan lihasmassa kärsi. Pieni kammo kun on siitä, että nahka alkaa lerpattamaan lihasten kadotessa. :D Vaikka hän syökin energiallisesti riittävästi ja monipuolisesti, niin silti ei saanut prodea tarpeeksi.

On se kumma, miten vanhemmat suhtautuvatkin niin eri tavalla näihin asioihin. Isäni mielestä jo kaikki E-kirjaimella alkavat seikat ravinnossa ovat tyyliin hormonihirviöitä. Vielä lordimaisempaa on, jos käyttää proteiinilisiä, eli kaikenmaailman anabolisia steroideja. :hyper:

Suositut

Back
Ylös Bottom