Millä vakuuttaa äitille ettei palautusjuoma ole vaarallinen terveydelle?

Varmaan parempi kun ei puhu mitään noista jauheista enää ja alan vetelemään niitä vähin äänin. Kyllä se tässä välillä on ihan neutraalinakin ollut. Eli ei ole mitään sanonut, vaikka sheikkerin kädessä on nähnytkin. Tänään vaan tuli toistamiseen joku ihmeen "raivari" asiasta. En tiedä mistä johtuu, mutta kovin on kielteinen kanta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo jos ei pysty keskustelemaan asiasta ja on kantansa jo päättänyt niin varmaan paras kun ei kiinnitä mitään huomiota ja on vaan niinkun mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Mun mummo kysyi eilen kauhuissaan että olenko sekaantunut johonkin laittomuuksiin, kun olis porukoitten kämpillä nähny jotain vanhoja protskupusseja. Selitin asian että proteiinia saa ihan vaikka siitä jauhelihasta mistä mummo hyvät pullat aina vääntää. Vastaus oli että, "minä kun luulin että käytät niitä STORMOONEJA". Nauroin ihan ääneen.

Varmaan parempi kun ei puhu mitään noista jauheista enää ja alan vetelemään niitä vähin äänin. Kyllä se tässä välillä on ihan neutraalinakin ollut. Eli ei ole mitään sanonut, vaikka sheikkerin kädessä on nähnytkin. Tänään vaan tuli toistamiseen joku ihmeen "raivari" asiasta. En tiedä mistä johtuu, mutta kovin on kielteinen kanta.

Autoin aikanaan sähköpostin välityksellä tämän triidin aloittajaa, Nilzinatoria, ja selitin hänen vanhemmilleen, että huoli heidän lapsensa terveydestä oli tuulesta temmattua. Vaikka lapsensa suojeleminen on normaalisti hyvä asia, niin tässä proteiini"jupakassa" kyse on ylisuojelusta. Asia kuulemma hoitui sillä maililla ja vanhemmat ymmärsivät olleensa aivan turhaan huolissaan. En tiedä sitten miten tänä päivänä Nilzinatorilla on asiat, mutta uskoisin hänen vanhempiensa lähinnä kannustavan poikansa urheilullisuutta.

Tässä vielä aikoinaan postaamani viesti tähän ketjuun, joka varmasti sopii tähänkin tilanteeseen:

Muistan aikanaan, kun itse hankin omilla rahoillani ensimmäiset weiderin munanvalkuiasproteiinipillerit, joita aamuisin jauhoin morttelilla ja sekoitin viiliin. Mutsini kanssa käytiin silloin jonkinlainen keskustelu "mömmöistä", joka siis johtui täysin yksinkertaisesti siitä ettei tietoa ollut. Tabut luokiteltiin meidän kotona silloin suoralta kädeltä vaarallisiksi mömmöiksi. En tarkalleen muista mitä sanoin argumenteikseni, mutta niitähän mä popsin eikä vanhemmilla ollu vaihtoehtoja. Muistaakseni äitini lopulta itse totesi että onpa hänellä kunnon pojat kun eivät ryyppää vaan käy salilla.

Tietämättömyys siis vaivaa sairaanhoitaja äitiäsi. hän ei yksinkertaisesti tiedä noista jauhoista hölkäsen pöläystä ja hän haluaa suojella sinua. Tässä hän valitettavasti on väärässä. Lisäravinteet eivät ole vaarallisia ja niitä käyttävät miljoonat ja miljoonat ihmiset maailmassa.

Ehkä hän voi tiedostaa asian, mutta ylpeys ei anna periksi myöntää että oli sittenkin väärässä. Syö niitä palkkarijauhoja ihan rauhasssa. Kuulostaa kuitenkin siltä että sinulla on äitisi kanssa hyvät välit, joten voitte varmasti keskustella vielä asiasta. Melkein jopa suosittelen tämän tredin näyttämistä hänelle.

Ole muuten ylpeä äitistäsi joka oikeasti välittää sinusta paljon ja on huolissaan terveydestäsi. Kaikilla ei varmasti ole noin hyvin asiat.:)

Voit sanoa äidillesi että löytyy niitä sairaanhoitajiakin jotka kiskovat palkkaria. Täältä löytyy yksi, ja tunnen monta lisää. Tosin kohtuus niiden palkkareidenkin kanssa. Mielummin pääosa rodeista ruuasta, ja vain välttämättömät jauhoista.

Vanha aihe, mutta asiaan liittyvää.

Ihan samaa ongelmaa nyt tuli täältäkin(ollut jo aiemminkin). Äiti sairaanhoitaja ja ei hyväksy lisäravinteita, saatikka koko harrastusta. Näkee kuulema töissä minun kaltaisia esimerkkejä, joilla on psykologisia ongelmia. Jos et tule toimeen sen kehon kanssa, jonka luoja on luonut, olet sairas. Kaikilla bodareilla on persoonallisuus häiriö ja koko homma ei ole terveen ihmisen touhua. Proteiinijauhot ovat mömmöjä(ehdoton ei)
Kaiken tämän lisäksi ei suostuta uskomaan vaikka lääkäri kertoisi homman olevan ok(kehonrakennus natuna terveellistä jne) Saatikka lukemaan näitä tekstejä. Ollaanko myö hulluja, vai onko äitini enemmänkin sekaisin?

Kerro nyt ensin äidillesi, että luoja ei ole luonut surkeaa kehoasi vaan olet perinyt sen häneltä ja yrität nyt sitä parhaasi mukaan korjailla. Toi on kyllä juuri niin vammaista ettei mitään rajaa..

Mun faijalla on kanssa samanlaisia mielipiteitä näistä lisäravinteista. Enpä ole viittinyt omaa käyttöäni koskaan sille erityisemmin mainostaa. Onhan se kiva kuunnella Saabissa Paula Koivuniemeä helvetinmoisen kaljamahan kanssa, kun tietää, että itse elää niin terveellisesti. Mutsi on puolestaan aika "nuorekas" ja olen useasti tilannut oman satsini yhteydessä hänelle jotain palkkaria, kun sekin käy salilla aktiivisesti:puntti:. Ei ihmekkään, että ne on eronneet.

Se vois just auttaa, jos ne pussit ostettais yhdessä paikallisesta prismasta tai sittarista, eikä salakähmäsesti postimyynnistä :)

Näinhän se menee. Ainakin täällä Oulussa löytyy Fastin jauhopusseja ihan K-Citymarketin luontaistuotehyllystä, Omega-kolmosten ja monivitamiinien vierestä. Ei voi kovin laittomia "mömmöjä" olla, jos ruokakaupasta voi ostaa.

Huoh. Tänään sain itse kokea sen uskomattoman turhauttavan tunteen, kun molemmat vanhemmat kauhistuivat suuresti välittömästi, kun mainitsin harkitsevani lisäravinteiden käyttöä. Tiesivät että lisäravinteiden käyttäjät ovat käytännössä dopingin harrastajia ja että niiden käyttäjille moraaliasiat ovat perin tuntemattomia. Kohta pumppaan itseni kuulemma jo hormoneja. Noh, kerroin että tässä on nyt kuitenkin kyse vain välttämättömien ravinteiden saamisesta. Haluaisin mielelläni saada sen 2g protskua päivässä ja hiilareita palautumiseen. Äitini kertoi vastalauseena että tässä tapauksessa "ravintoaine-tasapaino" järkkyy ja siitä seuraa ties mitä pahaa. No, mutta kun kyseessä on nimensä mukaisestikin vain lisäravinteet, eikä mitään ihmeitätekeviä lääkkeitä niin on se vaan niin uskomattoman rasittavaa tuo vanhempien pelko. Eikä siitä tämänpäiväisestä siskonmakkarasopasta nyt ole hirveästi iloa punttaajan näkökulmasta. Koitin saada isäni ymmärtämään että lihaa minä tarvitsen enkä lientä mutta ilmeisesti perustiedot ravintoaineista ovat hänellä täysin hukassa. Olisin toki luullut enemmän mutta jouduin siis pettymään.

Tuntuu, että vanhempi sukupolvi on auttamattoman tietämätöntä ravintoasioiden suhteen ellei kyseessä ole (ent/)urheilija.

Faija onneksi itsekin punttaa ja vetää proteiinia, kreatiinia jne. vaikka onkin 64 kun taas mutsi vähän väliä kyselee, että pitääkö niitä kaiken maailman jauhoja vetää kun ne on sellaista keinotekoista ja kaiken maailman lisäaineita ja ties mitä ja maksa hajoo ja munuaiset paukkuu ja sitä sun tätä ja tarviiko sitä nyt edes treenata niin paljoa? Miksei vaikka kävis talvella vähän hiihtämässä ja kesäisin kävelyllä ja voi ihan hyvin syödä (syötä tähän joku hiilaripommi, jossa ei lainkaan proteiinia tai rasvaa)? Joo ei.

Mutsilla oli pari vuotta sitten 6kk porttikielto mun kotiin. Oppipahan käyttäytymään. :D

Ei ihan suoraan tähän liity mutta röökaava ja aika paljon alkoholia käyttävä kaveri ihmetteli kun näki noita perus proteiini pussukoita että "mitä sä tollasia vedät, niissähän voi olla vaikka mitä myrkkyjä"... joopa joo :D

Ei ihan suoraan tähän liity mutta röökaava ja aika paljon alkoholia käyttävä kaveri ihmetteli kun näki noita perus proteiini pussukoita että "mitä sä tollasia vedät, niissähän voi olla vaikka mitä myrkkyjä"... joopa joo :D

Tuskin ainakaan 4000 ainetta jotka ois myrkkyä.

Kyllähän sitä aina välillä kuulee itseä pienikokoisemman isukin valittelevan että "Onkohan noi mömmöt nyt ihan terveellisiä, minun aikana reenattiin ruoalla jne.." Kateutta se on kun olen koossa mennyt ohi jo :D

Jännä miten monen vanhemmat vastustaa jotain proteiinien syöntiä, oma äitini päin vastoin kyselee aina, että olenhan muistanut juoda palkkarin treenin jälkeen ja jopa ostaa mulle joskus proteiinipatukoita... Kai se on vaan tyytyväinen kun syön riittävästi :)

Vaimo tuossa yhtenä iltana vähän kyseenalaisti lisäravinteiden tarpeellisuuden/terveellisyyden, niin totesin, että varmasti nämä hyödyllisempiä ovat kuin ne karkit, pullat, sipsit ym. herkut mitä ennen söin reilustikin, ja mitä se itte tykkää edelleen vedellä. Eipä ole sen jälkeen ollu puhetta...

Vaimo tuossa yhtenä iltana vähän kyseenalaisti lisäravinteiden tarpeellisuuden/terveellisyyden, niin totesin, että varmasti nämä hyödyllisempiä ovat kuin ne karkit, pullat, sipsit ym. herkut mitä ennen söin reilustikin, ja mitä se itte tykkää edelleen vedellä. Eipä ole sen jälkeen ollu puhetta...

Vedotkaapa joskus viinan tai tupakan haittoihin ja terveysriskeihin, ja miten useat ihmiset juo ja polttaa joka viikonloppu kaksinkäsin välittämättä mistään terveysriskeistä.. Luulis menevän monet vanhemmat hiljaseks..

Olipas ilkeesti sanottu :D

Autoin aikanaan sähköpostin välityksellä tämän triidin aloittajaa, Nilzinatoria, ja selitin hänen vanhemmilleen, että huoli heidän lapsensa terveydestä oli tuulesta temmattua.
Muistitko väärin, ettei vain se olisi ollut minä eikä Nilzinator? :D

Vedotkaapa joskus viinan tai tupakan haittoihin ja terveysriskeihin, ja miten useat ihmiset juo ja polttaa joka viikonloppu kaksinkäsin välittämättä mistään terveysriskeistä.. Luulis menevän monet vanhemmat hiljaseks..

Vetoamalla noihin ''myönnetään'' vain että ravinteet ovat epäterveellisiä. Ei toimi.

Suositut

Back
Ylös Bottom