Millä tavalla kukin laskee kalorit?

Millä tavalla te laskette kalorit ja omistaako teistä monetkin
elintarvikevaa'an?

Itse käytän http://www.ktl.fi/fineli/fgs_byg.html
mutten omista vielä mitään vaakaa, en nyt kovin tarkasti laske.

"Syö niin paljon ettei tuu nälkä", neuvo sm-tason bodari...seuraan lähinnä tota neuvoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by PsychoPred
"Syö niin paljon ettei tuu nälkä", neuvo sm-tason bodari...seuraan lähinnä tota neuvoa.

Mutta eikös tuossa sitten tule helposti syötyä liikaa, jos on koko ajan syömässä?

Re: Re: Millä tavalla kukin laskee kalorit?

Originally posted by Raven
Mutta eikös tuossa sitten tule helposti syötyä liikaa, jos on koko ajan syömässä?

en voi muuta sanoa että luojan kiitos hyvästä aineidenvaihdunnasta.

Re: Re: Re: Millä tavalla kukin laskee kalorit?

en voi muuta sanoa että luojan kiitos hyvästä aineiden vaihdunnasta.

Itse taas en omaa mitenkään kovin hyvää aineenvaihduntaa, joten tuollainen tapa olis aika "tuhoisa".

elintarvikevaa'an?

Joo vaaka löytyy :thumbs:
fineli sivuilta haen arvot Ja sit mulla on excel taulukko joka ynnäilee ne yhteen.

Ener. prot. rasva. hiilari. kuitu.

helppo ja nopea.

elintarvikevaa'an?
Käytän runkona Kelan "Ruokamittari"-ohjelmaa (v.1994 ostettu 150 mk) ja täydentelen tietoja Excelissä Finelistä ja tuoteselosteista hankituilla arvoilla. Ei ole vaakaa.

Re: Re: Millä tavalla kukin laskee kalorit?

Originally posted by HooEee
Joo vaaka löytyy :thumbs:
fineli sivuilta haen arvot Ja sit mulla on excel taulukko joka ynnäilee ne yhteen.

Ener. prot. rasva. hiilari. kuitu.

helppo ja nopea.

ootko ite vääntäny sen excelin pohjan?
lähetätkö mullekin?;)

elintarvikevaa'an?

Ennen mittailin vaa'alla ruoka-aineita, ja laskin sitten käsin Otavan ruoka-aine taulukon mukaan kalorit sun muut. Nyttemmin lasken vain hiilareita ja protskuja päässä. Helppoa ja vaivatonta kun sen oppii.

yhteenlaskulla...

Itse opin ainakin tällätavalla:
Luulin syöväni paljon - tosipuheissa en syönyt paskaakaan. Eräänä päivänä laskin kaiken syömäni ruuan ja tulokset oli päin vi¤%#ua. Siitä sitten tuplasin kalorimäärät ja voin sanoa että kannatti. Tällä tavalla sitä kehitystä ainakin mulla on tullut.

Itse en rupea hifistelemään, grammantarkkuudella punnitsemaan mitä syön, vaan pidän huolen, että protskuja tulee n.200-250g / vrk, plus hyviä rasvoja.

Terveellä maalaisjärjellä pärjää pitkälle. Eli huonot, nopeat hiilarit alas, pitkäketjusia tilalle. Paljon hyvää rasvaa (öljyä), sekä proteiinia. Näillä pärjäilee. Ja keskimäärin kaloreita päivälle tulee noin 5000kcal. Jos joskus rupeaa läsää kertymään. (ei ainakaan vielä ole), niin sitten dieetti päälle, mutta pääasia oli se, että pitää syödä ja PALJON!! reippaasti yli kulutuksen jos kehitystä haluaa.

Itse lasken kaloreita palstan VIP-puolen iki-threadista löytyvällä Excel- taulukolla. Oon ite päivittänyt siihen noita ruokia.

Tottakai on vaaka. Finelistä olen kirjottanu lapulle parisenkymmentä ruoka-aineiden ravintoarvoa, yleensä löytyy pakkauksesta muut. Lasken kcal/p/h/r. Liian pitkään tehny noin että pystyis muuttamaan enää ja alkaa vaikka laskemaan kuituja. Etenkin kun niitten määrää ei sitten löydykkään niin helposti aina.

Tollanen excel-taulukkohan toi on ollu käytössä. En tiedä onko samanlainen mitä täällä puhuttu, kun en tuonne VIP-puolelle nää, mut sellanen jossa muistissa jokunen sata ruoka-ainetta/juomaa jne., siihen syöttää vaan grammamäärät ja se laskee energiansaannin, p/h/r suhteet, energiatarpeen ja -saannin erotuksen päiväkohtaisesti ja kumulatiivisesti, sekä piirtää noista kaikenlaisia käppyröitä. Nykyään tosin en tuota käytä, tiedän suunnilleen mitä syön ja tarkkailen vaan riittävää proteiinin saantia. Ei oikein jaksa mittailla ja merkitä ylös joka suupalaa...

Originally posted by Ohut
Tollanen excel-taulukkohan toi on ollu käytössä. En tiedä onko samanlainen mitä täällä puhuttu, kun en tuonne VIP-puolelle nää, mut sellanen jossa muistissa jokunen sata ruoka-ainetta/juomaa jne., siihen syöttää vaan grammamäärät ja se laskee energiansaannin, p/h/r suhteet, energiatarpeen ja -saannin erotuksen päiväkohtaisesti ja kumulatiivisesti, sekä piirtää noista kaikenlaisia käppyröitä. Nykyään tosin en tuota käytä, tiedän suunnilleen mitä syön ja tarkkailen vaan riittävää proteiinin saantia. Ei oikein jaksa mittailla ja merkitä ylös joka suupalaa...

voisix kenties lähettää sen excelin pohjan mulle ku ei jaxais ruveta ite väsään

voisix kenties lähettää sen excelin pohjan mulle ku ei jaxais ruveta ite väsään
Mäkin olisin tommosesta taulukosta kiitollinen. :) Vaikka tänne vois pistää: nikop@welho.com

Mä lasken kivalla pikku ohjelmalla nimeltä kalorilaskuri. Näkee siinä samalla hiilihydraattien, proteiinien ja rasvan osuuden ruokavaliosta.

Mitenkäs se muuten on proteiinista saatavan energian kanssa? Eli tuleeko siitä merkittävästi kaloreita, joita sitten lasketaan mukaan siihen päivittäiseen energian saantiin? Ajatellaan protskua n. 2g/painokilo päivässä.
Varmaan ollut puhetta, mutta vaikea tuollaista etsiä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom