Millä tavalla kukin laskee kalorit?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten olisi kynä, paperia ja pikku laskin? Näin minä teen kun vihaan Exceliä. Se on paholaisen keksintöjä.

Originally posted by PsychoPred
Millä tavalla te laskette kalorit ja omistaako teistä monetkin
elintarvikevaa'an?

Itse käytän http://www.ktl.fi/fineli/fgs_byg.html
mutten omista vielä mitään vaakaa, en nyt kovin tarkasti laske.

Ostin vaa'an, punnitsin ruokia muutaman päivän ajalta, tein OpenOffice-taulukon, tietolähteenä pakkauksien kyljet ja Fineli. Lähinnä energia ja proteiini kiinnosti. Laitoin vain tärkeämmät ainekset, jolloin sain tietää, paljonko vähintään syön. Laihdutusdieetillä pitäisi olla tarkempi.

Jos/kun ruokavalio käytännön syistä muuttuu, pitänee punnita uudelleen joitakin päiviä. Tärkeää olisi saada jonkinlainen yleiskuva, jonka perusteella oppii arvioimaan ruoat suurin piirtein, niin ei tarvitse olla aina punnitsemassa ja laskemassa.

""Syö niin paljon ettei tuu nälkä", neuvo sm-tason bodari...seuraan lähinnä tota neuvoa."

Riippunee melko paljon henkilöstä. Jotkut syövät tuolla konstilla liikaa, jotkut liian vähän. Itse söin joskus aikaisemmin liian vähän. Mutta keskimäärin se voi olla ihan hyvä neuvo :)

Originally posted by andor
Mistäköhän tuon ohjelman saisi?
En nyt itsekkään muista, mutta jos vaikka sovittais joku aika kun pitäisit hubiasi auki, niin voisit sitten ladata sen multa.

Multa löytyy myös hyviä videoita. ;)

Originally posted by Warheart
En nyt itsekkään muista, mutta jos vaikka sovittais joku aika kun pitäisit hubiasi auki, niin voisit sitten ladata sen multa.

Multa löytyy myös hyviä videoita. ;)

No mä laitan hubin käyntiin heti kun oon kirjottanu tän viestin. Jos jaksat ni tuu pistäytymään!

Jos viittisit andor laittaa sen sun hubin osotteen tänne tai mailata sen mulle (fi_xwd@hotmail.com), niin oisin hyvin kiitollinen!

Kyllähän sitä laskis, mutta pirun vaikea laskea kouluruokaa ja kun se ilmasta on niin ei viittis sitä pois jättää ja omia laskettuja eväitä ottaa tilalle.

Sen kalorilaskurin (jos se on jo sulla) ja jos löytyy jotain muuta mielenkiintosta...

Originally posted by Jansku
Mitenkäs se muuten on proteiinista saatavan energian kanssa? Eli tuleeko siitä merkittävästi kaloreita, joita sitten lasketaan mukaan siihen päivittäiseen energian saantiin? Ajatellaan protskua n. 2g/painokilo päivässä.
Varmaan ollut puhetta, mutta vaikea tuollaista etsiä...

Proteiinissa on ihan yhtä paljon energiaa kuin hiilihydraatissakin, 4 kaloria / gramma. Rasvassa 9kcal /g.

Eli esim. 80kg jätkällä proteiinista tulee päivässä 640kcal osa päivän energiansaannista jos 2g / kg säännön mukaan menee.

Originally posted by fi-xwd
Sen kalorilaskurin (jos se on jo sulla) ja jos löytyy jotain muuta mielenkiintosta...

Ok mä laitan nyt päälle sen hubin. Pidän sitä päällä jonkun pari tuntia tai koko yön. En vielä varmaksi osaa sanoa, jätänkö yöksi päälle. Osote on andor.no-ip.com

No siis kyllä nyt mullekkin kelpais semmonen EXEL-laskuri! Jo sen voi ihan maililla lahettää, niin voisiko joku olla niin ystävällinen?:haart:

Dieetillä: digivaaka, ruutuvihko ja taskulaskin, ja ruoka-ainepurkkien ravintosisällöt.

Muuten: päässä. Syön niin samanlaisia ruokia että pystyn laskemaan noin +- 100 kcal tarkkuudella päivän kalorit kuitenkin.

Mulla myös ruutuvihko, taskulaskin, vaaka(sellanen halpa kapistus), ja ruoka-aineiden ravintosisällöt pakkauksista tai päästä. Ja lisäapuna SUL:lin ravintovalmennus opas, josta löytyy ihan hyvät taulukot eri ruoka-aineiden ravintosisällöistä(vitamiineja myöten). :thumbs:

Itse en ole ikään laskenut ravintoarvoja enkä jaksa ruveta laskemaankaan! Syön sen verran että riittää,pääasiassa proteiinia! :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom