Millä salilla treenaatte?

No tulihan ne turkulaisetkin sieltä vihdoinkin :) Rupesi melkein huolestuttamaan että olin ainut punttimimmi a´la Turku kun luin tätä thrediä ja Turusta ei ollut sanaakaan...

Itse käyn SATSissa. Ja viihdyn, perustelut samat kuin Helgalla. Tosin penkit eivät ole kaikkein parhaimmat (liiankin ergonomisia ;)) ja Scott-penkkiä odotetaan vieläkin. Mutta sinne vaan kaikki mimmit!

Tähtityttö sanoi:
Eli treenipaikkana yliopiston kuntosali, aivan loistava sali ja lisäksi aerobickia/pumpia tai vaikkapa tanssitunteja hintaan 35 e/ vuosi!

Mä pulitan samasta huvista 20e/vuosi ja hintaan sisältyy kaksi salia, joista toinen on käytännössä auki 360pv/v. Ilmeisesti tuo liikuntatieteellinen on osallisena tässä liikuntamahdollisuuksien runsaudessa, yo-liikunnan ohjelmaa kun lukee niin pää menee pyörälle (aerobicia, tansseja, kursseja, Hippoksen ilmaisvuorot, telinesalin käyttö...)

Eli Jyväskylässä oleilen. Varsinaisesta yo:n salista en niin pidä, kun se on aika pieni (pitkä ja kapea), mutta onneksi tuo toinen on mukavan "väljä".

Yoliikunnan Kumpulan salilla (enkä näköjään ole ainoa, juhuu). Päiväsaikaan mukavan autio mutta neljän jälkeen treenaaminen vaikuttaa lihani laatuun negatiivisesti. Tulisi heikkolaatuista stressaantuneen elikon lihaa jos minut teurastettaisiin heti treenin jälkeen, meinaan :evil:

Jep jep.. Mäkin tunnustaudun yliopistoliikunnan Kumpulan salilla kävijäksi - vielä kun teitä muita samalla salilla kävijöitä bongaisi :)

Välillä mut voi myös bongata Hallintorakennuksen salilta, käyn siellä toisinaan ennen TKD-treenejä ja ensi kuussa Elielin SATSilta, kun vuokrasin kortin kuukaudeksi...

S-T sanoi:
käyn siellä toisinaan ennen TKD-treenejä

Voi hitsi, minäkin kävin siellä pari vuotta sitten! Pitäisi joskus käydä sivuilla vaklaamassa mitkä vyöarvot nyt on menossa samaan aikaan aloittaneilla, alkaa aina melkein itkettää että lopetin.. :)

Itse tykkään nimenomaan hallinnon salista. Kumpulassa käyn ainoastaan Hallinnon ollessa kiinni -kuten tänään. En jotenkin tykkää siitä salista ollenkaan, tiedä sitten miksi..

Aiemmin TREella asuessani treenasin Wolfilla ja Atleticolla ja jumppasin Fressissä. Kun muutin Kangasalle, pääsääntöisesti treenailen Suoraman liikuntahallilla ja joskus Pitkäjärven koululla Nattarissa (tosi siisti sali,uudet laitteet eikä liikaa porukkaa) ja työpaikkani yhteydessä Kaukajärven vaparilla, josta joku jo kyselikin milloin kannattaa mennä. Itse treenaan koulupäivän jälkeen eli iltapäivällä jolloin joskus vähän liikaa porukkaa. Aamupäivisin olis hiljaisempaa...Mutta on ilmainen, niin ei auta valiitaa... :)

Helga sanoi:
...siirryin takaisin SATS Triviumiin. Siellä on enemmän ilmaa, salilla ei juuri koskaan ruuhkaa ja tarjolla ah niin tehokasta Pilatestakin. Plussaa myös, että samalla kortilla pääsee myös muihin SATS-keskuksiin. Miinusta muutamien oleellisten laitteiden (esim. Hack-kyykky, Scott-penkki) puuttuminen. Taitaa tosin olla salinvaihto paikkakunnan vaihdon myötä edessä :(

Helga ja muut mimmit jotka käytte Satsilla, mitä te pidätte paikasta?
Itse kun kävin kokeilemassa Oulun Caritaksella ilmaispäivänä, en oikein ihastunut. Tuntui että ilmapiiri oli erittäin kehonrakennus- ja voimailuvastainen, ja meille (minä ja avokki) itseasiassa sanottiinkin ihan suoraan että isot ukot yritetään pitää sieltä poissa. Itseä ei ainakaan motivoi pätkääkään sellainen lehdenluku-ilmapiiri, vaan kaipaan ympärilleni niitä tosissaan treenaavia karjuja (ja mimmejä) :). Kun meille jo alkumetreillä tehtiin selväksi, ettei salilla ole isoja painoja (esim. suurin kp 40kg) ja ettei sinne haluta tosissaan treenaavia immeisiä, niin ei tuntunut oikein kivalta edes treenata. Kyllä siellä sitten sainkin kummeksuvia katseita kun lastasin smithin täyteen kiekkoja ja rupesin kyykkäämään varmistajan kanssa... Enkä tietenkään ollut kovinkaan naisellinen ja kaunis näky :D
Uudessa Bodyssähän taisi olla tätä asiaa koskeva/sivuava pääkirjoituskin... joka oli ainakin tämän oman kokemukseni mukaan todella osuva!

Trinity sanoi:

Huomasinkin sun treenipäiväkirjasta, että ettette avokkiksi kanssa Satsissa viihtyneet :D

Itse kyllä viihdyn, olenhan yli vuoden Satsissa käynyt. Kokemusta Turun Triviumin lisäksi Jyväskylän paikan salista ja Elielissä olen käynyt pari kolme kertaa jumpassa.

Moni varmaan kutsuisi tätä "neitisaliksi": suurin osa muijista heiluu reidenlähentäjä ja -loitontaja vehkeissä lukien Cosmoa ja meikäläinenkin taitaa heilutella suurempia painoja kuin keskiverto miestreenaajaa. Mutta löytyy niitä tosissaan treenaaviakin ja plussaa se, että penkki, kyykkypaikka ja Smith ovat lähes aina vapaina. Ja Turussa ei muutenkaan ole ikinä ruuhkaa. Eikä mun ainakaan tarvii pelätä painojen loppumista :)

Kivaa sekä Turussa että Jyväskylässä loistava sijainti: ei tarvitse erikseen lähteä salille. Jumpissa hyvä tarjonta: Sats Pilates ja esim. Sats Pulse-tunti on kiva: hyvällä musalla höystetty tunti, jolla tehdään 60 minuuttia helppoa askelsarjaa ilman mitään typeriä lihaskuntotunteja yms. Solarium kuuluu vielä mun (vanhan) kortin hintaan, spinningiä löytyy jo aamu klo 7 aamuaerobiseen vaihtelua kaipaaville. Henkilökunta on kivaa jne.

Toki jos treenaisin esim. Sali82:lla voisi fiilis olla erilainen (Turun "kovaa treenaavien" sali). Mutta se sijaitse niin hankalassa paikassa, ja minusta on kätevää kun aerobista voi tehdä saman katon alla kuin missä vääntää punttiakin. Mutta ymmärrän kyllä jos joitain ketjusalit ärsyttävät..

Tällä hetkellä siis treenaan Lehmon koulun salilla. Kukaan muu ei taida siellä sitten täältä pakkikselta treenatakkaan. No ei kyllä tartte tulla hihasta kiskoo vaikka joku tunnistaskin. Noh, itse saliin sitten. Löytyy penkki, kyykkypaikka (jossa teen SJMV:n), tarpeeksi käsipainoja minulle, vähän kökköjä tosin (esim. 12kg: n käsipainot ovat eriparia :rolleyes: ), tarvittavat taljat, porukkaa käy jonkinverran, yleensä jotain satunnaisia kävijöitä ja sitten on ne vakkarikörmyt. Minun lisäksi taitaa käydä jopa 2 naista yleisillä vuoroilla, niitten treeni on tosin hieman eri tyyliä (minun treenini taas on aiheuttanut kummaksuvia katseita ja positiivisia kommentteja). Hyvin ollaan kyllä mahduttu salille, vaikka sillä yhdellä penkillä onkin aika paljon käyttöä... Hintakaan ei tavoittele taivaita. 4 kk kortti maksaa huikeat 75€. Kiva sali, valitettavasti vaan pitää kesäksi muuttaa fitnesille, kun menee koulu lomalle.

Helga sanoi:
... Mutta löytyy niitä tosissaan treenaaviakin ja plussaa se, että penkki, kyykkypaikka ja Smith ovat lähes aina vapaina...
Haa! Löytyihän sieltä aivan loistava ominaisuus! Tähän ei moni sali pystykään
;) Itsekin tosiaan pääsi heti Smithiin... Tuo jumppahomma on varmasti tosi kiva näin naisihmiselle varsinkin. Ei mullakaan varmaan ois ihan niin paha kuva SATSista, ellei se esittelijä olisi siitä sellaista antanut...

Silloin kun fit4youssa esiteltiin Tampereen Atletico, niin se vaikutti aivan mielettömän hyvältä paikalta. Vaikka olikin iso, niin se ei kuitenkaan vaikuttanut miltään tosi-treenaavia boikotoivalta paikalta. Jumppaa ja muutakin oli todella kiitettävästi. Eli jos Treelle joskus tiemme käy, niin sinne ainakin kokeilemaan. :)

Trinity sanoi:

Mä käyn Satsilla ja tykkään. Sellaiset tositreenaajan salit saa mut tuntemaan oloni lähinnä vaivautuneeksi.

Elielin Satsilla käy useampi ihminen, jotka ainakin pyrkii treenaa kovaa. Muutaman melko lihaksikkaan naisenkin olen siellä nähnyt.

Pidän siitä, että paikka on väljä ja siellä saa treenata rauhassa. Jumpat on ehdotonta plusaa :)

Miinusta on lähinnä musiikki ja se, että yksi ristikkäistalja on liian vähän.

Trinity sanoi:
Itse kun kävin kokeilemassa Oulun Caritaksella ilmaispäivänä

Onko tämä siis siinä Heikinkadulla? *newbie*

Trinity sanoi:
Tuntui että ilmapiiri oli erittäin kehonrakennus- ja voimailuvastainen... ettei sinne haluta tosissaan treenaavia immeisiä...

Ihan puhtaasta uteliaisuudesta kysyn: Sanottiinko tämä siis ihan suoraan, vai miten asia ilmaistiin...? Täytyy nimittäin sanoa, että myös meikäläisen tällainen "me ei haluta kunnolla treenaavia tänne" -asenne kyllä karkottaisi ja karkottaa todella tehokkaasti...

Gillyanne sanoi:
Onko tämä siis siinä Heikinkadulla? *newbie*
Ei, vaan Lintulammentiellä, siinä Madetojasalia vastapäätä, siinä mutkassa :) Tää on siis se Oulun SATSeista pienempi.

Gillyanne sanoi:
Ihan puhtaasta uteliaisuudesta kysyn: Sanottiinko tämä siis ihan suoraan, vai miten asia ilmaistiin...? Täytyy nimittäin sanoa, että myös meikäläisen tällainen "me ei haluta kunnolla treenaavia tänne" -asenne kyllä karkottaisi ja karkottaa todella tehokkaasti...
Kyllä sanottiin. Olin itsekin aika ihmeissäni, kun esittelijä sanoi että heillä on oikein tietoisesti pyritty karsimaan kaikki isot treenarit, kuten bodaajat ja voimamiehet. Siksi heillä ei ole isoja painojakaan. Syyksi tämä henkilö kertoi sen, että nämä pelottavat muut asiakkaat pois, sillä he huutavat ja heittelevät painoja (Täh?:eek: ). Tämä ei ollut aivan copypastea, mutta samoilla sanoilla kuin mitä meille siellä sanottiin. Oltiin aikalailla että WTF??!! Koitettiin kuitenkin pitää naamat peruslukemilla. Siinä kuitenkin tuli se viimeinen naula siihen arkkuun, ettei meistä sinne saa mitään jäseniä.

Nyt kun olen pari kertaa SATSilla ehtinyt pyöriä niin täytyy sanoa, että mua se ei vakuuta :] Jumpat on hyviä ja niissä käymiseen ajattelin jatkossa panostaa - salijutut sitten tutussa ja turvallisessa Kumpulan liikuntakeskuksessa. Eniten tökkii satsin ilmapiiri. Tunnen itseni siellä rumaksi ja nuhjuiseksi. Pitäisi kai olla merkkiurheiluvaatteet viimeisintä huutoa ja hyvin laitetut hiukset ja meikit salillakin, että istuisin porukkaan :jahas: Puhumattakaan siitä kun lampsin sisään ei-niin-viimeisen-päälle olevana rankan koulupäivän jälkeen ja kaikki muut hehkuu hienoissa vaatteissaan... Tällainen mielikuva mulle on jäänyt, tiedän kyllä, että aika kärjistetty sellainen.

Turussa gym2000 ja toisinaan kolmen neliön kokoinen yliopiston sali. Ketjusalit tökkii periaatteesta. Gym2000 on mukava, tosin valmiit ohjelmat eivät miellytä. Ja naisten puolella joku meikki-ihme käy aina kääntämässä radion NRJ-kanavalle, kun miesten/yleisellä puolella soi useammin treenin kannalta tekokas raskaampi musa..
Kivaa kun täältä löytyi muitakin turkulaisia!

S-T sanoi:
Nyt kun olen pari kertaa SATSilla ehtinyt pyöriä niin täytyy sanoa, että mua se ei vakuuta :] Jumpat on hyviä ja niissä käymiseen ajattelin jatkossa panostaa - salijutut sitten tutussa ja turvallisessa Kumpulan liikuntakeskuksessa. Eniten tökkii satsin ilmapiiri. Tunnen itseni siellä rumaksi ja nuhjuiseksi. Pitäisi kai olla merkkiurheiluvaatteet viimeisintä huutoa ja hyvin laitetut hiukset ja meikit salillakin, että istuisin porukkaan :jahas: Puhumattakaan siitä kun lampsin sisään ei-niin-viimeisen-päälle olevana rankan koulupäivän jälkeen ja kaikki muut hehkuu hienoissa vaatteissaan... Tällainen mielikuva mulle on jäänyt, tiedän kyllä, että aika kärjistetty sellainen.

Älä anna häiritä :)

Nimim. aina nuhjuinen ja joka kerta salilla samat vaatteet ;)

sandwoman sanoi:
Turussa gym2000 ja toisinaan kolmen neliön kokoinen yliopiston sali. Ketjusalit tökkii periaatteesta. Gym2000 on mukava, tosin valmiit ohjelmat eivät miellytä. Ja naisten puolella joku meikki-ihme käy aina kääntämässä radion NRJ-kanavalle, kun miesten/yleisellä puolella soi useammin treenin kannalta tekokas raskaampi musa..
Kivaa kun täältä löytyi muitakin turkulaisia!

Ja vielä lisää turkulaisia, jotka paljastaa itsensä :)

Minä käyn säännöllisesti juuri tuossa yliopiston "kolmen neliön" salilla!..Pieni se todellakin on, mutta halpa kuin mikä ja mikä parasta, vakikäyjiin itseni lukevana tunnen nykyään todellakin olevani kokonaan hyväksytty kunnolla treenaavien (miesvoittoiseen) joukkoon :D !

Lisää Turkulaisia :D
Mä treenaan myös tuolla M&M:llä. Syynä tähän ainoastaan se, että Aurajoen urheilulukion oppilaana pääsen sinne niin halvalla, 1.70€/kerta.
Nyt kuitenkin lukio loppuu... joten täytyy jossain vaiheessa vaihtaa salia...
Mut ensin lataan sinne kortille ainakin sata kertaa tolla halvalla hinnalla ja katotaan kuinka pitkälle sillä pääsee :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom