Miksi penkki ei kulje?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T_H
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

T_H

Joo eli ois ongelmana se että oo n. 4vuotta sitten vetänyt penkistä 100kg ja sarjoja oon tehny yli 80kg.
Nykyään on hyvä jos saan pari kertaa 80kg.
Oon syyskuusta asti taas treenannu kaikkia lihaksia 1-2 kertaa viikossa.
Kaikki muut liikkeet kehittyy mut penkki ei toimi....
Oisko ohjelmas joku vika?
Teen parittomat viikot penkki+apuliike ja parilliset kapea penkki+apuliike ja teen niin et 2 viikkoo 4x10-12 sarja, 2 viikkoo 8-10 sarja, 2 viikkoo 4-6 sarja ja sit taas alusta....

kyllä ne parin vuoden tauolla painot tippuu , treenaamalla ne taas nousee .

Siis kysymyshän on siitä et kaikki muut lihakset kehittyy mut penkki ei toimi.
Hapa kasvaa,ojentajat kasvaa,selkä,olkapäät ym.. mut penkkitulos ei oo kehittyny eikä ees palautunu entiseen et ei ymmärrystä mikä mättää...? :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huh, penkkitulokset laskevat aina tauon jälkeen ja sen pitäisi tietää jokaisen salilla kävijän. Jokaisen myös pitäisi tietää miten ne tulokset saadaan ylös. Siinä vaiheessa jos nysväät sarjaa 80kg:lla, niin olet joko aivan aloittelija tai et tiedä penkkitreenaamisesta yhtikäs mitään. Eli a) opettelet kunnon penkkaustyylin ja miten treenataan (lue pakkikselta) ja b)kasvat ikää ja/tai hankit treenivuosia. Eli siis jos tulokset ovat luokkaa vähän yli ja alle 100 kg, niin ei voida puhua mistään penkkituloksista vielä. Nyt vaan tiukkaa treeniä lisää ja monipuolistat rintalihastreenejä. Edit tai oikeastaan vaan perustreeniä lisää, jos noissa painoissa pyöritään.

Voipi olla myös niin, ettei tauon jälkeen kannata jatkaa suoraan samoista mihin on jäänyt ennen taukoa, vaan pitää aloittaa vähän alempaa.

Jos asia todella on niin,että kaikki muut kehittyy ja penkki ei,niin sillon on varmaa vika tekniikas.Opettele se kunnolla ni alkaa rauta nousta eri tahtiin.Itellä junnas moni liike pitkään nimenomaan sen takii tekniikka oli päin helvettii.
PS:On se kyl aika normaalii et jos ei treenaa 4:jään vuotee ni tulokset laskee.

Voipi olla myös niin, ettei tauon jälkeen kannata jatkaa suoraan samoista mihin on jäänyt ennen taukoa, vaan pitää aloittaa vähän alempaa.
Ja neljän vuoden tauon jälkeen kannattaakin aloittaa suunnilleen niistä painoista millä on sillon joskus ekoja kertoja alottanu. Mulla tippu penkissä sarjapainot reilussa kuukaudessa 10kg.

Ei sil oo vitunkaan väliä jos penkki ei kulje. Treenaat vaan rintaa ja ojentajia muilla liikkeillä.

Sama ku käskisit monta vuotta judoa treenanneen alottaa karaten vain, koska judo ei satu kulkemaan just sillä hetkellä.

"Who cares?" :david:

(ainakin musta tuntuis siltä, jos joku käskis mun korvata penkkipunnerruksen muilla liikkeillä)

Joo vihdoinkin yli sadan eli 5kk. treeni toi tuloksen samaan ku joskus muinoin..
Ja eiku lisää treenii...!!

Mulla menee kans penkki alaspäin, tai no ei enää oo menny, mutta tippunut kuitenkin. Ja muissa on saanut nostaa painoja. Mä en tiedä, mikä tos mättää mutta ei vaan kulje. Pitää varmaan rueta kyselee ihan ammattilaiselta neuvoa. :(

toisille toi tekniikan oppiminen vaan vie paljon enemmän aikaa. mulla meni rehellisesti varmaan 4kk että sain paskan ojentajil + etuolkapäil tehdyn räpellyksen pois ja tuntuman rintaan. ja siihen vielä päälle se aika, että pääs edes niihin sarjoihin takaisin missä pyöri aikasemmin. Ei sitä pidä heti luovuttaa jos ei tunnu kulkevan :)

Miksi kukaan ei valita että mave tai kyykky ei kulje??aina vaan penkki perkele..:rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom