Miksi penkki ei kulje?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T_H
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Miksi kukaan ei valita että mave tai kyykky ei kulje??aina vaan penkki perkele..:rock:
Jea. Muakii käy vituttaa tää ikuinen penavalitus. No onhan se totta, ettei kukaan koulussa kysy ''paljo vedät maasta?'', vaan aina tullaan ''ku käyt salil nii paljo pena?''. Välillä hävettää itseäni kertoa pena, kun se on melkein saman verran kuin peruspulliaisella.

Siis ei helvetti! Aina kun joku kysyy apua penkkitreeneihin, alkaa puolentusinaa 16-kesäistä marmattaa siitä, että penkkitulos on täysin yhdentekevä ja kyykky ja mave ratkaisee. Aivan kuin penkkiin panostaminen nyt automaattisesti tarkoittais "rintahauispelleilyä" ja muiden lihasryhmien laiminlyömistä.

Aivan yhtä älyvapaata olisi huikkia johonkin mavethreadiin, että tehkää penkkiä vitun takareisialaselkäpellet!

Miksi kukaan ei valita että mave tai kyykky ei kulje??aina vaan penkki perkele..:rock:

Koska porukka kuvittelee että kun tekee kyykkyä yli 90 kilolla niin on riittävän kova jätkä. Eihän nyt kukaan yli 120 kilolla kyykkää! Selkä ja polvet menee vaan rikki ja liian isot jalat on rumia!

Itse en valita kyykky- enkä mavetuloksista siksi kun ne kehittyy itestäänkin julmetun hyvin. Tuun todnäk ottaan syväkyykkyä 140 kg sarjaa ennen kun nostan satasta penkistä ja kiskon varmaan 170-180 ennen satasen penkkiä. Muutenkin jalkoihin tulee pirun helposti lihaa. :D

Joo sama täällä et jalat kasvas melkein itsestään. :D
Ja liian isoja koipia en halua, ku pituuttakaan ei ole kovin paljoa. Kyllä penkkiä tulee tehtyä enemmän ku kyykkyä.
Nim. 2 ensimmäistä vuotta kävin salilla, etten treenannu juuri ollenkaan jalkoja...

Siis kysymyshän on siitä et kaikki muut lihakset kehittyy mut penkki ei toimi.
Hapa kasvaa,ojentajat kasvaa,selkä,olkapäät ym.. mut penkkitulos ei oo kehittyny eikä ees palautunu entiseen et ei ymmärrystä mikä mättää...? :(

eiks se nyt oo pääasia et joku kasvaa.?!?!? meikällä ei kasva ku maha... ja ahteri

no mie nyt valitan kyykyä..!! voi, voi, voi..!! voe... siks sitä ei tuu tehtyä ku aikoinaan pelasin lätkää, polvet huonossa kunnossa. teen jalkoja kaiken maailman "tyttöjen"-laitteilla. :rolleyes:

Koska porukka kuvittelee että kun tekee kyykkyä yli 90 kilolla niin on riittävän kova jätkä. Eihän nyt kukaan yli 120 kilolla kyykkää! Selkä ja polvet menee vaan rikki ja liian isot jalat on rumia!

Itse en valita kyykky- enkä mavetuloksista siksi kun ne kehittyy itestäänkin julmetun hyvin. Tuun todnäk ottaan syväkyykkyä 140 kg sarjaa ennen kun nostan satasta penkistä ja kiskon varmaan 170-180 ennen satasen penkkiä. Muutenkin jalkoihin tulee pirun helposti lihaa. :D

No ite oon tehny kyykkyä kerran 1-2 viikossa. Syväkyykkyä olen ottanut 180kg. Penkki hinkkaan aivan vitusti ja 125kg on enari. Ei mene nallekarkit tasan. Penkki mua enemmän kiinnostas.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nostetaampas vanhaa trediä.. Elikkä ongelmana on yllätys yllätys penkkipunnerrus. Salilla tullut kolmisen vuotta käytyä ja kaikki tulokset ovat nousseet ihan kivasti, mutta nyt viimeisten 2kk aikana on ilmennyt ongelmia. Elikkäs olen 1kk sitten ottanut penkissä sarjan 100kg x 8 ja tämän jälkeen vaihdoin ohjelmaa. Treenasin 2-jakoisella "doggcrapp tyylisellä" ohjelmalla, eli tuli tehtyä restpausea yms erikoistekniikoita. Tulokset nousivat taas ihan kivasti, sain mm. smith vinopenkissä 100kg x 9+6+4 sarjan ja käsipainovinopenkissä 35kg x 8. Nyt sitten olen alkanut treenaamaan jälleen normaalilla 4-jakoisella ohjelmalla ja otin penkin mukaan ohjelmaan. Kolme viikkoa sitten otin penkissä kevyita sarjoja 90kgx10, mutta toissaviikolla oli voimat täysin kadonneet ja sain vain 90kgx5 ja tänään taas todella todella tiukka 90kg x 9.. Tekniikan pitäisi olla kunnossa, syön kyllä tarpeeksi, välipäiviä on tarpeeksi, jne. Kaikki muut liikkeet kulkevat normaalisti, ojentajiin tullut voimaa ja massaa, rinta on kasvanut ja myös sarjapainot muissa liikkeissä, mutta penkki on suuressa syöksyssä alaspäin. Missä voisi olla vikaa? Voiko olla mahdollista, että restpause sarjojen takia hermotus olisi jotenkin kadoksissa?

Kokeilet lähteä hakemaan sitä tekniikkaa pienemmillä painoilla ihan rohkeasti. Siitä pikku hiljaa taas ylöspäin. Ehdottomasti tuossa tilanteessa painoja pois ja keskittymistä puhtaisiin nostoihin.

Noh sinuna pitäisin yhden kevyen viikon ja sit lähdet katsomaan, että missä sulla on heikko kohta siinä penkissä ja sen mukaan suunnittelet sitä. Eli voi mennä ihan 1-3 toiston maksimiin niin näet missä se noston ns kuolonkohta tulee. Muutenkaan en hinkkais iät ja ajat niitä samoja pitkiä sarjoja. Kokeilet vaikka kovia vitosia välillä.

Oon tehnyt nyt joulukuusta asti pelkkää käsipainopenkkiä, normaalina ja vinopenkkinä. Vois aloittaa taas tuon tankopenkin, pienistä painoista lähtee liikkeelle ja yrittää hioa sitä tekniikkaa kuntoon kun siinä on jokin mättänyt...

Eiköhän se ole aika selvä tapaus, että rinta kaipaa nyt ainakin viikon verran lepoa. 10x90 -> 5x90 tuskin voi hirveästi muuta olla.

Viikon aikana tuli tehtyä 5 kapean penkin/normaalipenkin reeniä. Tuloksena oli sarjaennätyksen sivuaminen 10 kg alemmalla kehon painolla. Kun siirryin taas 2 kertaa viikossa punnerteluun, kunto lähti laskuun. Ei tässä oo mitään järkeä. Sama on kyykyssä ja vedoissa. Perse osastoa on kuormitettava vähintään joka toinen päivä, jotta kyykky/vetovoimat lähtee kunnolla kasvuun.

Suositut

Back
Ylös Bottom