Miksi et menisi plastiikkakirurgille?

Itsellä on nekku murtunut treeneissä ja sen takia vähän vinossa, tämän lisäksi vielä hiusraja vetäytynyt alle kolmekybäsenä mutta oon enemmän kun sujut rujon ulkonäköni kanssa. Itseasiassa minun tyyliset tytöt tykkää just tämmösistä rumista miehistä. :) En siis koe tarvetta mennä plastiikkakirurgille, vaikka joku ns. kauneusihanteita tarkkaileva ihminen voisikin sanoa että minun sinne kannattaisi mennä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Musta koko luonnollisen ja plastiikan välinen ero on täysin mielivaltainen ja usein tekopyhä.

Hampaita saa suoristaa, mutta nenää ei.
Ihoon saa värittää neulalla pysyviä kosmeettisia muutoksia, mutta kaulanahkaa ei sitten saisikaan venyttää.
Hauista saa kasvattaa salilla, mutta tissejä ei silarilla.

Eli musta kauneuskirurgia on siis täysin ok. Ei kiinnosta olla kaksinaismoralisti.

Hauiksen kasvattamiseksi ei tarvitse tunkea kehoon aineita, jotka eivät sinne kuulu, joten todella huono vertaus. Syntholilla "kasvatetut" hauikset ovat ehkä parempi vertailukohta, tosin silarit ovat IMO vielä OK, kun taas syntholin käyttö todella säälittävää. Hampaiden suoristus on taas joissain tapauksissa täysin terveydellinen seikka, en tosin tuomitse nenän suoristustakaan.

Hauiksen kasvattamiseksi ei tarvitse tunkea kehoon aineita, jotka eivät sinne kuulu, joten todella huono vertaus. Syntholilla "kasvatetut" hauikset ovat ehkä parempi vertailukohta, tosin silarit ovat IMO vielä OK, kun taas syntholin käyttö todella säälittävää. Hampaiden suoristus on taas joissain tapauksissa täysin terveydellinen seikka, en tosin tuomitse nenän suoristustakaan.

No joo...eli susta synthol ja silari on hyvä analogia, mutta synthol on perseestä ja silarit ok. En tavoita tätä sun tapaa argumentoida ollenkaan. Selvennätkö vähän, että miksi tämä etiikka menee mielestäsi ristiin, vaikka vertaus on oivallinen? Niin ja kerrotko vielä, että mitkä ovat aineita, jotka "kuuluvat" ihmisen kehoon (viina, nikotiini, antibiootit???) ja mitkä taas eivät mielestäsi "kuulu" (hiusväri, tatuoinnit???) ihmisen kehoon.

Mutta "todellinen" plastiikkakirurgia on jotain ihan muuta kuin ns. kauneusleikkauksia. Ja miten määritellään kauneusleikkaus? Jos tk-lääkäri leikkaa ison, ruman, mutta harmittoman luomen pois toisen otsalta, niin eikö sekin ole kauneusleikkaus?

Voisin mennä plastikolle jos saisin pahoja palovammoja tai muita pahoja pehmytkudosvammoja. Leikkausriskejä en ottaisi kauneusleikkauksen takia.

Wikipedian sanoin:

Plastiikkakirurgia tarkoittaa korjaavaa kirurgiaa, jolla muokataan kehon epämuodostumia tai kehoon tulleita vammoja mahdollisimman normaaleiksi ja toimiviksi. Plastiikkakirurgia jaetaan kahteen alueeseen. Rekonstruktiiviseen plastiikkakirurgiaan, jolla pyritään palauttamaan ruumiinosan toiminta mahdollisimman normaaliksi ja samalla myös normaalin näköiseksi ja kosmeettiseen tai esteettiseen kirurgiaan, jolla pyritään muuttamaan ruumiinosan toiminta tai ulkonäkö asiakkaan toiveiden mukaiseksi. Rekonstruktiivisen ja kosmeettisen kirurgian raja on kuitenkin hyvin häilyvä.

Ns. Kauneusleikkaukset on esteettistä kirurgiaa, mutta toi on tosiaan häilyvä. Mitä väliä sillä on mihinkä korjausryhmään mikäkin kuuluu? Ja harmittoman luomen.. Mä oon edelleen sitä mieltä, että se mikä on toiselle harmitonta ja turhaa, ei välttämättä ole toiselle harmiton ja turha juttu.

Anyways, kaipa noi kauneusleikkaukset ja kirurgia yleensä luokiteltas sen mukaan mikä on leikkauksen motiivi. Tosin, jos on ulkoinen epämuodostuma tms. niin onhan senkin motiivi paremmannäköisyys. Ja niinkun mainitsin, toinen saattaa pitää jotain juttua itsessään häiritsevänä, rumana ja epämuodostuneena, kun toinen toitottaa kovaan ääneen, että ole tyytyväinen ittees, etsä tollasta tarvitse, oot hyvä noin ja samaan aikaan käy kampaajalla hakemassa hiustenpidennykset sekä ripsienpidennykset. :rolleyes:

e: kaksinaismoralismi on kyl harvinaisen perseestä.

Mä haluisin valkeemmat hampaat ja pidemmän leuan. Voisin ottaakin jos ois fyrkkaa. Ainiin ja Nordströmiltä hiustensiirron. Noidenkin hinnalla rakennan mieluummin talon.

En vastusta ideaa leikkauksiin menemisestä sinänsä, periaatteessa voisin jossain operaatiossa käydäkin. En ole kaikkeen ulkonäössäni tyytyväinen, mutta en silti menisi joka ikistä paikkaa korjauttamaan, vaikka ilmaiseksi saisin. Pystyn ihan hyvin elämään "virheidenikin" kanssa.

Ootko ite tossa avatarissa? Jos saan suositella niin korvien ja kallon muotoilu vois tehdä ihan hyvää.

Itseä on vituttanut mun 'kaksoisleuka' tai tollanen ihme heltta, mikä tulee leuan alle jos rasvaprosentti vähänkin kohoaa nollan yläpuolelle. Eli sieltä vois periaatteessa imeä vähän rasvaa, jos se ihan mahdottomaksi menee kun ikää tulee lisää. Mut en kyllä tiedä, tuskin tulee mentyä kuiteskaan.

Wikipedia

Wikipedia en nyt valitettavasti tiedä ihan kaikkea(*) . Ei se ole pelkkää rekonstruktiivista kirurgiaa, kaikista kirurgeistä kunnon plastikot on ehkä julmimpia tuhoamaan kudosta, heikentämään liikuntakykyä ja tekemään ihmisä rumemmaksi, harrastaessaan syöpäkirurgiaa tai henkeä pelastavaa kirurgiaa esim infektioiden yhteydessä. Ei ole mitenkään harvinaista, että plastiikka kirurgi nylkee puolet raajasta (tai koko ihmisestä) nahattomaksi ja sitten myöhemmin raavitaankin päätä oikein kunnolla, että miten tämä saataisiin edes etäisesti ihmistä muistuttavaksi..

Tärkein opetus mitä plastikot on opettanut mulle: "Lihaa säästämättä ja laadusta tinkimättä"

(*)edelleen henk koht suosikkini on suomen wikin rasvapatti teksti, jossa on 7 lausetta, joista faktaa rasvapattiin liittyen on noin 1 lause, kaikki muu liittyy imusolmukkeisiin, ateroomiin, tai on vain puhtaasti paskaa.

No joo...eli susta synthol ja silari on hyvä analogia, mutta synthol on perseestä ja silarit ok. En tavoita tätä sun tapaa argumentoida ollenkaan. Selvennätkö vähän, että miksi tämä etiikka menee mielestäsi ristiin, vaikka vertaus on oivallinen?

Synthol on IMO perseestä, koska lihasta voi kasvattaa. Rintoja ei (ilman lihomista), joten silarit on IMO OKmpi. Synthol nyt vaan kuvastaa sitä kun ei jakseta tehdä työtä minkään eteen ja toisaalta se on aina myös huomionhakua, jota silarit ei aina ole. Kuitenkin syntholin käyttö ja silikonien laitattaminen ovat lähempänä toisiaan kun hauiksen kasvatus luonnollisin menetelmin ja silikonit. Näetkö kenties analogiaa myös lenkkeilyn ja rasvaimun välillä?

Niin ja kerrotko vielä, että mitkä ovat aineita, jotka "kuuluvat" ihmisen kehoon (viina, nikotiini, antibiootit???) ja mitkä taas eivät mielestäsi "kuulu" (hiusväri, tatuoinnit???) ihmisen kehoon.

No lihas mielestäni kuuluu ihmisen kehoon paremmin kuin silikoni tai synthol. Sinun ei tietenkään tähän tarvitse yhtyä.

Ootko ite tossa avatarissa? Jos saan suositella niin korvien ja kallon muotoilu vois tehdä ihan hyvää.

Itseä on vituttanut mun 'kaksoisleuka' tai tollanen ihme heltta, mikä tulee leuan alle jos rasvaprosentti vähänkin kohoaa nollan yläpuolelle. Eli sieltä vois periaatteessa imeä vähän rasvaa, jos se ihan mahdottomaksi menee kun ikää tulee lisää. Mut en kyllä tiedä, tuskin tulee mentyä kuiteskaan.

En mene takuuseen mutta jostain olen kuullut että jos on korjaamattomia purentavikoja niin ne voisivat vaikuttaa esimerkiksi siihen että tuleeko kaksoisleukaa pienelläkin rasvaprosentilla mutta silti veikkaisin että jos vetäisit rasvat todella alas niin kyllä se leuka siitä häviäisi kokonaan..

Menisin jos onnettomuuden seurauksena tulisi niin pahaa jälkeä esim. kasvoihin että ei kehtaisi liikkua julkisella paikalla. Muuten ei puhettakaan että menisin leikkelemään naamaani.

Olen laittanut merkille että ihmiset jotka yrittävät nuorentaa itseään veitsellä, epäonnistuvat siinä lähes aina ja lopputulos on facepalm-osastoa. Vituttaa nykyään katsoa Sylttyäkin kun se on kiristänyt naamaansa ja näyttää ihan vitun naurettavalta.

stallone02.jpg

Toinen naurettava esimerkki on Mickey Rourke:

mickey-rourke.jpg

Äijät olis tuhat kertaa charmikkaampia kun olisivat antaneet naamansa ryppyyntyä rauhassa. Sean Connery näyttää mallia:

sean-connery-good.jpg

Voihan se olla että Connerykin on naamaansa tarjoillut kirurgille, mutta sitä on sentään kiristetty kohtuudella.

Jos minulla ei olisi rahalle mitään järkevämpää käyttötarkoitusta voisin ihan hyvin käydä vähän operoimassa itseäni. Operaatiot olisivat tod.näk jotain todella pientä luokkaa hampaiden vaalentamista tai luomen poistoa yms. Mitään botoxi paskaa tai ryppyjen siloittamista en tekisi itselleni. Vanhenemisen pitää näkyä ihmisessä ja se luo tiettyä charmia, kaikkia oheistuotteita esim. pahasti roikkuvaa leukanahkaa ei silti tarvitse sietää.

En menis siks, koska oon nähnyt niin monta epäonnistunutta leikkausta. Ja epäonnistuneella leikkauksella tarkotan sellasia, joista voi nähdä, että on leikelty. Varsinkin naama näyttää aika karseelta, jos on leikellyn näköinen. Myöskin sellaset epäaidon näköiset henna kalinais-tyyppiset "tissit", joista näkyy jo vaatteidenkin läpi, että jotain on tehty, on tosi rumat.

Nostetaas vähän ylös tätä..

Voi tulla hieman offtopiccina mutta mitähän eri toimenpiteitä tehdään kun hammasrivistöä suoristetaan.. Olisiko jollakin heittää hieman osviittaa tyyliin ennen & jälkeen kuvia ?

Oon mennyt jo siihen pisteeseen, että pakko se on jotain tälle hammasrivistölle tehdä.. Hinta ?

Nostetaas vähän ylös tätä..

Voi tulla hieman offtopiccina mutta mitähän eri toimenpiteitä tehdään kun hammasrivistöä suoristetaan.. Olisiko jollakin heittää hieman osviittaa tyyliin ennen & jälkeen kuvia ?

Oon mennyt jo siihen pisteeseen, että pakko se on jotain tälle hammasrivistölle tehdä.. Hinta ?

Hintaa on mahdoton sanoa, koska se riippuu niin paljon tehdystä hommasta. Hampaita voidaan suoristaa oikomalla tai näennäisesti laminaateilla. Laminaateilla homma hoituu siten, että hampaita hiotaan ja päälle laitetaan kuoret, jolloin niitä voidaan pidentää, tuoda eteenpäin hammasrivistössä jne. Laminaateilla kuitenkaan ei voida tehdä ihmeitä, joten vaikeat tapaukset pitää oikoa. Laminaatit maksavat keskimäärin 500 euroa per hammas, mutta vaihtelua on jopa muutamia satoja euroja kumpaankin suuntaan (yleensä ylöspäin). Oikomishoidossa puhutaan todennäköisesti myös enemmän tuhansista euroista kuin sadoista. Oikoessa saatetaan joutua poistamaan hampaita, jolloin kustannukset nousevat. Esimerkiksi mulle suunniteltiin hoito, jossa oltaisiin poistettu muutama viisaudenhammas leikkaamalla ja laitettu kiinteät kojeet ylä- ja alaleukaan ja korjattu siis ylipäänsä kaikkien hampaiden kallistusta ja purentaa kokonaisuutena, hinta-arvio 4000 euroa. Pelkkä yläleuka ja muistaakseni yhden hampaan poisto 2000 euroa.

Ennen-jälkeen kuvia löytyy netistä kohtuu helpolla googlettamalla. Koita hakusanoja laminaatit hampaisiin, hampaiden oikominen, veneers, dental braces jne.

Ja meni tosiaan kyllä aiheen vierestä.

Jees kiitti sulle paljon. Sai tuota hintaluokkaakin selville. jos hammas poistetaan, miten sen tilalle tehdään uusi ? Anteeksi olen idiootti.

Mun purukalustoon uppoaa helposti 10 kiloa.

Jees kiitti sulle paljon. Sai tuota hintaluokkaakin selville. jos hammas poistetaan, miten sen tilalle tehdään uusi ? Anteeksi olen idiootti.

Porataan leukaluuhun reikä ja sitten kierretään räikällä titaanijuuri leukaluuhun tehtyyn reikään. Sitten keraaminen hammaskruunu kiinnitetään titaanijuureen. Näin yksinkertaista.

Jos hammas poistetaan oikomishoidon vuoksi, niin siihen ei laiteta mitään implanttia tilalle, vaan ne muut hampaat, jotka ovat ristissä ja päällekkäin alunperin, "suoristuessaan" täyttävät syntyneen aukon.

Edit. Oikomishoidossahan hampaita siis yleensä poistetaan, että leukaan saataisiin lisää tilaa, ei siksi että hampaissa olisi välttämättä mitään vikaa. Jos viottunut hammas joudutaan poistamaan eikä tilaa saada täytettyä muuten, tehdään implantti kuten yllä kuvattiin.

Porataan leukaluuhun reikä ja sitten kierretään räikällä titaanijuuri leukaluuhun tehtyyn reikään. Sitten keraaminen hammaskruunu kiinnitetään titaanijuureen. Näin yksinkertaista.

Kuulostaa ilman puudutusta tehtävältä operaatiolta ;) Leegot kyllä itsekkin laitatan joskus valkoisemmaksi ja tip top kuntoon jossain vaiheessa. Lähinnä joskus sai hampaat osumaa treeneissä ja varsinkin etuhampaissa näkyy todella läheltä katsottuna hiushalkeamia ja pikkuruisia palasia uupuu kovista osumista johtuen. Purukalusto muuten kunnossa, mutta ois ne jenkkihymy leegot kyllä aika mukavat :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom