Miksi et menisi plastiikkakirurgille?

Hyvällä ulkonäöllä saat paremmin parempia töitä, seuraa ja ihmiset pitävät sinua parempana tyyppinä. Aika kummaa, että plastiikkakirurgia ei ole Suomessa (vielä) sen arkipäiväisempää. Jonkin siis täytyy olla esteenä sille, että plastiikkakirurgia ei houkuttele vielä sen enempää ihmisiä.

Plastiikkakirurgiassa pelottaa ehkä seuraavat asiat:
-pelko siitä, että lähipiiri ja ystävät eivät hyväksyisi leikkauksia, ja alkaisivat syrjimään leikkauksen takia
-epäonnistuneen leikkauksen pelko
-leikkausten hinta(vaikka lienevät halpenemaan päin)

Itse en ole käynyt plastiikkakirurgilla, mutta osaisin heti sanoa muutaman asian pärstästäni, jotka kaipaisivat parantelua. Miksi sinä et ole käynyt/ et kävisi plastiikkakirurgilla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämän takia:
706992231.jpg

No mitä jos sattuu itse olemaan sinut sen ulkonäön kanssa, jos duunipaikka olis naamasta kiinni niin varmasti olisi aika paska paikka tehdä töitä. Ja en nyt tiedä sinun lähipiiristäsi mutta harvemmin ne "komeat" ovat niitä kaikkein pidetyimpiä ihmisiä.
Ja jos ajatellaan hypoteettisesti että leikkauksella yhtäkkiä suurin osa kavereista haluaisi viettää aikaa sinun kanssasi enemmän ja kehuisivat sinua maasta taivaisiin muille kavereille kuinka hyvä tyyppi olet ja saisit sen 1000 euroa enemmän tienaavan työn samantien ku leikkauksessa kävisit niin täytyy kyllä silti sanoa että jättäisin väliin. Ajatus siitä että joku leikkaisi omaa naamaani veitsellä ei kuulosta mukavalta.

Ainakin näin miehen kannalta kannattaa rahat käyttää mieluummin oluen juontiin kapakissa jos kavereita haluaa.

Ei sillä, leegoja voisin rempata jos joku taho palveluitaan aktiivisesti markkinoisi. Nyt ei ole oikein hajua mitä niille voi tehdä ja missä.

Olen tyytyväinen ulkonäkööni. Töitä on riittänyt, olen niin pätevä ettei tartte olla komea. :)

eikö täällä ole ollut tästä asiasta valtavan pitkä tredi aikoinaan?

Jos jokin seikka haittaisi konkreettisesti elämää (esimerkiksi liian isot rinnat -> selkäkipuja) niin voisin harkita leikkausta oloa helpottamaan, mutta ainakaan toistaiseksi en ole löytänyt itsestäni niin suurta vikaa että sen korjaamiseksi olisin valmis maksamaan itseni kipeäksi ja ottamaan riskin turhamaisuuden takia.

Meinaat varmaankin kauneusleikkauksia, sen sijaan että puhut plastiikkakirurgiasta? Plastiikkakirurgialle kun on tarvetta yleensä vähän eri kontekstissa, esim. liikenneonnettomuuksista toipuville. Menisin kyllä plastiikkakirurgille jos törmäisin tukkirekkaan tai jos saisin ihosyövän. Parempien töiden saaminen olisi kyllä tollaisten juttujen jälkeen aika toissijaista.

Meinaat varmaankin kauneusleikkauksia, sen sijaan että puhut plastiikkakirurgiasta? Plastiikkakirurgialle kun on tarvetta yleensä vähän eri kontekstissa, esim. liikenneonnettomuuksista toipuville. Menisin kyllä plastiikkakirurgille jos törmäisin tukkirekkaan tai jos saisin ihosyövän. Parempien töiden saaminen olisi kyllä tollaisten juttujen jälkeen aika toissijaista.

Kauneusleikkaukset suorittava ihminen on plastiikkakirurgi.

Mutta "todellinen" plastiikkakirurgia on jotain ihan muuta kuin ns. kauneusleikkauksia. Ja miten määritellään kauneusleikkaus? Jos tk-lääkäri leikkaa ison, ruman, mutta harmittoman luomen pois toisen otsalta, niin eikö sekin ole kauneusleikkaus?

Voisin mennä plastikolle jos saisin pahoja palovammoja tai muita pahoja pehmytkudosvammoja. Leikkausriskejä en ottaisi kauneusleikkauksen takia.

Ei sillä, leegoja voisin rempata jos joku taho palveluitaan aktiivisesti markkinoisi. Nyt ei ole oikein hajua mitä niille voi tehdä ja missä.

Sama täällä. Hammasrivit ajattelin vielä vanhoilla päivillä laitattaa suoriksi ja valkoisiksi. Pitää varmaa alkaa perehtyä palveluihin.

Mä olen miettinyt hampaiden valkaisua. En kuitenkaan haluaisi överivalkoisia hampaita, kenelläkään kokemuksia?

Juuri niinkuin TJJ totesi, oikeasti plastiikkakirurgit tekevät korjausleikkauksia jotka palvelevat oikeaa lääketieteellistä tarvetta, kuten esim. korjaavat onnettomuuksien jälkiä. Yleisimpiä kosmeettisia toimenpiteitä ovat juuri varmaankin luomien poistot terkkarissa. Kauneusleikkauksia tekevät kirurgit, sellaiset jotka tekevät tisseistä rumia palloja, ovat Suomessa onneksi harvassa.

Pinnallinen ihminen kun olen, olen myös usein miettinyt kauneusleikkaukseen menemistä.
Nenää voisi korjailla ja rasvaa imeä, miksei rintojakin laittaa.
Haitat kuitenkin pelottavat enemmän kuin mahdollinen "hyöty". Entä jos leikkaus meneekin pieleen? Entä jos "unelmanenäni" ei olekaan loppujen lopuksi unelma, vaan päädyn kierteeseen ja joudun korjailemaan sitä useampi kertoja.

Olisinko yhtä paljon "minä itse" korjailtuna? Jos menen naimisiin joskus, en halua vaihtaa sukunimeäni, koska sukunimeni on suuri osa identiteettiäni. Ehkä myös ruma nenäni on yhtälailla "oikeaa minua", olisinko korjaillun nenän kanssa jotain muuta?

Plastiikkakirurgin puoleen kääntyisin kyllä empimättä, mikäli joutuisin pahaan onnettomuuteen ja naama/keho tarvisi korjausta.

Miksi sinä et ole käynyt/ et kävisi plastiikkakirurgilla?
En ole ikinä osannut kaivata komeata naamaa kun edelleen omat sormet riittää laskemaan sinkkuna vietetyt kuukaudet vuoden 1989 jälkeen. Muun kropan sai ihan OK tikkiin salilla ja opettelemalla oikean ruokavalion eikä sekään enää ole mikään pakkomielle. Lisäksi kun korjattavaa olisi enemmän kuin säilytettävää, niin lopputulos todennäköisesti saisi viimeisten vuosien Michael Jacksonin näyttämään luomulta.

Ihan hyvä homma vaan että harvat uskaltautuvat viereen ruuhkabussissa istumaan tai että aviouskollisuutta on testannut 13 vuoden aikana ainoastaan yksi, selkeästi omaa vaatimustasoaan laskemaan joutunut 60-vuotias homoseksuaali.

Mä olen miettinyt hampaiden valkaisua. En kuitenkaan haluaisi överivalkoisia hampaita, kenelläkään kokemuksia?
Muistaakseni täällä on ketju hampaiden valkaisusta, koita hakua. Hiukan vaaleammat hampaat saa esim. apteekin kotivalkaisuaineilla. Todennäköisesti hammaslääkärikin voi vaalentaa hampaita vähän vähemmän, ei se varmaankaan ole sielläkään kaikki tai ei mitään -tyylistä.

Eniten mua itseäni leikkauksissa arveluttaa niiden riskit ja lopputuloksen laatu. Pieleen mennyt leikkaus voi tärvellä ulkonäön lopullisesti ja terveytensäkin voi menettää. Tai kuolla. En vastusta ideaa leikkauksiin menemisestä sinänsä, periaatteessa voisin jossain operaatiossa käydäkin. En ole kaikkeen ulkonäössäni tyytyväinen, mutta en silti menisi joka ikistä paikkaa korjauttamaan, vaikka ilmaiseksi saisin. Pystyn ihan hyvin elämään "virheidenikin" kanssa.

Musta koko luonnollisen ja plastiikan välinen ero on täysin mielivaltainen ja usein tekopyhä.

Hampaita saa suoristaa, mutta nenää ei.
Ihoon saa värittää neulalla pysyviä kosmeettisia muutoksia, mutta kaulanahkaa ei sitten saisikaan venyttää.
Hauista saa kasvattaa salilla, mutta tissejä ei silarilla.

Eli musta kauneuskirurgia on siis täysin ok. Ei kiinnosta olla kaksinaismoralisti.

Eipä ole tullut montaakaan kertaa mieleen mennä plastiikkakirurgin hoitoon, mutta joskus tulevaisuudessa voisin käydä nenän suoristamassa. Luultavasti en sitä koskaan tee, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom