Miksi ei polta?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli kun treenaan habat/ojentajat ihan piippuun, niin en saa sitä niin sanottua poltto tunnetta, vaikka teen kaikki sarjat ihan loppuun. Miksi näin?

Teetkö varmasti puhtaalla tekniikalla? Ettei oo mitään sellaisia rinnalleveto-hauiskääntötemppuja...

Joo en käytä mitään heijareita tms. Mutta en saa sitä tunnetta, mutta se tuntuu kuitenkin että on treenattu kovaa, mutta polte ei tuu.

Bodaaja sanoi:
Joo en käytä mitään heijareita tms. Mutta en saa sitä tunnetta, mutta se tuntuu kuitenkin että on treenattu kovaa, mutta polte ei tuu.
Mäkin manailin täällä vähän aikaa sitten samasta ongelmasta(en jaksa ettiä postia nyt)mutta kun vähensin sarjoja 9sarjasta 6sarjaan sekä haukalle ja ojentajalle nii johan alkoi tulla poltetta ja tuntuu et kasvaiskin paremmin nyt.Ja tietenkin kiinnitin entistä enemmän tekniikkaan huomiota.

Täytyy koittaa...mutta esim. haukka treenissä mä otan ekaks 20kg tangolla 2x6 ja sitten perään 20kg Z-tangolla 2x5. Sitten käsipainoilla vuorotahtia 2x10 ja Scottia piippuun asti, mutta ei.

Bodaaja sanoi:
Täytyy koittaa...mutta esim. haukka treenissä mä otan ekaks 20kg tangolla 2x6 ja sitten perään 20kg Z-tangolla 2x5. Sitten käsipainoilla vuorotahtia 2x10 ja Scottia piippuun asti, mutta ei.
Ootko kokeillu hinkata vähän pidempää sarjaa?Itellä noi lyhemmät sarjat toimii paremmin mut kaikilla ei toimi.

Bodaaja sanoi:

ota alussa kunnon pumpit hauiksiin, ja pari ekaa sarjaa vedät pakkotoistoilla 2-4 ylimäärästä niin mulla ainakin lihakset räjähtää siitä ja kaikki sarjat sen jälkeen on infernoa. en sitten tiedä onko tuo tehokasta mutta ainakin saa kovan poltteen ja hirmupumpit ja monster-fiiliksen käsiin. tosin teen tätä todella harvoin.

Kiitti vinkeistä;) Täytyypi kokeilla. Miten ite otatte yleensä sellasen perus hauistreenin? Ja sitten vielä että, täytyykö ojentajia harjoittaa kaikilla mahdollisilla otteilla? Vasara yms. vai riittääkö pelkkä ranskalainen ja taljassa.

Vaihtelevuutta vaan siihen ojantaja treeniin. Sehän on monipäinen lihas, joten liikevaihtelulla saa hyvät tulokset.
Hauis sen sijaan omaa vain kaksi päätä tuolla olan tienoolla, joten sen treenaaminen on aika turhaa hinkata eri liikkeitä hirveästi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Bodaaja sanoi:

Mielestäni teet liian lyhyitä sarjoja. Kokeile tehdä kaikissa liikkeissä vaikkapa 10-toistoa. Laske kädet suoraksi asti toiston ala-asennossa ja "naulaa" kyynerpäät paikoilleen - eli pidä ne paikoillaan liikkeen aikana.

Lisäksi suosittelisin tekemään ainakin kolme sarjaa jokaisessa liikkeessä. Yhteensä noin 10-12 sarjaa.

Bodaaja sanoi:
Mutta tarviiko samassa treenissä käydä läpi kaikki ojentaja liikkeet?
Ei.. Itse käytin ojentajille (kolmijakoisessa) kickback(2x10) ja taljaa(3x10). Mutta pumppia ei kyllä tullut.:curs:

Bodaaja sanoi:
Mutta tarviiko samassa treenissä käydä läpi kaikki ojentaja liikkeet?

Ei tarvitse. Ota treeneihin yhteensä vaikka 4-5 ojentajaliikettä, joista sitten teet 2-3:a ja vaihdat sitten melko usein niitä ja niiden järjestystä.
Myös sarjapituuksia kannattaa vaihdella. Itse olen saanut täällä sellaisen neuvon hauiksille, että pari viikkoa putkeen lyhyillä toistomäärillä ja vastapainoksi pari viikkoa pitkillä toistoilla.

Joskus oli mulla kanssa samaa ettei oikeen saanut hauista pumppiin.Sitten kaveri neuvoi kokeilemaan 45asteen vinopenkillä käsipainojen kanssa kiertoliikkeellä vuorotahtiin,huolellisesti.Jo alkoi ottamaan ihan erilailla,eka sarja 10-12 ja viimeinenkin mielellään vaikka 8.
Tämä tehtiin aina ekana lämmittelyn jälkeen.

pudotussarjat ja negatiiviset toistot ovat kanssa melko kanuunaa kakkaa. :rock:

EDIT: Jos ei kyseisillä spessutekniikoilla yläraajat ala vastaanottamaan osumia niin ei siten millään.

Tee 10 toiston sarjoja vaikka 3 ja aina sarjan välissä ei kannata odottaa kuin 1-2 minuuttia, ettei pääse alkava pumppi lässähtämään. Sitten vaan jatkaa eri liikkeillä niin kauan että se pumppi tulee. Jos odottelee joulua sarjan välillä niin pumppia ei tule.

Bodaaja sanoi:
Eli kun treenaan habat/ojentajat ihan piippuun, niin en saa sitä niin sanottua poltto tunnetta, vaikka teen kaikki sarjat ihan loppuun. Miksi näin?
Se polttotunne tulee, jos alat pumppailla kunnolla 10-12 sarjoja fuskaamatta 30-60 sekunnin sarjatauoilla. Jos ei tule, niin on ihme.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom