Miksi ei paino nouse?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ekmeri
  • Aloitettu Aloitettu
Olen yrittänyt nostaa painoani melkein kahden kuukauden ajan. Syön päivässä noin 4000 kcal. Sisältää normaalia ruokaa, suklaalevy päivässä, paljon maitoa (2-3 litraa) ja lisäksi makeisia ja limuja. En ole kovinkaan raskaassa työssä ja käyn töiden jälkeen noin 15min salilla joten kulutus ei pitäisi olla kovinkaan suuri.

Painan hieman yli 50 kiloa eikä painoni ole koskaan ollu juurikaan sitä suurempi. Ikää on 24 vuotta pituutta 165cm. Mitä voisin tehdä paremmin että paino nousisi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuinka kauan olet pitänyt tuota 4000kcal diettiä yllä?
Edit: uups, voisi lukea hieman tarkemmin... eli 2kk. Luulisi painonousun tapahtuvan tosiaan.

btw...Vaikuttaa trollilta.

Ota näin kesällä suklaa tms. -jäätelö kehiin. Voit huoletta vedellä litran päivässä tuossa ohessa. Kannattaahan tietysti tuota kehoakin rääkätä kerralla enemmän ja pitää sitten vain palauttavia mättöpäiviä siinä välillä :)

No siis ajattelaan, etttä sä vedät vaikka 4kk tuota kaikkee (suklaat jokapäivä, jädeä, makeisia ja limua jne jne...:eek: ) mites sitten kun olet sellanen 65kg-75kg:rolleyes:? Ei varmaan sitten muuta kuin punttiksellle hankkimaan lihaksia sen rasvan tilalle... meinaan vaan että ei varmaan kovin terveellistä ole joka päivä vetää tajuttomia määriä tuollaista safkaa mutta enhän minä mikään ravintoexpertti olekkaan...:piis:
Ja mä ymmärrän sen että jos haluut kiloja lisää :)

Jeps, kyllä jossain on vikaa jos tuon kokoinen sälli ei saa painoaan nousemaan 4k kcal ruokavaliolla, kun ei tuota kulutustakaan kovin paljoa ole.

Onko tuossa 15min treenissä joku idea? Lyhyen puoleinen treeni...

mitäs jos oot laskenu kaloris väärin? Ootko pitänyt ruokapäiväkirjaa ja merkinnyt siihen systeemit? Taidat vaan heittää ton 4k kcal ihan mututuntumalla, sillä jos niin paljon vetää niin varmasti pitäisi 50 kg tyypille painoa kertyä jossain muodossa.
Jeps, kyllä jossain on vikaa
...

Olen yrittänyt nostaa painoani melkein kahden kuukauden ajan. Syön päivässä noin 4000 kcal. Sisältää normaalia ruokaa, suklaalevy päivässä, paljon maitoa (2-3 litraa) ja lisäksi makeisia ja limuja. En ole kovinkaan raskaassa työssä ja käyn töiden jälkeen noin 15min salilla joten kulutus ei pitäisi olla kovinkaan suuri.

Painan hieman yli 50 kiloa eikä painoni ole koskaan ollu juurikaan sitä suurempi. Ikää on 24 vuotta pituutta 165cm. Mitä voisin tehdä paremmin että paino nousisi?

Liikaa sokeria - vie kyllä näläntunteen, mutta ei nosta painoa erityisen nopeasti.Läski on tavattoman kevyttä tavaraa... Maito estää aikuisella ihmisellä monien tärkeiden ravintoaineiden imeytymistä - esim. raudan.
Heitä ne makeiset ja limut huitsulaan ja ota ne kalorit KUNNON hiilareista ja proteiineista esim. jokin massanlisääjä eli gaineri.Ja sitten kovempaa treeniä ja kunnolla lepoa,niin saat lihasta - et läskiä - ja jo alkaa paino nousemaan.
Sulla on varmaankin erikoisen nopea aineenvaihdunta, joten sun kohdalla se syöminen käy todellakin työstä.Noi makeisista yms. saadut kalorit on yhtä tyhjän kanssa - koita ottaa ne sitten mieluummin vaikka tyydyttymättömistä rasvoista,rypsiöljy,MCT-öljy....

En ole ikinä ymmärtänyt, miksi sitä painoa pitää pakata läskinä vyötärölle. Onhan se komeen näköstä, kun ravintolassa patsastelee pari villapaitaa päällekkäin vatsa sisään vedettynä, mutta kun paidat ottaa pois, on koko ruppi sellasta hötölihaa.
Rajua reeniä ja kalorit kohilleen ja rakentaa sen massan pikkuhiljaa, josta suurin osa tiukkaa lihaa.
Sori nyt mut en ole ikinä tajunnut, miksi sitä massaa pitää väkisin bulkata jäätelöllä ja täytekakuilla. Eikös vanha viisauskin sano jo, että ei se määrä, vaan se laatu...

Heitä ne makeiset ja limut huitsulaan ja ota ne kalorit KUNNON hiilareista ja proteiineista esim. jokin massanlisääjä eli gaineri.Ja sitten kovempaa treeniä ja kunnolla lepoa,niin saat lihasta - et läskiä - ja jo alkaa paino nousemaan.
Sulla on varmaankin erikoisen nopea aineenvaihdunta, joten sun kohdalla se syöminen käy todellakin työstä.

Öö, makeiset veks ja maltoa tilalle??

Öö, makeiset veks ja maltoa tilalle??

Viimeksi, kun tarkistin niin gainerissä oli myös proteiinia,lisättyjä vitamiineja ja kreatiinia... Löytyykös niitä makeisista ja cola-juomista ????
Eli tarkoitan nyt sitä,että gainerista tulee SEKÄ kaloreita, että muita tärkeitä lihaksen rakennusaineita, sokerissa ja väriaineissa niitä ei ole.

Liikaa sokeria - vie kyllä näläntunteen, mutta ei nosta painoa erityisen nopeasti.Läski on tavattoman kevyttä tavaraa... Maito estää aikuisella ihmisellä monien tärkeiden ravintoaineiden imeytymistä - esim. raudan.
Sulla on varmaankin erikoisen nopea aineenvaihdunta, joten sun kohdalla se syöminen käy todellakin työstä.Noi makeisista yms. saadut kalorit on yhtä tyhjän kanssa - koita ottaa ne sitten mieluummin vaikka tyydyttymättömistä rasvoista,rypsiöljy,MCT-öljy....

Okei eli täytyy maitoa ainakin vähentää.. Juon kaikenlisäksi täysmaitoa :) veren hemoglobiiniarvot onkin olleet hieman alhaiset ja kolesteroli arvo on 2. treeniä on siksi ollu niin vähän kun usein treenaan työpäivän jälkeen ja teen vaan käsitreeniä sen aikaa kun jaksan.

Vielä tiedoksi että tämä painonnousu juttu onkin ollu vähän enemmän kokeilumielessä ollu juttu. Aattelin että jos jollakin lihoisin niin paljolla ruualla ja suklaalla. Cola juomia en juo ollenkaan. Ilmeisesti ei sitten vaan kalorit tartu eli ehkä pitäis paino hankkia lihasten kautta?

Viimeksi, kun tarkistin niin gainerissä oli myös proteiinia,lisättyjä vitamiineja ja kreatiinia... Löytyykös niitä makeisista ja cola-juomista ????
Eli tarkoitan nyt sitä,että gainerista tulee SEKÄ kaloreita, että muita tärkeitä lihaksen rakennusaineita, sokerissa ja väriaineissa niitä ei ole.

Lähinnä silmiin pisti tuo sana "KUNNON hiilareista ja..". Mä en kauheen suurta eroa tee maltolle ja karkin sokerille (taitaa olla maltoa niissäkin, ainakin osaksi?). Onhan noissa gainereissa prodea toki.

Oma vinkki olisi lisätä pähkinöitä ruokavalioon, niitä on helppo duunissakin mässyttää ja tulee kyllä niin prodea, hiilaria kuin rasvaakin.

E: vittu mulla tulee melkein itku ku nään näitä lukemia ja valitusta siitä kun paino ei nouse. Kaupassa kun kävelee karkkihyllyn ohi niin on tarttunut kilo tai kaks lisää :itku:. Toisaalta mä oon tullu siihen tulokseen, että tulen aina olemaan mahakas enkä jaksa siitä liikaa ressata. Vähättelemättä siis kenenkään ongelmia.

Lähinnä silmiin pisti tuo sana "KUNNON hiilareista ja..". Mä en kauheen suurta eroa tee maltolle ja karkin sokerille (taitaa olla maltoa niissäkin, ainakin osaksi?). Onhan noissa gainereissa prodea toki.

Oma vinkki olisi lisätä pähkinöitä ruokavalioon, niitä on helppo duunissakin mässyttää ja tulee kyllä niin prodea, hiilaria kuin rasvaakin.

E: vittu mulla tulee melkein itku ku nään näitä lukemia ja valitusta siitä kun paino ei nouse. Kaupassa kun kävelee karkkihyllyn ohi niin on tarttunut kilo tai kaks lisää :itku:. Toisaalta mä oon tullu siihen tulokseen, että tulen aina olemaan mahakas enkä jaksa siitä liikaa ressata. Vähättelemättä siis kenenkään ongelmia.

Joo ei ole maltossa tai sokerissa hirveästi eroa hiilarilähteenä... samaa hötöä kaikki ja kummastakaan ei kannata lisäksi paljon maksaa.

Jos paino on 50kg niin älä helvetissä vedä 4000kaloria päivä, läskiä tulee kun lunta siperiassa vedä 500-1000 kaloria plussalla ja paljon protua, vitamiineja jne. kyllä se paino nousee pikkuhiljaa...

Tuttu juttu!

Näen sinussa samoja piirteitä kuin itsessäni. Nyt liity VIP-jäseneksi ja vieraile mun kuvat-osiossa. Laita ruoka, ja treenipuoli samaan kuosiin ja laittele tuloksista viestiä jatkossa.
Ota tiukka asenne tohon jutuun. Tahto kehittyä on yks avain tuloksiin. Mulla ois menny aika ja panostus hukkaan jos toi motivaatio ois jossain vaiheessa kadonnut.

Palataan asiaan........eikö?

sinuna oisin tyytyväinen, jos ei paino nouse :rolleyes: .

nimimerkillä: kilo lisää, kun näkee binii ja toinen heti, kun eka korkki poksuu auki :D

Jos paino on 50kg niin älä helvetissä vedä 4000kaloria päivä, läskiä tulee kun lunta siperiassa vedä 500-1000 kaloria plussalla ja paljon protua, vitamiineja jne. kyllä se paino nousee pikkuhiljaa...

Tässähän on ideana just kokeilla, että tuleeko sitä läskiä "kuin lunta siperiassa", tai oikeastaan että tuleeko sitä yhtään. Ja kahden kuukauden otannalla läskiä ei ole tullut vielä kiloakaan (eikä paino ole noussut muussakaan muodossa).

Sulla on varmaan joku kylmäfuusiopersereikä. Elätkö sää jossain jupiterin painovoimakentässä vai miten ihmeessä voit kuluttaa 4000kcal päivässä?! Ootko varma ettei sussa ole jotain goa'uldia??

Ja asiaan; miten sun ruokailusi sijoittuu päivän mittaan? Ootko koittanu lihottaa ittees kunnon ruualla hajauttamalla ateriat pitkin päivää?
edit: meikäläinen nosti painoaan pienenä ja viattomana mättämällä hirveet määrät leipää/muroja/hedelmiä yötä vasten. Yömättö voi tosin pilata yöunet (ei toimi mulla enää. oon ku duracellpupu koko yön ja aamulla ramasee niin perkeleesti.)

Suositut

Back
Ylös Bottom