Miksi ei paino nouse?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ekmeri
  • Aloitettu Aloitettu
Tiedän tapauksen ja kyseessä ei ole trolli. Ehdottaisin www.kalorilaskuri.fi kokeilua ja ruokien punnitsemista vaikka n. viikon ajan, niin olisi tiedossa tasan oikea kalorimäärä eikä lonkalta heitetty jotain sinneppäin. Ruokailut pitäis mun mielestä jaksottaa n. 3 tunnin välein jotta ohutsuolessa olisi kokoajan jotain, mikä voisi imeytyä (vaikka huonosti imeytyisikin). Voisi kokeilla vetää vaikka aika overdose-määriä rypsiöljyä, se imeytyy eri tavalla suolistosta kuin sokeri, tasaisemmin ja ovat kyllä maailman helpoimpia kaloreita (9kcal/1g).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minäkin ehdotan tota kalorilaskuria. Kyllä minulla paino nousee ei oo mitään ongelmaa. Nyt oon kuukauden syöny +500 kcl ja paino on noussu 2kg. Mut en ymmärrä miten on mahdollista syödä 4000 kcl eikä liho -- ei mitenkään, kai. Laskeppa ne kalorit tarkasti ja laita ruuat näkyviin mitä söit muutamalta päivältä, kellon aikoineen.

olen bullin valmennuksessa 3kk ja sen voin sanoa että maito haittaa ravinnon imeytymistä eli se pois kokonaan. ota protskut muualta. omaan ravinto-ohjelmaani ei kuulu maito tuotteita ollenkaan. kalsiumit sun muut saa otettua lisäravinteista.

Tässähän on ideana just kokeilla, että tuleeko sitä läskiä "kuin lunta siperiassa", tai oikeastaan että tuleeko sitä yhtään. Ja kahden kuukauden otannalla läskiä ei ole tullut vielä kiloakaan (eikä paino ole noussut muussakaan muodossa).

Mutta varoituksen sana, se läski tulee yllättäen, eikä lähde neuvottelemalla. Jos 50 kilonen syö päivässä 4000kaloria eikä läskiä tule niin on se jo tulossa, sehän on fyysisesti mahdotonta että läskiä ei tulisi, sama kuin ampuisin itseäni aseella päähän ja olisin vielä hengissä (siis niin että aivot lentää seinälle)... Nimimerkillä: Dietti menossa. ;)

olen bullin valmennuksessa 3kk ja sen voin sanoa että maito haittaa ravinnon imeytymistä eli se pois kokonaan. ota protskut muualta. omaan ravinto-ohjelmaani ei kuulu maito tuotteita ollenkaan. kalsiumit sun muut saa otettua lisäravinteista.

tähän olisi kiva saada vähän faktaa _pohjalle_. maito kyllä hidastaa ravinnon imeytymistä, mutta haittaisi ?

ei näyttäny savolaista haittaavan vaikka joikin päivittäin 3 litraa maitoo :D
miten voit sanoa? alahan laittaa faktaa pöytään

ei näyttäny savolaista haittaavan vaikka joikin päivittäin 3 litraa maitoo :D
miten voit sanoa? alahan laittaa faktaa pöytään

sen verran tiedän että heikentää ja hidastaa erityisesti proteiinin imeytymistä joka on lihaskasvun kannalta tärkeintä. kuten sanoin olen jari mentulan valmennuksessa ja näin hän sanoi minulle, enempää minun ei tarvitsekkaan tietää. soittakaa ja kysykää jos luulette olevanne näissä asioissa fiksumpia.

Siis mitä ideaa tässä painon nostamisessa on niin että lihoo? Olen ihan aloittelija näissä asioissa että jos joku voisi kertoa? En näe mitään järkeä kyllä lihottamisessa. Kaikki puhuu nykyään että pitäisi laihduttaa eikä lihottaa.

sen verran tiedän että heikentää ja hidastaa erityisesti proteiinin imeytymistä joka on lihaskasvun kannalta tärkeintä. kuten sanoin olen jari mentulan valmennuksessa ja näin hän sanoi minulle, enempää minun ei tarvitsekkaan tietää. soittakaa ja kysykää jos luulette olevanne näissä asioissa fiksumpia.

ja Ronnie natu, koska hän niin sanoi ? Soittakaa sille ja kysykää vaikka! :D

Eikös se imeytymisen hidastuminen ole ihan fiksua esimerkiksi yön (tai silloin kun henkilö nukkuu) ajaksi, jolloin harvempi meistä tankkailee kolmen tunnin välein protua moottoriin?

Olen nyt vähän pihalla että mitä väliä sillä on jos se proteiinin imeytyminen hidastuu? (poikkeuksena palautusjuoma, jossa rakennuspalikoita tarvitaan nopeasti)

nyt ei taidettu puhua natuilusta vaan siitä et tietääkö jari näistä asioista. ei imeytymisen hidastumisella niin suurta merkitystä ole , mutta maito myös heikentää sitä ja tämähän vähentää ravinteiden saantia. ja onhan ronnie muuten natu ;)

nyt ei taidettu puhua natuilusta vaan siitä et tietääkö jari näistä asioista. ei imeytymisen hidastumisella niin suurta merkitystä ole , mutta maito myös heikentää sitä ja tämähän vähentää ravinteiden saantia. ja onhan ronnie muuten natu ;)

ei, mutta minun korvaani tuo ensimmäinen postauksesi särähti sillä tavalla, että jos juot maitoa _et kehity_. eihän se palautusjuomaan sovi, mutta aterialla ja iltapalan kanssa pieni lasi maitoa pitää näläntunnetta pidempään poissa.

Sulla on varmaan joku kylmäfuusiopersereikä. Elätkö sää jossain jupiterin painovoimakentässä vai miten ihmeessä voit kuluttaa 4000kcal päivässä?! Ootko varma ettei sussa ole jotain goa'uldia??

Ja asiaan; miten sun ruokailusi sijoittuu päivän mittaan? Ootko koittanu lihottaa ittees kunnon ruualla hajauttamalla ateriat pitkin päivää?
edit: meikäläinen nosti painoaan pienenä ja viattomana mättämällä hirveet määrät leipää/muroja/hedelmiä yötä vasten. Yömättö voi tosin pilata yöunet (ei toimi mulla enää. oon ku duracellpupu koko yön ja aamulla ramasee niin perkeleesti.)

En ole kerinnyt kirjoitella viikonlopun aikana vastauksiin mitään mutta nyt olen töissä joten on aikaa :) 4000kcal on kyllä suunnilleen oikein koska oon yrittänyt laskea kaikista mitä syön niiden pakkausten ilmottamat kalorit. Säännöllisyyttä ruokailulla ei ole ollenkaan, käyn kolmivuoro työssä ja joskus tulee nukuttua koko päivä ja syötyä koko yö. Pääasiassa yritän syödä kokoajan niin ettei edes tulisi nälkä. Voin toki yrittää laittaa listaa tänne syömisistäni.

Ihmettelen myös tuota maidon vaikutusta ja haluaisin tietää sen vaikutuksen ihan molekyylitasolla. Opiskelen kemiaa joten kiinnostaa ihan muutenkin :)

Jarin tekemä safkaohjelma ja illalla protskut maidon kanssa...

joo illalla tietenkin koska on tarkoituskin imeytyä hitaammin. mut jos tarkotus on saada päivällä paljon ravintoa ja paino nousemaan niin maito ei ole hyvästä. itselläni on ainakn niin paljon syömistä että täytyykin imeytyä nopeasti.

joo illalla tietenkin koska on tarkoituskin imeytyä hitaammin. mut jos tarkotus on saada päivällä paljon ravintoa ja paino nousemaan niin maito ei ole hyvästä. itselläni on ainakn niin paljon syömistä että täytyykin imeytyä nopeasti.
Dodi, tuota ajattelinkin... Sai vaan vähän sellasen käsityksen että eihän se maito käy ollenkaan mutta saatoin lukasta vähän hätäseen :piis:

Jaahans olen minä tästä maito asiasta kuullut, mutta enpä ole sitä ilmeisesti ottanut tarpeeksi vakavasti kun vuosia jo palautusjuomat ja protskut vetänyt sinisen maidon kanssa...Siinäkö se vika onkin ollu kun ei kasva ;) Maidon kanssa otan kyllä jatkossakin ellei joku vedä todella raskasta faktaa pöytään sitä vastaan. Muutenki ihmetyttää kun kaupoista hävinnyt nuo neutraalin makuiset protskut, pitää alkaa tilaan täältä vissiin? Aivan karmeita litkuja nuo latet, mansikat sun muut...

Jaahans olen minä tästä maito asiasta kuullut, mutta enpä ole sitä ilmeisesti ottanut tarpeeksi vakavasti kun vuosia jo palautusjuomat ja protskut vetänyt sinisen maidon kanssa...Siinäkö se vika onkin ollu kun ei kasva ;) Maidon kanssa otan kyllä jatkossakin ellei joku vedä todella raskasta faktaa pöytään sitä vastaan. Muutenki ihmetyttää kun kaupoista hävinnyt nuo neutraalin makuiset protskut, pitää alkaa tilaan täältä vissiin? Aivan karmeita litkuja nuo latet, mansikat sun muut...

ne on varmaan näistä elintarvikekaupoista lähteneet siksi, että perus-pentti-punttaajat on valitelleet, että iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhh ne maistuu ihan kauheelle (ei ne maistu miltään). kyllähän noita neutraaleja saa tilattua edelleen halvalla :) palautusjuomaa ei kannata vetää maidon kanssa, mutta muuten kyllä voi vetää. treenin jälkeen keho on katabolisessa tilassa ja rakennusaineita kannattaisi saada nopeasti mitä maito vaan hidastaa, mut everyone does it own way :>

treenin jälkeen keho on katabolisessa tilassa ja rakennusaineita kannattaisi saada nopeasti mitä maito vaan hidastaa, mut everyone does it own way :>
Eikös helpoin ratkaisu olisi ottaa proteiinia ennen treeniä (tai jopa laimeana seoksena treenijuomassa) kehoon imeytymään seuraavaksi pariksi tunniksi. Näin se pelottava kataboliapeikko ei pääse iskemään vaikka palautusjuoma olisikin vähän hitaampi.

Näin ei tarvitse tuhlata rahaa mihinkään isolaatti- tai hydrosylaattikikkailuun tai varoa jotain maitoa palkkarissa.

Voi tietenkin olla ihan :anssi:... itse en pidä maidosta edes ruokapöydässä, joten ei tule sotketettua sitä palkkariinkaan.

Mutta varoituksen sana, se läski tulee yllättäen, eikä lähde neuvottelemalla. Jos 50 kilonen syö päivässä 4000kaloria eikä läskiä tule niin on se jo tulossa, sehän on fyysisesti mahdotonta että läskiä ei tulisi, sama kuin ampuisin itseäni aseella päähän ja olisin vielä hengissä (siis niin että aivot lentää seinälle)... Nimimerkillä: Dietti menossa. ;)

Ihme pelottelua. Ei se läski päivässä tai parissa kerry. Heräät aamulla ja huomaat, että ei vittu, siisti pelastusrengas. Joo ei.

Jos ei joka päivä imase 500g suklaata niin riittää kun käy kerran vkossa puntarilla jos ei silmiinsä luota. Kaiken lisäksi threadin aloittaja kirosi ettei sitä painoa meinaa tulla.

Ikinä ei mun mielestä pitäisi alottelijoita pelotella sillä läskin tulemisella. Neuvoo oikeanlaisen ruokavalion ja ruokaa niin paljon naamariin kun mahtuu. Alussa on totuttelu pelkästään siihen säännölliseen ruokailuun ja niihin määriin, jota vähemmän kalorista safkaa pitää syödä.

Suositut

Back
Ylös Bottom