Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mixu sanoi:Ei kai kukaan kuvittele, että jos tänne pasifisti kirjoittaa että "armeija on turha laitos, josta ei ole mitään hyötyä yhteiskunnalle ja joka vain edesauttaa kansan rappioitumista väkivaltaa edistämällä" niin intin positiivisin kokemuksin käyneet palstalaiset vain kohtauttaisivat olkapäitään ja siirtyisivät seuraavaan threadiin?
S0874 sanoi:No, ei varmaankaan kuvittele. Oisko siinä kuitenkaan mitään ideaa, että odoteltaisiin niitä kommentteja eikä itse keksittäisi tuollasia räikeimpiä stereotypisia kommentteja joita joku pasifisti joskus jossakin ehkä mahdollisesti kirjoittaisi jos pakkikselle ja tähän threadiin eksyisi? Ettei menis paskanjauhannaksi koko threadi ennekun niitä oikeita kommentteja on tullutkaan.
S0874 sanoi:1. En mennyt armeijaan koska olen jonkinsortin pasifisti (eli vastustan sotaa ja väkivaltaa, ja haluan omalla toiminnallani toteuttaa tuota rauhanaatettani). No, eihän armeijaan meno ole sama asia kuin sodan ja väkivallan ihannointi, mutta halusin kuitenkin käytännössä toimia kuten oma vakaumukseni sanoi.
2. En mennyt armeijaan koska en halunnut tehdä kuten kaikki muutkin tekivät. Olen lukuisia kertoja kuullut kuinka milloin kukakin selittää että "no mä menin inttiin ku sielt pääsee 6 kk pois, ja kaikki muutki meni. muute oisin ehkä menny sivarii." En halunnut olla massaa seuraava lammas joka tekee asioita siksi kun aina ennenkin kaikki ovat niin tehneet, vaan halusin olla päätöksensä perusteleva yksilö, olivatpa ne sitten millaisia hyvänsä. Myönnettäköön toki että sivari oli mulle osittain myös jonkinlaista erikoisuudentavoittelua.
3. En mennyt armeijaan, koska arvelin etukäteen että en kuitenkaan olisi osannut jättää aivojani narikkaan tarpeeksi hyvin, josta tietenkin olisi aiheutunut suunnatonta vitutusta ja turhautumista intin typeryyksiä päivitellessä. (Kavereiden inttijuttujen perusteella näin päättelin aikoinaan).
Tuota kolmoskohtaa en siis joutunut kokeilemaan, mutta kaksi ensimmäistä olivat jokatapauksessa niin vahvoja syitä että inttiin meno ei tullut kysymykseen. Intinkävijöitä tai totaalikieltäytyjiä vastaan mulla ei ole mitään, vaan kukin tehköön kuten parhaaksi näkee.
tomppa82 sanoi:IEli olikos se nyt C-mies mikä tässä ollaan (ex A ;)
Näyttelinjänlahjat kunnossa ;)
C-paperit lohkesi ennen helposti, pientä näyttelyä, todistelua armeijaan sopimattomuudesta ym.ym. Ei C-paperit tarkoita "hullun papereita"kodari76 sanoi:Tästä päästäänkin heti off-topiciksi ;)
Voiko C-paperit näytellä, vai vaatiiko itse näyttelemään ryhtyminen jo jonkinlaisen vapautukseen oikeuttavan vian? Todistaako hullun näyttely hulluuden?
Estel sanoi:Mutta siis jos on saanut paperit, että sulle tää paikka ei sovi, niin eihän se automaattisesti ole se "hullun paperi" -vaihtoehto.
Estel sanoi:Joskus 90-luvulla oli jopa keliakia este armeijaan pääsyyn. Siis vaikka olisi itse ajatellut mennä, niin se oli este, paperit tuli kotiin, että vapautus terveydellisistä syistä.