BB Mikko Ovaskainen

Niinku Ovaskainen itekki sano snapissa että liian pienet jalat noihin karkeloihin. Kyllä se varmaan pitää seuraavan kerran superraskaassa kisata?

pahin miinus noiden kuvien perusteella ei ole koko vaan kireys, takaosasto varsinkin on pehmee

niin miten Mikko sijoittu kisoissa?

Iso kasa paskaa oli tämä kisasuoritus. Vihaan selittelyitä joten en niitä mielelläni tee. En myöskään ole oikein koskaan uskonut että viimeisillä tunneilla kunto voidaan sössiä.

Jalat ei riitä karkeloihin, se nyt olikin tiedossa ja kehitystä on saatu. Väri vaalea jne. Mutta nuo asiat on pieniä juttuja JOS oot kunnossa.

En tiedä mitä tapahtui. Kunto edistyi koko ajan niinkuin pitikin ja kuvistakin voi nähdä. Kisapaikallakaan en mitään huomannut, muuta kuin että hikoilin.

Joko olen täysin harhainen omasta kunnostani ollut ja totuus kunnosta on tuo mitä lavalla näkyi tai sitten siinä oikeasti tapahtui jotain ja kunto meni aivan vituiksi.

Enhän noin surkealta ole näyttänyt edes kesken dieettiä otetuissa kuvissakaan.

Nyt mietitään ja syvästi että kuinka tällä tasolla asioita on tehty ja mitä tehdään väärin ja mikä on se todellisuus.

PhotoGrid_1474788909129.jpg

Tältä näytti aamulla kunto ennen kisaa.

Jotakin virhettä ja suurta sellaista tuli suolan kanssa tehtyä. Suola on minulle ollut aina tärkeä tekijä ja se on minun peruspaineisuuden salaisuus ollut aina.

Se on sitten Herra Ovaskainen jalkatreenejä kun aletaan vetelemään. Ensimmäinen sitten kun alan liikkumaan taas pitkin Suomea.

Iso hatunnosto Mikelle urheilijan kannustamisesta ja halusta auttaa. Sivusta seuraajana arvostan todella paljon tuollaista asennetta. Positiivisuuden mallia meille monille!

Tsemppiä myös Mikolle!

Mä kun en ite kisaa, mutta treenaan salettiin yhtä kovaa kuin kisaajat, niin mä kovasti tykkään kirittää sitten kisaajia, kaikki ovat niin siistejä tyyppejä, että hauskaa on joka kerta vaikka kuin sattuisi.

Mä kun en ite kisaa, mutta treenaan salettiin yhtä kovaa kuin kisaajat, niin mä kovasti tykkään kirittää sitten kisaajia, kaikki ovat niin siistejä tyyppejä, että hauskaa on joka kerta vaikka kuin sattuisi.

Se näkyy tänne ruudun toiselle puolelle enemmän kuin positiivisella tavalla monella tapaa. Sulle on kertynyt tieto-taitoa paljon vuosien saatossa ja uskoakseni olet halukas lisää oppimaan. Jatka samaa rataa. Suomen bodyskene on pieni ja se tarvitsee siunkaltaisia henkilöitä tässä skenessä!

Se näkyy tänne ruudun toiselle puolelle enemmän kuin positiivisella tavalla monella tapaa. Sulle on kertynyt tieto-taitoa paljon vuosien saatossa ja uskoakseni olet halukas lisää oppimaan. Jatka samaa rataa. Suomen bodyskene on pieni ja se tarvitsee siunkaltaisia henkilöitä tässä skenessä!
Kyllä halu oppia lisää on aina läsnä. Esim olen tutustunut viimeajat Neil Hillin systeemiin ja soveltanut sitä Tuorin SST:n kanssa tehden niistä omanlaista hybridiä.

Tuo Miken asema on itse asiassa ihan hauska tässä skenessä. Ikään kuin konsultti joka tulee mukaan treenaamaan, tarvittaessa kannustaa ja potkii perseelle. Siinä ohessa kuvaa kisaajien treenejä videolle faneja varten ja tekee vielä tuota niin monien eri kisaajien kanssa. Esim. kun treenannut jalkoja Heinäsen kanssa ja nyt Ovaskaiselle tarjoaa jeesiä. :)

Tuo Miken asema on itse asiassa ihan hauska tässä skenessä. Ikään kuin konsultti joka tulee mukaan treenaamaan, tarvittaessa kannustaa ja potkii perseelle. Siinä ohessa kuvaa kisaajien treenejä videolle faneja varten ja tekee vielä tuota niin monien eri kisaajien kanssa. Esim. kun treenannut jalkoja Heinäsen kanssa ja nyt Ovaskaiselle tarjoaa jeesiä. :)

Se mikä tästä tekee mielenkiintoista niin tää Miken asema on kokolailla Wileniuksen tarjoaman "treenikoulun" ansiota. Tubesta löytyy videota kaverusten taipaleen alkuajoilta, jossa Mike tekee hakkipudotusta Wileniuksen valvonnassa ja katkeaa aika kevyissä painoissa. Kolme vuotta tästä eteenpäin onkin suorittaminen himpun verran erinäköistä :)

Toivottavasti vielä nähdään Peter ja Mike joskus kimpassa vetämässä treeniä!

Mikä siinä on mielenkiintoista? Tietääkseni on aika normaalia että opitaan muilta asioita ja se jälkeen käytetään niitä itse. Enkä usko että "Miken asema on kokolailla Wileniuksen tarjoaman "treenikoulun" ansiota" pitää paikkaansa. Eiköhän se ole vuosien aikana kerättyjen kokemuksien summa.

Se mikä tästä tekee mielenkiintoista niin tää Miken asema on kokolailla Wileniuksen tarjoaman "treenikoulun" ansiota. Tubesta löytyy videota kaverusten taipaleen alkuajoilta, jossa Mike tekee hakkipudotusta Wileniuksen valvonnassa ja katkeaa aika kevyissä painoissa. Kolme vuotta tästä eteenpäin onkin suorittaminen himpun verran erinäköistä :)

Toivottavasti vielä nähdään Peter ja Mike joskus kimpassa vetämässä treeniä!

Onko hyvää kahvia?
No ei oo hyvää kahvia :D

Tuolla videolla iskee välillä vielä se kuuluisa rajotin vastaan toistojen lopussa. :D

Laitanpa tähänkin tuon "wrap upin" Arnodin kisasta. Sama mikä Facebookissa:

Tyrmäys aka knockdown!

Eihän minnuu oo koskaan varsinaisesti tyrmätty, mutta tältä se varmaan tuntuu. Pari päivää otti, enneku ukko piäsi kunnolla jaloilleen tän tyrmäyksen jälkeen.

Arnold Amateur 2016 siis nähty ja koettu. Turpaan tuli, ja aikalailla. Kunto oli paska, joten eipä ihmekään. En tykkää selitellä, mutta avaanpa silti vähän kuinka herkästä lajista tässä on kyse.

Pari päivää tuli analysoitua lopputulosta ja mietittyä missä meni vikaan. Mikä oli eri tavalla kuin ennen? Oliko se kunto kohdallaan ennen kisaa?

Dieetti on kaiken kaikkiaan sujunut erittäin hyvin. Kunto on parasta mitä olen koskaan saanut kaivettua esiin. Myös kisaa edeltävä viikko oli samanlainen kuin aikaisemminkin. Mitään ihmeempiä muutoksia ei tehty, koska homma on toiminut minulla ennenkin kohtalaisen hyvin. Kunto eteni ja kaikki näytti suhteellisen hyvältä vielä kisa-aamunakin. Mikä sitten meni vikaan?

Aikaisemmat kilpailuni ovat aina olleet aamupäivästä, tämä kilpailu oli iltapäivästä, mikä kylläkin oli tiedossa. Ennen kisaa takatiloissa aloin hikoilemaan rajusti, mikä joskus on hyvän merkki - kunto kovenee entisestään kun nestettä lähtee, mutta toisaalta se voi olla myös hälyyttävää. Neste kun voi karata lihaksen sisältäkin ja siirtyä osaltaan lihaksen ja ihon väliin. Nämä yhdessä osaa pehmentää sinun kuntosi aivan täysin ja pilaa kokonaisuuden hetkessä.

Se mikä pitää nesteen lihaksessa sisällä on suola. Suolaa ja nestettä kuitenkin joudutaan rajoittamaan kun kunto halutaan mahdollisimman teräväksi ja nesteettömäksi. Siksi sen optimaalinen säätäminen on hankalaa. Tänä vuonna natriumin määrä ei riittänyt pitämään nestettä lihaksessa, eli sitä tuli aivan liian vähän kun katsotaan kilpailun ajankohtaa, sekä myöskin kasvanutta nesteen määrää ylipäätään kropassa.

Nyt ollaan kuitenkin valmentaja Gurun kanssa analysoitu tilanne ja otettu opiksemme. Jokatapauksessa eteenpäin edellisestä vuodesta on menty, kropan balanssi on tasapainottunut ja heikkouksia on saatu parannettua. Lihasmassaa on tullut lisää. Se vaan tuo kisakunto kusi ikävästi.

Tilanne on nyt kuitenkin eri kuin vuosi sitten ja siihen on mukauduttava. Muutokset on jo tiedossa ja niiden tulos nähdään sitten Nordic Fitness Expossa!

"Jos et koskaan ole kunnolla hävinnyt, et voi tietää miltä voitto tuntuu - ja toisinpäin. "

- Mr. O -

PS. Alla olevat kuvat on kisaviikolta ja pari lavalta. Ei se ihan paska se kunto ollut lähtiessä.

FB_IMG_1474728476602.jpgIMG_20160923_095955.jpgreceived_10209032606668143.jpegreceived_10209032618588441.jpeg 4ea1561c430aa3579e211c95f058ace2.JPG b246b658ed8ab4c98b53a1b1d0df1b72.JPG cc53d954a52ef472718df12abab185a3.JPG

Kiitos Mikko, että jaksat käydä, vitutuksesta huolimatta, selvittämässä meille seuraajille näkemyksiä ja analyysiä kisakokemuksesta.
Itse en arvosta pätkääkään niitä jurmuja keihäänheittäjä -kommentteja Urheiluruutu -tyyliin, jossa urheilija toteaa vain, että kunto on siellä, mutta tänään olin paska.
Vaan noin se pitää ollakin, että avoimesti jakaa omaa näkemystä asiaan.

Ps. minusta päivän kuntokaan ei aivan huono kyllä ollut kisakuvissa.

Kiitos täältäkin, että jaksoit avata tilannetta! Mielenkiintoista myös kuulla, miten pienestä se joskus on kiinni.

Aika armottomat valot tuolla Epsanjassa: tuntuu, että kaikki näyttävät paskalta noissa spoteissa.

received_10209032618588441-jpeg.139266

Ei ole taaskaan tarkoitus vittuilla kenellekään, mutta rehellisesti sanottuna onhan tuo kunto nesteinen/rasvainen tuossakin, kunnon pitäis näyttää tällaisessa kuvassa ihan erilaiselta, jotta se näyttäis lavavaloissa kovalta, ja kyllä tuolla ACEn lavalla niitä kireitä ukkojakin oli

Pitäs siis vaan dietata kovemmin/paremmin, toivotaan et lahdessa on kovempi

Tuo lihamäärä, tuolla rakenteella olisi hieno paketti revityssä kunnossa

Suositut

Back
Ylös Bottom