BB PRO Mika Sihvonen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko jossain maassa kehonrakentaja voittanut vuoden urheilija-äänestyksen tai edes menestynyt niissä - epäilen. Sellainen muistikuva minulla on, että Z Savickas olisi Liettuassa ollut jopa ykkönen ko kisassa, mutta kyseessä siis voimamiesurheilu, ei kehonrakennus. Joka tapauksessa erittäin harvinaista, että voimamiestäkään arvostettaisiin kovin korkealle (tosin on meillä sentään Smulter joskus edes mainittu). Itäblokissa tuo voimailu on muutenkin arvostetumpaa kuin lännessä, ehkä kehonrakennuskin.
Sihvosen pitäisi voittaa maailmanmestaruus jotta noteeraus edes teoriassa olisi mahdollinen. Genren ulkopuolella Arnoldit yms kilpailut, epämääräisistä elite prosta puhumattakaan, ei sano mitään. Sinänsä dopingin ei pitäisi olla ongelma jos se on tasapuolinen kaikille - näinhän se ei kuitenkaan mene.

Muuten noista urheilijaäänestyksistä ei kannata vetää herneitä nenään, viihteestä siinäkin on kyse. Ei eri lajien urheilijoita voi laittaa absoluuttisesti mihinkään järjestykseen, kyse on mieltymyksistä, arvostuksista, mediaseksikkyydestä, rahasta jne. Nytkin löytyy paljon ihmisiä, että Lauri Markkanen on paras, koska jenkkiliiga, medianäkyvyys, Suomi mainittu. Mies ei kuitenkaan lajissaan ole välttämättä edes 100 parhaan joukossa (ainakaan toistaiseksi) ja joidenkin mielestä Suomessakin vasta kakkonen (Koposen jälkeen). Henri Kontinen on rankattu lajissaan maailman parhaaksi, Iivo Niskanen voitti maailmanmestaruuden, he eivät periaatteessa voi tehdä enää mitään paremmin. Ja sitten on Laine, Hradecky, Räikkönen, Bottas ja varmasti joku sellainen maailmanmestarikin löytyy josta kukaan ei ole kuullut mitään.
 
IMG_0337.JPG
 
Milloin missi on ollut ehdokkaana voittaa vuoden urheilija tittelin tai miksi näin olisi Urheilugaalassa? Olen tehnyt tämmöisen havainnon (korjatkaa toki jos olen väärässä) _Että nämä jotka harrastaa punttia ''tosissaan'' tai jotka seuraa kehonrakennusta tavallista enempi eivät tiedä hevon vittua mistään muusta urheilulajista? Ja tämä ei tietenkään ole mitenkään väärin, nämä tyypit ei vain käsitä sitä miksi kehonrakennusta ei arvosteta kovinkaan korkealle käytännössä missää maassa.
 
Aivan hemmetin hienot saavutukset Sihvosella lyhyeen aikaan vielä. Kovaa päättäväisyyttä, kovaa reeniä ja 24/7 panostusta vaativa laji. Mutta ei nuo vaatimukset tee hommasta urheilusuoritusta.

Ja vielä aikaisempaan kommenttiin, miksei joku maailmanmestari ole vuoden urheilija, niin jossain lajissa huipulle on vaikeampi vaan päästä. (Esim curling vrt. paini) Ja tällä en tarkottanut kehonrakennusta, älyttömän vaativaa hommaa mutta ei sitä suuri yleisö näe urheiluna, kuten ei bikini fitnesstä tai runway-mallejakaan.
 
Milloin missi on ollut ehdokkaana voittaa vuoden urheilija tittelin tai miksi näin olisi Urheilugaalassa? Olen tehnyt tämmöisen havainnon (korjatkaa toki jos olen väärässä) _Että nämä jotka harrastaa punttia ''tosissaan'' tai jotka seuraa kehonrakennusta tavallista enempi eivät tiedä hevon vittua mistään muusta urheilulajista? Ja tämä ei tietenkään ole mitenkään väärin, nämä tyypit ei vain käsitä sitä miksi kehonrakennusta ei arvosteta kovinkaan korkealle käytännössä missää maassa.

Tämä ehkä kiteytti tuon oman aiemman postauksen, missä totesin asian olevan surullinen, mutta ymmärrettävä.

Off-off-topiccina: aktiivisesti kymmeniä urheilulajeja seuraavana on todettava, että aiemmin mainittu L. Markkanen on tällä hetkellä kirkkain timantti suomalaisessa urheilussa ja mikäli pysyy terveenä ja jatkaa pelaamista vähintään tämänhetkisellä tasolla, voi olla jopa kautta-aikain suomalaisurheilija. Taitaapa nyt käydä niin, että Taikuri perustaa Jyväskylän Dirk Nowitzkille oman ketjun, ellei sellaista jo ole.
 
Hämmästyttävää, miten Mikalla kunto on keväästä loppusyksyyn spot-on. Ei tuo enää ihan terävin mahdollinen ole, mutta aivan riittävä, koska voittoja satelee. Ilmiömäinen kaveri.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom