BB PRO Mika Sihvonen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On totta etten olisi tässä ja nyt jos Teemu ei olisi ollut mukana kuvioissa kun kisa päätöksen tein koska kisapäätös sai alkunsa teemun pitämästä palopuheesta (Katso sivut 35-36) sekä Teemu ollut mentaalipuolisesti myös korvaamaton apu.

Enkä olisi tässä myöskään ilman hyvää ystävää killeä jonka tapasin ja johon tutustuin kultsan kisojen jälkeen joka puhui minut kv-kisoihin ja opasti ja neuvoi siellä miten hommat menee...uhkasin killeä silloin, jos ei auta siellä ulkomailla niin kuin lupasi niin kusen sen värit piloille, ei tarvinnut sitä tehdä, kille piti sanansa ja on loisto tyyppi muutenkin!

Ennen kaikkea en olisi tässä jos en olis tavannut saaraa...toki myös juttelen ja pohdiskelen ja spekuloin myös muiden kanssa keillä on tietoa asioista, näkemystä ja joita arvostan tietämyksen perusteella.

Ne ketkä tuntee niin tietää, että osaan olla melko jääräpää ja määrätietoinen mitä tulee bodaukseen ja toteutan sitä omaa mieltä ja jos en osaa jotain päättää niin kysyn optiota muilta jos sieltä ilmenisi jotain mitä en ehkä ole osannut ottaa huomioon ja kaiken sen perusteella teen lopulliset ratkaisut.

Haluan itse olla pääasiassa vastuussa siitä mitä tapahtuu ja mikä on lopputulos ja lähinnä haen Teemulta mielipidettä omiin ajatuksiin, suunnitelmiin ja päätelmiin ja teemun optiota ja näkemystä.

En osaa paremmin tätä nyt avata, että jokainen ymmärtäisi teemun ja minun yhteistyön.

En sanoisi Teemua mentorikseni enkä myöskään varsinaisesti valmentajaksi koska se antaa stereotypisen kokonais kuvan siitä, että minut on joku "tehnyt" vaikka olen itse "tehnyt" itseni omilla opeilla, tiedoilla, taidoilla sekä kokemuksella kantapään kautta opetellut ja testaillut eri systeemeitä, sitä työmäärän kunniaa en anna kenellekkään.

Kuten jo aiemmin olen maininnut niin Teemu on auttanut pääasiassa alussa asioissa jotka ovat olleet uutta ja mistä minulla ei ole aikaisempaa kokemusta (kisaamisesta) ja ollut tukena silloin kun oma järki ei ehkä leikkaa 100% sekä antanut omaa optiota asioissa ja suunnitelmissa sekä nykyisin yhdessä pohdiskelemme sekä keskustelemme usein kaikkea mahdollista mitä ikinä tähän bodaukseen kuuluukaan, olemme teemun kanssa erittäin hyviä ystäviä ja melko samanlaiset näkemykset ja ajatusmaailmat ja yhdessä olemme hyvä ja loistava tiimi, yhteistyö toimii!

Ja ettei nyt tarvitse alkaa rallia ajamaan tai muutenkaan lajia vaihtamaan niin Teemua kutsuisin hyväksi ystäväksi sekä erittäin päteväksi ja ammattitaitoiseksi "yhteistyö kumppaniksi" ja olemme erittäin hyvä tiimi yhdessä mitä minun kisaamiseen tulee ja enemmän ystävä ja yhteistyökumppani kuin valmentaja tai mentori.
Mika kuten on ollut puhe, antaa kaikkien puhua mitä haluaa ja ajatella mitä haluaa, loppupeleissä ei ole mitään väliä muulla kuin sillä että Sinä itse ja Teemu tiedätte kuinka asia on.;)
 
Sillä mentorilla on kuitenkin valtava merkitys. Sillä, että tietää asioiden menevän oikein ja oikeaan suuntaan jonkun ulkopuolisen mentorin mielipiteen perusteella on ihan älytön merkitys, huolimatta siitä, että olisikin tehnyt päätökset kokonaan tai osittain itse. Näin kärjistettynä voisi verrata WRC-ralliin, jossa kuljettaja tekee viime kädessä itse päätökset siitä, miten autoa vie, mutta kyllä sen kartturin ohjeilla saattaa olla jonkin sortin merkitys. ;)

Se on totta, että Teemu pitänyt minua hyvin raiteilla ja kunnioitan ja arvostan Teemua ja en tosiaan yksin olis nyt tässä jos Teemu ei olisi ollut mukana kuvioissa! Luotto Teemuun kasvaa kokoajan yhteistyön kautta sekä kummatkin opimme kokoajan enemmän ja uutta!
 
@Aestheticbuild Jos saa kysyä, miten olet hankkinut kaiken tuon tiedon ja osaamisen bodauksessa? Kun sanot että lähinnä vain mielipidettä tältä Teemulta kysyt ja vahvistusta omiin päätelmiin.

Itse aikanaan 2000-luvun alussa en tiennyt yhtään mitään koko lajista ja homma oli muutenkin tosi mystinen. Mitä siellä lavalla tehdään, dieetit, treenaaminen, viimeistelyt, värit, posehousut, vaparit, kaikki. Mistään opuksesta ei voinut hakea tietoa, kun sellaista ei ollut, ja internettikin oli vielä melko uusi ja ihmeellinen asia.

Itse en olisi ikinä mennyt lajin pariin ilman Mähöstä, joka oli se täydellinen tietopankki.

En tiennyt minäkään yhtään mitään mistään mitä lajiin tulee, mutta otin selvää koska se oli ainut keino.

Teemulta saanut tietoa ja apua asioissa joista ei aikaisempaa kokemusta ja siitä juuri mitä siellä lavalla tehdään, poseerauksen, viimeistelyt, vapari ja mentaalipuoli...viimeistelyissä meinasin kokeilla silloin natriumin ja kaliumin kanssa kikkailua mutta Teemu ehdotti, että pidetään lähes kaikki vakiona, eikä mitään radikaaleja muutoksia koska olen kuiva muutenkin niin riskit pysyvät pienempänä ja koska ei ollut aikaisempaa kokemusta niin se kuulosti fiksulta.

Treeneihin ja diettiin Teemulla ei ollut tarvetta puuttua koska homma on näyttänyt toimivan.

Niinkuin aikasemmin mainitsin niin Teemulla ja minulla melkolailla samanlaiset näkemykset ja ollaan samoilla aaltopituuksilla niin yhteistyö on helppoa ja yhdessä pystytään tekemään ja löytämään parempia ratkaisuja sekä täydentämään toistemme tietoja sekä kokemuksia nyt sekä tulevaisuudessa.

Saara tiesi väreistä ja värjäyksestä koska värjäillyt ennenkin kisaajia.

Silloin kun aloittelin niin oli supermassan kirja sekä Arnoldin ja Ove rytterin opukset (nimi ei ehkä oikein kirjoitettu) jotka sain kirjastosta, bodauslehdet ulkomailta ja suomessa ja kun internetinmaailma aukesi kunnolla niin sieltä lukemalla tutkimuksia ja artikkeleita treenaamisesta, ravinnosta ja kaikesta aiheeseen liittyvästä ja sitä kautta omaa kokeilua ja päätelmiä, virheitä ja onnistumisia...aikaa vievää, eikä ehkä fiksua ellei se ole intohimo ja ainut keino saada tietoa ja se halu kehittyä ja saada kaikki mahdollinen tieto siitä mitä rakastaa tehdä ja mikä kiinnostaa...en kadu "ajanhukkaa" vaan olen ylpeä ajasta jonka olen uhrannut tähän ja tulen jatkamaan samaa linjaa mutta pätevien ja ammattitaitoisten ihmisten kanssa yhteistyön merkeissä.

Viimeiset 8-10 vuotta olen joka vuosi tehnyt "kisadieetin" ja kokeillut miten kroppa reagoi ja käyttäytyy mihinkin muutoksiin, tehnyt enemmän ja vähemmän aeroobista, enemmän rasvaa vähemmän hiilareita, eri maksella eri ravintolähteitä, lisäravinteita jne kuitenkaan kisaamatta ja tekemättä viimeistelyjä ja viimeiset 5 vuotta olen ollut kunnossa jossa olen nyt tälläkin hetkellä (kisakunto ilman viimeistelyjä)

Tänä päivänä pääsee tuossa osa-alueessa hieman helpommalla kun ottaa tai etsii itselleen pätevän, kokeneen ja ammattitaitoisen sekä avarakatseisen valmentajan jolloin aloittaminen on helpompaa.
 
Viimeiset 8-10 vuotta olen joka vuosi tehnyt "kisadieetin" ja kokeillut miten kroppa reagoi ja käyttäytyy mihinkin muutoksiin, tehnyt enemmän ja vähemmän aeroobista, enemmän rasvaa vähemmän hiilareita, eri maksella eri ravintolähteitä, lisäravinteita jne kuitenkaan kisaamatta ja tekemättä viimeistelyjä ja viimeiset 5 vuotta olen ollut kunnossa jossa olen nyt tälläkin hetkellä (kisakunto ilman viimeistelyjä)
Jumalauta. :eek:
 
Viimeiset 8-10 vuotta olen joka vuosi tehnyt "kisadieetin" ja kokeillut miten kroppa reagoi ja käyttäytyy
viimeiset 5 vuotta olen ollut kunnossa jossa olen nyt tälläkin hetkellä (kisakunto ilman viimeistelyjä)
No just. :D
Vuosia ja vuosia tepastellut bodyskenen tietämättä kisakunnossa, ja oletettavasti monet noista vuosista tuolla fysiikalla.
Olet kyllä melko ihmeukko, siis hyvällä tavalla tietenkin. Huh-huh.
 
Sihvonen on kyllä jäätävässä kunnossa myös offilla. Melkein voisi sanoa että sihvosen offikunto on jonkun kisakunto

Tekis mieli linkata muutama kuva karsinnoista, mutta en viitsinyt. Sihvonen on helvetin kova kaveri, jonka tekemisiä ei tarvitse jossitella. Joka kerta helvetin kovassa kunnossa ja esiintyminenkin on sitä mitä pitää.
 
Olis kiva nähdä jotain vanhoja kuvia Mikasta ja kehityskuvia. Löytyykö tämmösiä mistään tallesta?

IMG_8947.JPG

2000-2002...American Car Show...paino noin ~56-58kg ja kännissä ilmeisesti :hyper: sain tähän noin viikko sitten kaverilta. Tossa ei taida olla vielä treeniä kovin montaa kuukautta tai ehkä vuosi max, vaikea sanoa.

IMG_8946.PNG

2011 Lpr Bull Factor...paino noin ~72kg o_O tossa olisi ollut vielä cbb mahdollisuus jos olisi tajunnut...

IMG_8944.PNG

2014 Imatran kylpylä paino noin ~77-78kg

IMG_8943.PNG

2015 kesä hissi ja jalka pumppi paino ~78kg?!?

IMG_8949.PNG

2015 loppuvuosi Kuopio Fressi paino ~86-87kg
 

Liitteet

  • IMG_8943.PNG
    IMG_8943.PNG
    1,6 MB · Katsottu: 263
No just. :D
Vuosia ja vuosia tepastellut bodyskenen tietämättä kisakunnossa, ja oletettavasti monet noista vuosista tuolla fysiikalla.
Olet kyllä melko ihmeukko, siis hyvällä tavalla tietenkin. Huh-huh.

Toki lihaa on tullut noin 1-2kg/vuosi mutta kireys ollut samaa tasoa dieettien jälkeen kuin nytkin.
 
Voihan ne kisadieetin kuviotkin olla sanasta sanaan kisaajan sanelemia. Mentori vain varmistaa ulkopuolisena silmäparina, että homma rullaa niin kuin pitääkin. Jotkut sokeutuvat omalle peilikuvalleen, eivätkä sitten osaa sanoa, ovatko todella kovia vai ihan paskoja. Ikävä kyllä tätä jälkimmäistä näkee nykyään todella paljon.
Toki. Ei tämä analogia tästä lisäyksestäsi kyllä yhtään parantunut, mutta jatketaan vaikka ralliketjussa siitä, mitä se kartturi oikeasti tekee.
 
10 kisadieettiä viimeisen 10 vuoden ajan. Mika ei siis missään nimessä ole mikään aloittelija. Ja mitä tulee kireyteen niin eiköhän juuri nuo lukuisat dieetit juurikin kerro, mitä kropalle käy, ja miten rasvojen set pointti pikku hiljaa laskee. Kivilihaa ja huikeat urat/lohkeilut lihaksissa.

@Aestheticbuild Oletko Mika huomannut kehityksessä mitään ns. hidastumista? Et ole kuitenkaan enää se aloittelija. 3-4kg lisää lihaa voi toisilla noilla vuosilla jo viedä melkoisen tovin, vai onko vielä asioita mitä et ole toteuttanut kehityksen kannalta? Uskotko esim bulkkaukseen?

Ps. Hyvää nimipäivää :D
 
10 kisadieettiä viimeisen 10 vuoden ajan. Mika ei siis missään nimessä ole mikään aloittelija. Ja mitä tulee kireyteen niin eiköhän juuri nuo lukuisat dieetit juurikin kerro, mitä kropalle käy, ja miten rasvojen set pointti pikku hiljaa laskee. Kivilihaa ja huikeat urat/lohkeilut lihaksissa.

@Aestheticbuild Oletko Mika huomannut kehityksessä mitään ns. hidastumista? Et ole kuitenkaan enää se aloittelija. 3-4kg lisää lihaa voi toisilla noilla vuosilla jo viedä melkoisen tovin, vai onko vielä asioita mitä et ole toteuttanut kehityksen kannalta? Uskotko esim bulkkaukseen?

Ps. Hyvää nimipäivää :D

Joka vuosi olen syksyllä aloittanut ns kasvukauden ja keväällä toteuttanut dieetin jolloin ollut mahdollista kokeilla pieniä muutoksia diettiin, esim aeroobisien määrää erilaisia syklityksiä hiilihydraateilla ja metodeja mitä nyt onkaan olemassa jotka yhtään kuulostaa järkeviltä kokeilla / toteuttaa ja sitä kautta löytänyt tutustunut erilaisiin dieetteihin ja metodeihin ja löytänyt itselleni sopivat tavat ja oppinut tuntemaan kropppaa ja pyrkinyt analysoimaan miten mihinkin kroppa on reagoinut milloinkin.

Ensimmäiset dieetit olikin ihan harjoittelua ja silloin ei heti kyllä päästy tälle kireys tasolle mihin nykyisin. Joka vuosi olen saanut jotain uraa jonnekin lisää vaikka tuntuu että varsinaista lihaskasvua ei olisi tullut mutta 1-2kg on tavallaan niin vähän ettei sitä dramaattisena muutoksena huomaakkaan.

Alkuun tuli hyvin kehitystä niinkuin kaikilla ja tuumailin, että jos tää näin jatkuu niin ei mene kauan kun ollaan arnoldin mitoissa:hyper: mutta se hidastuminen tuli kuitenkin mutta pystynyt pitämään sen 1-2kg/vuosi vauhtia hyvin yllä.

Oma ideologia perustuu ettei mentäisi äärimmäisiin liiallisuuksiin eikä myöskään jäätäisi puutteellisuuksiin vaan koitettaisiin toteuttaa lähes kaikessa ns kultaista keskitietä jolloin hommat pysyy paremmin hallinnassa.

Toinen ideologia jota toteutan on "less is more" jos homma toimii niin se toimii miksi ahnehtia ja kiruhtaa jos ei ole tarvetta.

Mennään vertauskuvallisesti vaikka niihin Tomin WRC autoihin niin olen kevyesti viritelty ja vielä on viritys mahdollisuuksia jäljellä eikä turboakaan ei ole vielä asennettu tähän koneeseen. Eli kehitys potentiaalia uskoisin olevan jos sitä todella haluan.

Varsinaiseen Bulkkaamiseen en usko koska sitä kokeillut ja uskon vahvasti, että jos syöt sopivasti 400-800kcal yli kulutuksen niin se lihasmassan määrä ei lisäänny vaikka ruuan tuplaisit, ainoastaan rasvan määrä tuplaantuu vaikka siltä saattaa tuntua ja siihen illuusioon hämääntyä kun nostaa painoa nopeasti paljon, että nyt tulee "massaa ja lihaa" niin todellisuus on yleensä se tunne siitä ja dietatessa se paljastuu ja jäljelle jäävä liha on hyvin pieni loppujen lopuksi. Oma paino on vaihdellut 8-12kg välillä ihan max kisa painosta, ei välttämättä tarvitsisi olla noinkaan paljoa tulee vaan pidempi dieetti.


Kuin myös kaimaseni, hyvää nimipäivää dyyd :D
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suositut

Back
Ylös Bottom