BB PRO Mika Sihvonen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
@Aestheticbuild Täällä oli myös pientä vääntöä että onko sulla valmentajaa? Mä sanoin että Eloranta, johon sain vastaukseksi samantien että "paskan vitut heillä oo mitään valmennussuhdetta" :D
Me sua jonkunverran seuranneet tiedetään että sä kyllä teet päätökset suurimmaksi osaksi itse, mutta Eloranta kuitenkin on siinä taustalla mukana? Tähän ois kiva saada semmonen pieni selvennys sulta itseltäsi. Hienoa btw että jaksat kirjotella täällä välillä! :worship:

Olen itse itseäni "valmentanut" alusta asti, tähän päivään asti ja Elorannan Teemuun tutustuin noin vuosi sitten kun tapasin Saaran joka väkisin raahasi minut teemulle näytille "että oon nähnyt alasti jotain mitä sä et oo nähnyt et sun on pakko nähdä kanssa" ja silloin saara raahasi minut Teemulle "kahville" kun minut vientiinkin suoraan konttoriin ja vaatetta pois...Teemu ihmetteli, että miksi en ole käynyt kisoissa kun on jo valmis paketti kasassa? Sekä kysyi, että kuka minua valmentaa ja vastasin hieman hämilläni, että ei kukaan, itse itseani olen valmentanut.

Teemu sai sitten puhuttua minut ympäri kisaamisesta, että olen tehnyt kovasti töitä kaiken eteen ja panostanut, että ilman panostusta ja kovaa työtä ei tuollaista fysiikkaa rakenneta eikä työn tuloksia kannata heittää hukkaan, Teemu oli ihan oikeassa ja se palopuhe meni hieman tunteisiin jolloin tein kisa päätöksen keväälle. Ilmeiseti Teemu näki minussa jotain.

Sovittiin, että halusin tehdä kaiken minkä pystyn ja osaan itse, dieetti, treeni jne. koska en pysty täysin heittäytymään kenellekkään koska olen itse15v ajan tehnyt tätä ja löytänyt minulle toimivat systeemit.

Teemu lupautui auttamaan asioissa jotka oli kisaamisessa uutta, joka viikkosissa poserauksissa, tiimi hommissa, kisan kulusta bäkkärille, huoltajana jne ja asioissa joista en tiennyt tai ei ollut aikasempaa kokemusta sekä mentaalisena tukena. Teemu oli kultsalla huoltajana ja Saara on minut värjännyt joka kisaan ja ollut ulkomailla joka kisoissa huoltajana.

Suhde teemun kanssa on tällä hetkellä bodauksen kannalta se, että toteutan ja päätän loppujen lopuksi itse kaiken pääsääntöisesti mutta pohdiskelemme kuitenkin yhdessä kaikkea mahdollista ja usein Teemu kysyy minulta miten meinasit tehdä? Sitten kerron suunnitelman ja Teemu joko komppaa minua tai sitten antaa oman option asiaan mitä ehkä voisi muuttaa ja sen pohjalta keskustelemme ja pohdiskelemme ja sitten teen päätöksen mihin päädyn. Tai sitten jos itse en löydä suoraa ratkaisua tai vastausta johonkin tai jos on kaksi optiota niin kysyn Teemulta kumpi kuulostaisi paremmalta, sen miinukset ja plussat ja sen perusteella teen taas päätökset. Toki teemun sanalla on alkanut olemaan enemmän arvoa koska alan luottaa teemuun mikä on hyvä merkki ja luonteeltani olen melko jääräpää hyvässä mielessä, että pidän usein oman pääni ja päätökset. Jääräpäisyydessä on hyvät sekä huonot puolet ja stressaan melko helposti asioita jos ne ei ole "jiirissä" Teemu tietää tämän ja osaa toimia sen mukaan ja "lukea" minua. Mentaalipuoli on tässä touhussa myös todella tärkeä ja Teemu hallitsee sen hyvin.

Teemun kanssa yhteistyö sujuu paremmin kuin hyvin ja on sujunut alusta asti ja muuttuu kokoajan paremmaksi koska ollaan melkolailla samoilla aaltopituuksilla ja kummatkin hieman semmoisia pohdiskelijoita ja melko usein myös samoilla linjoilla asioista jolloin yhteistyö on helppoa kun yhdistää kahden ihmisen tiedot ja taidot yhteen niin lopputulos on varmasti sitä mitä sen täytyy ollakin.
 
Sillä mentorilla on kuitenkin valtava merkitys. Sillä, että tietää asioiden menevän oikein ja oikeaan suuntaan jonkun ulkopuolisen mentorin mielipiteen perusteella on ihan älytön merkitys, huolimatta siitä, että olisikin tehnyt päätökset kokonaan tai osittain itse. Näin kärjistettynä voisi verrata WRC-ralliin, jossa kuljettaja tekee viime kädessä itse päätökset siitä, miten autoa vie, mutta kyllä sen kartturin ohjeilla saattaa olla jonkin sortin merkitys. ;)
 
Kyll
Sillä mentorilla on kuitenkin valtava merkitys. Sillä, että tietää asioiden menevän oikein ja oikeaan suuntaan jonkun ulkopuolisen mentorin mielipiteen perusteella on ihan älytön merkitys, huolimatta siitä, että olisikin tehnyt päätökset kokonaan tai osittain itse. Näin kärjistettynä voisi verrata WRC-ralliin, jossa kuljettaja tekee viime kädessä itse päätökset siitä, miten autoa vie, mutta kyllä sen kartturin ohjeilla saattaa olla jonkin sortin merkitys. ;)
Kyllä, juurikin näin.:):)
 
Sillä mentorilla on kuitenkin valtava merkitys. Sillä, että tietää asioiden menevän oikein ja oikeaan suuntaan jonkun ulkopuolisen mentorin mielipiteen perusteella on ihan älytön merkitys, huolimatta siitä, että olisikin tehnyt päätökset kokonaan tai osittain itse. Näin kärjistettynä voisi verrata WRC-ralliin, jossa kuljettaja tekee viime kädessä itse päätökset siitä, miten autoa vie, mutta kyllä sen kartturin ohjeilla saattaa olla jonkin sortin merkitys. ;)
Todella :offtopic:, mutta tämä analogia ei oikein pelitä. Ne kartturin "ohjeet" ovat sen kuskin sanelemia, sanasta sanaan.
 
Todella :offtopic:, mutta tämä analogia ei oikein pelitä. Ne kartturin "ohjeet" ovat sen kuskin sanelemia, sanasta sanaan.
Voihan ne kisadieetin kuviotkin olla sanasta sanaan kisaajan sanelemia. Mentori vain varmistaa ulkopuolisena silmäparina, että homma rullaa niin kuin pitääkin. Jotkut sokeutuvat omalle peilikuvalleen, eivätkä sitten osaa sanoa, ovatko todella kovia vai ihan paskoja. Ikävä kyllä tätä jälkimmäistä näkee nykyään todella paljon.
 
On totta etten olisi tässä ja nyt jos Teemu ei olisi ollut mukana kuvioissa kun kisa päätöksen tein koska kisapäätös sai alkunsa teemun pitämästä palopuheesta (Katso sivut 35-36) sekä Teemu ollut mentaalipuolisesti myös korvaamaton apu.

Enkä olisi tässä myöskään ilman hyvää ystävää killeä jonka tapasin ja johon tutustuin kultsan kisojen jälkeen joka puhui minut kv-kisoihin ja opasti ja neuvoi siellä miten hommat menee...uhkasin killeä silloin, jos ei auta siellä ulkomailla niin kuin lupasi niin kusen sen värit piloille, ei tarvinnut sitä tehdä, kille piti sanansa ja on loisto tyyppi muutenkin!

Ennen kaikkea en olisi tässä jos en olis tavannut saaraa...toki myös juttelen ja pohdiskelen ja spekuloin myös muiden kanssa keillä on tietoa asioista, näkemystä ja joita arvostan tietämyksen perusteella.

Ne ketkä tuntee niin tietää, että osaan olla melko jääräpää ja määrätietoinen mitä tulee bodaukseen ja toteutan sitä omaa mieltä ja jos en osaa jotain päättää niin kysyn optiota muilta jos sieltä ilmenisi jotain mitä en ehkä ole osannut ottaa huomioon ja kaiken sen perusteella teen lopulliset ratkaisut.

Haluan itse olla pääasiassa vastuussa siitä mitä tapahtuu ja mikä on lopputulos ja lähinnä haen Teemulta mielipidettä omiin ajatuksiin, suunnitelmiin ja päätelmiin ja teemun optiota ja näkemystä.

En osaa paremmin tätä nyt avata, että jokainen ymmärtäisi teemun ja minun yhteistyön.

En sanoisi Teemua mentorikseni enkä myöskään varsinaisesti valmentajaksi koska se antaa stereotypisen kokonais kuvan siitä, että minut on joku "tehnyt" vaikka olen itse "tehnyt" itseni omilla opeilla, tiedoilla, taidoilla sekä kokemuksella kantapään kautta opetellut ja testaillut eri systeemeitä, sitä työmäärän kunniaa en anna kenellekkään.

Kuten jo aiemmin olen maininnut niin Teemu on auttanut pääasiassa alussa asioissa jotka ovat olleet uutta ja mistä minulla ei ole aikaisempaa kokemusta (kisaamisesta) ja ollut tukena silloin kun oma järki ei ehkä leikkaa 100% sekä antanut omaa optiota asioissa ja suunnitelmissa sekä nykyisin yhdessä pohdiskelemme sekä keskustelemme usein kaikkea mahdollista mitä ikinä tähän bodaukseen kuuluukaan, olemme teemun kanssa erittäin hyviä ystäviä ja melko samanlaiset näkemykset ja ajatusmaailmat ja yhdessä olemme hyvä ja loistava tiimi, yhteistyö toimii!

Ja ettei nyt tarvitse alkaa rallia ajamaan tai muutenkaan lajia vaihtamaan niin Teemua kutsuisin hyväksi ystäväksi sekä erittäin päteväksi ja ammattitaitoiseksi "yhteistyö kumppaniksi" ja olemme erittäin hyvä tiimi yhdessä mitä minun kisaamiseen tulee ja enemmän ystävä ja yhteistyökumppani kuin valmentaja tai mentori.
 
Se on ihan sama mitä sä sanot, kyllä Takamaa tekee ihan omat johdannot ja antaa kunnian kelle haluaa. Tietty valmentajalle (oli sitä tai ei) kuuluu kaikki!

Älyttömän tyylikäs paketti!
 
@Aestheticbuild Jos saa kysyä, miten olet hankkinut kaiken tuon tiedon ja osaamisen bodauksessa? Kun sanot että lähinnä vain mielipidettä tältä Teemulta kysyt ja vahvistusta omiin päätelmiin.

Itse aikanaan 2000-luvun alussa en tiennyt yhtään mitään koko lajista ja homma oli muutenkin tosi mystinen. Mitä siellä lavalla tehdään, dieetit, treenaaminen, viimeistelyt, värit, posehousut, vaparit, kaikki. Mistään opuksesta ei voinut hakea tietoa, kun sellaista ei ollut, ja internettikin oli vielä melko uusi ja ihmeellinen asia.

Itse en olisi ikinä mennyt lajin pariin ilman Mähöstä, joka oli se täydellinen tietopankki.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom