BB PRO Mika Sihvonen

Keskiviikkona Sihvosen kanssa käsitreeni videolle. En aio itse siinä esiintyä, treenaan kyllä ja kuvaan Sihvosen sarjat. Se vain on todella masentavaa mies nähdä, siinä tulee todellisuus aina esiin miten paska sitä itse on oikeasti.

Älä ny ihan Utiksi rupee. Todella hyvässä kunnossa oot.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Älä ny ihan Utiksi rupee. Todella hyvässä kunnossa oot.

Second that. Mike on kovemmassa kunnossa kuin 99.9% ikäisistään. Toki, jos ottaa vertailupooliksi sen 0.01% ja vuosikymmenen nuoremman Suomen lahjakkaimman tällä hetkellä kisaavan bodytreenaajan, voi tulla Utit fiilikset.

Ei mutta siis on se vain niin mieletön fysiikka eikä kenenkään muun kanssa tule semmoista fiilistä.

Osaatko sanoa, kenen suomalaisen kanssa tulee "toiseksi eniten samanlainen fiilis? Vittu mikä kysymys :LOL: Mutta oikeasti kiinnostaa, kun sulla niin paljon yhteistä aikaa vietettyä näiden meidän huippujen kanssa.

Osaatko sanoa, kenen suomalaisen kanssa tulee "toiseksi eniten samanlainen fiilis? Vittu mikä kysymys :LOL: Mutta oikeasti kiinnostaa, kun sulla niin paljon yhteistä aikaa vietettyä näiden meidän huippujen kanssa.

Markus Heinänen on yks sellanen jonka näkee livenä nii miettii vaa että mitä vittua sitä ite siellä salilla tekee :D Näin siis kävi muutamia vuosia sitten, olisiko ollut juuri Offilla kyseiseen kisaan mistä nappasi overall tittelin

Vatasen kanssa kyykätessä. Viimeksi musta tuntui tosi hölmöltä kun mä painan pää punaisena 180kgx6 ja Vatanen reilusti zemppaa takana.

Minusta tuo on ihan ymmärrettävää, että älyttömän hyvän kaverin rinnalla oma taso tuntuu heikolta, koska siellä kärjessä ne tasoerot ovat tosi isoja. Jos on itse siinä kunnossa, että 99,9% väestöstä on huonompia (oli mikä laji hyvänsä) niin se ei tarkoita sitä, että ero siihen kaikkein parhaaseen olisi 0,1%. Se ero voi olla silloin vielä 50% tai vaikka 90%, koska suurin osa jengistä on ihan aloittelijoita tai muuten vaan tosi huonoja hommassaan.

Minusta tuo on ihan ymmärrettävää, että älyttömän hyvän kaverin rinnalla oma taso tuntuu heikolta, koska siellä kärjessä ne tasoerot ovat tosi isoja. Jos on itse siinä kunnossa, että 99,9% väestöstä on huonompia (oli mikä laji hyvänsä) niin se ei tarkoita sitä, että ero siihen kaikkein parhaaseen olisi 0,1%. Se ero voi olla silloin vielä 50% tai vaikka 90%, koska suurin osa jengistä on ihan aloittelijoita tai muuten vaan tosi huonoja hommassaan.

Ensitunne on varmaan se mitä Mike kuvailee, mutta kokonaisuutta jos ajattelee, niin luulisi olevan kohtuullisen helppo suhteellistaa asia sitä kautta, mitä kaikkea sen "maailman huipun" tekemisessä on erilaista kuin omassa sillä hetkellä.

Ensitunne on varmaan se mitä Mike kuvailee, mutta kokonaisuutta jos ajattelee, niin luulisi olevan kohtuullisen helppo suhteellistaa asia sitä kautta, mitä kaikkea sen "maailman huipun" tekemisessä on erilaista kuin omassa sillä hetkellä.
Ei se aina tekemisestä ole kiinni, esim Sihvosella on mielettömät geenit rakenteellisesti.

Ei se aina tekemisestä ole kiinni, esim Sihvosella on mielettömät geenit rakenteellisesti.

Hyvin harva tai oikeastaan kukaan ulkopuolinen on nähnyt tai tietää Sihvosen tekemiset ihan päivä- tai jopa tuntitasolla. Mä väitän, että kyllä sieltä löytyy ne keskeisimmät tekijät siihen miten sieltä on tullut viimeisen päälle mestarismies. Geenit toki määrä sitä miltä se lopputulos näyttää, mutta on sen duunin oltava ja varmasti onkin päivästä päivään siellä myös sen verran laadukasta ja johdonmukaista, että siinäkin jää ne kovimmat kilpailijatkin osaltaan taakse.

Geenit on pohjapiirustukset, mutta vaatii silti täydellistä duunia, että se lopputulos olisi yksinkertaisesti noin hyvä.

Viimeksi muokattu:
Hyvin harva tai oikeastaan kukaan ulkopuolinen on nähnyt tai tietää Sihvosen tekemiset ihan päivä- tai jopa tuntitasolla. Mä väitän, että kyllä sieltä löytyy ne keskeisimmät tekijät siihen miten sieltä on tullut viimeisen päälle mestarismies. Geenit toki määrä sitä miltä se lopputulos näyttää, mutta on sen duunin oltava ja varmasti onkin päivästä päivään siellä myös sen verran laadukasta ja johdonmukaista, että siinäkin jää ne kovimmat kilpailijatkin osaltaan taakse.

Geenit on pohjapiirustukset, mutta vaatii silti täydellistä duunia, että se lopputulos olisi yksinkertaisesti noin hyvä.
Valitettavasti asia ei noin ole. Sihvosella sattuu olemaan rakenne aivan uskomaton, joka taas korostaa sitä lihasmassaa. Myös esim jalat hyvä esimerkki, mies ei mitään ihmeellistä treeniä niille ole tarttenut tehdä, kun taas toiset joutuu tekemään kaiken maailmassa, että saa edes jonkinasteista kasvua. Se ei aina tekemisestä kiinni ole jos geeneissä on rajoitteita lihaskasvulle. Toinen esimerkki, miksi Leskisen Jarin jalat on sairaan kokoiset, mielettömät pohkeet ja sairaat forkut? Mies ei edes treenaa forkkuja koskaan eikä myöskään pohkeita. Selkä taas ei ole kasvanut vaikka sitä on aina tehty kovaa. Nyt sitä tehdään suunnitelmallisesti kaksi kertaa viikossa ja silti se kasvu on kiven takana. Ei se tekemisestä kiinni ole, vaan geeneistä miten lihakset vastaa rasitukseen ja treeniin. Osalla on hyvin vähän huonosti vastaavia lihasryhmiä ja valtaosa hyvin vastaavia, mutta suurimmalla osalla on useampikin lihasryhmä heikosti vastaava ja sitten kun kysytään miten treenaa sitä hyvää lihasryhmää, niin vastaus on aina "melko sama mitä sille teen, niin se kasvaa". Huippugeenisillä kavereilla on suurin osa lihaksista sillä tasolla vastaanotossa, että melko sama miten niitä treenaa, kunhan treenaa ja palautuu.

Hyvin harva tai oikeastaan kukaan ulkopuolinen on nähnyt tai tietää Sihvosen tekemiset ihan päivä- tai jopa tuntitasolla. Mä väitän, että kyllä sieltä löytyy ne keskeisimmät tekijät siihen miten sieltä on tullut viimeisen päälle mestarismies.
Uskallan kyllä väittää että tossa Mikan menestyksen yhtälössä, ylivoimaisesti yksittäinen suurin tekijä on genetiikka. Kukaan paitsi Mika ja lähipiiri ei varmaan tiedä miten siellä asiat tehdään päivätasolla ja kuinka pitkään niihin on panostettu ja kuinka paljon. Olisi silti hyvin outoa väittää että koska Mika on tällä hetkellä ylivoimaisesti Suomen paras kehonrakentaja, tämä automaattisesti tarkoittaisi sitä että Mikan panostus treeni- ja ravintopuoleen olisi muihin verrattuna jotenkin ylivoimaista. Jos lähdetään oikeasti kattomaan näitä sm-kisojen sarja- ja overall voittajia niin eiköhän siellä jokaisella ole panostus lajin eri osa-alueisiin niin korkealla tasolla kuin kyseinen henkilö vaan pystyy sen viemään.
Toi genetiikan vähättely bodauksessa tai urheilussa ylipäätänsä on vähän huvittavaa, kylmä totuus vaan on se että genetiikalla voi kompensoida huonoa ravinto- ja treenipuolta, sama ei toimi toisinpäin. Sitten kun jollain on nää kaikki 3 osa-aluetta kondiksessa niin tulee Mika Sihvosia ja Marko Savolaisia.

Geenien merkitystä en siis millään tavalla kyllä väheksenyt. Pointti oli se ettei ne mitään auta jos asioita ei tehdä. Se vain on 100% selvä ettei tuolla huipulla olla ilman sellaista omistautumista johon suurin osa ei koskaan kykene.

Ja mitä treeneihin ja ravintoon tulee, niin niiden toteutus nyt on aina yksilöllistä ja määrätyn yksilön pitää ne toimivimmat tavat itselleen löytää, sen nyt tekee kaikki ammattilaiset sehän on selvä. Ajallisesti treeni on silti vain yksinumeroinen prosenttiosuus siitä koko meiningistä mistä se lopputulos syntyy. Ei siellä ihmetellä siinä välissä tumput suorana, että on tämä kyllä niin saatanan helppoa mulle, kun on niin hyvät geenit vaan kyllä se vaatii poikkeuksellista johdonmukaisuutta, pitkäjänteisyyttä, omistautumista ja älykkyyttäkin jotta on ja pysyy tuolla tavalla parhaana ja hommat toimii.

Viimeksi muokattu:
Valitettavasti asia ei noin ole. Sihvosella sattuu olemaan rakenne aivan uskomaton, joka taas korostaa sitä lihasmassaa. Myös esim jalat hyvä esimerkki, mies ei mitään ihmeellistä treeniä niille ole tarttenut tehdä, kun taas toiset joutuu tekemään kaiken maailmassa, että saa edes jonkinasteista kasvua. Se ei aina tekemisestä kiinni ole jos geeneissä on rajoitteita lihaskasvulle. Toinen esimerkki, miksi Leskisen Jarin jalat on sairaan kokoiset, mielettömät pohkeet ja sairaat forkut? Mies ei edes treenaa forkkuja koskaan eikä myöskään pohkeita. Selkä taas ei ole kasvanut vaikka sitä on aina tehty kovaa. Nyt sitä tehdään suunnitelmallisesti kaksi kertaa viikossa ja silti se kasvu on kiven takana. Ei se tekemisestä kiinni ole, vaan geeneistä miten lihakset vastaa rasitukseen ja treeniin. Osalla on hyvin vähän huonosti vastaavia lihasryhmiä ja valtaosa hyvin vastaavia, mutta suurimmalla osalla on useampikin lihasryhmä heikosti vastaava ja sitten kun kysytään miten treenaa sitä hyvää lihasryhmää, niin vastaus on aina "melko sama mitä sille teen, niin se kasvaa". Huippugeenisillä kavereilla on suurin osa lihaksista sillä tasolla vastaanotossa, että melko sama miten niitä treenaa, kunhan treenaa ja palautuu.
Onko siis jokaiselle lihakselle oma lihaksen kasvua säätelevä tekijä?

Onko siis jokaiselle lihakselle oma lihaksen kasvua säätelevä tekijä?
Kyllä ja sen todistaa monet yksilöt, joilla kasvaa joku lihasryhmä ilman sen aktiivista harjoittamista. Ja vielä sekin, että kaikkia lihasryhmiä ei voi välttämättä samalla tavalla treenata, vaan ne vastaa eri tavalla eri treeniin.

Ihan käsittämätöntä tää kun aletaan väheksyä miehen tekemisiä pistämällä geenien piikkiin tyyliä kaikki. Sihvonen on tehny kymmeniä vuosia asiat suunnitelmallisesti ja sit tänne tulee tyyliä sellaset ihmiset haukkumaan omia geenejä huonoiksi kun ovat tehneet asiat oikein tyyliä pari vuotta...

Mä olen varmaan viimeinen joka ikinä väheksyisi Sihvosen tekemistä tai saavutuksia. Ja ehkä viimeinen joka feidaa jalkatreeneissä. Mä olen tehnyt Peterin aikana kaiken reisille. Sen jälkeen kyykannyt kuin hullu 2 vuotta, kehitys aika huonoa. Ei ne vain vastaa niin ne ei vastaa, selkään taas saan lihaa tosta vain. Sun tapa on sitten dissata ne jotka yrittää tosissaan vuodesta toiseen.

molempia tarvitaan, geeneja ja oikeanlaista tekemista, kyllahan sihvosen smith-kyykysta nakee vuosien tyon tulos, isot painot liikkuu erittain kauniilla tekniikalla

Mä olen varmaan viimeinen joka ikinä väheksyisi Sihvosen tekemistä tai saavutuksia. Ja ehkä viimeinen joka feidaa jalkatreeneissä. Mä olen tehnyt Peterin aikana kaiken reisille. Sen jälkeen kyykannyt kuin hullu 2 vuotta, kehitys aika huonoa. Ei ne vain vastaa niin ne ei vastaa, selkään taas saan lihaa tosta vain. Sun tapa on sitten dissata ne jotka yrittää tosissaan vuodesta toiseen.
Jos en nyt oo väärin ymmärtäny niin oot sanonu kuin sulla oli syömiset perseellään vuosia eikä keho ottanut vastaan hiilareita ?

Jos en nyt oo väärin ymmärtäny niin oot sanonu kuin sulla oli syömiset perseellään vuosia eikä keho ottanut vastaan hiilareita ?
Ei mun syöminen ole perseellään ollut, makrot on aina ollut tarkat, metabolia vain ei ole koskaan ollut kovin vilkas eikä ole vieläkään. Eikä tässäkään sun mielestä ole kyse geeneistä, tietetenkään, vaan siitä etten ole tehnyt tarpeeksi hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom