Mikä tuo menestyksen?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ryti
  • Aloitettu Aloitettu
Lisäisin tuohon lukemistolistaan Power Selling ja Blue Ocean Strategy opukset. IT-alalla jos ollaan niin Geoffrey Mooren teokset kannattaa myös lukaista.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kunnon elokuvafriikkinä oon tsekannu varmaan tuhannen leffaa elämäni aikana ja toi The Secret kurvas helposti TOP3:een. Sellanen pätkä joka pitäisi jokaisen suomalaisen (ja miksei ihmisenkin katella).

Mahtaako tämä olla tuo sama The Secret?
http://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8

Ei juma.... nyt vetää sanattomaksi. Taidan lopettaa teidän kanssa keskustelemisen tähän paikkaan.

Law of attraction.... thoughts become reality... what would jesus do? :D
 
Mahtaako tämä olla tuo sama The Secret?
http://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8

Ei juma.... nyt vetää sanattomaksi. Taidan lopettaa teidän kanssa keskustelemisen tähän paikkaan.

Law of attraction.... thoughts become reality... what would jesus do? :D
Niin siis tuon leffan paras puoli on juuri se, että siinä ei puhuta Jeesuksesta. Itse kun en niistä asioista niinkään perusta niin siksi oli mielenkiintoista kuunnella menestystarinoita ja ennenkaikkea yhtä näkökulmaa menestykseen ilman, että kaikki on Jeesuksen, Allahin, Muhamedin, Dalai Laman tai olohuoneen sohvan ansiota.

Jos kauheasti ahdistaa niin kannatta ottaa tuo leffan pointti ikäänkuin metaforana siten, että positiivinen ajattelutapa ja periksiantamattomuus vievät elämässä paljon pitemmälle kuin pessimistisyys ja jo valmiiksi luovuttanut asenne.

Jos tästä nyt miettii niitä ihmisiä, jotka tunnen ja ovat elämässään menestyneet ja saavuttaneet sen mitä ovat tavoitelleet ovat oikeastaan järjestäin aikaansaavia, periksiantamattomia, optimisteja ja muutenkin persoonia, jotka eivät pelkää ottaa isoaakaan härkää sarvista. Ne taasen, jotka päivästä toiseen nillittävät, miettivät mitä kaikkea pitäisi/täytyisi/tarvitsisi tehdä tai saavuttaa mutta kun ei /ehdi/jaksa/viitsi/pysty/kykene, edustavat näiden vastakohtia.

Toisaalta tästäkin aiheesta on täällä turha sen kummemmin väitellä koska intervebin ihmeellisessä maailmassa kellään ei ole murheita, kaikilla on elämä kuosissa, metrin meisseli, joka sekään ei yletä hapan ympärille! :) Tsekatkaa leffa jota kiinnostaa ja palataan alkuperäiseen aiheeseen.
 
Mulle Anthony Robbinsin UPW-seminaari ja hänen kirjansa+audiokirjansa ovat olleet tosi merkittävä innostuksen lähde. Pitkään tuntui, että innostus oli hukassa, mutta nyt koen eläväni täydempää elämää kuin aikoihin. Saan enemmän aikaan ja olen oppinut ohjaamaan tehokkuuttani uudella tavalla ilman että aikaa menee niin kamalasti hukkaan kaikkeen epäolennaiseen (ja ennenkaikkea siihen iänikuiseen mutinaan ja voivotteluun). Palaset vaan loksahtelevat kohdalleen, töiden suhteen on aivan uusi draivi ja luovuus pulppuilee. :)

Toinen, ehkä tähänastisen elämäni paras rahallinen sijoitus on ollut NLP:hen tutustuminen. Uskon, että bisneksessä ja työurallani (ja myös henkilökohtaisessa elämässäni) pääsen ihan toisiin tuloksiin kun osaan kommunikoida tehokkaammin, ymmärrän toisia ihmisiä paremmin sekä pystyn vaikuttamaan heihin myönteisellä tavalla. Uskon vahvasti, että liiketoiminnassa ja elämässä ylipäätään parhaiten menestyneet ihmiset kaikki osaavat luonnostaan käyttää noita samoja menetelmiä. Jos joku on kiinnostunut Activon NLP-kurssista, niin muhun voi ottaa yhteyttä - kerron mielelläni lisää omia kokemuksiani (faidra6@hotmail.com). Tunnen myös firman omistajan ja ehkäpä saadaan jotain pientä etua jos joku haluaa lähteä kouluttamaan itseään. :)
 
Mulle Faidran blogi on ollut hyvä innostuksen lähde. :D

Se nainen jaksaa olla aina niin iloinen ja innostunut kaikesta. Ja se todellakin näkyy sen elämässä. Mua alkaa hengästyttämään, kun lukee mitä kaikkea se saa/on saanut aikaan: 25-vuotias, diplomi-insinööri, unelma-ammatissaan, naimisissa, menestyvä fitnesskilpailija, kirjoittaa kymmeniä eri blogeja, kaunis, sosiaalinen jne.

Mä arvostan eniten juuri sellaisia ihmisiä, jotka menestyvät monipuolisesti elämässä, eivätkä ole mitään yhden asian eksperttejä.
 
Jos sinun pitäisi tienata hyvin rahaa, miten uskoisit siinä onnistuvasi varmimmin? Pitäisikö sinun:

I) Jotain muuta, mitä?


Niin kuin kaikessa "menestyksessä", lahjakkuudella on vain pieni osuus, suurin osa on työtä. Ensin luoda päämäärä, mahdollisimman spesifioituna. Sitten tekee huolelliset taustatyöt ja suunnitelman ja menee tavoitetta kohden laput silmillä. Eli toisin sanoen itsekuria, mitä tarvitaan erityisesti tavoitteen saavuttamisen JÄLKEEN. En sano, että tämä on helpoin tie, mutta se on suorin.

Eri asia sitten on, onko mielekästä laittaa elämässään kaikki yhden kortin, eli taloudellisen menestyksen, varaan. Mitä hyötyä rahasta, jos ei ole kavereita? Tai terveyttä? Tai parisuhdetta/perhettä, jos sellaiselle laittaa arvoa.
Nämä on sellaisia ikuisuuskysymyksiä, mutta esim. Stroa Enson Härmälää tuskin raha tekee tällä hetkellä onnelliseksi. Siltä on mennyt asema ja pari kaveria. No, ainakin hänellä on fyffeä. :itku:
 
Itse olen sitä mieltä, että raha on terveyden yksi osa-alue. Mitä köyhempi on, niin sitä helpommin terveys on uhattuna. Monet rikastuu terveyden kustannuksella. Tätä en näe kovin mielekkäänä.
 
Pari kirjavinkkiä, nämä ovat niin pikkuruisia läpysköitä että ehtii lukaisemaan läpi tunnissa tai parissa. Mulla on pöhkö taipumus kuskata jotain näistä mukanani aina, hyvää ajanvietettä lukea kun odottaa jotain. Tulee aina ajatuksia vastaan jotka pistää pohtimaan lisää ja usein sieltä tulee joku pling-idea myöskin. :)

-Scott Alexander: Rhinoceros Success => paras pikkuinen motivaatio- ja itsensäkehittämisopus mitä olen lukenut. Vain niille jotka ymmärtävät metaforien voiman. Turha lukea, jos ei ole mielikuvitusta.

-Tony Robbins: Notes from a Friend - tässä kirjassa on tärkeimpiä aiheita joista Tony puhuu. On todella silmiä avaavaa huomata, miten pienillä asioilla omissa asenteissaan, puheessaan ja omassa fysiikassaan voi muuttaa radikaalisti lopputulosta. Jos jää vielä kiinnostamaan lisää tämän jälkeen, niin mm. Awaken the Giant Within voisi olla seuraava steppi. Siinä onkin sitten satoja ja satoja sivuja lisää asiaa. ;)

-James Allen: As a Man Thinketh - tämän voi ladata myös ilmaiseksi täältä. Kaikkien itsensä kehittämisopusten esi-isä. :) "All that a man achieves and all that he fails to achieve is the direct result of his own thoughts."

Kirjoja voi ostaa mm. Amazon.co.uk:sta.
 
Tuosta NLP:stä kyllä voisi lukea...kaveri sitä lesotti joskus, mutta hautasin idean kun näin jenkkivideoita jossa NLP taitaja saa ihmisen kadulla luovuttamaan lompakkonsa ja kellonsa hänelle jne ja jotain pokeripöytäjuttuja jossa NLP kaveri tietää nimetä vastapelurilla kädessä olevat kortit. Siis ihan samanlaista settiä kun jenkkien hypnoosijutut.

Mutta voishan sitä jonkun opuksen silti lukea. Ei siinä nyt varsinaisesti mitään häviä vaikka ei alkaisi pelikorttien läpi näkemäänkään :)
 
Mistä olisi lähdettävä hakemaan/tekemään muutosta kun koulumenestys ei korreloidu työelämän menestyksen kanssa?:(
Samassa koulussa surkeimmilla arvosanoilla olleet koulukaverit pääsevät töihin sellaisiin paikkoihin joihin itse en saanut edes kutsua haastatteluun. Halua ja tietoa olisi, mutta niitä ei ole oikein päässyt kunnolla soveltamaan käytäntöön. Suhteita ei ole auttamassa asiaa.
Joutaa kyllä vaikka kaikki firmat muuttamaan Kiinaan jos se isi/äiti samassa työpaikassa tai itseään täynnä olevat itsensä kehujat saavat niitä paikkoja mutta me rehelliset raatajat emme. Köyden rasvaaminen on käynyt niin monta kertaa mielessä että heikoimmat lähettäisivät jo hoitoon.
Jos jaksan olla kärsivällinen niin saatan ehkä saada ylennyksen paskahommista vuoden päästä. Entiset luokkakaverit sen sijaan ovat päässeet urakehityksessä paljon helpommin koulutusta vastaaviin hommiin heti koulun jälkeen, osa jopa ulkomaille.
Jotain minä teen väärin, mutta mistä pitäs lähteä hommaa purkaamaan&korjaamaan? (juu tiedän että eihän tämä kavereille kateellisuus paljoa vie eteenpäin)
 
Mistä olisi lähdettävä hakemaan/tekemään muutosta kun koulumenestys ei korreloidu työelämän menestyksen kanssa?:(
Samassa koulussa surkeimmilla arvosanoilla olleet koulukaverit pääsevät töihin sellaisiin paikkoihin joihin itse en saanut edes kutsua haastatteluun. Halua ja tietoa olisi, mutta niitä ei ole oikein päässyt kunnolla soveltamaan käytäntöön. Suhteita ei ole auttamassa asiaa.
Joutaa kyllä vaikka kaikki firmat muuttamaan Kiinaan jos se isi/äiti samassa työpaikassa tai itseään täynnä olevat itsensä kehujat saavat niitä paikkoja mutta me rehelliset raatajat emme. Köyden rasvaaminen on käynyt niin monta kertaa mielessä että heikoimmat lähettäisivät jo hoitoon.
Jos jaksan olla kärsivällinen niin saatan ehkä saada ylennyksen paskahommista vuoden päästä. Entiset luokkakaverit sen sijaan ovat päässeet urakehityksessä paljon helpommin koulutusta vastaaviin hommiin heti koulun jälkeen, osa jopa ulkomaille.
Jotain minä teen väärin, mutta mistä pitäs lähteä hommaa purkaamaan&korjaamaan? (juu tiedän että eihän tämä kavereille kateellisuus paljoa vie eteenpäin)


Hei Hard Justice, tuli mieleen, että oletkohan oikealla alalla? Jos kaverit menestyy ja sinä et, syy voi olla siinä, että kyseessä ei ole sinun juttusi. Jos on "kutsumusta" johonkin, niin sitä ei oikeastaan kiinnitä huomiota kavereiden menestykseen, vaan päähuomio keskittyy omaan suoritukseen kyseisellä alalla. Oikea juttu vie mukanaan. Jos katsoo vain muiden suorituksia, sitä alentaa itsensä sivustakatsojan rooliin ja se oma suoritus jää vajanaiseksi.

Tällä en tarkoita, etteikö uskon puutetta voisi tulla kaikille ja jokaisella alalla. Se on hyväkin, että tulee paikkoja, joissa pitää funtsia suunnan tarkastamista. Jokaisella on etumatkaa jossain suhteessa, jollain on ne vanhemmat ja jollain taas jotain muuta onnekasta. Tärkeintä on muistaa oman asenteen merkitys omien mahdollisuuksien parantamisessa JA huonontamisessa. Jos uskoo, ettei tästä mitään tule, niin ei varmaan tulekaan. Miksi siis antaisit OMAN asenteen haitata etenemistäsi? Sanotaan, että menestys tulee ennen työntekoa vain aakkosissa, mutta näitäkin kahta ennen tulee asenne.

Ja unohda välittömästi kaikki köysitemput. Ne kertovat siitä, että olet luovuttamassa ennen kuin olet edes mennyt kehään. Itseään pitää oppia karaisemaan, ja tämä on nöyrtyminen tosiasioiden edessä on näemmä sinun rastisi, ennen kuin voit ottaa niitä hyviä koulutustasi vastaavia hommia vastaan.

Tämä ei ole mikään neuvo, mutta itse tekisin niin, että unohtaisin kaikki kavereiden menestykset ja miettisin, että mikä on minulle itselleni sopivin tavoite tällä tietyllä alalla. Sinun etenemistäsi mitataan suhteessa sinuun, ei kavereihin. Ja kun olet sinne vuorellesi itsenäisesti suunnistanut ja kavunnut, niin takaan, että näkymät ovat mahtavat. Vilpittömästi tsemppiä matkallesi, jonka olet jo aloittanut!! :worship:
 
Kuulostaa aivan helvetin tyhmältä, että luetaan jotain Success for Dummies kirjoja ja sitten ollaan pikkupomoja jossain kyrpätoimistossa ja tehdään 12 tunnnin päiviä ja toisella korvalla kuunnellaan Jorman valitusta ja toisella osastopäällikön valitusta. Jengi huoraa elämänsä jonkun muovipalasen myynninedistämiseen ja laiminlyö ihmissuhteensa. Ja mitä väliä sillä on montako nollaa siellä pankkitilillä on? Muijas tuhlaa ne rahat kuitenkin.

Minulle menestys on sitä, että hoitaa ihmissuhteensa hyvin, on sielun ravintoa ja lepoa tarpeeksi. Työura voi olla menestyksellinen, jos tekee arvokasta, merkityksellistä ja ihmisten elämään vaikuttavaa työtä. Koskaan ei ole tarpeeksi menestynyt, jos rupeaa rahan tai aseman perässä juoksemaan. Ja sillä nyt ei ole paskankaan merkitystä mihinkään, jos oot vaikka itse osastopäällikkö muovinpalaa x myyvässä yrityksesä.
 
Samassa koulussa surkeimmilla arvosanoilla olleet koulukaverit pääsevät töihin sellaisiin paikkoihin joihin itse en saanut edes kutsua haastatteluun.


Oletko luetuttanut hakemuksiasi kenelläkään? Kirjallisen ilmaisun pitäisi olla vakuuttavaa ja tekstin myyvää. Ammattitaito ei auta jos ei osaa myydä itseään ja valita hakemukseen taikasanoja joilla portti aukeaa, joten varmistu että nämä asiat ovat muidenkin kuin itsesi mielestä kunnossa ennen kuin lähetät hakemuksen.

Heikki M:lle voisin suositella luettavasi tuota Kiyosakin Kassavirtakvadrantia ihan vain avartamaan näkökulmaa. Tosin Heikki ei taida kyllä ottaa neuvosta vaaria :)
 
On muuten kiinnosta pätkä tekstiä tää threadi, ois pitäny mennä jo nukkumaan.

Ilman sen suurempaa tietämystä "tiestä menestykseen" onko missään haastatteluita näistä rikkaimpien ihmisten top 10:stä?

Esim. Bill Gates ja Warren Buffet.

Varsinkin Warren Buffet, joka kasvatti omaisuuttaan vuoden aikana 10 miljardilla dollarilla :hyper:

Mikä olisi näille henkilöille ollut se tie menestykseen. Tuskin se on ollut pelkästään opiskelu, kova työ tai tilaisuus. Jokin ratkaiseva tekijä näillä Forbesin listoilla pyörivillä ihmisillä on oltava...
 
On muuten kiinnosta pätkä tekstiä tää threadi, ois pitäny mennä jo nukkumaan.

Ilman sen suurempaa tietämystä "tiestä menestykseen" onko missään haastatteluita näistä rikkaimpien ihmisten top 10:stä?

Esim. Bill Gates ja Warren Buffet.

Varsinkin Warren Buffet, joka kasvatti omaisuuttaan vuoden aikana 10 miljardilla dollarilla :hyper:

Mikä olisi näille henkilöille ollut se tie menestykseen. Tuskin se on ollut pelkästään opiskelu, kova työ tai tilaisuus. Jokin ratkaiseva tekijä näillä Forbesin listoilla pyörivillä ihmisillä on oltava...
joltain kanavalta tuli joku aika sitten Buffetin ja Gatesin yhteishaastattelu. luulisi löytyvän netistäkin.

Gateshän on koulutukseltaan ylioppilas. :) Jätti siis Harvardin kesken. Gatesin tapauksessa tekijöitä on varmasti mm. hyvin korkea älykkyysosamäärä ja rikkaat vanhemmat eli optimaaliset kasvuolosuhteet.
 
On muuten kiinnosta pätkä tekstiä tää threadi, ois pitäny mennä jo nukkumaan.

Ilman sen suurempaa tietämystä "tiestä menestykseen" onko missään haastatteluita näistä rikkaimpien ihmisten top 10:stä?

Esim. Bill Gates ja Warren Buffet.

Varsinkin Warren Buffet, joka kasvatti omaisuuttaan vuoden aikana 10 miljardilla dollarilla :hyper:

Mikä olisi näille henkilöille ollut se tie menestykseen. Tuskin se on ollut pelkästään opiskelu, kova työ tai tilaisuus. Jokin ratkaiseva tekijä näillä Forbesin listoilla pyörivillä ihmisillä on oltava...


En tiedä mutta veikkaanpa, että kukaan heistä ei ole pysähtynyt vastaavaa miettimään, kukaan heistä ei ole kuullutkaaan lässytystä "sisäisistä sankareista" tai muista vastaavista hyperventiloinnista, niillä on vaan isossa jaossa käynnyt törkee flaksi :kippis1:
 
Kyllä, ehkä Gatesilla ja kumppaneilla on käynyt vitunmoinen pulla , mutta miten se estää normaalijamppaa tavoittelemasta maksimaalista potentiaaliaan.
 
Saattaa olla, että Gates on onnekekas ja avuton, mutta epäilen vahvasti.
Olen lukenut useammankin opuksen, jossa on seurattu ja tutkittu omalla alallaan menestyviä ihmisiä. Näille menestyvillä ihmisillä on hyvin paljon yhtäläisyyksiä keskenään.

Syyn ja seurauksen laki on kaikille tuttu. Jokainen tuntee myös kylvämisen ja leikkaamisen lain. Monesti nämä menestyneet ihmiset eivät itsekään tiedosta mitä tekevät, he vaan tekevät luonnostaan asiat "oikein".

Eräässä tutkimuksessa seurattiin usean vuoden ajan insinöörejä. Kävi ilmi, että urakehityksen kannalta raalla ammattitaidolla oli n. 15% merkitystä, kun taas kaikki muu, kuten sosiaaliset taidot vaikuttivat sen loput 85%.

Heikki tuossa yllä toi hyvin kärkkäästi esille näkemyksensä menestymisestä. Liekö hänellä kaunoja jotakuta kohtaan, kun noin teräväsanaiseksi yltyi.
Pointtia viestissä kuitenkin oli. Olen Heikin kanssa ihan samalla linjalla siinä, ettei työelämä ole niin tärkeä, että sen vuoksi kannattaa uhrata kaikki muu.

Menestystä mitataan muutenkin kuin rahassa. Eikä sen vuoksi kannata laskea itseään epäonnistuneeksi, vaikka tienaakin vähemmän kuin kaveri.
 
Back
Ylös Bottom