Mikä sporttinen/nopea auto 25-30keur?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Caracas
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Caracas

VIP
Ikä
47
Moro

Ajattelin vaihtaa tuoreen octavia farkkukin nopeampaan autoon. Kun ei olekkaan sellaista tarvetta farkulle kun keväällä oli. Budjetti on alle 30keur, ei yhtään yli. Vaihtoehtoja tähän mennessä tullut mieleen mm.

Mazda 6 MPS (liian pappamainen, uskottavuus?)
Dodge Caliber SRT4 (laatu ja sisustan muovit?)
BMW Z4 (imho ruma keula)
Boxster S
Nissan 350Z (ruma sisusta ja kallis nissaniksi?)
Mitsun evo (karsea sisältä, toki "ralliauto")
Subaru impreza WRX (karsea sisältä, toki "ralliauto")
Audi S4 (b6) (janoinen?)
BMW 330D, (ehkä jopa xDA? tosin noita on joka kulmalla)
Focus ST
...

Ongelma tai rajoite on että autolla pitää voida ajaa järkevästi talvella. Boxsterilla voi hyvinkin, sen tiedän kokemuksesta. Voimaa, uskottavuutta ja tyyliä pitäisi olla.

Ajatuksia ja keskustelua?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
"Järkevä" nopeampi auto: Golf GTI/R32? Tyyli ja uskottavuus toki mielipide asia, mutta on ne ainakin paremman näköisiä kuin tuon hintaluokan Z4, dodge ja imho parempia ajaa kuin mps. Mahtuneeko uusi Scirocco 2.0t koneella hintaluokkaan?

Boxster S varmasti jees, kesällä avokatosta bonusta.

Golf gti:stä (mk v) täytyy sanoa.. Itsellä siis Porsche Cayman S ja GTI, vaikka Cayman s on makea peli ajaa, niin golffi on edelleen mahtavan hauska peli ja se turbokone on edelleen loistava. Ei vituta yhtään kun pitää lähteä kauppaan golffilla (vaikka aika usein porsse on parkkeerattuna prisman pihaan :D).

"Järkevä" nopeampi auto: Golf GTI/R32? Tyyli ja uskottavuus toki mielipide asia, mutta on ne ainakin paremman näköisiä kuin tuon hintaluokan Z4, dodge ja imho parempia ajaa kuin mps. Mahtuneeko uusi Scirocco 2.0t koneella hintaluokkaan?

Boxster S varmasti jees, kesällä avokatosta bonusta.

Golf gti:stä (mk v) täytyy sanoa.. Itsellä siis Porsche Cayman S ja GTI, vaikka Cayman s on makea peli ajaa, niin golffi on edelleen mahtavan hauska peli ja se turbokone on edelleen loistava. Ei vituta yhtään kun pitää lähteä kauppaan golffilla (vaikka aika usein porsse on parkkeerattuna prisman pihaan :D).

Juu tuo R32 unohtui tuosta vaikka siitä oli tänään kaverin kanssa puhetta, se on vahva mutta silti se on "golf", vaivaa sama yleisyys kun bemaria. GTI golf uppoa varsinkaan, mutta R32 soundit on kyllä kivat. Noh sulla kun on cayman niin tiedät miten vaikea muita on verrata järkevästi.

Mä oon jostakin syystä tykästynyt Seat Leon Cupraan. Mulla oli aikoinaan FR ja Cupran ottaisin heti, jos mahdollisuus vaan siihen olis. Miellyttää mun silmää. Nelivetona kun vielä ton sais...

Juu tuo R32 unohtui tuosta vaikka siitä oli tänään kaverin kanssa puhetta, se on vahva mutta silti se on "golf", vaivaa sama yleisyys kun bemaria. GTI golf uppoa varsinkaan, mutta R32 soundit on kyllä kivat. Noh sulla kun on cayman niin tiedät miten vaikea muita on verrata järkevästi.

Golffia kyllä vaivaa juuri se että se on golf. Mutta kuskin paikalta se on loistopeli. Itse koeajoin molemmat golffin aikoinaan ja tykkäsin enemmän gtistä. Sciroccoa ainakin itse katsoisin, eroaa kyllä ulkonäöltään golffista aika kivasti.

Focus ST tuli myös koeajettua, eikä sen osto kaukana ollut. Henk koht sen vika on sama kuin golffin.

Uuden mallin Civic R sen sijaan oli massiivinen pettymys. Tylsä kone, ylijäykkä alusta, "liian erikoinen" ohjaamo.

MPS oli koeajossa myös, periaatteessa ihan ok, mutta ei vain jotenkin säväyttänyt ja myöskin se on "vain" mazda 6.

Audi TT 3,2l V6? Mersu SLK?

Golffia kyllä vaivaa juuri se että se on golf. Mutta kuskin paikalta se on loistopeli. Itse koeajoin molemmat golffin aikoinaan ja tykkäsin enemmän gtistä. Sciroccoa ainakin itse katsoisin, eroaa kyllä ulkonäöltään golffista aika kivasti.

Focus ST tuli myös koeajettua, eikä sen osto kaukana ollut. Henk koht sen vika on sama kuin golffin.

Uuden mallin Civic R sen sijaan oli massiivinen pettymys. Tylsä kone, ylijäykkä alusta, "liian erikoinen" ohjaamo.

MPS oli koeajossa myös, periaatteessa ihan ok, mutta ei vain jotenkin säväyttänyt ja myöskin se on "vain" mazda 6.

Audi TT 3,2l V6? Mersu SLK?

SLK ostetaan vaimolle yleensä. Vanha TT on vaan niin vanha koriltaan, uusi ei mahdu budjettiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
JTDM 2.4 204hv, jopa Q4 neliveto kuulostaa hyvälle. Mutta. Melkein 2t painoa vie varmasti osan alfan legendaarisesta ajettavuudesta.

Alfa on kyllä nätti, mutta muuta en siitä tiedä, en ole koskaan ajanut.

Ajatus(/provo) yleisellä tasolla: hintaluokassa ~30te jos haluat jotenkin spesiaalin auton, niin enemmistö vaihtoehdoista ovat lähinnä "perusautojen" (golf, focus, bmw:t, audit) tehoversioita, jotka keskimäärin hukkuu massaan. Jos haluat auton joka erottuu siitä massasta tavalla tai toisella, niin vaihtoehdoiksi jäävät ovat luokkaa Z4 ja Boxster. 350z, mitsu evo ja wrx sti subaru varauksin.

Jaguar XK8 jne. mitä muita autoja löytyy hintaluokkaan? nettiautosta olen katsellut mutta hyvin bmw/mb painotteista on.

Uusista sitikan DS3 näyttää ja tuntuu hyvältä myymälässä istumisen jälkeen. Uusi tuleva C4 tai CS4 näyttää kanssa hyvältä. Mielummin kuitenkin miettisi voimanpesää.

Järkiautoista R32 ja Focus ST ovat sellaiset että hieman erottuu vaikka onkin arkimalleja. R32 olisi neliveto mutta voi perse se kojetaulu jne. ST taas etuvetoinen ja hieman fast and furious tulee mieleen. Kohta se on se 986 ja sitten myöhemmin 996...

Jagget, AiäMGei meset ja muut vastaavat kävi mullakin mielessä, mutta käytännön todellisuus sanoo, että ne olisivat vähintään luokkaa 10v vanhoja autoja. Itse jättäisin hyllyyn, vaikka esim XK8 on pirun nätti, erikoinen ja kulkeekin.

986 on kohtalaisen varmasti varsin hyvä valinta jos isompaa tavaratilaa ei kaipaa, 996 on vielä vaikea saada 30te hintoihin käsittääkseni.

Golffin ostoselvittelyjen yhteydessä koeajossa oli myös volvo s40 t5, tehoa kyllä kohtalaisesti, eikä juuri muuta. (edit: tietääkseni sama motti kuin focus st)

Eli ei muuta kuin koeajamaan Boxster :)

Zone-sarja -42%
Itse laittaisin 535 Bemarin. Tilaa löytyy, ajo-ominaisuudet ovat kohdillaan, toimii myös talviajossa ja tehot ja varsinkin vääntö sellaista luokkaa että monella urheilu autolla jää katsomaan takavaloja. Enkä todellakaan ole bemari fani mutta tullut ajettua paljon ko autolla ja on kyllä kohtuullisen kiihkeä kulkemaan...

Entäs S2000 ja RX-8?
Honda menis varmaan talvella ainakin jos sen kovan katon siihen hankkis, mutta tarjonta Suomessa kyseiselle mallille on kohtalaisen pieni ja nekin mitä on niin on vanhimmasta päästä ja tässä nyt ilmeisesti haetaan kohtuu tuoretta.. Mitäköhän toi Mazdan wankkeli tykkää pakkasista? Muuten kyllä kohtuu mielenkiintonen tapaus. Omakohtasta kokemusta ei ton hintaluokan autoista ole(valitettavasti..), mutta arvioiden perusteella kehuttuja automalleja.

Molemmat ainakin sopivat hintaluokkaan ja ovat erikoisempia kuin Golffit ja Focukset ym ja kyllä noissa varmaan kulkupuolikin riittää jos 159 Alffaakin on harkittu. 159 on kyllä niin nätti että sen vois MELKEIN ottaa laiskalla dieselilläkin :D

Mä ottaisin tolla budjetilla (ja olen ottanutkin) 5 kopan gti:n dsg laatikolla pienillä metreillä, mukava ja sporttinen auto ajaa, mutta ei mikään tykki toki..S2000 oli joskus kesäautona, muttei soveltunut talvikäyttöön, ja vähänkään isompi äijä ei silllä mahdu ajamaan (Heikot säätömahdollisuudet ratissa ja penkissä) Evo 9 ei taida järkimetreillä budjettiin mennä, Sellasella vuoden veran jurrutin menemään, mukava peli mutta aika janoinen..Alfat on syytä jättää muille..

Suositut

Back
Ylös Bottom