Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Olin eilen alkamassa tekemään pystypunnerrusta. Otin penkin Smithistä kun ei kukaan sillä mitään sillä hetkellä tehnyt eikä mikään viitannut siihen, että jollakulla olisi sarjatkaan olleet kesken. Jätin vesipulloni penkin päälle ja painot lattialle viereen. Menin hakemaan vielä toiset painot siihen kaveriksi. Sillä välin semmonen köriläs oli siirtänyt pulloni pois ja ottanut penkin smithiin. JOO, mä tiedän, että olisin voinut mennä muille penkeille tekemään sarjojani, enkä ottaa sitä smithin penkkiä, mutta oli äärettömän epäkohteliasta ottaa penkki minun käytöstä pois, sanomatta edes mitään. Samanlaisia penkkejä oli ympärillä muutenkin vapaina, joten äijä olisi voinut ottaa jonkun niistä, eikä juuri sitä, minkä minä olin selvästi varannut. En viitsinyt sanoa edes äijälle mitään, koska en tiennyt, puhuuko se suomea ja oma enkkuni on täysin säälittävää. Se äijä muutenkin käppäilee siellä kuin mikäkin maailman omistaja ja varailee kolmea neljää laitetta itselleen samaan aikaan.

Itseäni ärsyttää salin lattialla, keskellä kulkuväyliä, lojuvat salikassit. En ole vielä kenenkään nähnyt sieltä levällään n. 1 m2 alan vievistä tavaroista ottavan muuta kuin juomapullon. Kun salillamme on lukolliset kaapit, niin onko aivan pakko roudata ne kassit lojumaan lattioille? Tää on varmaan taas jostain jenkkitreenivideoilta opittu tapa. Jos joku olis omassa nuorudessani -90 luvulla vienyt tuollaisen lätkäkassin salille niin kaverihan olis naurettu pihalle.

^mäki oon tota aina ihmetelly.. varmaan 3% ihmisistä kaivaa sieltä muutaki ku sen juomapullon treenin aikana.. Se on vaan niin HC.ta :D

No siellä kasissa on vyö, siteet ja college mitä ottaa päälle/pois treeneissä. Ennen kaikkea siellä on lompakko ja avaimet. Kuntosalihan ei vastaa mistään, mitä joku pikkunisti pöllii pukkarista.

edit: pienempi kassi olisi kyllä hyvä. Kaikki kamat ovat mustia ja kassikin on musta, joten ei sieltä mitään löydä koskaan. Ja sitten kun penkin alla on vielä 10 samanlaista mustaa kassia vierekkäin, niin voi prkl. Pitäisi löytää kassi, missä on paljon pikkutaskuja sisällä eri lämppäreille yms.

Joku oli vetänyt kunnon varpusparvet pönttöön ja jättänyt vetämättä. Käy siinä nyt kakalla. Harmi kun ei nähnyt kuka siinä kävi aikasemmin et oisi voinut opettaa miten se vessa vedetään. Vittu mitä paskaa.

Maahanmuuttajat. Ja ihan omalla käytöksellään salilla saaneet tuon aikaiseksi. Pyörivät ringissä keskenään ja esittelevät toisilleen vatsalihaksia ja hauiksia. Ei siinä vielä mitään, siinähän esittelevät ei se mua haittaa. Mutta annas olla kun oma veto sarja on ohi ja katsastan ympärilleni niin eiköhän kaikki painot ole jätetty levälleen. Omia jälkiä ei yhtään vaivauduttu sitten siivoamaan.

toissapäivänä mave meni päin helvettiä tekniikan ja voimien osalta ja kaiken lisäksi vielä astuin magnesium purkin reunaan ja se tietenkin kaatui ympäri..... sitä sotkun määrää.

Magnesiumista puheen ollen jumalauta että ärsyttää kun on kyykkypäivä ja kyykkyhäkki näyttää siltä niinku magnesium-mies ois murhattu kirveellä siihen häkin keskelle. Kiva siinä ottaa isoa rautaa niskaan kun tuntuu että jalat sutii joka suuntaan. Siivotkaa jälkenne saatana. kele. tana.

- Painoja laitellaan telineisiin ilman mitään logiikkaa. Ite pyrin siihen, että samaan tappiin aina vaan samanlaisia levyjä, jos mahdollista, mutta joillakin on tapana iloisesti laitella jotain kakspuolikkaita ja kaksvitosia vuorotellen. No, kai siinä puristusvoima kasvaa näpeissä, kun venkslaa niitä limppuja aina.

- Kun salilla on vaan pari kyykkypaikkaa, niin mielestäni ei ole fiksua käyttöä tehdä niissä pystypunnerruksia, hauiskääntöjä jne. Varsinkaan, kun toinen paikkakaan ei ole vapaana. Vähän aikaa sitten odottelin puol tuntia, että pääsisin kyykkäämään, kun jampat teki just jotain tollasta, mihin sen tangon voi mainiosti poimia lattialta sarjan alussa.

- Naisia näkee liian vähän.

- Painoja laitellaan telineisiin ilman mitään logiikkaa. Ite pyrin siihen, että samaan tappiin aina vaan samanlaisia levyjä, jos mahdollista, mutta joillakin on tapana iloisesti laitella jotain kakspuolikkaita ja kaksvitosia vuorotellen. No, kai siinä puristusvoima kasvaa näpeissä, kun venkslaa niitä limppuja aina.

- Kun salilla on vaan pari kyykkypaikkaa, niin mielestäni ei ole fiksua käyttöä tehdä niissä pystypunnerruksia, hauiskääntöjä jne. Varsinkaan, kun toinen paikkakaan ei ole vapaana. Vähän aikaa sitten odottelin puol tuntia, että pääsisin kyykkäämään, kun jampat teki just jotain tollasta, mihin sen tangon voi mainiosti poimia lattialta sarjan alussa.

- Naisia näkee liian vähän.

Kaikki nämä ongelmat ratkeaa kun vaihtaa trendikkäälle fitness salille :D

- Salilta ei löydy edes 25kg painoja

- Kyykkypaikka aina vapaa

- Nuoret naiset veivaa leggingseissä reiden loitontajia

Nimim. toistaiseksi vielä tyytyväinen salin vaihtoon

Meinasin rupee itkemään, kun astuin salille klo.17.10. Koko saatanan kylä ja lähiseutu tunkenut samaan aikaan treenaamaan. Ei enää ikinä. Vituttaa myös ihmiset, jotka tulevat häiritsemään keskittymistä muka-hauskoilla/tärkeillä jutuillaan.

Pakko olla ilonpilaaja ja ilmottaa ettei tänää vituttanu yhtään mikään, ei suorituspaikkoja varaavat pennut eikä prässipaikan vieressä tulikuumana hohkava patterikaan. Melkei 2kk pakkolepo flunssan ja köhän takia on ilmeisesti ohi, sen verran hyvälle tuntu reenin aikana ja nyt vielä paremmalta. Tarkistetaan mielipide huomenna jos siltä tuntuu :D

Vituttaa myös ihmiset, jotka tulevat häiritsemään keskittymistä muka-hauskoilla/tärkeillä jutuillaan.

Tästä päästäänkin siihen mikä mua ärsyttää salilla: muut ihmiset.

Tässäkin ketjussa on jo aiemmin pidetty törkeenä sitä, ettei edes tervehditä. Minä en koskaan tervehdi salilla ketään, ellei sitten ole syntynyt kiusallista katsekontaktia (esim. suihkussa :whip: ). Syy on yksinkertaisesti siinä etten halua kavereita salilta, enkä halua jutella koskaan kenenkään kanssa. Edellisellä salilla treenamisesta ei tullut enää mitään kun siellä tunsi jokaisen, ja niillä kaikilla oli tottakai aina jotain tyhmää sanottavaa.

Parhaat treenivuodet sijoittu aikoinaan sinne alkupäähän kun salilla sai kuunnella rauhassa napit korvissa räminää, miettiä kenet haluaa tappaa ja purkaa sitten se raivo painoihin. Se sama ei oikein toimi kun romua on niskassa ihan riittävästi ja siinä kyykätessä sit joku tsemppaa Iskelmän soidessa taustalla kertoen polvileikkauksesta ja siitä, kuinka kesään mennessä nousee "satku penkistä". Varsinkin kun ne samat jutut on vittu kuultu jo vähintään TUHAT KERTAA aikasemmin.

Mulla ei vaan pysy keskittyminen kasassa jos joka sarjan välissä pitää kaivaa napit korvista. Sarjan aikana jo näät peilin kautta ku joku tulee siihe taakse ja suu vaa käy taukoamatta. Olis kiva olla ystävällinen ja moikata porukkaa, mutta kun sinne löytyy aina joku ääliö joka ei tunnu ymmärtävän että se vittuuntunu ilme ja täydellinen ignoraaminen tarkoittaa: "painu ny helvettiin siitä".

Yksiki vatipää oli aikoinaan jo niin kauhee selittämään, että käännyin kerran salin ovelta takas kotiin ku näin sen hymyilevän lärvin siellä vastassa. En tiedä mitä lie tuumas siitä. Joskus tuntuu että näillä selittäjillä ei ole minkäänlaisia muistikuvia edellisestä päivästä, kun pitää aina selittää ne samat jutut. Ja se neuvominen, voi jumalauta, älkää menkö neuvomaan muita treenaamisessa ellei ne nyt suurin piirtein oo jo tappamassa itseään.

Mulle on ihan sama mitä muut siellä salilla tekee. Jos joku haluu treenata pellenaamari päässä ja pilkkihaalareissa - ni siitä vaan. Kunhan jättää mut rauhaan ja ei erehdy luulemaan että tuijottaminen viiden peilin kautta tekee siitä yhtään sen ninjamaisempaa.

Eniten ärsyttää se, että painoja jätetään laitteisiin. Miksi se on niin pirun vaikeaa viedä kiekot takaisin paikoilleen? Ja ärsyttää sekin, että kaksi ukkoa varaa useita paikkoja tehdäkseen kuntopiiriä. Ok, onhan tuo ihan jees juttu, mutta kun tuollainen häiritsee muita treenaajia. Tosin itse olen ottanut tavaksi mennä vapaana olevaan laitteeseen, jos ketään ei näy missään. Jos siinä on ollut joku treenaamassa, silloin hän voi tehdä välissä. Olisi kiva, jos nämä laitteiden varaajat olisivat myös suopeampia toisia treenareita kohtaan. Muillakin on oikeus tehdä oma treeninsä ja joskus sitä vaan joutuu odottamaan vaikka olisi miten kuntopiiri kesken.

Ylimielinen nuoriso ottaa otsaan järjettömästi kun käyn gymillä.
Nämä kaverit menee riisumaan penkin tangon tyhjäksi (vaikka viereinen penkki on tyhjä) sillä välin kun vesipulloa täyttää ja kun menee sanomaan että siinä on setti kesken niin sitte ollaan vittuilme naamalla ja sitte lähetään pois.
Mukava laittaa painot uudestaan tankoon sarjan välissä kun energiajuomaa (salillakin) lipittävä, puuhelmet kaulassa ja hiukset silmien edessä oleva isän pikku priimus käy sen riisumassa.

Ylimielinen nuoriso ottaa otsaan järjettömästi...
Menet vaan viereen tekemään sarjaa asenteella että "katsokaas pojjaat miten treenataan!" niin kyllä ne paikalta häipyy nopeastikin. Tosin raamit pitää olla siinä kunnossa, ettet itse näytä vastaavilta..

Tää ei nyt ehkä kuulu tähän topicciin, kun ei potuta kaikkein eniten salilla käymisessä (eikä oikeastaan potuta ollenkaan, lähinnä harmittaa ja ihmetyttää), mutta...

Eilen salilla lämpöjä ottaessani kiinnitin taas huomiota siihen, miten monilla ihmisillä ryhti on aivan päin vittua! Olkapäät kiertyneet eteenpäin, yläselkä pyöreä, pää/leuka työntynyt eteen. Sellainen asento, jota yleensä näkee 13-18 vuotiailla nuorilla, joille on tullut pikavauhdilla 20cm lisää pituutta eikä siksi olla kropan kanssa oikein balanssissa.

Tuo on mielestäni aivan kamalaa katseltavaa kenellä tahansa, mutta varsinkin kun kyseessä on ihan hyvässä kunnossa olevat ja asiallisesti treenaavat aikuiset ihmiset :( Eihän se mun ongelma ole, eikä vaikuta tekemisiini mitenkään, mutta jotenkin masentavaa, ettei osata vetää lapaluita yhteen, olkapäitä taakse ja päätä pystyyn (vanhat fyssarin vaistot puskee välillä pintaan, anteeksi).

Vituttaa painojen paiskiminen. Kyllä sen ymmärtää että poltteet on kovat ja joskus turvallisuus syistä on järkevää pudottaa painot, mutta ei niitä tarvii helvetti joka liikkeessä ruveta heittelemään. Tyypit kiskoo hauista liian raskailla painoilla hirveellä heijarilla ja setin loppuun paiskoo tangon lattialle että varmana kaikki huomaa että "Täällä treenataan kovaa!"

Pakko olla ilonpilaaja ja ilmottaa ettei tänää vituttanu yhtään mikään, ei suorituspaikkoja varaavat pennut eikä prässipaikan vieressä tulikuumana hohkava patterikaan
Heh, hyvään paikkaan sijoitettu prässi. Salilla jossa käyn on takaseinustalla kolme jättimäistä ainakin vielä aamulla ihan tulikuumana hohtavaa patteria. Jalkaprässi on tietenkin aivan kiinni yhdessä näistä pattereista. Tajuhan siinä lähtisi jos kävisi kunnon sarjoja tekemään :D. Yksi kyykkypaikka on myös melko lähellä tätä patteririvistöä ja mukavaa kun jo tangolla lämmitellessä tuntuu kuin suihkussa olisi. Mutta ei siinä, parempi että salilla on lämmin kuin kylmä.

Back
Ylös Bottom