Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Mä kai sitten olen yksi niistä idiooteista. Teen yleensä hauiskäännön juuri kyykkyräkissä, jos salilla on hiljaista ja kukaan ei oo siinä tekemässä. Tänään kun oli haukkapäivä, niin samaan tapaan tein sen siinä. Juuri salille tullut kaveri kysyi kohteliaasti, että onko monta sarjaa vielä ja sanoin, että jos oot kyykkyä tai mavea tekemässä niin tee ihmeessä tässä, että mä voin tehdä vinollakin tangolla.

Sen ymmärrän, että jos salilla on vain yks kyykkyräkki ja salilla on populaa niin jos siinä alkaa veivamaan, niin alkaahan se vituttamaan.
Jos olet yksin salilla ja teet kyykkyräkissä haukkaa = et ole idiootti.
Jos salilla on muitakin ja teet kyykkyräkissä haukkaa = olet idiootti.

IMO.

Joo, ainakin silloin, kun joku haluaisi kyykätä. Mutta itse tykkään tehdä pitkällä tangolla massaliikkeenä haukkaria ja meidän salilla on pitkille tangoille noita laskupaikkoja juuri kaksi kyykkyräkkiä ja jos kummassakin niistä tehdään niin menen sitten ottamaan penkkauspaikan haltuun ja teen siinä sillä tangolla. Tuo jälkimmäinen näyttää IMO paljon tyhmemmältä, mutta onneksi ei yleensä ole niin ruuhkaa, että joutuu sellasta tekee. Ja tottakai väistän, jos joku on penkkaamaan tulossa.

Eikö sitä tankoo voi vain kaikessa yksinkertaisuudessaan laittaa lattialle, missä se ei ole kenenkään tiellä ja nostaa se lattialta ja alkaa tekemään hauista ja laittaa takasin lattialle? Vai onko jollain hauistangossa enemmän rautaa ku mavessa, ettei voi lattialta tankoa nostaa? Itselläni ei olisi ikimaailmassa pokkaa mennä tekemään hauista penkkipaikalle. Se tuntuisi yhtä hölmöltä ku mennä kyykkyhäkkiin tekemään vipareita.

Eikö sitä tankoo voi vain kaikessa yksinkertaisuudessaan laittaa lattialle, missä se ei ole kenenkään tiellä ja nostaa se lattialta ja alkaa tekemään hauista ja laittaa takasin lattialle? Vai onko jollain hauistangossa enemmän rautaa ku mavessa, ettei voi lattialta tankoa nostaa? Itselläni ei olisi ikimaailmassa pokkaa mennä tekemään hauista penkkipaikalle. Se tuntuisi yhtä hölmöltä ku mennä kyykkyhäkkiin tekemään vipareita.

Mave? :confused: Mikä se sellainen liike on. Minä tunnen ainakin vain penkin, haukan ja vatsarutistukset. Ugh!

Luuletko, että nuo ruuhkaisella salilla hauista hirveällä heijarilla kyykkyhäkissä vääntävät ovat koskaan edes ajatelleet muita mahdollisia käyttötarkoituksia sille tangolle ja häkille? :lol2:

Komppaan Eemeliä, ite teen kaikki tankoliikkeet (hauiskääntö, kulmasoutu, pystypunnerrus) niin että tanko nostetaan lattiasta (tietty meikän pystypunnerruspainot on vielä sitä luokkaa että voi rivellä ottaa ylös). Sitäpaitsi, eikö saleilla muka oo enemmän 20kg tankoja kuin kyykylle ja penkille tarkotetut? Meilläpäin kunnan salilta löytyy 3 ylimäärästä 20kg tankoa + penkille ja kyykylle omat :D

Joo, ainakin silloin, kun joku haluaisi kyykätä. Mutta itse tykkään tehdä pitkällä tangolla massaliikkeenä haukkaria ja meidän salilla on pitkille tangoille noita laskupaikkoja juuri kaksi kyykkyräkkiä ja jos kummassakin niistä tehdään niin menen sitten ottamaan penkkauspaikan haltuun ja teen siinä sillä tangolla. Tuo jälkimmäinen näyttää IMO paljon tyhmemmältä, mutta onneksi ei yleensä ole niin ruuhkaa, että joutuu sellasta tekee. Ja tottakai väistän, jos joku on penkkaamaan tulossa.

Tämä.

Kai niissä räkeissä saa tehdä kukin mitä huvittaa. Itse tehnyt tällä viikolla kulmasoutua, pystypunnerrusta, pinnapenkkiä, korokevetoa, kyykkyä, pystysoudunkin taisin moisessa vatkata.

Syynä tähän on se, että tarvitsen ja haluan näihin käyttää kunnon tankoa. Jos sitä ei muualla ole salilla kun kyykkypaikoilla/penkillä niin silloin käytän niitä. Tasan kerran on kysytty montako sarjaa vielä jäljellä ja hänkään ei halunnut sekaan tulla tekemään vaikka tarjosin.

Harvinaisen idiootti saa olla kuka tulee siihen viereen sössöttämään kuinka se on kyykkyräkki ja siinä ei voi muuta tehdä. Hohhoijaa. Yleistelineitä ne on jos jotakin.

Pinnavedot ja pinnapenkin ymmärrän, mutta miksi vitussa tarvitset räkkiä kulmasoudulle ja pystysoudulle? Vai eikö teidän salilla ole kuin 2 kunnon tankoa?

Neljä kunnon tankoa löytyy. Kaksi Räkeissä ja kaksi penkeissä(mitkä luonnollisesti aina varattu). Lisätään nyt se, että ei itse teline ole käytössä kulmasoudussa ja pystysoudussa. Tanko on ja tätä myöten koko paikka aika hyödytön muille jos olen siinä.

Jos tosiaan jotakin liikkeitä ei voi muualla tehdä kunnolla niin en käsitä miten se tekee kenestäkään idioottia kun ei lähde ohjelmastaan tinkimään. Ei kai kukaan mee smithiinkää kyykkäämään jos se nyt jonku mielestä sinne paremmin soveltuisi.

+voin vakuuttaa että jos menen tekemään pystärin etc. räkkiin niin se liike on ohi alta 10min. kyykkyyn tai vetoon saattaa mennä lämmittelyineen lähemmäs tunti. Sit pitää varmaan treenaa himassa jos ei viiti hetkeä odottaa omaa vuoroaan niin kuin valtaosa tekee.

Tuosta olen ihan samaa mieltä :D

Pinnavedot ja pinnapenkin ymmärrän, mutta miksi vitussa tarvitset räkkiä kulmasoudulle ja pystysoudulle? Vai eikö teidän salilla ole kuin 2 kunnon tankoa?

No mä teen AINA kulmasoudun tuossa kyykkyhäkkihässäkässä. Siitä sen saa otettua seisaaltaan ja pari askelta pakkia ja soutamaan. Tosin mahtuuhan tuossa kaksi puuhaamaan, eli joku voi kyykätä häkin sisällä jos minä soutelen siinä takana. Mielellään turvallisuussyistä ei samaan aikaan, mutta yleensä jokaisella on sarjojen välissä joku pieni tauko.

Taasen jos joku mavettaa, niin sitä kulmasoutua voi tehdä sen häkin sisälläkin. Eli tuossa mahtuu aina kaksi jamppaa treenaamaan. Se on voivoi jos jonkun treenit menee siitä vituiksi että kulmasoudan tuossa häkkihässäkässä. Parempaa paikkaa ei ainakaan meidän salilla ole tähän puuhaan.

Joskus joku siinä tekee hauiskääntöäkin. Aika harvoin tosin kun valtaosa tuntuu tykkäävän tehdä sen mutkatangolla. Ja edelleen siihen mahtuu toinen kyykkäämään vaikka joku siinä hauista tekisikin. Eikä ne hauissarjat yleensä montaa minuuttia vie, joten ei nyt liene ihan ylitsepääsemätön ongelma.

Suurin ongelma on että siinä jotkut haluaa tehdä vinopenkkiä, sitten siihen ei enää muita sovikkaan saman häkin ympärille.

^Tämä! Timba esitti tyhjentävän vastauksen niille, jotka nurisevat hauiksia häkissä tekevistä.

Vinopenkki tosiaan on vähän ongelma, mutta voihan siinäkin sen penkin siirtää aina hetkeksi syrjään niin toinen pääsee tekemään. Omalla salilla ei ainakaan ole omaa vinopenkki paikkaa ja välillä tekee mieli tehä ihan tangollakin.

Se vituttaa, että oma kyykkytekniikka näköjään heitetään nopalla aina päivittäin. Välillä on oikein nätti pysty asento ja esim tänään kaikki kyykyt etukenoisia paskoja. Välillä ei voi mennä isoihin rautoihin ollenkaan lonkkien takia.
I feel you. Itsellä sama vika, eilen ei pystynyt laittaa painoja juuri ollenkaan, kun liikerata oli persiillään. Turha siinä on itseensä rikkoa. Luulen, että mulla johtuu siitä et jumittaa jostain ja koettaa sitten väärällä liikeradalla kompensoida sen kiristyksen. Mut koeta ainakin varmistaa, että on lihashuolto kunnossa, hierojallakaan käyminen ei olisi tyhmempi homma. Tsemppiä!

^Tämä! Timba esitti tyhjentävän vastauksen niille, jotka nurisevat hauiksia häkissä tekevistä.

Vinopenkki tosiaan on vähän ongelma, mutta voihan siinäkin sen penkin siirtää aina hetkeksi syrjään niin toinen pääsee tekemään. Omalla salilla ei ainakaan ole omaa vinopenkki paikkaa ja välillä tekee mieli tehä ihan tangollakin.
Vinopenaa tehdessä tulisin itsekin sen verran vastaan, etten lähtisi siinä edes kysymään voiko tehä välissä, koska on varmasti vittumaista aina laittaa se penkki uudestaan joka sarjaan.

Joskus kyllä vitutti ku kaveri teki uimahallin salilla pystysoutua ainoalla kyykkypaikalla! ihan ku ei kehtais maasta nostaa niitä painoja. Onneks se ei tehny kauheen montaa sarjaa. Kyllä noissa tilanteissa pitäs kuitenki ajatella muitakin, koska ei sitä kyykkyä ihan missä vaan voi tehdä.

Onneksi en reenaa enää uikkarin salilla. Nykyään kaikki liikkeet voi tehdä silloin kuin haluaa ja siellä missä pitää!

E: että kesti pitkää kaljapäissää kirjottaa...

Tämänhetkiset kyykkypainot. Polvet ovat olleet jo pitkän aikaa paskana, ja jalkoja olen alkanu treenaamaan vasta vähän aikaa sitten kunnolla. Ei oo vaan munaa lähteä tekemään lyhyttä sarjaa syviä etukyykkyjä pelkällä tangolla + pikkuhiluilla, kun yläkropan osalta ei olla enää ihan aloittelijan kengissä. Siksi kyykkypäivinä odotanki iltamyöhään että muut lähtee salilta pois jotta pääsen kyykkäämään yksinäni.

Eihän sen saisi vaikuttaa, pitäisi keskittyä vaan omaan treeniin ja antaa ihmettelijöiden ihmetellä jne. mutta silti.

En tiedä millainen kyykkykäkki teillä on, ilmeisesti jonkinlaiset tuet tangolle ulkopuolellakin? Meillä ei ainakaan tollanen onnistu.
Ei meilläkään onnistuis. Ne tangon kannattimet kyllä saa käännettyä siihen ulkopuolelle, mutta eipä sitten siinä sisäpuolella saa mitään tehtyä, kun siinä on vain yhdet kannattimet. Tietenkin jos joku tekee kyykkyä pohjan kautta niin sehän onnistuuvarmistusraudoilla.

Tämänhetkiset kyykkypainot. Polvet ovat olleet jo pitkän aikaa paskana, ja jalkoja olen alkanu treenaamaan vasta vähän aikaa sitten kunnolla. Ei oo vaan munaa lähteä tekemään lyhyttä sarjaa syviä etukyykkyjä pelkällä tangolla + pikkuhiluilla, kun yläkropan osalta ei olla enää ihan aloittelijan kengissä. Siksi kyykkypäivinä odotanki iltamyöhään että muut lähtee salilta pois jotta pääsen kyykkäämään yksinäni.

Eihän sen saisi vaikuttaa, pitäisi keskittyä vaan omaan treeniin ja antaa ihmettelijöiden ihmetellä jne. mutta silti.
Oot vissiin käynyt liian vähän aikaa salilla tai sit ei oikeesti oo munaa :D Itte saatan joskus laittaa vahingossa liikaa painoja, kun en oo varma monta menee. Ihan nöyrästi otetaan sitten pois, että menee se tarvittava toisto määrä täyteen. Ei siellä muiden takia reenata, vaan ittensä. Muistan kun joskus alussa tuli mietittyä että mitä ne muut miettii, kun teen niin ja näin. Todellisuus on että ei ne mieti, jokaisella on oma reeni vedettävänä.

Back
Ylös Bottom