Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Nyt vituttaa! Salilla on alkanut käymään joku äijä, joka jättää painot jokaiseen käyttämäänsä laitteeseen, aina saa pähkäillä tekeekö se vielä siinä ja siinä laitteessa. Tossa yksi päivä kun mulla oli kyykkytreeni edessä, niin se oli jättänyt penkkiin ja kyykkytelineeseen molempiin 60-70kg. Siinä sitten otin kyykkytelineen omaan haltuuni ja puolentunnin kuluttua tää tyyppi tulee siihen viereen ja kysyn siltä että "teiks sä tossa penkissä vai?" (olin siis ottanu penkistä painot kyykkytankoon). Se vastasi että "joo ja siinä kans" (osoittaa kyykkytelinettä). En vastannu siihen sitte enää mitään.

Sitten eilen salilla oli ihan asiallisen oloinen nuori kaveri, joka teki luultavasti hauis ja rinta treeniä. Hänellä oli siinä säädettävän penkin ympärillä ainakin 10 paria käsipainoja ja scottipenkissäkin painot paikallaan. Siitä hän sitten vaan lähti ja kaikki jäi levälleen siihen pienelle vapaiden painojen puolelle...

Sitten eilen salilla oli ihan asiallisen oloinen nuori kaveri, joka teki luultavasti hauis ja rinta treeniä. Hänellä oli siinä säädettävän penkin ympärillä ainakin 10 paria käsipainoja ja scottipenkissäkin painot paikallaan. Siitä hän sitten vaan lähti ja kaikki jäi levälleen siihen pienelle vapaiden painojen puolelle...
Veikaan että 90% salivitutuksista perustuu tähän juttuun..

Nyt oikeesti... Joku mamma tuli marmattaan että alataljaan ei saisi laittaa leveitä kahvoja. Väitti että ne on ainoastaan ylätaljaa varten-.-

Itteeni ei kyl hirveästi vituta salilla. Painot palautuvat 95% prosentin varmuudella omille paikoilleen , niin ei voi sekään vituttaa :D

Mut jos nyt joku vitutuksen aihe pitää keksiä niin se, että tullaan salille ja rynnätään oikopäätä penkkiin...ilman mitään alkulämpöjä tai venyttelyjä. Näitäkin näkee nimittäin...no vitutus loppuu sit siihen kun jannuilla menee kroppa paskaks :rock:

Mut jos nyt joku vitutuksen aihe pitää keksiä niin se, että tullaan salille ja rynnätään oikopäätä penkkiin...ilman mitään alkulämpöjä tai venyttelyjä. Näitäkin näkee nimittäin...no vitutus loppuu sit siihen kun jannuilla menee kroppa paskaks :rock:

Mitä jos rynnätään oikopäätä kyykkäämään? Tai vetämään? Itselläni on ihan tapana lämmitellä kyseisellä liikkeellä mitä olen tekemässä. En tosin arvannut, että se jotakuta vituttaa :D Nooh, kaikkiahan ei voi miellyttää ja sillain. Ps. Kroppa ei ole hajonnut huonojen lämpöjen takia vielä kertaakaan :)

Mitä jos rynnätään oikopäätä kyykkäämään? Tai vetämään? Itselläni on ihan tapana lämmitellä kyseisellä liikkeellä mitä olen tekemässä. En tosin arvannut, että se jotakuta vituttaa :D Nooh, kaikkiahan ei voi miellyttää ja sillain. Ps. Kroppa ei ole hajonnut huonojen lämpöjen takia vielä kertaakaan :)

Lämmittely kyseisillä liikkeillä ei ole ollenkaan pahaksi, mutta tässä nyt varmaan tarkoitettiin sitä tavallista "Rinta rottingilla ovesta sisään, 120kg tankoon ja sillä yksi hikinen toisto, jonka jälkeen mulkoillaan muita kuin omistettaisiin koko maailma" -tyylistä treeniä. Eli kylmiltään lähdetään suoraan tekemään työsarjoja tai maksimeita. Vähän eri asia kuin lämmittely pumppaamalla ensin tangolla ja sitten asteittain vastusta nostamalla.

Toivotaan, että noin niin ei tule liiaksi aiheutettua pahaa mieltä muille jumppakolleegoille :D

Joskus vaan tuosta ennenkin kuullut ja kovaan ääneen paheksuttu kun pitäis soudella, pyöräillä ja joogailla tunti ennen kuin aloittaa itse treenit. Ja omalla kohdalla tosiaan köpöttelen suoraan pelipaikoille ja lämmittelen sillä mitä olenkin tekemässä.

Okei. Kyllä minua sittenkin kyrsii joku asia. Huomasin sen toissapäivänä.
Olin nääs juoksumatolla. Viereeni crossariin tulee nainen, joka ennen crossariin menoa hiljentää radiota, laittaa säleverhot kiinni ja vielä ottaa telkkarin kaukosäätimet käteensä.
Musaa kuuntelen, sälkkärit olen avannut ja tv-kanavan valinnut. Ei sitä muuten jaksa tallustella ilma virikkeitä.
Nainen sentään kysyy tai sanoo, että voiko vaihtaa kanavaa. Teemalta tulee sarja Francon aika (tai jotain) jota on katsonut. Mulla pyörii "Täysillä tutkaan"-sarja. Ehkä hieman eri genreä. "Senkus vaihdat" totean vaikka "ei ehkä kuulu suosikkeihini ohjelma ja kun tämä nyt vaatisi hieman lisäpotkua antavaista ohjelmaa". Mitäs. Nainen crossaili. Hyppäsi soutulaitteeseen. Lähti pois.
Minä jäin siihen juoksumatolle. Ei vaihtanut kanavaa takaisin saati kysynyt että haluanko kaukosäätimet.
Silloin mua kyrsi.:curs:

Toivotaan, että noin niin ei tule liiaksi aiheutettua pahaa mieltä muille jumppakolleegoille :D

Joskus vaan tuosta ennenkin kuullut ja kovaan ääneen paheksuttu kun pitäis soudella, pyöräillä ja joogailla tunti ennen kuin aloittaa itse treenit. Ja omalla kohdalla tosiaan köpöttelen suoraan pelipaikoille ja lämmittelen sillä mitä olenkin tekemässä.

Kyse on vain siitä turhautumisesta, kun itse tulee salille ja alkaa sitä pyörää polkemaan alkulämmöiksi ja määrätietoinen katse penkissä, joka on tyhjä. Sitten joku "vitun homo" tulee sun jälkeen salille ja menee oikopäätä vaan siihen penkkiin, jonka seuraksesta jäät nuolemaan näppejäsi ja joudut käyttämään taas niitä vitun käsipainoja, koska salilla vain yksi penkki. ;)

Kyse on vain siitä turhautumisesta, kun itse tulee salille ja alkaa sitä pyörää polkemaan alkulämmöiksi ja määrätietoinen katse penkissä, joka on tyhjä. Sitten joku "vitun homo" tulee sun jälkeen salille ja menee oikopäätä vaan siihen penkkiin, jonka seuraksesta jäät nuolemaan näppejäsi ja joudut käyttämään taas niitä vitun käsipainoja, koska salilla vain yksi penkki. ;)
Minä olen ratkaissut tämän ongelman hoitamalla lämmittelyn ennen salille tuloa. Miksi tulisin salille lämmittelemään ja polkemaan sen 5 kilometriä kuntopyörällä silmät tiiviisti tulevaa treenipaikkaa vahtien, kun voin hoitaa lämmittelyt matkalla kotia salille? Tosin ei sekään vitutusta aina poista. Jos se penkki tai kyykkypaikka on heti salille tultua käytössä, ei enää jaksa mennä 10 minuutiksi kuntopyörän selkään odottamaan treenipaikan vapautumista. No aina voi tehdä keppijuppaa, mutta rajansa silläkin :D.

se kun joku pässi jättää painot laitteeseen.. sen kerran kun menet siihen koska kukaan ei just nyt siinä mitään tee ja alat kiskoa painoja pois niin johan joku juoksee paikalla "mä teen vielä, kävin vaa kusella/juomassa/paskalla.." JA sen kerran kun et mene vaan tyydyt kohtaloosi ja teet vastaavan liikkeen jollain muulla tapaa ne fucking painot on siinä masiinassa vielä silloin kun lähdet koska kukaan muukaan ei ole siihen mennyt eikä siinä kukaan mitään ole tehnyt. ärrärärärärärrärrrr. ja joo voisin tehdä välissä (jos laite oliskin varattu) mutta kuin rasittavaa on joka sarjan jälkeen latoa tuhatneljäsataakiloa lisää painoa että joku muu pääsee tekemään ja sitten taas ennen omaa sarjaa tuhatneljäsataakiloa painoja pois.

ei mulla muuta.

En tiä meneekö vitutuksen piiriin, mutta se kun näkee jonkun tekevän liikkeen aivan päin helvettiä. Itseä harmittaa aikalailla, kun ei viitsi kuitenkaan sanoa tuntemattomalle "hei älä tee noin."

En tiä meneekö vitutuksen piiriin, mutta se kun näkee jonkun tekevän liikkeen aivan päin helvettiä. Itseä harmittaa aikalailla, kun ei viitsi kuitenkaan sanoa tuntemattomalle "hei älä tee noin."

Mä sitten taas ite toivoisin että jos joku näkis mun tekevän joitakin liikkeitä väärin niin tulisivat asiallisesti opastamaan, oon kyllä usein kysynytkin apua jos joku liike tuntuu "väärältä". Jotkut toki voi ottaa sen jonain henkilökohtaisena loukkauksena, ja jotkut ei osaa neuvoa vaan jotenkin vittuillen ja vähätellen yrittävät opastaa.

Tällainen pieni ja mitätön juttu:

Kun lisäpainovöissä on niitä lukkolenkkejä monesti yksi tai useampi ylimääräistä, niin älkää irrottako niitä siitä vyöstä, vaikka ette itse tarvitsisikaan. Niistä ei ole kenellekään minkäänlaista haittaa, vaikka niiden antaisikin roikkua vyössä reenin ajan.

Nimittäin meille vähän leveämpi vyötäröisille (tai todella monta lisäpainolevyä käyttäville) niillä ylimääräisillä lenkeillä on oikeasti käyttöä. Usein niitä saa sitten etsiä pitkin salia, kun joku hoikempi on irrottanut ne vyöstä ja jemmannut jonnekin ikkunalaudalle, painojen taakse, varustetelaatikkoon tai vain viskannut lattialle. Senverran pieni osanen kuitenkin ettei sitä helposti löydä.

Siis antakaa niiden ylimääräisten kiinnityslenkkien roikkua siitä vyöstä tai laittakaa edes takaisin irrotettuanne. Ihan vaan sentakia etteivät katoa ja meidän läskien sekä todella isoja lisäpainoja käyttävien tarvitte etsiä niitä muualta kuin siitä vyön ketjusta.

Tässä vielä kuva siitä mitä tarkoitan. Tuollaiset lukkolenkit tuolla ketjun päässä:
3397s.jpg

Ihmetyttää ja ärsyttää kun ei osata tervehtiä. Päivästä toiseen, viikko viikon jälkeen naamat tulee tutuksi ja olisi kohteliasta edes nyökätä kun vastakkain salilla kävellään. Mutta ei- käännetään ennemmin pää pois ja ollaan kun ei nähtäisikään. Voi hyvä luoja sanon minä. Kuluuko siinä kurkunpää vai mikä hitto siinä on kun ei tuon vertaa voida kanssaihmisiä huomioida? Pieni asia, mutta periaatteellinen asia.

Ihmetyttää ja ärsyttää kun ei osata tervehtiä. Päivästä toiseen, viikko viikon jälkeen naamat tulee tutuksi ja olisi kohteliasta edes nyökätä kun vastakkain salilla kävellään. Mutta ei- käännetään ennemmin pää pois ja ollaan kun ei nähtäisikään. Voi hyvä luoja sanon minä. Kuluuko siinä kurkunpää vai mikä hitto siinä on kun ei tuon vertaa voida kanssaihmisiä huomioida? Pieni asia, mutta periaatteellinen asia.

"... Ei morjenstella turhia..." - Kummeli, Paras A-ryhmä.

Toisinsanoen miksi tervehtiä tuikituntemattomia, jos ei tunnu siltä? Olemme ujossa ja sulkeutuneessa Suomessa eikä missään selkääntaputtelu-poskipusumaassa. :)

Jessen opin mukaisesti en tervehdi ketään, koska en halua, että itseäkään tervehditään. Salille menen nostamaan rautaa, enkä puhumaan. Pitäisi ostaa semmonen "I'm not here to talk"-paita.

juuri tämä ylimielisyys "en moikkaa ketään" vähä ihmetyttää..
SITTE! eniten kaikista vituttaa se jos oot tekemässä jotai sarjoja esim dippejä laitteesa, nii lasket vyön&painot vähäksi ajaksi maahan ja käyt pakon alla kusella nii sekä vyö että painot on lähteny ja jätkä vetää ite dippejä siinä nii onnellisen näkösenä. No seuraavaksihan sama tyyppi lähtee vetää maveja ja perkele salin ainoo mulle sopiva vyö lähti mukaa.Yleensä kysytään että "onko sulla kesken tässä?" tai "tarvitko tätä enää?" vaa ei........ En moikkaa sitä ennen ko se pyytää multa soriks :jahas:

se kun joku pässi jättää painot laitteeseen.. sen kerran kun menet siihen koska kukaan ei just nyt siinä mitään tee ja alat kiskoa painoja pois niin johan joku juoksee paikalla "mä teen vielä, kävin vaa kusella/juomassa/paskalla.."

:D Voitte sopia erimielisyyden täällä.

Tuo on aika yleinen vitutuksen aihe, itse tulee käytyä silloin tällöin antamassa tekniikka vinkkejä. Viimeksi tehtiin yhden nuoren kaverin kanssa mavea vierekkäin ja ai että kun vihlasi oikeen omastakin selästä kun katsoi sen tekniikkaa... Silloin oli ihan järkevä sanoa että älä päästä selkää pyöristyyn tai kohta et pääse enää sängystä ylös.
Ylätalja on ehkä se yleisin liike mikä tuolla tehdään väärin mutta siinä ei onneksi yleensä riko paikkoja vaan kehitys on hidasta joten ei oo jaksanut mennä mitään kommentoimaan.

Back
Ylös Bottom