Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Se että kaikkien ilmeisesti pitäisi pystyä vääntää himo painoilla ihan vain ettei saa pakkiksen lihaskimppujen vihoja niskaan :jahas:
Ihan esimerkkinä itse teen salilla jalkoja pienehköillä painoilla sillä olen kilpajuoksija ja sitten valitetaan kuinka ohuet koivet tyypeillä on
Kukin tehköön tyylillään

Itseäni ärsyttävät tyypit jotka tekevät epäpuhtaasti koska heillä on selvästi ihan liikaa painoa

Heh, ei helevetti. Salilla oli jonniin verran ihmisiä, mikä on hyvä asia. Mutta jos se yksi ihminen töpeksii/on ajattelematon muita kohtaan niin lopputulos on se, että koko salin ilmapiiri kärsii, imo.

1. Varaa yksi laite kerrallaan, jos teet kolmea laitetta putkeen vuoronperään, saat aika huonon maineen salilla eikä kukaan tykkää sinusta.
2. Pyyhi omat eritteet laitteista (esim. penkin teon jälkeen vaatteella/paperilla/rätillä huitaiset laitteen pintaan tarttuneen hien pois)
3. Puhua saa normaalisti mutta turhat äärihevostelut salin ulkopuolelle, jes?
4. Nyt tullee paljon asiaa, mutta se laitteiden/painojen laittaminen siihen asentoon missä olivatkin ennen sinua, kiiitos.

Kun mm. nuo on kunnossa, ai vitsi että reeni luistaa kaikilla :worship:

3. Puhua saa normaalisti mutta turhat äärihevostelut salin ulkopuolelle, jes?

Jutunheittämisen ei tarvitsisi tosiaankaan olla jatkuvaa mylvintää. Sillä on yhtä hyvä vaikutus muiden treeniin kuin Sabrinalla stereoissa. Kai ne ompeluseurat voi pitää sitten siellä pukkarissa vaikka ja antaa muiden keskittyä vemputuksiinsa rauhassa.

Se kun ei ole jaksanut lähteä salille kolmeen päivään. Ensin tuli työt päälle, sitten väsymys ja nytkään ei kerinnyt. Vielä kun viikonpäiville olen jakanut ohjelman, niin jää ikävästi jotain jälkeen. Onneks se oli vain hauis-ojentaja-olkapäätreeni ;)

Salille lähteminen. Kateellisena tulee selattua tuota Kotisali-threadia.. ehkä joku päivä ;)

Voin sanoa, että jos asut vaikka 10km päässä salilta niin on huomattavasti helpompaa säästää rahaa 2-6 tilistä ja vähän nähdä vaivaa niin on itsellä yhtäkkiä kotisali.

Vois alottaa kohta rintareenin kun on välineet samassa huoneessa :D.

Edelleen, viimeisin vaurio ei päästä reenaamaan vieläkään. Sapettaa ihan tarpeeksi.

Nyt ei ole aikoihin vituttanut mikään, treeni kulkee paremmin ku aikoihin ja tuntuu että joka kerta tulee lähes joka liikkeessä sarjaennätyksiä :) Tais tehdä kesän lusmuilu vain hyvää. Pieniä ärsytyksen aiheita kyllä on.. Ei malttaisi pitää välipäiviä. Toinen on se että jotkut (tai luultavasti vain joku) jättää painot tankoihin ja laittaa painolevyt ja käsipainot vääriin paikkoihin. Saispa joskus sen kiinni itse teossa nii sanoisin kyllä asiasta.

Eniten vituttaa jos porukkaa on kuin pipoa. Jos suunnilleen kaikkiin laitteisiin/painoihin pitää jonottaa niin treenistä lähtee maku.

Reilusti hikoavana ihmisenä pitäis ite kiinnittää enemmän huomiota tuohon Cyrosksen mainitsemaan "pyyhi omat hiet laitteista" kohtaan...

- painojen levittely (AAARRGGHH! Onpa kiva alkaa tekemään jotain käsipainoilla, kun toinen käsipaino on jossain salin nurkassa. Kummasti tämä koskee vaan pieniä, alle 10 kilon käsipainoja, mutta kaiken kokoisia levypainoja)
- se, että tankoihin/prässiin jätetään painot paikalleen. Minä kyllä saan ne 50 kiloset levypainot liikkumaan, mutta entäs joku pienempi nainen.
- muutamien yksilöiden tapa varata painonnostolava ikuisuudeksi tyylillä 1 toisto -> kymmenen minuuttia taukoa -> kymmenen minuuttia valmistelua -> 1 toisto. Tätä yleensä jatkuu sitten tunnin, puolitoista
- huomaavaisuuden puute. Miksi on oikiasti pakko kulkea siitä ihoa hipoen, jos toisella on sarja kesken? Olisi kai se helpompi väistää sen, jolla ei ole painot ylhäällä atm?

- muutamien yksilöiden tapa varata painonnostolava ikuisuudeksi tyylillä 1 toisto -> kymmenen minuuttia taukoa -> kymmenen minuuttia valmistelua -> 1 toisto. Tätä yleensä jatkuu sitten tunnin, puolitoista

Ilmoittaudun noihin "muutamiin yksilöihin" lukeutuvaksi. Ihan tuntia ei ylensä mene, mutta jonkin 45 minuuttia voin hyvinkin majailla mavepaikalla vähän tuohon tyyliin, kaikki tärkeimmät liikkeet kun tulee tehtyä siellä. Jos joku tulee kysymään, pitkäänkö menee niin tiedän, että joku muukin haluaa paikalle, jolloin tiivistän tahtia ja hoidan itseni järkevässä ajassa pois että muutkin pääsevät treenaaman. Usein voi jopa tehdä vuorotellen, vähän siitä riippuen mitä liikkeitä kumpikin on tekemässä. Useimmiten paikka on kuitenkin tyhjillään, joten miksi ihmeessä pitäisin kiirettä jollei kukaan näytä olevan tulossa?

Jos joku sitten toisessa päässä salia kerää höyrynpaineita päähänsä eikä osaa tulla kysymään, koska paikka vapautuu tai voiko tehdä välissä, niin voi voi.

Okei, jätin tuossa kohdassa sanomatta, että tähän ikävän kiinteästi kuuluu myös se, että ei millään voi antaa tilaa muille, vaikka kysymässä käviski. Joskus olen törmännyt jopa siihen, että kieltäydytään siirtämästä sitä ommaa tankoa sen vertaa sivuun, että sais tehtyä välissä.

Okei, jätin tuossa kohdassa sanomatta, että tähän ikävän kiinteästi kuuluu myös se, että ei millään voi antaa tilaa muille, vaikka kysymässä käviski. Joskus olen törmännyt jopa siihen, että kieltäydytään siirtämästä sitä ommaa tankoa sen vertaa sivuun, että sais tehtyä välissä.

Tuollainen on sitten asia ihan erikseen, potuttaisi jo minuakin. Onneksi ei itse ole noin typerään ja välinpitämättömään toimintaan tarvinnut juuri törmätä.

Sama täällä - sarjojen tekeminen vie joskus runsaastikin aikaa (pitkät tauot) - enkä yhtään pane pahakseni, jos joku tulee kyselemään, kauanko vielä kestää - vuorottelu on musta ihan hyvä idea silloin kun se jotenkin järkevästi toimii (mulla on ohjelmassa usein supersettejä, joten joudun ravaamaan kahden suorituspaikan väliä). Tärkeintä musta on toisten huomioiminen, vaikka joskus joutuisikin odottelemaan. Mulla oli yhdessä välissä jopa treenikaverikin, jonka löysin, kun satuttiin alussa usein samaan aikaan samoille suorituspaikoille ja ruvettiin vuorottelemaan.

Laitanpa tähän vielä yhden kommentin siitä, mikä mua erityisesti salilla käymisessä alussa ärsytti - tai oikeestaan tämä on pyyntö: älkää avoimesti naureskelko kenellekään. Multa vaati alussa todellista kanttia tehdä oma treeni läpi kun vieressä naureskeltiin ja pudisteltiin päätä - syytä en vielä tähän päivään mennessä ole keksinyt mutta kuin että olen pienillä painoilla treenaava pieni nainen (joka tunki sinne raavaiden tosimiesten treeninurkkaan). Tuli kieltämättä sellainen tunne, että olen ihan väärässä paikassa - onneksi voimannostoa harrastava kaverini piti huolen siitä, että treeni tuli tehtyä kaikesta huolimatta...Sinnittelin vuoden verran, ja nyt on naureskelu loppunut - saan jopa kannustusta ja apua...mutta alku oli kieltämättä aika karmea kokemus.

Saleille mahtuu kaikenlaisia treenaajia - toiset treenaa tosissaan ja toiset vähemmän toisissaan, toisilla nousee rautaa uskomattamat määrät, toisilla vähemmän. Kaikille on kyllä tilaa, ja homma pelaa yhteispelillä :-)

Laitanpa tähän vielä yhden kommentin siitä, mikä mua erityisesti salilla käymisessä alussa ärsytti - tai oikeestaan tämä on pyyntö: älkää avoimesti naureskelko kenellekään. Multa vaati alussa todellista kanttia tehdä oma treeni läpi kun vieressä naureskeltiin ja pudisteltiin päätä - syytä en vielä tähän päivään mennessä ole keksinyt mutta kuin että olen pienillä painoilla treenaava pieni nainen (joka tunki sinne raavaiden tosimiesten treeninurkkaan). Tuli kieltämättä sellainen tunne, että olen ihan väärässä paikassa - onneksi voimannostoa harrastava kaverini piti huolen siitä, että treeni tuli tehtyä kaikesta huolimatta...Sinnittelin vuoden verran, ja nyt on naureskelu loppunut - saan jopa kannustusta ja apua...mutta alku oli kieltämättä aika karmea kokemus.

Saleille mahtuu kaikenlaisia treenaajia - toiset treenaa tosissaan ja toiset vähemmän toisissaan, toisilla nousee rautaa uskomattamat määrät, toisilla vähemmän. Kaikille on kyllä tilaa, ja homma pelaa yhteispelillä :-)

Onpa kyllä ihme pällejä teidän saleilla, itse olen vuosikaudet ravannut eri saleilla enkä muista koskaan törmänneeni tuollaiseen naureskeluun tai väheksyntään. Ja nykyiselläkin salilla mahtuvat kaikki hippiäiset ja lihavuoret ihan hyvin samoille paikoille. Kerran tosin hymyilytti hieman, kun eräs vähän isompi köriläs teki kulmasoutua käsipainolla ja siihen paikalle tuli hyvin pienikokoinen nainen ystävättärensä kanssa, katsoi miehen menoa ja kuiskasi kaverilleen: "hitsit, toi puntti taitaa olla painavampi kuin minä?". Ja sitten naiset tekivät omat treeninsä siinä ilman, että kellään oli virnuilemista...

Melkein eniten itseäni salilla ärsyttää ruuhka, mutta onneksi siihen auttaa kun arkisin menee treenaamaan joskus kahdeksan jälkeen ja viikonloppuisin taas jo puolelta päivin, kun suurin osa jengistä kärsii vielä krapulasta :D

Toinen klassinen ärsytyksen aihe on toki huonosti menneet treenit, tavoitteistaan jääminen nakertaa aina. Tosin tähänkin on jonkinasteinen apu olemassa, kun treenaa oikein vimmatun pumpin lopuksi vielä johonkin lihasryhmään, niin jää edes vähän sellainen fiilis että ihan kuin koko treenikin olisi mennyt tehokkaasti!

Joku bodari teki yhen sarjan ylätaljaa ja lähti tekeen vatsoja ja toinen jamppa tuli tilalle vetämään taljaa ja edellä mainittu tuli kesken sarjan vikisemään et hänellä oli kesken vielä.. Seisoin siinä vieressä ja nauroin sille päin naamaa. Meinasin kertoa kyseiselle henkilölle kuinka SÄÄLITTÄVÄ jätkä tämä on,mutta jätin sitten kehuni sanomatta..

Onpa kyllä ihme pällejä teidän saleilla, itse olen vuosikaudet ravannut eri saleilla enkä muista koskaan törmänneeni tuollaiseen naureskeluun tai väheksyntään. Ja nykyiselläkin salilla mahtuvat kaikki hippiäiset ja lihavuoret ihan hyvin samoille paikoille. Kerran tosin hymyilytti hieman, kun eräs vähän isompi köriläs teki kulmasoutua käsipainolla ja siihen paikalle tuli hyvin pienikokoinen nainen ystävättärensä kanssa, katsoi miehen menoa ja kuiskasi kaverilleen: "hitsit, toi puntti taitaa olla painavampi kuin minä?". Ja sitten naiset tekivät omat treeninsä siinä ilman, että kellään oli virnuilemista...

Melkein eniten itseäni salilla ärsyttää ruuhka, mutta onneksi siihen auttaa kun arkisin menee treenaamaan joskus kahdeksan jälkeen ja viikonloppuisin taas jo puolelta päivin, kun suurin osa jengistä kärsii vielä krapulasta :D

Toinen klassinen ärsytyksen aihe on toki huonosti menneet treenit, tavoitteistaan jääminen nakertaa aina. Tosin tähänkin on jonkinasteinen apu olemassa, kun treenaa oikein vimmatun pumpin lopuksi vielä johonkin lihasryhmään, niin jää edes vähän sellainen fiilis että ihan kuin koko treenikin olisi mennyt tehokkaasti!

Saleilla on varmasti 99 prosenttisesti ihan OK porukkaa (omankin vähäisen kokemuksen perusteella uskallan sanoa, että näin on), mutta valitettavasti riittää, että löytyy muutama tällainen virnuilija, jotka voivat sitten pilata fiilikset täysin - varsinkin, jos itse on jo valmiiksi epävarma ja hieman hukassa. Huumoria on hyvä löytyä - mutta virnuilut on sitten ihan oma juttunsa. Ei tietysti pitäisi olla niin herkkänahkainen, mutta voisin kuvitella, että varsinkin alussa voi treeni-into lopahtaa tuollaisen takia lyhyeen.

Back
Ylös Bottom