Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Itseäni vituttaa päivä päivältä enemmän nämä painojen kanssa egoilijat, siis vittu mitä suorituksia salilla välillä näkee.

Tääkin sali täynnä näitä kavereita, ja se mikä niitä yhdistää niin on ikä. Kaikki noi egoilijat tuppaa oleen 15-17vuotiaita. Ei siin, itekkin olen 17v mutta liikkeiden puhtauksiin pyrin panostamaan. Maanantaina juuri tein salilla ylätaljaa puhtaalla liikeradalla, joku nuorempi jantteri siinä katteli hetken ja päätti tulla näyttään et hänel on vähän isommat raudat. Laitto jotai 5-10kg enemmän taljaan kun mää, ja sit alko jäätävä riuhtominen. Alaselällä haetaan jäätävä vauhti, ja samalla siit vauhdista koitetaan saada rinta koskeen siihen tankoon. Liike meni taatusti enemmän alaselälle kun yläselälle. Luulen ettei toi menny yläselälle ees ollenkaan. Mut komeeta katteltavaa toi oli.

Kyllähän se vituttaa, jos jollakin on ainoa kyykkyteline käytössä ja se tekee jotain 10cm pyllistyksiä ja itellä pitäs päästä kyykkäämään.

No seisokoon vaikka paikallaan tanko hartoilla kunhan tekee tehokkaasti.

Paras tapaus sattui muutama viikko sitten. Jantteri oli jo painanut toistakymmentä sarjaa, kun kysyin montako sarjaa jäljellä. Vastaus kuului että kuusi, ja jantteri alkoi mussuttamaan banaania. Teki sitten vielä noin kymmenen sarjaa, ja sarjatauot oli luokkaa yli 5 min. Olihan se kyykkääminen selaista räpellystä jollain 50kg painolla, mutta ei se siinä vituttanut. Jokainen tehköön tyylillään, mutta ei niitä laitteita tarvitse yli puoleksi tunniksi varata, tai ainakin voi sanoa että voit tehdä välissä.

Tämä, aikanaan paskoin selkäni kunnolla kun yritin laskea sitä tankoa nätisti maahan. Pakkisella neuvottiin tulemaan ryminällä alas eikä ole sen jälkeen selän kanssa ollut ongelmia.

Onpas hyvä kun tuli valitettua :D tämähän on oikeasti hyvä tietää jos joskus pääsee treenaamaan jalkoja. Kun on vaan tolkutettu että palautusvaihe pitää hyödyntää..

Onpas hyvä kun tuli valitettua :D tämähän on oikeasti hyvä tietää jos joskus pääsee treenaamaan jalkoja. Kun on vaan tolkutettu että palautusvaihe pitää hyödyntää..

Mä haluan vielä ilmaista, että tuossa mun hiukan provokatiivisessa ja tympääntyneessä kommentissa oli sen verran totuuden siementä, että jos ei tykkää kuunnella painojen kolinaa niin nuo ketjusalit/jotkut kaupungin salit on tyypillisesti paljon rauhallisempia. Voimailusaleilla kun kuitenkin voima jyllää ja tarkoitus on mennä sinne suorituskyvyn äärirajoille, jolloin myös tangossakin on limppuja enemmän kuin elixian senioreiden kuntoliikuntaoppaassa suositellaan. Se ei todellakaan ole hiljaista hommaa.

Kyllä mä ainakin ymmärrän aivan täysin, miksi joku perus sali-Jamppa tai Irmeli ei jaksa kuunnella ryskäämistä. Sitä en ymmärrä, että miksi sitten ei mene jollekin sellaiselle salille, jossa painoja ei saa kolistella, kun tarjontaa kuitenkin on olemassa.

- - - Updated - - -

Mä haluan vielä ilmaista, että tuossa mun hiukan provokatiivisessa ja tympääntyneessä kommentissa oli sen verran totuuden siementä, että jos ei tykkää kuunnella painojen kolinaa niin nuo ketjusalit/jotkut kaupungin salit on tyypillisesti paljon rauhallisempia. Voimailusaleilla kun kuitenkin voima jyllää ja tarkoitus on mennä sinne suorituskyvyn äärirajoille, jolloin myös tangossakin on limppuja enemmän kuin elixian senioreiden kuntoliikuntaoppaassa suositellaan. Se ei todellakaan ole hiljaista hommaa.

Kyllä mä ainakin ymmärrän aivan täysin, miksi joku perus sali-Jamppa tai Irmeli ei jaksa kuunnella ryskäämistä. Sitä en ymmärrä, että miksi sitten ei mene jollekin sellaiselle salille, jossa painoja ei saa kolistella, kun tarjontaa kuitenkin on olemassa.

Ruotsinkieliset sisustusohjelmat telkkarista >< Sitkun laittaa radion päälle, joku käy vääntämättä volyymia pienemmälle.

Voiko kyykkyä tehdä tehokkaasti seisomalla vaan tanko niskassa tai tekemällä 10 cm liikerataa, mielestäni ei.

Siis missäs mä kutsuin tuota paikallaan seisomista kyykyksi?? Se on ihan sama mitä tekee kunhan tekee sen mitä on tekemässä tehokkaasti eikä velttoile, ja siten tuhlaa toisten treeniaikaa.

Ja kyllä sen kyykyn voi tehdä tehokkaasti myös 10cm liikeradalla. Se vain riippuu mitä on treenaamassa.

Useimmin nuo nuoremman sukupolven edustajat (siis jotkut heistä), jotka tulee salille porukalla kerääntymään yhden laitteen ympärille, ja sitten huutavat Vittu sitä vittu tätä kovaan ääneen. Lisäksi myös oma puhina jonkun raskaamman liikkeen kuten maven tai T-kulmasoudun jälkeen, kun huomaa että henkeä salpaa pari minuuttia ja korvissa kuuluu vaan *puuh puuh* eikä silti osaa lopettaa.:face:

Ai niin lisätään nyt vielä nykyisen salin radiokanava josta tulee aina Antti Tuiskua, Laura Närheä (kumpi meistä äidin pikku lempilapsi ooonnnn?), tai Samuli Putron se joku Olet Puolisoni nyt. Nämä putkeen niin fiilis on taattu. :whip:

Prkle olis alun perin ollu selkäpäivä mutta perselihakset on kyykystä vieläki niin jumissa ettei taitas tulla mavesta mitään :face: pitänee siirtää huomiselle.

Tänää alko ihan pikkasen ahistaan ku menin salille ni kuuden teini kundin porukka oli mave paikalla ja rautaa tais olla tangossa jotakuinkin 180kg.. Kukin koitti vuorollaan sitä nostaa ja kun ei onnistunut ni koko kööri hävis paikalta ku pieru saharan autiomaahan.. huutelin perään et korjatkaa jälkenne pois ja vastaukseksi sain " korjaa keskenäs ku oot olevinas joku v#tun voimamies"...

Onneks salin omista oli paikalla ja joka kundilta kortti pois ja porttikieltoa :D

^ Oikea meininki salin omistajalta. Tänään meinas potuttaa ku salin suurinosa 10kg kiekoista oli eri laitteissa paikallaan. Samaten kipuileva olkapää, joten oli kevyt pumppailu treeni olkapäille.

Onneks salin omista oli paikalla ja joka kundilta kortti pois ja porttikieltoa :D

Oikeus voitti kerrankin!

Pari kertaa on vituttanut kun vapaiden painojen puolella on heti aamusta kyykky- mave-, penkki- ja scottipaikoilla raudat lastattu tankoihin eikä ketään paikalla.
Toinen ärsyttävä seikka on kun 20kg levyjä on useaa eri sarjaa eikä ikinä ole saman sarjan levyt pareittain samalla paikalla (tottakai värisävyjen pitää mätsätä)! Saapa ainakin hyvät alkulämmöt muiden jälkiä siivotessa.

^ Tuo on kyllä kanssa ärsyttävää kun saman sarjan painot eivät ole samalla paikalla. Jotenki häiritsee ja kuvittelee, että kyllä niissä kuitenki on painoeroa :D

Kyllä niissä joskus on aika räikeitäkin painoeroja... Esim vanhoissa valurautakiekoissa paino heitti usein satoja grammoja, joskus punnitsin puolenkilonheiton. Nuo uudet levyt tuskin heittävät paljoa, mutta kyllä sen verran neuroottinen pitää olla että tanko on symmetrinen molemmilta puolilta. Eihän kässäreilläkään tunnu kivalta tehdä jos toinen on sorvattu ja toinen kasattu levyistä.

Miksei saleilla koskaan merkitä selvästi kiekkojen paikkaa? Ikinä en ole nähnyt kylttiä "2.5kg kiekot tähän" ja "20kg kiekot tähän". Aina on just se pikkuprikka mitä tarvitsee muutaman kympin ja vitosen kiekon takana.

Tänää alko ihan pikkasen ahistaan ku menin salille ni kuuden teini kundin porukka oli mave paikalla ja rautaa tais olla tangossa jotakuinkin 180kg.. Kukin koitti vuorollaan sitä nostaa ja kun ei onnistunut ni koko kööri hävis paikalta ku pieru saharan autiomaahan.. huutelin perään et korjatkaa jälkenne pois ja vastaukseksi sain " korjaa keskenäs ku oot olevinas joku v#tun voimamies"...

Ku oiskin joku onnistunut saamaan sen irti niistä telineistä, niin sitten sä kirjottelisit salikomediaa -ketjuun. Ei mutta, mikä vittu siinä on, ettei niitä omia painoja voi korjata pois siitä tangosta????? Mä oon ihan varma, että nää on niitä samoja tyyppejä, jotka ei kassalla laita sitä muovikapulaa ostostensa jälkeen hihnalle.

Ei se auttas vaikka merkkittäis. Joo kyllä jotkut laittas ne painot oikeille paikoille, mutta kyllä monesti salilla lukee "painot telineisiin käytön jälkee" tms, mutta silti niitä on laitteissa/tangoissa, vaikka kukaan ei niissä tee.

Back
Ylös Bottom