Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

^Tosta tuli mieleen kun olin ihan vasta-alkaja ja tein salilla mavea, tangossa oli 90kg ja kuulin kun selän takana joku englantia puhuva tokas kaverilleen "that's too much for him". Kyllä mä sitten näytin perkele mistä kana pissii! Nostin kolmosen. Näytin kyllä varmaan ihan vitun heikolta kun 90 kiloa oli muka "too much". :D

Minkä saatanan takia netistä ei löydy tätä tietoa? Wiki sanoo toista, toinen nettisivu toista jne. Menee usko internettiin prkl.

Ottaa kynän käteen ja laskee, tässä on taulukko sidosenergioista. Esimerkiksi iso luku N-N -kolmoissidoksen perässä kertoo miksi typpilannoitteen teko vaatii paljon sähköä ja miksi räjähdysaineet ovat yleensä nitro-jotain. Tuon perusteella voit laskea paljonko energiaa vapautuu kun hapesta ja glukoosista tulee vettä ja hiilidioksidia.

Vaan tietääkö joku oikeasti miten nämä kalorit taulukoihin lasketaan? Hiilirungosta, kaikesta palavasta, jotenkin muuten?

Kuinka räikeää tuon kyyläyksen pitää olla että siitä menee hermot? Ite ainakin tottunut siihen kun tekee oikeastaan aina voimailuliikkeitä ja nuo tuppaa olemaan eksoottisempia meän salilla. Varsinkin tempaus kiinnostaa vaikka siinä on itellä vielä ihan pikkupainot. Siinäkös kattovat jos se on kiinnostavampaa kuin oma treeni. :)

Tempaus on kyllä katseiden kääntäjä ns. fitness-salilla. Painojahan ei oikein laminaattilattialle dumppailla joten kevyesti mennään. Mutta silti. :jahas:
Tempausvalaa tehdessäkin tulee porukka oikein rehellisesti kattomaan kädet puuskassa että mitä helvettiä - kysyvät sitten sarjojen välissä että 'mitä lihasta toi kehittää' tai 'taitaa tehdä polville gutaa'.

Aliarvioivat katseet tuntee kun tekee vähänkin valtavirrasta tuolle salille poikkeavaa liikettä, mutta so what. Ei mun treenejä haittaa, muutenkin olen siellä vähän oman tien kulkija. :)

No ei siihen nyt edes mitenkään valtavirrasta poikkeavaa liikettä tarvii tehdä, et saa jotain poikia ihmetytettyä. Muistan kerran, kun tein etukyykkyä niin sellaset nuoremmat lätkä jannut katteli ihan sen näkösenä, et ei vittu se tekee kyykkyä ihan väärin, ku tankoki on vääräl puolel.

Muut ihmiset.

Tosin eihän se kenenkään vika oo et ahistaa sosiaaliset tilanteet ja ihmislaumat.

Kotisali ois mukava :)

No ei siihen nyt edes mitenkään valtavirrasta poikkeavaa liikettä tarvii tehdä, et saa jotain poikia ihmetytettyä. Muistan kerran, kun tein etukyykkyä niin sellaset nuoremmat lätkä jannut katteli ihan sen näkösenä, et ei vittu se tekee kyykkyä ihan väärin, ku tankoki on vääräl puolel.

Tosta tulikin mieleen, että etukyykky potuttaa mua. Perjantaina tein pari sarjaa sitä ja solisluussa tuntuu edelleen. Ranteet/sormet ei myöskään oikeen tykänny siitä. Ois niin hienoa, kun vois tehdä etukyykkyä kunnolla ilman mitään ongelmia. 50kg ei oo jaloille oikeen mitään, mutta kädet puutuu ja kipeytyy jo kaheksassa toistossa, jolloin liikkeen merkitys jaloille jää aika pieneks. Tietty vois tehdä faarao-otteella tai vetoremmeillä, mut ennemmin teen tolleen "oikein" sen.

Ei se nyt ole yhtään sen enemmän oikein kuin väärin tekeekö PN-tyylillä vai kädet ristissä.

Tiiän, siksi lainausmerkit. Mut jossain mielessä toi painonnostotyyli taitaa olla faarao-otetta parempi, koska se aktivoi enemmän selän lihaksistoa (thoracic extension, hyvää vastapainoa useiden tuntien istumiselle). Vetoremmeillä se on periaatteessa sama kun sormet tangon alla, mut vaan vähän helpotettu versio. Sitä voisinkin kokeilla seuraavaks. Mut ite tykkään ajatella et jos en pysty johonkin, niin jotain on vialla eikä vaan pidä huijata ja tehdä eri tavalla vaan pitää korjata viat, että pystyy tekemään halutulla tavalla (vrt. pikkulevyt kantapäitten alla vs. venyttelyt ja mobilisoinnit). Solisluuhun se todennäkösesti remmienkin kanssa painaa, mutta se täytyy vaan kestää ja odottaa, että olkapäät kasvaa isommiksi. Siitä kuitenkin olen yllättynyt kuinka luonnollista ja helppoa etukyykyssä on mennä ihan ATG. Takakyykyssä se ei oo ihan yhtä luonnollista.

E: Ehkä muuten vähän offtopic, mut minkäs sille mahtaa. Syväkyykkyasento ärsyttää ihan sellasenaankin, koska en (vielä) pysty istumaan ihan luonnollisesti pitkiä aikoja järkevästi syväkyykkyasennossa kantapäät maassa. Siihen kuitenkin tähtään.

se tunne kun sä oot valmistautunu treeniin niin hyvin kun vaan voi,sä oot täynnä virtaa,sä oot valmis,vittu jos vuori ei tule muhamedin luo se vitun vuori saa katua syntymäänsä.
sitten pääset sinne salin pukuhuoneeseen,avaat treenikassin,voi vittu shortsit on kotona :face:

no kai tässä voi ryypätäkki

se tunne kun sä oot valmistautunu treeniin niin hyvin kun vaan voi,sä oot täynnä virtaa,sä oot valmis,vittu jos vuori ei tule muhamedin luo se vitun vuori saa katua syntymäänsä.
sitten pääset sinne salin pukuhuoneeseen,avaat treenikassin,voi vittu shortsit on kotona :face:

Mä kyllä treenaisin ja olen treenannutkin vaikka joku treenivaruste ois unohtunu kotiin. Tietty joku jalkatreeni farkut jalassa ei oo ehkä kaikkista parasta, mut kaiken muun voi treenata kuitenkin ihan hyvin ilman salihousujakin.

Ne jotka arvostelee toisia siellä salilla "Kato mikä riuku tuoki nyt vittu on". Jokainen on joskus vittu ollu se helvetin riuku, ei näytä menevän "isommille" jampoille kaaliin. Vituttaa kuunnella sitä salilla.

Ne jotka arvostelee toisia siellä salilla "Kato mikä riuku tuoki nyt vittu on". Jokainen on joskus vittu ollu se helvetin riuku, ei näytä menevän "isommille" jampoille kaaliin. Vituttaa kuunnella sitä salilla.
Onko salilla oikeasti tuollaisia ihmisiä? Vaikea kuvitella kenenkään olevan noin ääliö. Ainakin omalla salilla on tullut ihan päinvastaiset fiilikset, aikaisin aamulla kun sinne menee niin poikkeuksetta kokeneetkin treenaajat toivottavat tälläiselle ohuelle tikulle huomenta. Hyvä fiilis tulee!

Juuri tuon takia itse olen kaksi kertaa käynyt läheisestä alan liikkeestä ostamassa uudet treenihousut :D julkisilla joutuu kulkemaan, niin menisi aika liika hukkaan. Nykyään treenikassin sivutaskussa aina varahousut :D

Onko salilla oikeasti tuollaisia ihmisiä? Vaikea kuvitella kenenkään olevan noin ääliö. Ainakin omalla salilla on tullut ihan päinvastaiset fiilikset, aikaisin aamulla kun sinne menee niin poikkeuksetta kokeneetkin treenaajat toivottavat tälläiselle ohuelle tikulle huomenta. Hyvä fiilis tulee!

Tää on kyl ihan totta. Oon itekki huomannut että kokeneemmat aina moikkailee ihan vasta-alkajillekin, mut näil uusil tyypeil on aina jotain ennakkoluuloja tai pelkoja.

Jos joku ärsyttää, niin se että sinne tulee joku vanha kiukkunen mummo, joka ei voi moikkaa tai edes katsoa silmiin, ku sen mielest me lihaksikkaat ukot ollaa jotain kusipäitä automaattisesti, koska me ollaa "niitä hullui salikarjuja". Noi ennakkoluulot on just perseestä ja se ku pitää olettaa. Mä yleensä aina moikkaan tuntemattomilleki ihmisille jotka tulee salille, tai moikkaa jo siellä oleville, ku ite menen sinne.

Eilen kun muija ihmetteli kun olin kirjotellu tonne roinapuolelle ja alko hirvee sättiminen :) kysyin miltä susta tuntuu muttei tajunnu vitsiä...

Back
Ylös Bottom