Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Tarkoitat varmaan sit et lesbo :rolleyes: :D. Mut ehei, ihan perusheteronainen olen ;). Ja näköjään keskittymiskyvytön sellainen :D.

Mut joo, eikös se nyt kuulu hyviin tapoihin odottaa, että toinen saa sarjan tehtyä loppuun ennen kuin tulee höpöttelemään/huutelemaan mitään. Se on sitä kunnioitusta muita kohtaan. Ei taida kunnioitus kuulua Rodleyn sanavarastoon/käytöstapoihin...

Täällä kaikki tyypit näköjään ottavat kaikki todesta, mutta tää on erikoistapaus. Kunnioitus kuuluu mun käytöstapoihin, mutta kohtelias olen ihmisille, jotka oikeasti tunnen eikä esim. näitä foorumilla olevia höyrypäitä kohtaan, jotka niinkuin tahallaan ottavat itseensä ja rupeavat vittuilemaan, että "oletpas tyhmä ja huonompi kuin toiset"

Yleensä on joskus jopa hauska pilallaan vittuilla isoilla foorumeilla, jossa modet ei ehi valvomaan kaikkea, mitä kirjoitellaan, mutta sitten taas on paha, jos henkilöstä, josta ei kukaan oikeasti tiedä mitään niin lähettävät jo huhuja ja niitä on enää vaikea estää leviämästä.

Oikeastaan yksi potutuksen kohde on myös henkilöt, jotka eivät minusta oikeasti tiedä mitään ja rupeavat vittuilemaan, se on todella raukkamaista, vittuilkaa sitten, kun tunnette minut kunnolla. Ja minua potuttaa myös treenaajat, jotka räiskivät painot lattialla, varaavat seuraavan paikan mihin oon menossa tai jättävät painoja lattialle ihan vitulleen, ja ärsyttää myös ne farkkujalkaset armeijaheput, jotka penkkaavat joka sali kerta 6*6*90kg ja sitten tekevät hauista ja vatsoja. Minua ärsyttää myös tyypit, jotka tiputtavat maastavedossa tahallaan isot romut lattialle. Yksikin tyyppi sitten koki mitä tapahtuu, 2 kuukautta treenitaukoa välilevyn pullistuman takia ja se vielä repesi :/

Ja nyt pahoittelen aiempaa käytöstäni ja toivottavasti ette pidä minua mitenkään tynnyrissä asuvana, aina ei vain ehdi ajatella, mitä kirjoittaa ja sitten saa tuotettua väärän kuvan itsestään. Olen ihan päinvastainen normielämässä, kuin mitä kirjotukset tuovat mieliinne.

Ei nyt potuta, mutta ihmetyttää ihmiset jotka tulevat salille tekemään aerobista säällä kuin säällä. Siis pelkkää aerobista. Eikä kyseessä ole edes mitkään hyvät juoksumatot tai muut vermeet, vaan ihan tavallinen crossari + kuntopyörä. Pitäisi aina osata ennustaa, että tehdäkö lämmittelyt juoksentelemalla talon ympäri kun ei välttämättä mihinkään pääse (ko. laitteita siis salilla todella rajallinen määrä).

Tietysti hyvä, jos on jostain kuntoilusta innostunut, mutta itselleni on lenkkeilyssä pääasia se ulkona oleminen, tai mahdollisesti siirtyminen paikasta toiseen, joten vähän vaikea on samastua siihen, että polkisi seinää tuijottaen kolme varttia edes radiota avaamatta.

... Minua ärsyttää myös tyypit, jotka tiputtavat maastavedossa tahallaan isot romut lattialle. Yksikin tyyppi sitten koki mitä tapahtuu, 2 kuukautta treenitaukoa välilevyn pullistuman takia ja se vielä repesi :/ ...

Viestin muuta asiasisältöä kommentoimatta ja siihen johtaneita tapahtumia tietämättä tähän kohtaan en malta olla puuttumatta.

Maastavedossa kun ei muista voimanostoliikkeistä poiketen ole alaslaskuvaihetta, ei sitä mielestäni tarvitse harjoitteluunkaan sisällyttää. Tämä siis silloin kun haetaan voimaa, mahdollisimman kovaa mavemaksimia. Bodailut on erikseen, silloin lihasjännityksen ylläpitäminen koko sarjan ajan lienee suotavaa. Itsehän otan kaikki toistot ns. ykkösenä, eli noston jälkeen päästän painot tippumaan lattialle. Kädet toki pidän tangossa kiinni. Näin toimin, oli tangossa sitten alle 100 tai yli 250 kiloa. Kyseessä ei ole egoilu tai muu räyhääminen, vaan harkittu harjoitustekninen asia. Ja uskallan väittää jopa ilman tohtorin tutkintoa, että painojen pudotusvaihe ei ole se kohta liikkeestä missä välilevyjä särkyy.

Ainiin, painot pitää AINA pudottaa. Kohta se varmaan teippaa majakan päähänsä jotta se varmasti huomataan :rock:

Kyllä sen huomaa miksi ne painot pudotetaan. En ymmärrä niitä, jotka eivät ymmärrä sitä, että oikeasti jotkut tekevät kovia sarjoja. Käsipainoillakin ymmärrän kun joku kovan sarjan jälkeen vain hirveällä kolinalla tiputtaa lattialle. Mitä helvetin väliä? Miten hänen pitäis ne sitten tuoda alas? Sen takia ainakin täällä on helvetin kumimatto tsp. siihen tarkoitukseen, että ne voi vaan rysäyttää alas. Huuda ite joku paikalle ottamaan ne painot käsistäsi ylhäällä. :david:

Se onkin toinen asia jos joku idiootti paiskoo kiekkoja pisin salia ja mulkoilee ja raiskaa jokaisen katseellaan sen jälkeen. Tätäkin on tapahtunut... :D Kyllä tapaukset erottaa toisistaan, ei ne tiputtele sen takia yleensä että sulle tulisi paha mieli, niiden vain täytyy.

Kyllä sen huomaa miksi ne painot pudotetaan. En ymmärrä niitä, jotka eivät ymmärrä sitä, että oikeasti jotkut tekevät kovia sarjoja. Käsipainoillakin ymmärrän kun joku kovan sarjan jälkeen vain hirveällä kolinalla tiputtaa lattialle. Mitä helvetin väliä? Miten hänen pitäis ne sitten tuoda alas? Sen takia ainakin täällä on helvetin kumimatto tsp. siihen tarkoitukseen, että ne voi vaan rysäyttää alas. Huuda ite joku paikalle ottamaan ne painot käsistäsi ylhäällä. :david:

Se onkin toinen asia jos joku idiootti paiskoo kiekkoja pisin salia ja mulkoilee ja raiskaa jokaisen katseellaan sen jälkeen. Tätäkin on tapahtunut... :D Kyllä tapaukset erottaa toisistaan, ei ne tiputtele sen takia yleensä että sulle tulisi paha mieli, niiden vain täytyy.

Tuolla että pudotta aina tarkoitin myös tosiaan aina. Ite ymmärrän myös sen että käsipainot vähän kolahtaa enemmän ainakin olkapäitä tehdessä. Mutta tämä henkilö pudotti kaiken mitä teki. Kaikki levylaitteetkin pitää aina hirveällä metelillä lopettaa. Ja sitäpaitsi eikös melkein kaikkien salien säännöissäkin lue ettei painoja ei saa pudotella.

tosta pudotuksesta, kun vääntää jotain pystypunnerusta kässäreillä että on ihan loppu ojentaja ja olkapäät niin ei niitä jaksa niin kevyesti laskea alas että pienen matkan päästä joutuu tipauttaa..
ei nyt kuitenkaan sentään mistään reilun metrin korkeudesta mutta kuitenkin :D

En tajua tuota. Itekkin vedän monijakoisissa ohjelmissa usein käsipainoilla tehtävät pystypunnerrukset ja vinopenkit aivan tappiin asti ja silti jaksan laskea käsipainot ilman kolistelua ja painojen/lattian hajotusta alas. Ensin alas olkapäille, siitä hallittu pudotus polville ja polvilta nätisti maahan lasku. Ei oo vaikeeta.

Viestin muuta asiasisältöä kommentoimatta ja siihen johtaneita tapahtumia tietämättä tähän kohtaan en malta olla puuttumatta.

Maastavedossa kun ei muista voimanostoliikkeistä poiketen ole alaslaskuvaihetta, ei sitä mielestäni tarvitse harjoitteluunkaan sisällyttää. Tämä siis silloin kun haetaan voimaa, mahdollisimman kovaa mavemaksimia. Bodailut on erikseen, silloin lihasjännityksen ylläpitäminen koko sarjan ajan lienee suotavaa. Itsehän otan kaikki toistot ns. ykkösenä, eli noston jälkeen päästän painot tippumaan lattialle. Kädet toki pidän tangossa kiinni. Näin toimin, oli tangossa sitten alle 100 tai yli 250 kiloa. Kyseessä ei ole egoilu tai muu räyhääminen, vaan harkittu harjoitustekninen asia. Ja uskallan väittää jopa ilman tohtorin tutkintoa, että painojen pudotusvaihe ei ole se kohta liikkeestä missä välilevyjä särkyy.
Kyllä se laskuvaihe kuuluu siihen maastavetoon ainakin jos voimanostoa treenaa. Ei sitä tankoa saa kisoissakaan tiputtaa.

EDIT: Tosin tietenkin jos kyseessä on joku erikoistekniikka missä vedetään vaan se positiivinen vaihe. En niin kauheasti noista voimanostajien treeneistä ymmärrä. Mua ei kuitenkaan haittaa vaikka tiputtelisi tankoa mavessa.

Vn säännöistä; hylkäävä syy: "Tangon palauttaminen lavalle ilman molemmin käsin pidettävää kontrollia; so. tangon irtoaminen kämmenistä ennen, kuin nostaja on laskenut sen lavalle."

Enpä kyllä keksi syytä miksi sitä kannattaisi ilman tuota kiinni pitämistä tehdä... En tosin ymmärrä miksi pitäis jotain "hitaita negatiivisia" tai muuta vastaavaakaan harrastaa :D

Mua ärsyttää tuolla meidän salilla nykyään käyvä "bodari". Aina kun se tekee liikkeitä niin aina pitää huutaa tai ähistä niin perkeleen lujaa. Vaikka ite teen itselle isoilla painoilla niin ei mun oo mikään pakko huutaa että se rauta nousee. Ärsyttävää! Ja se muutenkin tuntuu keräävän huomioo kun aina liikkeen jälkeen sen täytyy tehdä jotain dramaattisia liikkeitä. Jalkakyykyssä täytyy aina pudota polvilleen sarjan jälkeen ja esittää kuin olis kuolemassa. Tai vaihtoehtoisesti muita tämmöisiä ihme ylidramatisoituja eleitä. Ihme pelle.

Ainiin, painot pitää AINA pudottaa. Kohta se varmaan teippaa majakan päähänsä jotta se varmasti huomataan :rock:

Missä tää tyyppi reenailee?? Tuun osoittamaan sitä sormella ja nauramaan sille!

Kyllä sen huomaa miksi ne painot pudotetaan. En ymmärrä niitä, jotka eivät ymmärrä sitä, että oikeasti jotkut tekevät kovia sarjoja.

Ymmärrän minä painonnostoa lajikseen treenaavilta esim. tempauksessa vielä sen kolistelun kun maksimipainoja ei voi laskea suorilta käsiltä hallitusti alas ilman että paikat hajoaa. Mutta ja paskat, pelkkää egoilua tuo on jos pystypunnerruksen jälkeen pitää painot heitellä. Painot alas laskiessa olalle, siitä pudotus polville ja siitä nätisti alas. Huuda mieluummin vaikka "kattokaa kaikki miten mullon isot painot!" jos huomionkipee oot niin ei tarttee rikkoo käsipainoja sen takia. :rolleyes:

tänään näin ja kuulin salilla kyllä jotain niin hirveetä..joku kaveri teki jokaisessa laitteessa jokaisessa sarjassa tällaisia ääniä: YKSIIIII!!! AAAAAH!! ÄÄÄÄÄH!!!! KAAAAAKSSIIIIIII!!!! ÄÄÄH!!! AAAAH!!! jne. jne.
eli hän siis oikeasti laski ja huuti ääneen..menin yhdesti viereen suurin piirtein nauramaan mutta eipä tuntunut tajuavan..

Kyllä se laskuvaihe kuuluu siihen maastavetoon ainakin jos voimanostoa treenaa. Ei sitä tankoa saa kisoissakaan tiputtaa.

EDIT: Tosin tietenkin jos kyseessä on joku erikoistekniikka missä vedetään vaan se positiivinen vaihe. En niin kauheasti noista voimanostajien treeneistä ymmärrä. Mua ei kuitenkaan haittaa vaikka tiputtelisi tankoa mavessa.

Mjoo, selitin ehkä huonosti. Laskuvaihe on toki mavessakin, mutta siinä ei tehdä eksentristä työtä samalla lailla kuin esim. kyykyssä tai penkissä. Lasku katsotaan hallituksi, kunhan kädet pysyy tangossa kiinni. En siis tarkoittanut pudottamisella vapaapudotusta. Meteli, joka on ilmeisesti se seikka mikä jengiä vituttaa, on kuitenkin molemmilla tavoilla lähes yhtä kova.

Mjoo, selitin ehkä huonosti. Laskuvaihe on toki mavessakin, mutta siinä ei tehdä eksentristä työtä samalla lailla kuin esim. kyykyssä tai penkissä. Lasku katsotaan hallituksi, kunhan kädet pysyy tangossa kiinni. En siis tarkoittanut pudottamisella vapaapudotusta.
Roger. Tuossa olet kyllä oikeassa, että eipä siinä mavessa tarvitse erikseen sitä alaslaskua treenata toisin kuin kyykyssä ja penkissä.

En tajua tuota. Itekkin vedän monijakoisissa ohjelmissa usein käsipainoilla tehtävät pystypunnerrukset ja vinopenkit aivan tappiin asti ja silti jaksan laskea käsipainot ilman kolistelua ja painojen/lattian hajotusta alas. Ensin alas olkapäille, siitä hallittu pudotus polville ja polvilta nätisti maahan lasku. Ei oo vaikeeta.

Joo kyllähän sen jaksaa vaikka kahdessa ekassa sarjassa mutta esim viimesessä saattaa olla niin naatttina että se polville lasku tuleekin niin äkkitempoisena että ihan sattuu kun ei yksin kertaisesti jaksa kannatella enään missään asennossa sitä punttia.. mulla ainakin käy joskus näin!

Joo kyllähän sen jaksaa vaikka kahdessa ekassa sarjassa mutta esim viimesessä saattaa olla niin naatttina että se polville lasku tuleekin niin äkkitempoisena että ihan sattuu kun ei yksin kertaisesti jaksa kannatella enään missään asennossa sitä punttia.. mulla ainakin käy joskus näin!

Tekniikkakysymys on tuo. Eikai sitä kukaan jaksa laskee nätisti jos pelkällä kädellä kannatellen niitä painoja laskemaan lähtee ikäänkuin hammerikäännön negatiivisen vaiheen tavalla. Nostamalla jalkoja ylöspäin sen puntin laskumatkan ja käden työn saa puolitettua ja näin pystyy laskemaan isohkotkin romut alas nätisti. Itelläni on käsipainoilla pystypunnerruksessa 3x10-12 sarjoihin käytettyjen punttien yhteispaino ~70% omasta massastani ja hyvin onnistuu silti ilman kolinoita tai avustajia.

Back
Ylös Bottom