Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Eniten mua ihmetyttää se, että miten IPhonesta on saatu puhelin joka kiinnostaa sekä nörttejä että teknologiakammoisia. Ja suurin osa tuntuu diggaavan.

Se on myös hauskaa miten luuri herättää ihmisissä vahvoja fiiliksiä. Toisen mielestä puhelin on parasta ikinä, toisen mielestä ihan totaalinen floppi. Mielipiteet usein kärjistyy, kai se johtuu markkinoinnista.

Joka tapauksessa, kaikki siitä puhuu. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä en fanita mitään, mutta ei voi kun ihmetellä miten Iphone on saatu myytyä ja brändättyä. Homma toimii ja ihmiset diggaa, ja vielä nekin tyypit joita ei yleensä tekniikka kiinnosta pätkääkään.

Tuo on tosiaan totta, tunnen itsekin useita ihmisiä joiden on vaan pakko ollut saada iPhone kun kaverillakin on ja kaikkisiitäpuhuu ja sitä rataa. Tämä koskee siis myös sellaisia ihmisiä joille puhelimen dataominaisuudet eivät ole merkanneet yhtään mitään ennen tätä. Muutamat heistä ovat kiinnostuneet datailusta ko. luurin hankinnan myötä mutta on niitäkin jotka ovat tämän kaiken kavereilta ja mediasta kuullun markkinointihumpan myötä hankkineet ko. kapulan eivätkä tee sillä kuitenkaan mitään muuta kuin soita. Mutta kun se vaan piti saada. :)

Tosin tuosta porukasta onkin sitten kuulunut myös eniten niitä soraääniä hankinnan jälkeen koska puhelinosastolla kyseinen laite ei ole mikään paras mahdollinen, kuuluvuuden puutetta ja puheluiden katkeilua yms. olen kuullut moitittavan usealta taholta sekä sitten kosketusnäytön käyttöä jota toki sitten valitettaisiin minkä vain kosketusnäytöllisen vermeen kanssa näiden tyyppien tapauksessa.

IPhonehan on sikäli erittäin hyvä brändi / merkki tms. koska sitä on vain yksi. Sellainen on helppo pyytää vaikkapa lahjaksi tai mennä ostamaan kaupasta vaikka ei olisi mitään hajua mistään ja halutaan vaan semmoinen kun muillakin on tjsp. Voi mennä siihen myyjän eteen ja pyytää iPhonen eikä tarvitse valita millaisen iPhonen, helppoa kaupankäyntiä.

Androidiluurit ja minkä vain muun valmistajan luurit ovat jakautuneet eri valmistajiin ja/tai malleihin ja siinä ollaan sitten jo enemmän hukassa ellei ole tietämystä asiasta. En toki silti toivo että esim. noita Androideja olisi vain yksi, ellei siihen sitten olisi pakattu kaikkien valmistajien parhaita ominaisuuksia kohtuuhintaan. :D

Ameriikassa on joku tutkimus kertonut tämmöistä:

Nainen haluaa Iphonen, mutta mies tahtoo Android-kännykän
http://www.tekniikkatalous.fi/ict/article542515.ece?s=l&wtm=-03122010

- H

Tuo on tosiaan totta, tunnen itsekin useita ihmisiä joiden on vaan pakko ollut saada iPhone kun kaverillakin on ja kaikkisiitäpuhuu ja sitä rataa. Tämä koskee siis myös sellaisia ihmisiä joille puhelimen dataominaisuudet eivät ole merkanneet yhtään mitään ennen tätä. Muutamat heistä ovat kiinnostuneet datailusta ko. luurin hankinnan myötä mutta on niitäkin jotka ovat tämän kaiken kavereilta ja mediasta kuullun markkinointihumpan myötä hankkineet ko. kapulan eivätkä tee sillä kuitenkaan mitään muuta kuin soita. Mutta kun se vaan piti saada. :)

Tosin tuosta porukasta onkin sitten kuulunut myös eniten niitä soraääniä hankinnan jälkeen koska puhelinosastolla kyseinen laite ei ole mikään paras mahdollinen, kuuluvuuden puutetta ja puheluiden katkeilua yms. olen kuullut moitittavan usealta taholta sekä sitten kosketusnäytön käyttöä jota toki sitten valitettaisiin minkä vain kosketusnäytöllisen vermeen kanssa näiden tyyppien tapauksessa.

IPhonehan on sikäli erittäin hyvä brändi / merkki tms. koska sitä on vain yksi. Sellainen on helppo pyytää vaikkapa lahjaksi tai mennä ostamaan kaupasta vaikka ei olisi mitään hajua mistään ja halutaan vaan semmoinen kun muillakin on tjsp. Voi mennä siihen myyjän eteen ja pyytää iPhonen eikä tarvitse valita millaisen iPhonen, helppoa kaupankäyntiä.

Androidiluurit ja minkä vain muun valmistajan luurit ovat jakautuneet eri valmistajiin ja/tai malleihin ja siinä ollaan sitten jo enemmän hukassa ellei ole tietämystä asiasta. En toki silti toivo että esim. noita Androideja olisi vain yksi, ellei siihen sitten olisi pakattu kaikkien valmistajien parhaita ominaisuuksia kohtuuhintaan. :D

Ameriikassa on joku tutkimus kertonut tämmöistä:

Nainen haluaa Iphonen, mutta mies tahtoo Android-kännykän
http://www.tekniikkatalous.fi/ict/article542515.ece?s=l&wtm=-03122010

- H

Huvittava tuo viimeinen rivi linkissäsi olevassa tekstissä..
Nokian Symbiania ei halunnut juuri kukaan.
Kohta täällä on nokia fanboyssit väittämässä ettei se pidä paikkaansa koska _______
a. kamera
b. menee kuin kuumille kiville iltalehden mukaan
c. ennenkin on ollu nokia ni kai nytkin
d. muut nauraa :lol2:

Huvittava tuo viimeinen rivi linkissäsi olevassa tekstissä..

Kohta täällä on nokia fanboyssit väittämässä ettei se pidä paikkaansa koska _______
a. kamera
b. menee kuin kuumille kiville iltalehden mukaan
c. ennenkin on ollu nokia ni kai nytkin
d. muut nauraa :lol2:

Japilla taas omaa kivaa. Mike vielä väitti, että ettei ketään kiinnosta Nokia. Enemmän täällä mun mielestä Nokiasta eräs mukaansatempaava mode vauhkoaa kuin iPhonesta muut yhteensä.

Se on myös hauskaa miten luuri herättää ihmisissä vahvoja fiiliksiä. Toisen mielestä puhelin on parasta ikinä, toisen mielestä ihan totaalinen floppi. Mielipiteet usein kärjistyy, kai se johtuu markkinoinnista.

Oon varmaan outo, mutta omasta mielestä iPhone on ihan jees, ei parasta ikinä muttei mikään floppikaan.

Olen varmaan missannut jotain pahasti tästä vaikeasta sähköposti-asetusten laittamisesta Nokian uusin puhelimiin. Mitä itse olen Mfe-tilin asettanut niin ei se ole vaatinut kun email osoiteen ja salasanan...toki niiden antaminen voi jollekkin olla vaikeaa.

Toki nokialaisissa on puutteensa mutta tämän aiheen piiristä sitä on vaikea löytää.

Olen varmaan missannut jotain pahasti tästä vaikeasta sähköposti-asetusten laittamisesta Nokian uusin puhelimiin. Mitä itse olen Mfe-tilin asettanut niin ei se ole vaatinut kun email osoiteen ja salasanan...toki niiden antaminen voi jollekkin olla vaikeaa.

Toki nokialaisissa on puutteensa mutta tämän aiheen piiristä sitä on vaikea löytää.

Johtunee siitä, että usealla kirjoittajalla on viimeisin kokemus Nokian puhelimista vuodelta 2005. Helppo on tällöin kaikkea väittää.

Nokitan itse sanomalla, että huono puoli iPhonessa on se, että moniajo ei toimi, copy-paste ei toimi, 3G:tä ei ole eikä kolmannen osapuolen softia voi ajaa.

Japilla taas omaa kivaa. Mike vielä väitti, että ettei ketään kiinnosta Nokia. Enemmän täällä mun mielestä Nokiasta eräs mukaansatempaava mode vauhkoaa kuin iPhonesta muut yhteensä.

Oon varmaan outo, mutta omasta mielestä iPhone on ihan jees, ei parasta ikinä muttei mikään floppikaan.

Väärin, sinä yksistään voitat jo mut viestien määrässä, nytkin on 2 viestiä mun viestin jälkeen iphonesta, mutta ei se mitään vaikket omaa möykkääsi tunnista ;) Selkeästi osuit tohon d kohtaan tällä kertaa.

Väärin, sinä yksistään voitat jo mut viestien määrässä, nytkin on 2 viestiä mun viestin jälkeen iphonesta, mutta ei se mitään vaikket omaa möykkääsi tunnista ;) Selkeästi osuit tohon d kohtaan tällä kertaa.

Väärin. Oonko iPhonea nyt mollannut? Oletko sinä Nokiaa?

Väärin. Oonko iPhonea nyt mollannut? Oletko sinä Nokiaa?

Ei kai kukaan ole mollannut, puhuit vauhkoamisesta? Puhuinko mä että olet mollannut? Yritätkö keksiä nyt jotain mistä valittaa? Mä nauroin tolle artikkelille, en millekkään puhelimelle. Sinä vedit siitä herneen nenään ja väitit että "vauhkoan".

Ei kai kukaan ole mollannut, puhuit vauhkoamisesta? Puhuinko mä että olet mollannut? Yritätkö keksiä nyt jotain mistä valittaa? Mä nauroin tolle artikkelille, en millekkään puhelimelle. Sinä vedit siitä herneen nenään ja väitit että "vauhkoan".

Kyllähän täältä yleensä aika usein saa päivän linkkivinkit lukea, jossa jokin iltalehden analyytikko kertoo, että Nokian tulisi siirtyä käyttämään käyttöjärjestelmää X tai että osassa Y on vakavia ongelmia. Mutta alkaapa taas menemään spesiaaliolympialaisiksi, joten tämä aihe jääköön.

Akkujen kesto näissä alkaa oleen jo kyllä ihan naurettava. Toivottavasti tähän omaan Nuukian N8:iin tulis jossain vaiheessa tehokkaampi akku tarjolle, meinaan ei oo mun mielestä normitoimintaa kun joutuu lataan 2 kertaa 3 vuorokaudessa...

Ois varmaan pitäny ostaa N86, kun siinäkin kamera ois jo tyydyttäny. Ois selvinny halvemmalla.

Mun mielestä tuo nokian mollaus on samanlainen tabu kuin se että kaikki linux ja mäkki nörtit mollaavat windowsia. Nämä kyseiset omistajat ovat jo niin kiinni mielipiteessään että ne eivät edes yksinkertaisesti pysty myöntämään että tässä omassa parhaassa vehkeessä kaikki ei tapahdu helposti ja siinäkin on vikoja(kuten kaikessa teknologiassa nykyään kun ei noita nykyisessä kilpailussa keretä testata kunnolla). Kiitos ja anteeksi tästä kaikille itseensä ottajille jo valmiiksi!

Akkujen kesto näissä alkaa oleen jo kyllä ihan naurettava. Toivottavasti tähän omaan Nuukian N8:iin tulis jossain vaiheessa tehokkaampi akku tarjolle, meinaan ei oo mun mielestä normitoimintaa kun joutuu lataan 2 kertaa 3 vuorokaudessa...
.

Tuohan on akkujen aatelia, lähestyy jo ikiliikkujaa. Desire on latauksessa aina klo 23-07, luuri huutaa hoosiannaa ja laturia kylkeensä sitten kolmen neljän aikoihin. Akkuprosenttikin tippuu aina yhden pykälän kun angrybirdsissä lähettää vähänkään pulleamman linnun matkaan. Puhelutkin pitää olla aina kevyttä smalltalkkia, painavammat mielipiteet laittavat akun polvilleen samantien.

Mulla desiressä yllättävän hyvin kestänyt akku, jos ei pidä dataa päällä (paitsi silloin kuin sitä tarvitsee), eikä pidä näytön kirkkautta isoimmalla. Nyt tosin en tiedä nykyisestä kestosta, kun netin jakamisen vuoksi oon pitänyt lähes kaikki iltapäivät laturissa.

Mä törkkään joka päivä laturiin aina kun koneella olen, joten ihan sama periaatteessa paljonko akkukestoa on. Eipä ole vielä eläissäni ollut luuria, jossa akku ei kestäisi tarpeeksi.

Itse kyllä kaipailisin kunnon akun kestoa, nykyinen kestää hyvin jos siihen ei koske, mutta heti kun jotain väsää niin 1-2 päivää kestää. Itse en aina pääse lataamaan, niin tällöin kaipaisi parempaa kestoa. Ja fyysinen näppis on seuraavassa luurissa.

joo o, onkohan mun desiren akussa jotain vikaa täyteen ladattuna kestää aamulla 1h matkustus musat, 8h duunis tekemättä mitään ,max 3 puhelua(alle 5min) ja takastulomatka musat 1h, sillon yleensä ollaan jo akunkans punasella, joskus jopa zippaa kesken matkan

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom