Mistä tietää aina kulloisenkin päivän jutun? Ei sillä että tommosessa bulkki-Android-näkymässä mitään vikaa olis, mutta miksi se on nykypäivän juttu? Oli miten oli, tuossahan jo todettiinkin että noissa bokseissa pyörii sitä informaatiota. Varmaan siihen säänkin saa, jos joku sellaista kaipaa. Itse en.
No kyllähän useat mukautettavat "screenit" on ns.nykypäivän juttu. Sellaiset, joihin voi laittaa shortcutteja, widgettejä, taustakuvia(animoituina tai ilman).
Itse uskon, että wm7-käyttis näyttää tulevaisuudessa suurinpiirtein samalta kuin Androidin vastaavat, koska tuo ei tällä hetkellä näytä kovin myyvältä tuotteelta. Toimiva se voi olla, muttei varmaankaan massan mielestä hieno. Tämä tosin lienee vaatinee Microsoftilta hieman löysempää kontrollia käyttiksen muokattavuuden rajoittamiseen.
Sillä Microsoftilla on varsin eri lähestyminen käyttiksen muokattavuuteen, joka hankaloittaa valmistajien customoitavuusmahdollisuuksia. Kun minimispecsit hyväksytylle wm7-puhelimelle on tällä hetkellä lähesttulkoon parasta mitä valmistajat kohtuu hintaan saa ulos, eikä käyttistä saa muokata rajusti, niin eri valmistajien on hyvin hankala erottua joukosta. Toki Android/Google painii tällä hetkellä juuri päinvastaisen ongelman kanssa; valmistajat ovat muokanneet käyttistä niin paljon ettei mikään android-päivitykset mene sukkana puhelimeen ilman puhelimen valmistajan "muokkausta". (itse en tiedä mitä ne joutuvat muokkaavaan päivityksiensä kanssa, mutta yllättävän kauan niissä kestää vs. Googlen natiivi Androidilla pyörivät puhelimet.
Oli miten oli, mutta minun mielestä WM7 ei näytä myyvältä tuotteelta. Toimiva se voi olla, mutta ei näytä sellaiselta joka ns. ois kiva omistaa, tai puhumattakaan mistään wau-ilmiöstä. Sama ongelma näyttää olevan Meegon varhaisilla versioillakin. Kaipaavat enempi karkkia.
Aika monella alkaa olemaan jo Android ja iphone. Nyt alkaa myös kiristymään kilpailu näistä käyttäjistä. Suurin osa Android tai iPhone käyttäjistä oli ns. uusia älypuhelinkäyttäjiä, joilla oli joku Nokian, Samsungin, LG:n peruspaskakännykkä. Miksi vaihtaa iPhone tai Android-kännykkä WM7:aan? Loikkaukset voisivat tapahtua jostain Symbian tai WM6-piireistä. Jälkimmäinen ryhmä on tosin vaihtaneet jo I:n tai A:n. Ehkä noi WM7:t kiehtoo joittenkin firmojen insinööritaustaisia työntekijöitä, jotka eivät halua mennä massan mukana tai jokin serverin säätöohjelma toimii vain wm-pohjalla.