Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Blackberryjä Suomessa?

Moi.

Lainataan vähän tätä threadia ja laajennetaan samalla keskustelua tosta iänikusesta "nokia änkasi vs aiphoun"-väännöstä: Mitäs mieltä jengi on Blackberryn luureista, lähinnä noista uudemmista (Bold 97, Storm2, Torch) ? Kuitenkin ihan varteenotettava kilpailija älypuhelinmarkkinoilla, ainakin ameriikan puolella.

Oon pidemmän aikaa haaveillu moisen hankkimisesta, mut mitä nyt lukenu ja kuullu ni kuulemma kaikki ominaisuudet ei toimi täälä kotosuomessa?

Noita oikein ees saa mistään kotokaupasta. Ite kattelin mm. Expansys.comista, sieltä sais vähän joka mallia. Onko kellään kokemusta tuolta tilaamisesta? Ja miten toi ei-sim-lukittu, toimiiko ne siis aina täälä kaikilla liittymillä?

Kaikki keskustelu aiheesta ois tervetullutta, saatais tosiaan vähä vaihtelua tohon kameravääntöön :dance:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moi.

Lainataan vähän tätä threadia ja laajennetaan samalla keskustelua tosta iänikusesta "nokia änkasi vs aiphoun"-väännöstä: Mitäs mieltä jengi on Blackberryn luureista, lähinnä noista uudemmista (Bold 97, Storm2, Torch) ? Kuitenkin ihan varteenotettava kilpailija älypuhelinmarkkinoilla, ainakin ameriikan puolella.

Oon pidemmän aikaa haaveillu moisen hankkimisesta, mut mitä nyt lukenu ja kuullu ni kuulemma kaikki ominaisuudet ei toimi täälä kotosuomessa?

Noita oikein ees saa mistään kotokaupasta. Ite kattelin mm. Expansys.comista, sieltä sais vähän joka mallia. Onko kellään kokemusta tuolta tilaamisesta? Ja miten toi ei-sim-lukittu, toimiiko ne siis aina täälä kaikilla liittymillä?

Kaikki keskustelu aiheesta ois tervetullutta, saatais tosiaan vähä vaihtelua tohon kameravääntöön :dance:

Se Blackberryn etu on siinä oleva sähköposti, joka ei toimi täällä ihan samalla tavalla mitä Jenkeissä ja muualla. Itse laitteesta puuttunee ääkköset, mutta sitä en tiedä että saako tuohon kosketusnäytölliseen ne mitenkä. Myöskin BB:n kosketusnäyttöä on kritisoitu, mutta itsellä ei valitettavasti ole kokemusta siitä. Henkilökohtaisesti en näe montaa syytä käyttää sitä verrattuna moneen muuhun valmistajaan, mutta tietenkin se on vähän erilainen mitä muilla on. Ja ainakin jossain vaiheessa Verkkokauppa.com ei sitä myynyt, joten siellä joko käymään tai tilailemaan jos tykästyy laitteeseen, jos Suomesta haluaa sen ostaa.

Mitä mieltä BlackBerrysta... henk. koht. en pysty ymmärtää. Puhelimet näyttää, ja usein on, muutaman vuoden kehitystä jäljessä.

Ainoa mikä puhuu niiden puolesta on sähköposti ja ehkä joku muu ekslusiivinen/erilainen tapa toteuttaa palvelu. Tosin nekin on mun mielestä erittäin kyseenalaisia, enkä nyt ymmärrä miksi operaattorin pitäisi erikseen tukea jonkin valmistajan omia palveluita. Sehän on vain huonoa suunnittelua, että vaatii jotain kanavaa joka ei ole standardi. Jenkeissä tuo on helpompaa ajaa läpi, koska RIMin luurit on ollut mukana niin pitkään siellä. ja muutenkin jenkeissä on vahvat operaattori/puhelin sidokset. Tosiasia on kuitenkin se, että jenkkien puhelinoperaattorit ovat kaukana kehityksen kärjestä, joten en suosittele esim. suomen operaattoreiden lähteä niiden linjalle ja ruveta tuhlaamaan resurssejaan vain BB:n palveluiden tukemisen takia.

Ainakin uusin BB torch on saanut heikkoja arvosteluja, prossu on alitehoinen.

Rakenteellisesti nuo on jämyjä ja laadukkaan oloisia sen mitä hypistellyt joskus.

Moi.

Itselläni on Storm2 -puhelin ollut käytössä heinäkuusta asti. Puhelin on kädessä ja käytössä laadukkaan oloinen, kaikki toimii niin kuin pitääkin. Melkein kaikki sovellukset (paitsi BB:n oma Messenger,Maps,Email) toimivat Suomessa, kunhan muuttaa ServiceBook-tiedostoa puhelimesta (helppoa kuin mikä). Akkukesto suhteellisen hyvä, ja aiemmat puhelimet olleet N900 & iPhone 3GS ja henk. koht olen mieltynyt eniten Karhunvatukkaan :) Kaikki pelit, Gmail, Google Maps, Facebook yms. siis toimivat ihan hyvin Suomessakin normaalilla datapaketilla. Ääkköset löytyvät kosketusnäytöllisestä Storm2:sta ainakin ihan vakiona, siinähän on klikattava näyttö niin ääkkönen valitaan painamalla klikkaamatta a:ta tai o:ta...

PS. jos kiinnostaa, niin puhelin ehkä vois olla myynnissäkin :)

PS. jos kiinnostaa, niin puhelin ehkä vois olla myynnissäkin :)
Eli kaikki mitä edellä sanoit olikin vain myyntipuhetta, ja oikeasti haluat puhelimesta eroon koska se on ihan paska? ;)

Eli kaikki mitä edellä sanoit olikin vain myyntipuhetta, ja oikeasti haluat puhelimesta eroon koska se on ihan paska? ;)

OT:kshän tämä menee, mutta en mä nyt tota puhetta kirjottanu myyntimielessä.. Ja puhelimen huonouden takia en sitä ole vaihtamassa, tekis vaan nii pirusti mieli samaisen firman Torchia, jotenki fyysinen qwerty vaan menee kosketusnäytön ohi olkoot puhelin mikä tahansa. Sen takia en oikein iPhoneenkaan tykästynyt, Stormissa hyvänä puolena se näyttö on klikattava ja näin muistuttaa fyysistä hieman enemmän :)

Jos nuo kamerat laitettaisiin ammattimaisten kuvaajien testeihin, siis ihmisten, jotka testaavat kameroita, kuten vaikka Luminous landscape, Dpreview etc. niin sitten voitaisiin olettaa testien olevan kunnolla tehtyjä. Näissä testeissä tuskin ihan hirveää eroa tulisi, jos kuvanlaatua katsottaisiin...

Hmm, miten minusta taas tuntuu että jos nuo molemmat vehkeet annettaisiin yhtä lailla asiansa osaaville kuvaajille niin sitten se ero vasta näkyisikin..? :) Mutta tuo jää nähtäväksi.

Joka tapauksessa N8:n laatu kuvauspuolella on vakuuttanut erinäisten nähtyjen samppeleiden perusteella ainakin minut jo moneen kertaan, jos "kamerapuhelimista" puhutaan. Sitten toki saa tietää lisää kun pääsee joskus tässä itse tuota testailemaan ja muodostamaan siitä omakohtaisen mielipiteensä.

- H

Kattelin tuossa Windows Phone 7 luureja ja kyllä näytti mielestäni aika hienoilta, pakko sanoa. Esim. HTC HD7 ja Samsung Omnia 7 jne. Sulava ja ihan hieno käyttöliittymä. Rautakin varmasti suht nopsaa noissa luureissa. Ja jos joku tästä nyt sanoo, että näyttääpä oudolta, niin kaikkeen tottuu. :)

Siinä mielessä mulla on uskoa uuteen Windows Mobileen, että Windows 7 oli niin onnistunut.

Myös pari Microsoftin esitelmään jotka istuin läpi viime viikolla vahvisti tunnetta huomattavasti järkevämmästä ajattelusta siinä talossa.

"Kunnolla" ? Mukaansa tempaava uutinen kyllä

Jätit taas uutisen huomioimatta ja keskityit minuun, elämä on varmaan helppoa kun unohtaa faktat ja vain vittuilee muille.

Tuota blogia kun lukee niin tuo puhelin on ilmeisesti täynnä bugeja, kamera on kyllä hyvä, alan ymmärtää miksi kaikki hehkutus on ollut vain sitä että kamera on paras, ei noista muista puolista ole uskallettu puhua :jahas:

Noita bugeja nyt sattuu löytymään kaikista laitteista, niin htc:n, applen kuin nokiankin luureista, onko sitä joku kieltänyt? Itse pääsin tuota keskiviikkona testaamaan, ja yllättävän hyvältä vaikutti. Kovin syvää analyysiä en luurista kuitenkaan pysty antamaan, koska en sitä 10min kauempaa näppäillyt.

Jos joku on ostanut tai on ostamassa HTC Desire HD:n niin olisin iloinen käyttökokemuksista. Lähinnä näytön laatu ja akun kestävyys arveluttaa.

N8:iin voi entistä luottavaisemmin mielin odotella softapäivityksiä jatkossakin, niin en ainakaan minä vaivautuisi perustamaan omaa blogia sen bugeista. Mutta joillakin on vain liikaa vapaata aikaa käsissään.

Japi varmaan googlettaa joka päivä "nokia sucks" ja "n8 sucks" josko löytyisi jotain uutta linkitettävää. Ei siinä mitään, paska puhelinhan se varmaan on mutta pistää hymyilyttämään tuo "missio" asian tiimoilta. :hyvä:

Mitä helvettiä oikeesti, joku blogi missä porukka kilpaa postailee n8:n bugeja, jotka tulee korjaantumaan päivitysten myötä joka tapauksessa. Sitten porukka jauhaa, että applella on vihaajia? n8 vaikutti todella hyvältä luurilta (design vaan ei iske omaan makuun irl) jonka voisin jopa harkita omistavani, jos ei desireä olisi taskussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom