Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
http://macmaa.com/2010/10/20/apple-toi-facetime-videopuhelut-maciin/

Tota on tullut itse hyödynnettyä. Voin mäkistä soittaa suoraan kaverille yms, jos vaikka puhelin on jossain eteisessä piilossa. Ja tietenkin toisinpäin. Voin soittaa kaverille duuniin sen mäkille...
Edelleen vain Apple to Apple. Niin, ja iLuuri edelleen vaatii tuohon WiFi yhteyden. Ainoa syy tuohonkin on Applen paneskelu operaattoreiden kanssa, eihän sitä voida syödä kaikista tärkeimpien eli operaattoreiden tuloja mahdollistamalla tuo käyttäen mobiilidataa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja sitten sillä nokialla soitellaan autokauppaan ja otetaan lainalla joku vitun ruma jenkkiauto, luu pihalla sitten huudellaan miten Macit on kalliita. Maksaahan se Macbookki alta tonnin, voi hurja.

No en nyt sentään noin juntti oo... Ja autoa en omista, enkä tulekkaan. Kaupungilaisena sitä ei vaan tarvi tai halua moisia rahareikiä. Tosin wanhemmat jenkkiautot on mageita... Ja siis vaikken varsinaisesti köyhä ole, niin kyllä sitä pitkään harkitsisi jos tonnin läppärin ostais.

Tän Nuukiankin kanssa tuntu että kallis on. Mutta siihen nyt vaan iski ns. "GAS". Ite en oo vielä pettyny, tosin bugeja ja ongelmia tässä varmasti on. Mutta niin on muissakin luureissa, se on varmaa.

Ja kaverilla on MacBook. Nauhotti sillä meidän bändinkin demon reeniksellä Garagebändillä. Ihan hyvä peli. Tosin uskon että halvemmalla PC:lläkin olis saanu ihan yhtä hyvää jälkeä.

Alta tonnin saa juu Macin, mutta mitä sillä saa rahoilleen vastinetta vs pc? Eipä paljoa. Toki nuo kalliimmat macit alkaa olemaan jo tehokkaampia, mutta niissäkin puolet hinnasta tulee merkistä ja designistä, jos se on tärkein ni mikäs siinä. Itse ostin nokian puhelimen pitkästä aikaa vaikka olisin iPhonenkin voinut hakea. Tyytyväinen olen ollut :).

http://www.engadget.com/2010/10/27/htc-desire-hd-review/

Leaving the house with a fully juiced Desire HD at 11AM, we got to enjoy some very light browsing at the airport, a 30-minute round of Angry Birds while in the air, a few pictures taken en route to the hotel, and then some WiFi-based web exploration at our resting place before the battery gave up on us in the evening.

Mitähän ihmettä HTC:lla on ajateltu, 1230mAh akku laituttu Desire HD:hen. Eihän tuollasella tee mitään, vaikka kuinka hyvä puhelin muuten olisi.

Ja tuosta kopioidusta tekstistä puuttuu vielä, että vehje oli puolet ajasta lentokone-tilassa :wtf: Melko perseestä.

Tuohan on ongelmana kaikissa uusissa älypuhelimissa, että joka päivä saa olla lataamassa. Tuohon Desire HD:hen saa nyt jo tilattua noita 1500mAh tarvikeakkuja. Ei se akkukesto tosin varmaan silläkään vielä mitään huippuluokkaa ole, mutta hivenen taitaa parantua siitä alkuperäsestä.

Ihme sinänsä, että eivät tuota akkuteknologiaa ole vielä saanut kutistettua niin pieneen kokoon, että olisi puhelimilla pitkät valmiusajat. Kun kuitenkin kaiken maailman muut kännyköiden tekniikat alkaa olemaan kohtuu pienessä koossa. Ehkä jonain päivänä vielä.

Helposti huitelee N8 puhelimella muutaman päivän (riippuen käytöstä) vaikka siinäkin akku taitaa olla "vain" 1200 mAh. Enemmän siinä ratkaisee muut systeemit kun pelkkä akun koko. Tottakai olisi mukava kun akkuteknologiakin ottaisi ison harppauksen eteenpäin jotta taas voisi muuta rautaa tehostaa sen myötä.

Ihme sinänsä, että eivät tuota akkuteknologiaa ole vielä saanut kutistettua niin pieneen kokoon, että olisi puhelimilla pitkät valmiusajat. Kun kuitenkin kaiken maailman muut kännyköiden tekniikat alkaa olemaan kohtuu pienessä koossa. Ehkä jonain päivänä vielä.

Ei siinä mitään kummallista ole. Akku varastoi energiaa kemiallisessa muodossa ja tietty määrä esim nykyisin akuissa käytettävää litiumia voi varastoida vain tietyn määrän energiaa. Akun fyysistä kokoa ei siis voi pienentää menettämättä samalla kapasiteettia. Uusilla materiaaleilla asiaan voidaan saada parannusta, mutta niitä ei ole ihan lähivuosina kaupalliseen käyttöön tulossa.

Itse en ollut aluksi tyytyväinen tähän N8:n akun kestoon. Mutta olin vielä yllättyneempi, kun luin että muissa älyluureissa se on mahdollisesti vielä paljon huonompi...

Itse en ollut aluksi tyytyväinen tähän N8:n akun kestoon. Mutta olin vielä yllättyneempi, kun luin että muissa älyluureissa se on mahdollisesti vielä paljon huonompi...
Mahdollisesti? Kun on. Omassa Galaxy S:ssä kestää akku todella vähällä käytöllä kolme päivää, normaalikäytöllä kaksi päivää ja jos töissä on tylsää, niin akku kuluu työpäivän aikana.

Mahdollisesti? Kun on. Omassa Galaxy S:ssä kestää akku todella vähällä käytöllä kolme päivää, normaalikäytöllä kaksi päivää ja jos töissä on tylsää, niin akku kuluu työpäivän aikana.

Mulla kestää kanssa parisen päivää, kun hiukan neppailee. Joka päivä se silti tässä töissä piuhan nokassa on.

Iphonessa (3GS) on ainakin ihan helvetin surkea akunkesto.

Mulla kestää 2-3 päivää aina, näissä on varmaan eroja.

Ei tää N8:kaan akku kestä kun 2 vuorokautta, jos huudattaa Spotifyä ja WLAN jyllää päällä ja ottaa paljon kuvia. Mutta siis hyvä tietää, että tämä on ominaisuus, eikä vika. Tosin pettynyt olen silti.

Tekeekö se sillä puhelimella mitään? Oon ymmärtäny että kikkailemalla akkukestoa saa pidennettyä huomattavastikin. Ite pidän mielummin kaikki herkut päällä ja latailen vähän väliä.

eipä nämä älyluurit kestä mitään akuiltaan. galaxy s hupenee helposti päivän mittaan ladattavaksi asti kun sitä oikeasti käyttääkin, mutta olen saanut sen kestämään myös kolmattakin päivää lataamatta pienemmällä käytöllä. kaverin iphonella surffasin netissä viime kesänä, ja aika surullista katseltavaa senkin akkukulutus oli; akun prosentit viuhuivat vauhdilla alaspäin surffatessa, olis voinut melkein tukkansa kuivata siinä kyydissä. kaverini latasikin iphoneaan sen kahden ja puolen päivän aikana todella moneen otteeseen, kun sillä surffaili.

Joka toinen yö olen oman N8 ladannut. Töissä tuo on aina 8,5h wlanissa kiinni ja loppuajan sitten 3G/gsm. Lataukseen laittaessa on puhelimen mukaan yleensä 10-30% akusta jäljellä. Pakettidata ja wlan pois niin voisi selvitä ehkä 4 päivää ilman latausta, mutta silloin käytön pitäisi olla jo niin vähäistä, ettei tuollaisen ostamisessa mitään järkeä olisi.
Selkeästi suurin puute noissa nykyisissä älypuhelimissa on merkkiin katsomatta akunkesto. Galaxy S jäi esim minulla pois vaihtoehtojen joukosta juuri tuon akunkestonsa takia. Muistuttaa jo liikaa lankapuhelinta, jos pitää jopa kesken päivän ladata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom