Mikä paras älypuhelin, joukkotappelu, kaikki kaikkia vastaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ossipena
  • Aloitettu Aloitettu
Lievennän tuota aikaisempaa tekstiäni: koska kirjoitin sen puhelimella enkä tarkoitukseen paremmin sopivalla laitteella, sanoma tuli muotoiltua vähän huonosti.

Tarkoitus oli sanoa, että puhelimen perimmäinen tarkoitus on, että sillä soitellaan, ja muissa tehtävissä se lähinnä toimii varalaitteena jota käytetään, koska se on mukana. Näin ollen en itse käyttäisi siihen (niihin "varaominaisuuksiin") kovinkaan paljoa.

Esim jos katson televisiota etupäässä olohuoneessa mutta minulla on sontaluukku myös makuuhuoneessa, en sijoita kakkos-telkkariin kovin paljoa vaan mieluummin siihen olohuoneen laitteeseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lievennän tuota aikaisempaa tekstiäni: koska kirjoitin sen puhelimella enkä tarkoitukseen paremmin sopivalla laitteella, sanoma tuli muotoiltua vähän huonosti.

Tarkoitus oli sanoa, että puhelimen perimmäinen tarkoitus on, että sillä soitellaan, ja muissa tehtävissä se lähinnä toimii varalaitteena jota käytetään, koska se on mukana. Näin ollen en itse käyttäisi siihen (niihin "varaominaisuuksiin") kovinkaan paljoa.

Esim jos katson televisiota etupäässä olohuoneessa mutta minulla on sontaluukku myös makuuhuoneessa, en sijoita kakkos-telkkariin kovin paljoa vaan mieluummin siihen olohuoneen laitteeseen.

Pöytäkonetta on vähän paha kanniskella mukana ja läppärikin on suhteellisen kömpelö valinta metroon, bussiin tai ratikkaan. Tabletit taas... nillä ei voi soittaa. Paremmat puhelimet ottavat oikein hyvin oman paikkansa. Osassa on jopa parempi kamera kuin monissa pokkareissa ja puhelin on yleensä aina mukana. Se on kompromissi, jack of all trades. Voin pyöritellä samaa officen tiedostoa kännykässä ja synkata sen kannettavalleni, siinä on jo ihan tarpeeksi syytä ostaa jokin muu kuin markkinoiden halvin kapistus.

Itse sanoisin että samsungit android käyttiksellä ovat ehdottomasti parhaita. Hankin samsungin jonkun aikaa sitten ja ei ole ollut mitäänn valittamista: aika helppo käyttää, paljon ominaisuuksia, hyvä prossu sekä tietysti sopiva hinta-laatu suhde. Sitä paitsi sovellusten järjestystä voi vaihtaa näytöllä. Samsungiltahan paras puhelin taitaa olla samsung galaxy note 3 tällä hetkellä (mun mielestä) kun siihen tuli uusin android jopa ennen s4:ää ja siinä on iso näyttö plus neli ydin prossu.

Mä taas soittelen puhelimella ihan helvetin vähän. Jokunen minuutti kuussa, kun taas kaikenlaista surffailua tulee harrastettua melkein tuntikaupalla päivittäin.

Mä taas soittelen puhelimella ihan helvetin vähän. Jokunen minuutti kuussa, kun taas kaikenlaista surffailua tulee harrastettua melkein tuntikaupalla päivittäin.

Sama, aika vähän tulee puhelimessa puhuttua kun ei mulle juuri kukaan soita, enkä mä myöskään muille. Muuta näpräämistä sit kyl.

En jaksanu lukea aikasempia sivuja, mutta pakko todeta, että tää Jolla on sitte parasta mitä on tullut Nokia n900 jälkeen. N900 hajos tossa pari vuotta sitten, tuli välissä kokeiltua htc 7 pro mistä meni muistikortti jossain vaiheessa. Sit ostin lg l5 ( halpa ja todella kauhea ) silloin jollan piti tulla 2kk sisään myyntiin, ni piti vaan saada joku puhelin.

Odotan mielenkiinnolla, jos Samsung saa Tizeniä myyntiin ja yks mielenkiintoinen vaihtoehto olis toi Ubuntu phone. Meinasin jo yhdessä vaiheessa tilata nexus4 ihan vaa siks et olis päässyt tota Ubuntua kokeilemaan siinä.

Tuli asennettua Galaxy S2:een Supernexus ROM ja voi veljet. :rock: Tästä seuraava puhelin sitten joskus tulee todennäköisesti olemaan Googlen Nexus, en aio palata enää Samsungin touchwiz-paskaan. Toimii helvetin sujuvasti ja nopeasti, sai näinkin vanhaan puhelimeen reippaasti lisää käyttöikää. Ainoa bugi mihin olen törmännyt, on että videokuvausta yrittäessä kamera jäätyy. Eiköhän jotkut propellihatut kuitenkin sen korjaa pian.

Onko täällä muita S5 odottajia? Vajaan helmikuun loppua veikkaillaan julkistuksen ajankohdaksi ja huhtikuuta myyntiintuloon.
Kyllä mä siihen taidan vaihtaa kunhan se kauppoihin tulee. Mulla on ollut tapana pitää kaksi vuotta samaa luuria ja kohtahan se on aika sitten S3:n väistyä S5:n tieltä.

Tuli asennettua Galaxy S2:een Supernexus ROM ja voi veljet. :rock: Tästä seuraava puhelin sitten joskus tulee todennäköisesti olemaan Googlen Nexus, en aio palata enää Samsungin touchwiz-paskaan. Toimii helvetin sujuvasti ja nopeasti, sai näinkin vanhaan puhelimeen reippaasti lisää käyttöikää. Ainoa bugi mihin olen törmännyt, on että videokuvausta yrittäessä kamera jäätyy. Eiköhän jotkut propellihatut kuitenkin sen korjaa pian.
Älä tee vielä liian nopeita johtopäätöksiä. Se on nopea nyt vähän aikaa, mutta sitä ei tiedä mitä se on puolen vuoden päästä. Ja se on nopea sen takia, kun löit sinne tyhjälle pöydälle uuden käyttiksen ja ihan sama efekti olisi todennäköisesti tullut jos olisit tehnyt vain tehdaasetusten palautuksen vakiokäyttikselle ja vetänyt kaikki sileäksi. Niin tietokone kuin puhelimetkin alkaa hidastua käytössä kun sinne kertyy sitä sun tätä. Mulla oli S1:n kanssa sama juttu kun laitoin sinne custom romin niin olihan nopea. Hetken. Puolen vuoden päästä tökki ihan homona ja taas toimi kun nollasi kaikki.

Älä tee vielä liian nopeita johtopäätöksiä. Se on nopea nyt vähän aikaa, mutta sitä ei tiedä mitä se on puolen vuoden päästä. Ja se on nopea sen takia, kun löit sinne tyhjälle pöydälle uuden käyttiksen ja ihan sama efekti olisi todennäköisesti tullut jos olisit tehnyt vain tehdaasetusten palautuksen vakiokäyttikselle ja vetänyt kaikki sileäksi. Niin tietokone kuin puhelimetkin alkaa hidastua käytössä kun sinne kertyy sitä sun tätä. Mulla oli S1:n kanssa sama juttu kun laitoin sinne custom romin niin olihan nopea. Hetken. Puolen vuoden päästä tökki ihan homona ja taas toimi kun nollasi kaikki.

Voi olla näinkin, en osaa sanoa kun ensimmäinen roottaus ja custom ROMin sisään heittäminen ikinä. Tässä supernexuksessa tuntuu pirun siistiltä myös tämä "puhdas" android. Suurinpiirtein kaikki on tehty mahdollisimman simppeliksi ja nopeaksi käyttää (vrt, touchwiz).

Nyt ois uuden kännykän hommaaminen ja oon vähän kahden vaiheilla. Samsung galaxy s4 vai iphone 5s? Nykynen on 1,5v vanha galaxy s2, joten android ainoastaan on mulle tuttu ja tykkään tästä käyttiksestä mutta jos jotkut ominaisuudet on iphonessa parempia niin voisin harkita siihen siirtymistä, toisaalta uus galaxy varmaan julkastaan taas tässä kevään aikana. Eli kumman noista ottaisin tai joku muu uusista älypuhelimista, mikä?

Nyt ois uuden kännykän hommaaminen ja oon vähän kahden vaiheilla. Samsung galaxy s4 vai iphone 5s? Nykynen on 1,5v vanha galaxy s2, joten android ainoastaan on mulle tuttu ja tykkään tästä käyttiksestä mutta jos jotkut ominaisuudet on iphonessa parempia niin voisin harkita siihen siirtymistä, toisaalta uus galaxy varmaan julkastaan taas tässä kevään aikana. Eli kumman noista ottaisin tai joku muu uusista älypuhelimista, mikä?

Nexus 5

Oiskohan samsung galaxy mega 6.3 mitään? Tabletin ominaisuuksia ois vähän, hemmetin iso näyttö ei olis pahitteeks. Tablettia kun en erikseen tarvitse.

Kytkyn hintaa ei mainittu, kai sen saisi tongittua.

Kertoo kyllä kaiken ip ja sampan käyttäjistä jos niitä pystyy noin vedättämään.

Jokos Japilla on housut märkänä?

Ai nokian halpispuhelimista? Lähti vihdoin ja viimein androidiin? Huomasi ettei WP kanna? Siitäkö että olin oikeassa? Vai tarkoitatko Galaxy s5 päivitystä? Vai tarkoitatko kenties sitä kun täällä ilkuttiin että applen ja samsungin tuotteista menee tietoa NSAlle ja nyt "paljastui" että niin menee noksuiltakin ja on mennyt jo pitkään? Siitäkö pitäisi mehustella? Tapana ei ole lyödä lyötyä, matsi on ohi niin olen ollut oikeastaan jo linkkaamatta kaikkea mistä olisi naurut saanut, mut kun otit puheeksi niin mainittiin nyt tämänpäiväiset linkkaamatta jättämiset. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom